imetyksen onnistuminen...

Pelkällä tissillä mennään vieläkin, poju 2,5kk. Tuntuu että oon tosi ylpeä itestäni ku oon pystyny imettää, vaikka aluks se oli yhtä itkua ja tuskaa. Nyt tavote on imettää vielä n.1,5kk ja sitte jos vois ruveta kokeilee pikkuhiljaa muutaki ku maitoa. Neuvolassa en oo vielä puhunu näistä suunnitelmista, mennään päivä kerrallaan. Imetys ei vieläkään oo miellyttävä kokemus, mutta ei kuitenkaan epämiellyttäväkään...jotain siitä väliltä. Päivällä syötän 2h välein ja yöllä n.3-5h välein. Stressaan hirveesti jos pitää lähteä johonki, ku julkisesti en vaan pysty ja helpoin on olla kyljellään ja siksi varmasti koen imetyksen jotenkin kahlitsevaksi... maitoa kyllä tulee, ihan suihkuamalla....
 
Nodde, mä oisin voinut kirjottaa tuon sun tekstin! Eli tismalleen samalla kaavalla mennään myös täällä. Oon mä imettänyt autossa pari kertaa ku on ollut hätätilanne :D mut that's it!
 
Mä stressaan imettämistä muiden ku miehen nähden. Siksi varmaan nyhjäänkin kotona kaiket päivät. Jos joudun johonkin lähtemään niin ensimmäisenä täytyy miettiä missähän vauvan saa syötettyä jos tarve vaatii. Olin isompien lasten kevätjuhlissa ja siellä sain viritettyä kantoliinan niin että imetys sujui vessassa seisten, oli kyllä päivän pelastus. Täytyis harjotella sitä toistekki. Kotona istun hirveässä tyynykasassa tai makaan sängyssä. Pulloa en halua antaa ettei vaan käy niin ettei vauva enää tissiä huoli. Tavoite olisi 6kk täysimetys ja lisäksi vuosi tai puolitoista kiinteiden ohella.
 
Mä en välitä muista ihmisistä imettäessä, enemmän tuntuu että jotkut (tutut, sukulaiset) on paljon häveliäämpiä sen suhteen. Siis etteivät tule samaan huoneeseen tai lähelle jos imetän. En mä tissejäni esittele, piilossa ne siellä on joten lähellekin kyllä saa tulla :) Enemmänkin jännittää sitten julkisilla paikoilla imettäessä se kun on kuullut niin paljon juttuja että on tullut sanomista ettei täällä ja täällä saa imettää. En halua joutua sellaseen tilanteeseen :oops:
 
Onko hei kukaan teistä juonut imetysteetä? :)

Tuli mieleeni kun sain äitiltäni paketillisen Weledan imetysteetä, maistoin sitä ja mun makuuni se on ihan hirveetä kuraa :sad001
 
Mä tykkäsin siitä weledan teestä. Voi johtua siitä, että en ole koskaan juonut muuta teetä kun roobios-vai-mikä-se-nyt-oli-teetä. Jäin henkisesti koukkuun imetysteen juomiseen kun luulin, että se auttais maidon lisäämisessä kun pelkäsin, että maito loppuu. Join varmaan neljä paketillista ja tajusin sitten lopettaa sen turhana. En huomannut mitään todellista vaikutusta muuten kun jotenkin luotto kasvoi siihen, että teetä juomalla maito riittää. :)
 
Onko kellään muulla kolmen kk:n tiheän imun jaksoa?? En jaksa muuta syytä keksiä kun vauva viimeset kaks pv nukkunu tosi huonosti päivisin ja kätissy toosi paljon. Jopa itkeny mitä se harvoin tekee. Aamu pv on tyytyväinen ja sit lähtää vaunuileen, siitä se on yleensä vetässy 2-4 h tirsat mut viimepäivinä ehkä puol h ja DINGG sieltä se killittää eikä uni maistu..
 
No meillä ehkä sitten sama vaihe kun kitisee aika paljon eikä nuku ku max tunnin. Ja maito maistuu hyvin!
 
Täällä mahdollisesti samaa... olen kyllä ajatellut, että masuvaivat estävät syömiseen keskittymisen, kun vääntää pierua syödessä ja välillä pläjähtää tissilläkin housuun. Aiemmin menty 3h syöttöväleillä ja ollut aivan tyytyväinen. Nyt kitisee jatkuvasti ja unet ovat lyhentyneet.

Syöttekö aivan normaalisti vai oletteko välttäneet jotain ruoka-aineita? Itse olen huomannut, että pähkinämaito tulee meillä vihreänä ulos, eli koitan välttää pähkinää, vaikka lääkärin mukaan äidin ruokavalio ei vaikuta vauvan allergioihin tms.. oma ruokavalio ei tosin ole ollut siitä parhaasta päästä, kun väsyneenä syön koko ajan, että jaksaisin. Tulee helposti syötyä hurjat määrät leipää, muroja ja muuta turhaa hiilaria. Ehkä sekin vaikuttaa vaavin masuvaivoihin.
 
