Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä yöllä ku olin tosi väsyny otin rintakumin käyttöön ja kas jätkä imi 15min ihan keposeen:.. joten onks tää lisämaitopaska nyt ollu mun syytä kun oon vaa väkiste antanu tissiä ilman kumia.. sillon ote ortoo koko ajan.. ja syö max5min..

Meillä on edelleen hankalaa ton otteen kanssa.. Lähinnä siksi kun vauva ei millään malta odottaa ja ottaa kunnollista otetta. Sille iskee kauhea tööhkä aina kun ottaa rinnalle ja sit irrottelee otetta sen takia (näyttää myös välillä huvittavalta kun Vauvan ilme on just sellainen että maistelen tässä vuosikerta viinejä)

Meillä vauva meinaa myös välillä ottaa liian kapean imuotteen, silloin vaan vedän tissin ulos ja odotan, että "haukkaa" kunnolla kiinni. Ja tosiaan toi asemointi auttaa siihen myös, ettei ole liian ylhäällä ja vauvan leuka nousee vähän. :)

Meillä on edelleen hankalaa ton otteen kanssa.. Lähinnä siksi kun vauva ei millään malta odottaa ja ottaa kunnollista otetta. Sille iskee kauhea tööhkä aina kun ottaa rinnalle ja sit irrottelee otetta sen takia (näyttää myös välillä huvittavalta kun Vauvan ilme on just sellainen että maistelen tässä vuosikerta viinejä)
Nyt ei oo pariin päivään ollu rintakumi käytössä, mutta välillä on täälläkin melkoista showta imuotteen kanssa. Koetan ohjata rauhallisesti, vaikka tää kaveri meinaa hermostuakin kun on melkoinen hätähousu. Näyttää välillä että ahmaisee koko rinnan suihinsa sen verran leveästi avaa suuta :p

Täällä vaan nuollaan nänniä ja sen jälkee hermostutaan jos yritetää ilman kumia...

Mulla nahka lähtenyt vasemmasta nännistä. Yritin rintakumia muttei huolinut sitä. No ei väkisin. Mut kirvelee kun imee.

Tällä on kyl hyvä imuote. Kuuluu sellanen "ham" kun nappaa nännistä kii ku aikansa hamunnut. Itse olen antanut etsiä nännin, tuonut sen vaan hollille siihen kasvojen eteen ja katsonut että on tarpeeksi korkealla vauva.

Mutta silti on paljo rinnalla. Ja silti menee lisämaito. Lisämaidon annan silloin kun on tuntitolkulla ollut rinnalla ja alkaa sylkemään pihalle ja kitisemään. En tiedä onko sitä että ei saa enää maitoa rinnasta vai onko jo niin väsynyt.

Jes, meillä alkaa yhä useammin löytymään oikea imuote. Jäbä tarvii siihen kyllä hyvää ohjausta kun on niin hätähousu, että hirveällä imulla söis nänniä maiskuttelemalla annoksensa. Rintoja kyllä kivistelee ja polttelee syöttöjen välilläkin, en tiä voiko olla hiivaa vaikka mitään merkkejä ei näy rinnassa eikä sammastakaan ole vauvan suussa?

Mulla polttaa rintoja jos ei oo liivejä tai liiviläpät jääny auki.
Nyt on projektina saada vauvan pää tarpeeks takakenoon oikeella rinnalla ja vauva tarpeeks lähelle mun vartaloa. Oonkohan minä toispuoleinen vai vauva :D

Mulla ainakin eripari rinnat.. Vasen selvästi heruu herkemmin ja paremmin kuin oikea ja sattumalta myös vasen on isompi kuin oikea.. Onneks vauva on kuitenkin pikku hiljaa oppinut olemaan myös oikealla :)

Mulla on myös ollut aluksi vaikeampi löytää oikealla rinnalla hyvä asento esikoisen kanssa ja nyt. Sama juttu, että pidän sylissä aina vasemmalla, oikealla puolella tuntuu niin oudolta :grin Mä ainakin siis oon puoli-vammainen!

Meillä myös puolieroa. Alkuun vauva suosi selvästi oikeaa rintaa, ja nyt kun syö hyvin molemmista olen huomannut että asento on kuitenkin vasemmalla huonompi.

Tää vauva nappaa saman tien oikean otteen vasemmasta rinnasta mutta oikeasta ei niin millään. Mulle sanoikin synnärillä hoitaja että on niin pyöreät rinnat että vauvan nenä painuu rintaa vasten väkisin.

