Ikää 30+, eka tulossa.. ajatuksii, tuntemuksii, huolia ja iloja :)

Kas, luulin jo ettei mulle mitään rasituksia tehdä, kun niistä ei ole ollut aiemmin mitään puhetta. Mutta tänään neuvolassa sitten kerrottiin että sokerirasitustesti on edessä viikolla 27+
Hyvähän se on, vaikka ei koskaan ole ollut mitään merkkiä diabeteksen suuntaan.
 
Tuonne neuvolaketjuun jo joskus aiemmin kirjoitinkin, että mulle terkkari sanoi viime käynnillä, ettei sokerirasitusta tarvita. Ei ole sukurasitetta eikä ylipainoa ja ainakin Helsingissä on karsittu niin, että pelkän iän perusteella ei enää sokerirasitukseen laiteta. No, enpä vastustanut, tuntuu vaan niin isoilta taas nämä paikkakuntakohtaiset vaihtelut.
 
Mie oon kans Helsingistä, nii vähä ihmettelin kun ei miullakaa ollu sitä sokerirasitusta... Mutta oon kyl oikeestaa ihan tyytyväinen ettei tarvinnu mennä.
 
Mä kävin, kun vaadin neuvolalääkäriltä lähetteen. Terkkarin mielestä ei sukurasitetta, vaikka mun isän sisaruksilla ja isän vanhemmilla on diabetes, mutta mun isällä ei. Helsingissä minäkin.
 
Mun pitäisi varata aika siihen sokerirasitustestiin, muttei hirveästi nappaa. Ei sinänsä ole mikään ongelma olla syömättä, sillä olen muutenkin huono syömään aamiaista. Ajatus tosta sokerilitkusta kuitenkin ällöttää. Onko niitä eri makuisia?
 
Tuskin on.. se on lähes satavarmasti se vadelmatripin makuinen litku ekstrasokerilla, ei ole pahaa älä pelkää :)
 
Ei sitä litkua onneksi ollut kovin paljoa, ja kyllä se alas meni. En ehtinyt maistella maistuiko vadelmalle, mutta makeaa oli!
 
Se maistuu musta ihan mehutiivisteeltä. Toka kerralla oli paljon vaikeempi saada alas kun ekassa testissä.
 
Unohdin taas tänään soittaa ja varata aika siihen testiin. Tuntuu että on kyllä ollut erityisen puupää tässä pari viikkoa.
 
Olisi kiva vähän elvyttää tätä ketjua! Mitä muille mammoille kuuluu? :)
Mulla alkoi vihdoinkin äippäloma ja voin löhötä sängyssä ja selata vauva-foorumia.
 
Takaisin
Top