Ihanat kamalat oireet

Täällä ollaan  menossa 7+6 ja jo kaksi viikkoa ollut aivan hirvittävän huono olo. Oksentanu en oo kertaakaan, mutta liki on jatkuvasti koko päivän siitä alkaen kun herää. Kaiken aikaa aivan hirvittävä nälkä, mutta syömään ei kykene kunnolla kun kaikki etoo. Oon popsinu lähinnä hedelmiä sitten. Jatkuvaa pyörrytystä lisäksi, onneks mahakivut alkaa olemaan poissa :). Ja v ä s y t t ä ä ! Huilisin aivan kaiken aikaa ja kun en oo tottunu mitään päikkäreitä normaalisti ikinä ottamaan, on tää aivan uutta mulle, et kotihommat jää tekemättä.
 
Täälä ollaan menosa 11+2 viikolla. Tähän asti kaikki ruoka on ällöttäny hirmuisesti, kuitenkaan oksentamaan ei ole vielä joutunut.niinkuin esikoista odottaessa oksensin 8-13 viikoilla jatkuvasti. aivan erilainen tämä raskaus tai oireet tähän mennesä. olisikohan jotain tekemistä sillä kun nyt on tulosa kaksoset siis jos kaikki hyvin menee :) ? 
 
Meneekös ihan ohi aiheen kun kysyn, että erottaako oireista jos saattaisi olla kyseessä kaksosraskaus?
 
sitä on kuulemma väsyneempi jos kaksosia oottaa, kaveri joka sai kaksoset joku aika sit nii sano että se ihan koulunpekillekki nukahteli ja opettaja joutunu herätteleen sitä ja kauheammat pahoinvoinnit on ku yleensä.. vaikee kyl sellasen tajuta kaksosraskautta jos ensimmäistä oottaa ja ei oikeen muutenkaan oo ns. perillä asioista. :)
 
Mun mielestä esikoisen aikana olin vielä väsyneempi kun nyt. Tuntuu,että vaikka itelle tulosa kaksoset ni sitä asiaa ei voi käsittää :) on se vain mahtava juttu. Mulla ei kyllä se oksentaminen oo vielä tullu. toiv, ei tuukkaan :) 
 
Mulla menee aivan päiväuneksi ja välipalaksi koko homma! Herättyä on PAKKO saada safkaa (ja minä kuulun niihin jotka ei koskaan syö aamulla, mutta aamukahvi kyllä maistuu... paitsi nyt) -parin tunnin päästä on ihan kertakaikkiaan pakko saada välipalaa, oli missä oli! Leipää, smoothieta, jotain, ja nopeesti! (enkä minä koskaan syö kuin yhden aterian päivässä) ...ja kahden, kolmen aikoihin kävisin mieluusti päikkäreille pariksi tunniksi :) (ja arvaatte varmaan: en koskaan nuku päiväunia! -paitsi nyt...)

Onko raskaus muuttanut muiden tottumuksia/elämänrytmiä näin?
 
Täällä menossa 10+3, vaikka ticker muuta sanookin, en ole vieläkään saanut uutta LA.
Mutta sanomani piti,  onko kelläään ollut välillä ihan hirveän tukalaa oloa vatsassa, sellaista oloa, että tuntuisi siltä että sisuskalut on ihan kasassa ja vatsalaukkua työnnetään ylöspäin?

Mulla on  muutaman kerran ollut sellanen ihan hirveä lo, että en saanut koko yönä untakaan, kun tuntu siltä että vatsan sisältö työntyy ylös..
 
Täällä on kauhee pahoinvointi aalto pitkin päivää! Ei tee mieli syödä mitään, mutta väkisin syön jotai leipää tai hedelmiä.. Pahoinvointi rannekkeista oli alussa apua, mutta en nyt tiiä enää.. Ei tuu kyllä yökittyä mutta huono-olo on aina pitkin päivää.. Ja väsymystä.. huh! =D
 
Noniin... eilen kävin labroissa tarkistuttamassa ettei mitään pahempaa tulehdusta ole, koska HIIVA! ja tosiaan, HIIVA! (muttei onneksi mitään muuta)

-Onko muita piinanneet toistuvat hiivatulehdukset? Itse en vaikuta pääsevän niistä eroon sitten ollenkaan.
 
Mulla on nyt vajaan viikon tullut aina syömisen jälkeen (eli lounaasta yöhön) hirveen ahdistunut olo - turvottaa ja oksettaa (pönttöäkin olen nyt saanut halailla), tuntuu, että ois tungettu monta kokoa pienempään kokovartalopukuun. Mutta pakko syödä - jos en syö, niin sitten tulee siitäkin huono olo.
Väsymys on ihan järkyttävää - mitään ei jaksaisi tehdä, eikä mikään huvittaisi.
Rinnatkin lässähti takaisin entisiin mittoihin, kun kerkesin jo hiukan nauttimaan siitä, että omistan kerrankin sellaiset :D Kipeät ja arat ovat tietysti edelleen...
Valivalivali, mutta kenellekäs muulle valittaisin kuin teille :)
 
Jep, täällä myös hiiva vaivannut reilun viikon verran. Nyt alkanut vähän helpottaa ja on toivon mukaan nyt ohi.
 