Mun puoliero esikoisen kanssa oli varsinkin selvä pumpatessa; vasen 30ml oikea 100ml; jäi mieleen kun oli niin huomattava... nyt ero pienempi mut on edelleen.

Koko yö valvottiin... Tissillä oli ja lisämaitoa sai. Suostui nukkumaan puolituntia mun pikkusormi suussa. Huikee imuteho typyllä... Pistin isin tuttikauppaan. Josta syystä maitoa ei tule niinku pitäsi. Eilen pumppasin kun korvikekoomassa nukku yhden syötön ohi ja molemmista yht 10ml... Jee. Mä taidan olla vähä viallinen tän vauvan kohdalla koska työtä on tehty... 80% ajasta rinnalla.

Joo ei saa vaipua epätoivoon. Mut itkettää kun oon tehny nii paljon tän eteen. No en luovuta.

Niin kuin sanottu, pumppu ei aina kerro totuutta. Eiköhän se maitomäärä kasva ihan hyvää vauhtia, kunhan vauva saa hoitaa tehtäväänsä aina kun kieli vaan rupeaa lipsuttamaan :D meillä on nyt imuttaminen tasaantunut ja kerrat vähentyneet kolmannella viikolla. Huh. Kyllä sitä tississä roikuttiinkin jatkuvasti.

Koko yö valvottiin... Tissillä oli ja lisämaitoa sai. Suostui nukkumaan puolituntia mun pikkusormi suussa. Huikee imuteho typyllä... Pistin isin tuttikauppaan. Josta syystä maitoa ei tule niinku pitäsi. Eilen pumppasin kun korvikekoomassa nukku yhden syötön ohi ja molemmista yht 10ml... Jee. Mä taidan olla vähä viallinen tän vauvan kohdalla koska työtä on tehty... 80% ajasta rinnalla.

Joo ei saa vaipua epätoivoon. Mut itkettää kun oon tehny nii paljon tän eteen. No en luovuta.

Hei mulla on semmonen ongelma ettei saa pumpattua kun just sen 10ml ehkä kummastakin.. Silti vauva saa kyllä tarpeeksi maitoa imettyä kun kieltäytyy pullosta :) vaikka et saa pumppaamalla paljoakaan niin se ei merkitse mitään :)

Meillä tyttö ei kieltäydy pullosta vaan on ihan ekstaasissa kun saa sen suuhunsa. Laitan 20ml kerralla ja 50- 60ml menee helposti.

Ja siis on sitä että kun 3 tunnin imumaratoni on vedetty nii sit alkaa huuto. Ja huutaa nii kauan et saa lisämaidon.

Yöllä jo mietin et miten tyhmää tää on kun 00-04 imetän huutavaa vauvaa ja sit annan vasta korvikkeen ja rauhottuu siihen kun antais sen korvikkeen heti klo 00.00...

No nyt on tutteja ripakopallinen. Koitan seuraavaksi tarjota sitä ennen lisämaitoa. Vaikka toki meijän rakastava isi toi myös korviketta kaupasta litratolkulla...

Muokattu viimeksi:
Mulle neuvottiin et lisämaidot voi tarjota välissä. Et eka tissillä sit pullosta ja lopuks tissille. Pitkä imumaratoni väsyttää ja kuluttaa energiaa niin saa pullosta nopeammin ruokaa mut maha täyttyy tissillä ja kylläisyyden tunne vasta sitten eikä pullosta. Meillä toimi tuo hyvin ja nyt ollaan täysimetyksellä.

Mä saan pumppaamalla toisesta rinnasta ehkä just sen 10ml /kerta ja silti vauva saa siitä samasta rinnasta niin paljon maitoa, että valuu suunpielistä.

Meillä mennään nyt rintaruokinnalla ja pumpatulla lisämaidolla. Sain luvan kokeilla pari kertaa päivässä pelkällä rinnalla ja katotaan miten paino lähtee nousemaan (vai lähteekö). Tuntuu, että vauvakin oppinut, että tisseilee rauhassa, nukahtaa ja sit kohta tulee helpolla se 75ml suoraan suuhun ilman töitä.

Mua alkaa itteäni ärsyttää toi pumppaus. Lapsen nälkä kasvaa ja tuntuu etten saa tarpeeksi pumpattua kun en saa kuin toisesta rinnasta pumpattua ja siitäkin tulee vaan sen max 75ml. Joudun pumppaa yhtä useasti kun syötän ja ikinä en saa mitään "varastoon" vaan kaikki juodaan sinä päivänä kun on pumpattu. Hiukan kiristää hermoa kyllä.

Takaisin