Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs jos lisäis omaa maidon tuotantoa sillä, että ei antaiskaan enää sitä koko korvikemäärää imetyksen jälkeen, vaan puolet. Sit antais päälle vielä tissiä. Sit vauvalla ois taas nopeemmin nälkä ja rinta sais enemmän tilauksia?

Auttakaapa! Kun imetätte kyljellänne, niin onko vauva ihan teissä kiinni, maha mahaa vasten? Mihin kohtaan vauvan naamaa nänni osoittaa, kun olette käyneet asemiin, ennen kuin vauva taivuttaa päänsä imuun. Mulla on sellainen kutku ettei vauva taivuta päätään tarpeeksi, eikä avaa suutaan tarpeeksi isolle.

Kyljellään ollessa ja muutenkin vauvan masu minua vasten syödessä. Tavoitteena olis, että tissi olis kohden nenää tai nenän alusta, vaihdellen toteutuu. Meillä on tuo sama ongelma, että ei meinaa olla pää tarpeeksi takakenossa ja vauvan suu liian pienellä.

Onko muilla vauvat aloittanut 3 vkon iässä armottoman tankkauksen? Meillä nukuttiin aiemmin pitkiä pätkiä, mutta nyt ei tän aamun aikana olla oltu muut kun rinnalla!

Meillä on tommonen jopa 3h hereillä olo ja tankkaus maraton vetää siis joko tissillä tunti sitten pysyy hereillä ja uudestaan tunnin päästä tissillä yli 30min tai tissuttelee pullosta 5min ja lopettaa.. Eilen yöllä annoin 5min tissittelyn jälkeen korviketta ja poju veti 80- 90ml pullosta keposeen ennen kuin nukahti!

Onko muilla vauvat aloittanut 3 vkon iässä armottoman tankkauksen? Meillä nukuttiin aiemmin pitkiä pätkiä, mutta nyt ei tän aamun aikana olla oltu muut kun rinnalla!
Meillä sama juttu, kirjoittelinkin tästä tuonne tammikuun ketjuun aiemmin tänään.
Positiivista tässä on se, ettei nyt joudu joka päivä pumppaamaan kivikovia ja aristavia tissejä, kun vauva hoitaa tyhjennyksen :grin

Meillä myös. Tosin hankala välillä tietää mistä kyse, kun myös puklaa paljon. Tiheämpien imujen alussa pidin välillä taukoja vaikka tilausta olisi ollutkin, jos kuitenkin rauhoittui ilman tissiäkin, kun välillä tuntui olevan sellainen kierre että syö ylitäyteen ja puklaa ja tilaa melkein heti lisää. (Paino nousi kuitenkin kohisten - siitä tiesin että oikeasti syö ylitäyteen eikä kyse ole siitä ettei suoli vedä.) Nyt viime päivinä on kuitenkin enemmän ollut sellaista ihan oikeaa tiheää syömistä, että ruokailee välillä 30 min välein mutta suurin osa maidosta pysyy kumminkin sisällä. Ei onneksi koko vuorokautta kuitenkaan syö noin tiheästi. Esim. viime yönä söi puolen tunnin välein klo 24-03:30 mutta sitten nukkuikin melkein kahdeksaan aamulla. :wideyed:

Meillä on tänään puklailtu paljon, miten tämä näin 1kk iässä nyt yhtäkkiä alkoi? Ei nyt ihan kaaressa tule mutta niin paljon, että vaatteet menee vaihtoon. Mietin, että olisiko refluksia vai mitä. Onneksi to. neuvola..soitinkin sinne jo tänään mutta lääkäri on vain torstaisin siellä.

Eli maitoa tilataan meilläkin lisää. Voi rintaparkoja, lisää venytystä tiedossa :D Tulin viideltä lenkiltä ja sen jälkeen on mennyt koko ilta rinnalla pienillä tauoilla. Onneks rinnat ei oo hirveen kipeet enää. Sain tukiäidiltä hyvän inetysasennon sohvalle, jossa pään saa hyvin takakenoon, eikä imettäminen satu. Sain myös keskiviikoks ajan neuvolaan, et katotaan imuote kuntoon kylkiasennossa. Jes <3

Joudun ab-kuurille naamani takia (4vko, ja väittivät, että voin imettää).
Onko kokemusta miten ab-kuuri vaikuttaa lapseen (eteenkin suolisto, vastustuskyky)?

Vius, osaatko kuvailla millainen tuo sohvalla imetysasento on? Meilläkin on haastetta saada pää tarpeeksi takakenoon.

Ajattelin yön päätteeksi stimuloida pumpulla kun neiti kieltäytyi tissistä lähes koko yön. No nyt en saanu kun 20ml, mutta mä heruin! Tuli sama raukea olo ja silmät luppasi niinku vauvan kanssa ja hitaasti valui maitoa pulloon. Siis onhan toi määrä vähä mitä heruu jos vauvalle tulee samaa tahtia niin en ihmettele jos palaa hermot.

Oon tuossa asennossa röhnöttänyt sohvalla tosi takakenossa ja selkänojan ja selän väliin vielä tyyny sinne alas, että voi olla rentona. Sit käsivarren alle tyyny tukevasti, niin ei tarvii jännittää pienintäkään lihasta. Vauvaa voi vetää niin alas kuin tarvii, eikä se pääse hilautumaan takas niska kyyryyn. Välillä oon pitänyt vauvaa kyljellään siinä ja välillä mahallaan, niin että vauvan jalat roikkuu mun jalan molemmin puolin.

Joo tollai röhnöttäminen on just paras asento.. Tai oikeastaan yli päätään se että on itse tollai takakenossa jne..

Mä oon taas istunu selkä enemmä suorassa, ei ihme että vauva hakee pitkään asentoa... täytyyki kokeilla selkeempää takakenoa mutta mulla väsyy itelläni selkä helpommin siinä, mutta josko keksis jonku ratkasun. Väliin ku imetysmaratoni kestää yli tunninki niin pakkoha se on olla itellä hyvä asento.
Itelle on edelleen parhain asento kylkimakuu.

Tuota me ollaan itse asiassa kokeiltukin, varsinkin kun on oltu ihokontaktissa. Siinäkin kyllä jonkin verran sattuu, ehkä rinnanpäät on vaan niin rasittunut!

Joudun ab-kuurille naamani takia (4vko, ja väittivät, että voin imettää).
Onko kokemusta miten ab-kuuri vaikuttaa lapseen (eteenkin suolisto, vastustuskyky)?

Vauvalle ja sulle molemmille maitohappobakteeri suojaamaan vatsaa, sanoihan lääkäri? Vähentää mahdollista itkuisuutta ja vatsanväänteitä. Meillä meni ab siis 17pv synnytyksestä ja oli omakin vatsa kipeänä loppuajasta.

Takaisin