Meillä käy myös usein niin että maito loppuu, yleensä illalla. Yhtenä päivänä itkeskelin kun vauva huutaa ja tissit on tyhjät ja itse ihan poikki. Mies sitten lohdutteli ja sanoi että mitä jos pumppaisit niin sillä vois lisätä maidontuotantoa. Pumppailin 10-15 min yhdestä rinnasta ja kyynelten lomasta sain vilkastua pulloon. Siellä oli 110 ml maitoa. Siihen loppui mun itkut ja olen vain luottanut, että maito riittää vaikka vauva saa raivareita ja rinnat on löysät nahkapussit.
Minä ratkaisen ongelman sillä että otan kantoliinan, pakkonukutan vauvan siihen. Joskus se nukahtaa ilman ihmeempää nukuttamistakin. Puolisen tuntia tai 15 min unta riittää rauhoittamaan vauvan ja taas syödään normaalisti ja typötyhjistä tisseistä virtaa maitoa ihan kunnolla. Joinain iltoina vauva lussuttaa tyhjää ja tuntuu ettei se saa tarpeeksi syödäkseen, mutta nukkuu silti 5 tuntia putkeen.
Vaikka maito on olevinaan loppuu, niin meillä vauva on kasvanut seitsemässä viikossa aika tarkalleen 2,9 kiloa. Jos siitä voi mitään päätellä, niin sen ettei maito todellisuudessa ole loppu.
Jos en olis niin imetysmyönteinen ja pulloruokintavastainen, niin olisin jo aikaa sitten luovuttanut ja todennut ettei minusta taida olla imettäjäksi. Nyt vaan tiedän että kylläpäs vaan onkin ja luotan siihen että maito riittää. Olen ajatellut, että raivarit saattaa johtua ihan jostain muustakin kun maidon vähyydestä, sillä meillä raivotaan täysillekkin tisseille.