Ikää 30+, eka tulossa.. ajatuksii, tuntemuksii, huolia ja iloja :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Yomanda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää Uutta Vuotta kaikki kanssaodottajat!
Tiedän jo mitä uuden vuoden toiveeseeni sisältyy, kun lapsuuden perinteiset toivomus-tähtisädetikut sytytetään pihamaalla keskiyöllä: Että ensivuonna kaikki menee hyvin ja kesällä saa sen tuhisevan nyytin syliinsä.

Toivotaan, että uusi vuosi tuo tullessaan onnea!

Luulen, että kaikilla muillakin täällä samanlaiset toiveet :wink:Heartbigred.
Hyvää vuoden vaihdetta miunkin puolesta!

Tsemppiä ommeliini, toivottavasti kaikki menee hyvin. Itse siis 36 vuotias siinä vaiheessa jos vaan kaikki menee hyvin ja maailmaan asti pääsen pikkukaverin saattamaan. Mistäpäin olet?

Hyvää uutta vuotta kaikille odottajille!

Asustelen Kuopion kupeessa. Pahoinvointi on hieman helpottanut, yksi päivä ilman oksuakin on jo ollut :).
Jospa tämä tästä alkaa helpottaa.

Nyt voi ainakin vähän hengähtää kun ultrassa kaikki hyvin.
Nyt sitte ootellaa seuraavaa neuvolaa, lääkärii ja sokerirasitusta. Täällä tekevät tutkimusta raskausdiabeteksesta ja aikaisesta huomaamisesta mihin osallistun, iän puolesta joka tapauksessa joutuu niihin kokeisiin.
Hirvee väsymys koko ajan päällänsä ja nännit on kipeet, muuta ei onneks ole, paitsi tuo naama mikä kukkii kuin teineillä konsanaan.

Moi kaikille! Ilmoittaudunpa minäkin sitten tähän ketjuun, ettei Ommeliinin yksin tarvitse tuntea itseään ikälopuksi. ;) Ommeliinin viestiä kun luin, niin hyvin tutuilta tuntuivat kaikki pelot.
Olen 40-vuotias ja odotan esikoistamme. Ajatukset seikkailevat laidasta toiseen ja olen ihan varma, että jotain menee pieleen. Yritystä on takana vuosia ja kertaakaan aiemmin ei ole tärpännyt. Toivo oli oikeastaan jo mennyt ja kuinkas sitten kävikään... Katsotaan kuinka pitkään tätä "onnea" riittää.

Täältä myös pitkää onnea kaikille loppuun asti! Ite oon ensi kuussa 30-v. esikoisen odottaja.

Tonne toiseen ketjuun kirjoittelinkin, että huolettaa kun virtsassa punasolu-arvot ollu koholla ja nyt taas noussu. Tän takia lähete munuaisten ultraukseen jonne pitäis soittaa aikaa maanantaina. Toivottavasti siellä selviää mistä tää johtuu ja ei oo mitään haittaa vauvalle.

Täällä ensimmäistä odottava, 38-vuotias, heinäkuussakin vielä saman ikäinen. ;) Mies on silloin jo 40. Meillä yritystä takana melkein viisi vuotta. Vuosi mentiin luomuna, sitten tutkimuksiin, ei löytynyt mitään syytä, hormoonihoitoja ja sitten IVF:n yhteydessä mulla todettiin endometrioosia. Hoito vietiin loppuun huonoin tuloksin ja sen jälkeen sain lähetteen laparoskopiaan, joka tehtiin 10/2012. Se meni hyvin vaikka vahingoittikin toista munasarjaa. Sen jälkeen käyty läpi kaksi IVF:ää, ei raskautta. Nyt syksyllä kävin homeopaatilla ja samalla tehtin myös akupunktiohoito ja kas, kuukauden päästä tein elämäni ensimmäisen positiivisen testin. Tänään oli niskaturvotusultra ja kaikki oli tosi hienosti. Nyt siis rv 12+2.
Onnea muillekin odottajille!! Jos on Lahden seudulta muita, ottakaa yhteyttä! :)

Täällä nyt 38v, kesällä 39v toista odottava äiti. Mahduko mukaan tähän ketjuun vaikken ensimmäistä odotakkaan? Esikoinen on nyt 1v4kk joten yli kolmikymppinen olin ekassa raskaudessanikin. Mahtavaa, että täällä on näin paljon kypsempiäkin odottajia. Saadaan varmasti hyvää keskustelua aikaiseksi tässä matkan varrella.