Mä vältin alussa liikaa kahvia jne. Mut nyt oon kyl syöny mitä sattuu ja kaikkea. En oo huomannu yhteyttä kitinöihin, mut eipä toi oo muutenkaa hirmu mahavaivanen ollukkaan.
 
Minä kyllä syön kaikkea ja varmasti liikaa sokeria... poju taitaa reagoida maissille, tuli syötyä sitä melko paljo vkonloppuna:meh:
 
Tasse, kannattaa välillä silti sitä pähkinää käyttää, kun se on sitten vaarallinen allergia. Nyt kun saa hyvin siedätystä, niin ei välttämättä jää kovin allergiseksi ja elämä on helpompaa!

Mä syön kaikkea ihan miten mieli tekee. Yritän sellasia kovimpia vatsan väänne ruokia hieman vältellä, etten ihan kauheesti kerralla syö, mutta en jätä mitään ruoka-aineita pois. Ihan kauheesti ei ne omat syömiset kumminkaan siihen vauvaan vaikuta, joten en ole niin tarkkana kuin raskausaikana. Ensin söin herkkuja aika paljon, mutta nyt olen niitä herkkuja vähän vähentänyt ja paino on tippunut vieläkin. Vielä en ole lähtöpainossa, mutta olin silloin vähän liian laiha, joten hyvä vaan. Terkka sanoi, ettei tarvii rasvoja välttää kun muuten olisin ihan luuta ja nahkaa imetyksen päätteeksi.
 
Onko muita,joilla imetys on loppumaan päin? Juttelin jo odotusaikana neuvolassa, etten aio asiasta ressata ja että jos lakkoilu alkaa kuten esikoisella 3-kuisena ja kakkosella 7-kuisena niin en aio väkisin asian kanssa tapella. Tyttö aloitti siis lakkoilun muutama viikko sitten. Yritin joka syötöllä parin viikon ajan, mutta imetys onnistui vain aamupöpperössä, joskus illalla ja onneksi sentään yöllä. Pumppasin pahimpia paineita ja tyttö sai pullosta mammamaitoa ja korviketta. Tällä hetkellä tyttö saa rintamaitoa vain yöllä kerran ja aamukuuden maissa jos sattuu silloin heräämään nälkään. Maidontulo on tyrehtynyt niin ettei tarvitse pumpata. Yöimetystä haluaisin natkaa niin kauan kuin tyttö tarvitsee yösyötön. Yösyöttö on kuitenkin tällä hetkellä enemmän ehkä hellyydentankkausta sekin, joten haikein mielin totean, että tämä oli nyt tässä. Kyllä se vähän surettaa kun imetyksen loppuminen on aikamoinen napanuoran venytyksen paikka. Toisaalta, lupasin etten asiasta stressaa...Kai se on helpompaa kuitenkin näin kuin "vierottaa sitten väkipakolla eskari-ikäistä".
 
Mä haluisin maistattaa pojalla korviketta jotta tottuis siihen pikkuhiljaa. Meinaan lopettaa imetyksen sitten 6kk ikäisenä..ainakin nyt tuntuu siltä. Mutta edelleen se pullo-ongelma, kun ei suostu ottamaan sitä :/ pelkään myös että saadaan kauheat mahakivut korvikkeista... :sad001:sad001
 
Piivi, meillä on sama tilanne. Tai siis, otettiin iltakorviketankkaus kehiin kuukausi sitten (elämä parani kaikilla). Siitä pikkuhiljaa on menty tilanteeseen, että tissiä tulee kerran päivässä, illalla nukkumaankäydessä. Mua ei ole asia stressannut, koska kuitenkin täysimetin edes 1,5 kk ja sen jälkeen nyt 3 kk asti suurinpiirtein edes vähäsen. Olen tyytyväinen, että pystyin tähänkin ja vielä tyytyväisempi siihen, että meillä on tyytyväinen tyttö! Me otettiin vellit mukaan pienellä määrällä iltaisin ja aamuisin ja nyt kyllä menee niin hyvin, että pelottaa milloin tulee taas pudotus maan pinnalle... Aika äkkiä muuten tuntuu tissit tajuavan, että kysyntä on loppunut. Välillä on pieniä pakotuksia, joita olen itse lypsänyt sitten pois, mutta ei mitään pahaa. Yritän tarkkailla, ettei tulisi rintatulehdusta.

Jostakin eilen googletin itse miettimääni asiaa, eli "mihin se maito sitten tissistä häviää"? Eli vaikka imetys loppuu, niin muodostuuhan sitä maitoa silti vähän. Niin mihin se häviää sen jälkeen? Simsalabim, ja katoaa? :D
 
Takaisin
Top