Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä syömiseen ei mene yleensä kuin 10minuuttia. Mutta vaipan vaihtoineen ja nukutuksineen yöheräämisiin menee kyllä aina vähintään tunti. Poika herää n. 2-3h välein syömään ja ikää nyt 4 viikkoa.

Mä oon tänään laittanut ylös kaikki imetyskerrat. Niitä tuli 18, keskimääräinen kesto noin 20min ja nukahti lähes poikkeuksetta. Ellei päättänyt raivota. Tunteina yhteensä 7.5 oon imettänyt tänään. Kuitenkin korviketta mennyt 160ml vaik tuntuu et kokoajan tissillä. Korvikkeen annoin raivoon kun mikään muu ei auttanut. Kolme hurjemman puoleista tissi raivoa sai. Huomasin kyllä että ei jaksanut heruttaa maitoa kun ei tullut "sitä" fiilistä. Ehkä yliväsy tai en tiiä. Mä luulen et mun maito riittää mut neiti on helpomman perään. No sitkeesti vaan tarjoon tissiä. eihän sitä etumaitoa paljo ehdi kertyä kun saa olla tissill 15 min välein. Siks en kai pumpullekkaan mitään saa.

Ootko kokeillu käsilypsyä? Mä huomaan et jos lapsi on paljon rinnalla en saa pumpulla kun n 20ml (muuten 75-125ml) mutta käsin lypsemällä saatan saada jopa 100ml.

Niin tuo kainalon kutiaminen. Oliko kyse ihon kutiamisesta vai kudosten kihelmöinnistä. Mulla siis maidon heruminen tuntuu välillä kuin menis sähköjohtoja kainaloissa. Aluks oli repivää kpua, mutta nyt kutkutusta ja sekin lähes hävinnyt.

Miten kukaan liikkuu kotoa mihinkään vauvan kanssa? Tuntuu et vauva haluaa olla koko ajan rinnalla ja kitisee jos ei ole... tähänkö sitä tuttia sit käytetään :grin

Meillä onneksi nukkuu autossa ihan ilman tuttia. Ja jatkaa unia helposti pari tuntia auton pysähdyttyä jos ei oteta kaukalosta ulos. Kotona sit nukkuu mieluiten tissi suussa...
Yöllä syödään noin 1h kerrallaan ja 3h välein eli mä nukun vain 2h pätkiä. Ei ihme et päivällä väsyttää

Meillä vauveli nukahtaa aina kaukaloon ja vaunukoppaan. ..lopulta. Sitten se nukkuu vaunuissa pitkään ja kaukalossa myös.
Meilläkin on melkoinen tissitakiainen, eikä huoli enää tuttia. Mitenhän siihen vois opettaa. Yritin tänään hivuttaa tissin tilalle tutin, muttei oikein kelvannut, vaikka selvästi vain hengaili.

Meillä mini kyllä nukkuu useita ainakin tunnin unia. Tänään taidettiin käydä vajaan tunnin vaunulenkillä, tankkasi ennen ja jälkeen.

En uskalla hehkuttaa mutta äsken toimi raivoon lämpöpussi ja maiseman vaihdos. Olohuone oli turhan levoton paikka kun lapset riehu ja mies räyhäs eikä herunu. Makkarissa tyttö rauhottui ja lämpöpussi rinnalla tuntu auttavan herumaan. Jotenki tuntuu muutenki ettei hermostuneena tuu imetyksestä mitään. Ainaki tähän mennessä tää päivä ilman korviketta. Yleensä tarjoon sitä raivoon...

Oon kans laittanu lämpöpussin rinnalle, jos on kovin täydet tai kipeet ja musta auttaa kans hyvin!

Meilläkään poika ei huoli tuttia kun siitä ei tule maitoa :hilarious: osastolla välillä tarjosivat kun itkeskeli ja kotonakin yritetty mut aika äkkiä on tutti suusta poikessa. No eipähän tarvii vieroittaa pois.

Millo vauvoilla olikaa niitä 'kasvupäiviä'? Täällä tissitellää yhtäkkiä yltiöpaljon ja ikää 3vk, muistelisin et tässä kohtaa olisi mahdollisesti ensimmäinen.

Muistelisin, että 3 vko iässä olis tankkausvaihe!

Onko teillä joku lemppari imetysasento? Mulla tuppaa kainalo täyttymään eniten, joten imetän myös sieltä. Usein nostan pään ylemmäs ja jalat lasken vauvalta alemmas, ni tulee pystympi asento ja röyhtäykset tulee välillä syömisen lomassa jo.

Musta tuntuu että pienet rinnat on kerranki ihan jees. Imetän aina istualtaan ja vauva saa vaan maata käden tai jalkojen päällä :) äärimmäisen helppoa. Esikoisen kanssa käytin kainaloasentoja pakkautumisen takia mutta nyt maidon määrä tasaantu tosi nopeesti. Toisaalta nyt on ihan uusi juttu, heruminen eli se kun maito "tosahtaa rintoihin" polttaa tosi paljon, tuntuu siis kuin rinnat yhtäkkiä neulottuis tosi pahasti. Epämiellyttävää mutta tietää ainaki kun lähtee maito virtaamaan.

Samaa kihelmöintiä havaittu myös täällä ja eka kerran bongasin raynoldin oireista valkoistumisen tänä yönä. Ei ihme, että tekee kipeää jos verisuonet spasmaa!

Tänä aamuna mun rinnat ei olleet kivikovat ja vuotavat kun herättiin. Kyl me näyttäis tytölle kelpaavan, mut vähä outoa?

Mä imetän joko sängyllä kyljellään ja pyörittelen vauvaa ylös alas riippuen missä tuntuu olevan maitoa. Tai sit olkkarin nojatuolissa puolilöhöävässä asennossa. Tai keittiön pöydässä jos syön... :P

Kädet puutuu kans... Ja varsinki imettäessä. Pitäs käydä hierojalla.

Voi vitalis kun mun rintojen iho on kipeä! Ei siis rinnan päät vaan koko säkit. Iltaa kohden selvästi kipeytyy ja yöllä rauhoittuu. Onko mulla nyt liian pienet liivit vai olkaimet liian löysällä. Jos on vähääkään ilman liivejä pystyssä niin heti rupee kiristämään ja polttamaan. Mulle on tullu raskausarpia ja yritän öljytä, mut on aika persiistä tuo kipu ja sen takia varmasti sattuu imettäminenkin iltaa kohti. Paska!

Kertokaa tyhmälle onko normaalia että heruminen ns kirvelee? Tai että nännit muuttuu valkoiseksi jokin aika imetyksen jälkeen?

Otin uudet rintakumit käyttöön. Mutta nyt poju ei saa otetta kun olikin vähä eri malliset kuin edelliset. Ja kun ei pelkkä nännikää onnistu vieläkää niin voi hitto tätä raivoomista :/

Takaisin