Joo saa tulla, pointti olis se että ensimmäinen lapsi olis kuitenkin vähä myöhemmällä iällä tullut.. Kokemus on kuitenkin erilainen kuin parikymppisillä odottajilla :)

Tänään toinen neuvola aamusta ja sydänääniä kuunneltiin, oli niin ihanaa kuulla ne kun epävarmuus kalvaa mieltä vaikka kaikki onkin hyvin.. Jotenkin pelkää keskenmenoa iän takia

Täälläkin esikoinen tulossa, ikää itsellä toistaiseksi 29 mutta laskettuna aikana olen jo 30. Mies on vuoden vanhempi. Tänään käytiin ultrassa, ja pienellä näytti olevan kaikki hyvin. :)

Tänään oli eka ultra ja kaikki oli hyvin. Vauva nukkui niin syvää unta, että lääkärin kanssa yhteisvoimin saatiin herätellä sitä, jotta niskaturvotus ja pituus ylipäätään saatiin mitatuksi. Ei ollut millänsäkään, vaikka lääkäri töni vatsan päältä ja sisältäkin...Raskausviikoiksi arvioitiin 12+1 joka on melkein kaksi viikkoa enemmän kuin aikaisempi arvio.

Tuntui ristiriitaiselta nähdä siitä videolta, että siellä sisällä joku oikeasti elelee ja heiluttelee käsiä ja jalkoja. Nyt koko raskauden vasta ensikertaa uskoo todeksi.

Miulla oli ja on ihan sama, et tuntuu kyl jotenkin uskomattomalta, et joku elelee, asuu ja on tuolla kun ei mitään oikeen vielä tunne.

Miulla on huomenna toinen neuvola ja odotan kyl kans innolla ja jännityksellä niitä sydänäänien kuuntelua. Jotenkin tuntuu, et jännittää ihan kun olis eka ultra, et onks kaikki hyvin...

Tuntuu ihan kuin olisin yhtäkkiä päässyt johonkin salaseuraan, kun kerroin raskaudesta työkavereille. Tuntuu aika hassulta. Kenen tahansa muun joskus lapsia saaneen kanssa riittää tarinoitavaa vaikka kuinka ja mun voinnista, mieliteoista, kahvinjuonnista, asumisesta, vaatetuksesta, vauvan tavarahankinnoista jne ollaan hämmentävänkin kiinnostuneita. En ole tottunut tällaiseen huomioon! :wideyed:

Vähän sama juttu täälläki, et työkavereiden kanssa on uutta, toisenlaista juteltavaa nyt.. Niidenkin kanssa joiden kanssa ei muuten niin ole juteltavaa

Melkein kaikilla työkamuilla on jo isompia lapsia mutta muistelevat omia raskausjuttuja :)

Miulla on eilen alkanu vuoto. Viime yö meni melkein kokonaan valvoessa, soitin Kätilöopistollekin, mutta eihän ne sinne ottaneet kun ei ollut mitään suurempaa eikä kipuja. Tosi pelottava tilanne, kun edellinen keskenmeno alko just noin. Soitin tänään neuvolaan ja sain onneksi tälle päivälle ajan, kuunneltiin sydänäänet ja kaiken pitäisi olla ok. Itkukin siinä tuli, kun tuli jotenkin niin helpottunut olo, kun kuuli ne sydänäänet. Silti edelleen aika ahdistunut olo. Sain pari päivää saikkua, koska teen fyysisesti raskata työtä ja olisi parempi olla siirtelemättä tai nostelematta mitään raskasta. Lepoa vaan muutama päivä. Neuvolasta sanottiin, että haluanko muutaman päivän saikkua, niin voin levätä. No tottakai, jos se jotenkin auttaa että kaikki menisi hyvin. Mies on onneksi ollut ihanasti tukena, sanoi hakevansa tänään jopa dopplerin kaupasta, jotta voidaan sitten kotona kuunnella. Ehkä se vähän rauhottaa mieltä.

Tsemppiä odotukseen kaikille!

Takaisin