Mulla on useasti vaan oikealla puolella mut on kyllä ihan molemmillakin puolilla. Mulla on viikon verran ollut nyt näitä liitoskipuja, välillä oikein repii. Väsymys on ihan kauheaa, on nälkä ja huono olo jos ei syö tarpeeks usein. Kyllä huomaa että raskaana ollaan :)
 
Täälläkin painaa väsymys ja aamusta iltaan kestävä etova olo... 
Muovikuu; musta ainakin tuntuu, että mun mahalaukkua on nostettu ylöspäin. Etova olo vain pahenee, jos en syö parin tunnin välein, mutta kun syön, tuntuu että se ei mene alas vaan jää johonkin ruokatorven ja vatsalaukun väliin. Ihan kuin närästäisi, mutta ei kuitenkaan. Vaakatasoon ei syömisen jälkeen voi mennä, kun tuntuu että ruoka nousee väkisinkin ylös (ei siis okseta, vaan paineen tuntu ruokatorvessa).

Kaiken kaikkiaan olen vasta kerran tyhjentänyt vatsalaukkuni tonne wc-pönttöön, mutta yökkäilyä on sitten sitäkin enemmän. Hajuvedet, ruoat, sisäilmat, hammastahna... ihan mikä tahansa riittää yökkäysrefleksiin. Lämmintä juomaa en ole kahteen viikkoon voinut edes ajatella, joten elelenkin tällä hetkellä lähinnä voileivillä, tuoremehuilla, jugurteilla ja hedelmillä - mitä kylmempänä kaikki, sen parempi. Kerran päivässä yritän kuitenkin syödä myös lämpimän aterian, mutta sen jälkeen etova olo alkaakin liki välittömästi syömisen jälkeen..

Ehkä kohta helpottaa....
 
Heips! 
Täällä ensimmäistä odotellaan ja melko helpolla olen kyllä tähän mennessä päässyt. Pahoinvointia ei ole ollut lainkaan, tosin viimeisen parin päivän aikana hampaiden pesu on aiheuttanut vähän yökkimistä. Väsymys on kuitenkin ollut jotain todella voimakasta. Ja pieniä pistelyitä tuntuu silloin tällöin vatsan seudulla, varsinkin vasemmalla puolella.
 
Erppulilla on siellä ihan samat fiilikset kun mullakin - Syö tai et, aina huono olo!
 
Rigsu lohdutan ettet ole yksin,täällä on kans ollu samoja ongelmia.

mimsu:sama juttu täällä.Muutamaksi viikoksi huono olo katos,mut nyt yöpahoinvointi on vaihtunut aamupahoinvoinniksi.Söi tai ei niin aina on pielessä.

Mie nukuin viime yönä 9h putkeen heräämättä!!Aamulla oli kyl semmonen fiilis et rakko räjähtää just.Normaalisti oon ravannu yöllä koko alkuraskauden 2-4krt vessassa.Tosin asiaan voi vaikuttaa,et olin edellisen yön töissä,enkä vuoron jälkeen juuri nukkunut..
 
Kärsiikös moni päänsärystä? Mulla on sitä jatkuvasti, enkä tiiä, mitä ottaisin, kun panadol ei auta tippaakaan, ei oo ikinä auttanutkaan.. Jotan lääkettä ois saatava, nyt on parina yöne jomotus, et tuntuu jo pyörtyvän, eikä saa nukuttua eikä kyl mitään muutakaan tehtyy... Ja juu, lääkäriin varailen aikaa jos jotain reseptiä tms.

Hatunnostot teille, jotka kykenette käymään töissä! Itse en oo kertaakaan oksentanut, mutta huono olo seuraa kyllä koko valveillaoloajan, enkä ole töihin kyennyt yli kahteen viikkoon.. Oikeen uskalla ees mennä mihinkään, kun koko ajan tuntuu, et "nyt se tulee"!

Pyörryttää, silmissä sumenee aika ajoin ja väsyttää julmetusti.. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään tällasta, ainoa oli, että hajuaisti oli herkistynyt ja nenästä sai pitää suurinpiirtein kiinni koko kauppareissujen ajan :D.

Toivottavasti tää olo tästä helpottuu ja pystyy alkaa nauttimaan, koska tää on ollut kuitenkin todellakin toivottua :).
 
Hei,

aika jännää miten eri ihmisillä on nuo pahoinvoinnit.
Itse olen päässyt erittäin helpolla, mitä nyt vähän huonoa oloa mikäli en ole syönyt riittävän usein, turvotusta ja joskus päänsärkyä, joka on mennyt ohi.

Nyt tosin mietin, että olenkohan eilen syönyt jotain kummallista (ei pitäisi olla mitään kummallista ja mieheni on syönyt tasan tarkkaan samat asiat). Heräsin aamuneljältä ja oli erittäin huono olo. Oksetti, mutta en kuitenkaan joutunut oksentamaan. Nyt on sellainen huono olo vieläkin. Voikohan se johtua raskaudesta? Mitä olette mieltä? (tämä on meinaan ihan uutta, ja näillä viikoillahan pitäisi jo vissiin voida ihan hyvin)
 
mietintämyssy: en osaa muuten sanoa mut aika samoilla ajoilla tässä mennään ja kyllä mulla toiset päivät on vaan vaikeampia kuin toiset, tänään on ollut huonoa oloa ja yökötystä koko päivän vaikka nukuin viime yönä pitkät ja oikein hyvät unetkin, olis aamulla kyl voinut jatkaa unia vaan. mikä myöskin outoa kun tähän asti oon 9 mennessä ollut virkeenä ylös nousemassa .. ja koko päivän väsyttänyt oikein kovasti..

eli mulla on välillä huonoa oloa ja yökötystä ollut koko ajan ja musta se paheni aika myöhään joskus 9-10vkolla. mut oon kyl helpolla päässyt mitä oon seurannu muiden oloja.

 
Takaisin
Top