Ihanat kamalat oireet

mimsu: Mulla ei ole kans ollut mitään oireita tisseissä ei tässä eikä edellisessä raskaudessa. Kipeytyivät ekan kerran vasta maidon noustessa.

Mulla on myöskin oireet helpottaneet. Ei ole enää kovinkaan etova olo ja väsymyskin vähentynyt. Iltaisin turvottaa ja pissalla pitää käydä useammin vuorokauden aikana. Ja tosi usein on nälkä! emoticon
 
Täälläkin alkaa vihdoin oireita tai merkkejä raskaudesta tulla... Vaikka onkin näin alussa niin selvästi tunnen et kohtu on vähän kasvanu, se pömpöttää... oon laihtunut niin paljn et huomaan sen nyt hyvin ja kun muutakaan turvotusta (ilmavaivaa siis :D) ei oo niin pakko sen kohtu on olla. Mutta eikös se niin mee että kun on aikasemmin jo ollu raskaana niin seuraavat raskaudet alkaa näkyy aikasemmin. Muistaakseni ekassa raskaudessa alkoi se ensimmäinen ooömoötys vasta joskus RV10 jälkeen.... Ja nyt on RV 6+2 mulla!

Mulla on kans tota huimausta/heikotusta. Töissä se oon ihan hirveetä jossain lääkärinkierrolla kun pitää seisoskella tunti putkeen...
 
Heippa,

minulla ei ole aiemmin ollut muita oireita kuin turvotusta vatsassa. Tämän päivän uutuutena kunnon päänsärky. Kaipa se asiaan kuuluu, mutta aiemmin ei ole ollut.

Tsemppiä teille !
 
Täällä kans huimaa niin että heikottaa :D Viime viikolla olin muutamassa tilaisuudessa työn puolesta,missä seisoskelin käytännössä koko päivän.Pikkasen hirvitti,millon kupsahdan.Normaalistikkin mulla on tosi alhaset verenpaineet,jonka vuoksi huimaa, mutta tää on nyt selvästi useemmin.

Rinnat..Ai piru ne on kipeet!Mahallaan makaaminen on muuten aikas tuskaa.Ja ne on kasvanut ja paljon.En oo siitä kovin mielissäni,koska urheilen paljon.Nyt on joutunut oikeesti miettii miten tukee vaikka en koskaan missään huonoissa liiveissä urheilekkaan.Mut hyvän asialla ollaan :)

Mites muilla on paino noussut.Ite on käytännössä tasan samoissa lukemissa kuin ennen plussausta,mutta pahointivointi on kyllä siihen syypää..Mut onhan tässä aikaa painon nousta,vauvamahaa odotellessa ;)
 
:) mulla tippui paino muutamassa viikossa 58->55, syynä pahoinvointi jonka takia ei pystynyt syömään. Oksentelua, yökkäilyä, maha sekasin. Nyt alkaa ruokahalu palailla, vaikka ruoka-annokset on edelleen kuin hiirellä... Lisäyksenä että ruokaa menee sitten sitäkin useammin.
 
Mulla ei ole ikinä oikein rinnat olleet kovin arat raskauksissa. Pahoinvointia on sitten ollut senkin edestä: ekassa raskaudessa oksensin 8kk, tokassa 3kk. Kolmas, joka meni kesken ei ollut kuin vähän kuvotusta, enkä oksentanut kertaakaan, joten mulla taitaa olla ykäilyä aina, kun raskaudessa (toivottavasti) kaikki hyvin. Nyt on alkanut taas kuvotus, nyt rv 5 + 5 ja tänään aamulla tuli eka ykä! :D Jännityksellä odotan, että millaiseksi pahoinvointi vielä äityy.

Mahan turvotus, ekassa kesti varmaan niin, että rv 13:kin oli vielä aikas mini maha, kuyn nyt oon kuvia kattellut, mutta seuraavissa se maha pömpähtänyt tohon jo paljon aiemmin. Nytkin on jo niin pömpöllään, että vaikea peitellä, pitää pitää löysempiä vaatteita, kun muuten oon hoikka ja kesällä olin tosi kunnossa, niin eron näkee jo tosi selvästi. En kyllä haluaisi, että näkisi, kun en haluaisi vielä ihmisille paljastaa raskautta. Kun oon syönyt, tää maha on kyllä jo niin turvonnut, että huh huh! Ja mies on vaan innoissaan :D

Ruokahalu on ollut järkyttävä ja oonkin lihonut 2kg tässä parin viikon aikana, apua! Mutta varmaan se paino taas laskee, jos nää ykäilyt kunnolla pääsee taas vauhtiin, niinkuin aiemissa raskauksissa. Tosin mieluummin ottaisin pienen painonnousun, kuin sen hirveän oksennusolon ja oksentelun, joka kestää koko päivän!

Väsymystä on myös ollut, jota ei yhtään helpota se, että sain flunssan, joka miehellä ja nuorimmaisella jo oli.

Pääkipua on myös ollut välillä ja tunteet pinnassa. Alkaa itkettämään ihan naurettavat asiat, esim. eilen luin jotain ihmisten muisteluita K-kauppakokemuksista ja olin ihan tippa linssissä :D Ja olen myös ollut vähän äkäisempi kuin yleensä, huomaa kun lasten temput ärsyttää enemmän, varsinkin kun on itse väsynyt ja kipeä ja huonovointinen.
 
Miten muuten on... pitääkö paikkansa, että poikaa odottaessa pahoinvointi alkaa aikaisin, ja Linea Negra tulee aiemmin -ja selvempänä, esiin? Kun pahoinvointi alkoi mulla ihan jo n. viikon kuluttua hedelmöityksestä, ja mahaviiru tuli näkyviin siinä samassa. (itsellänikin on tosin takana 3 keskeytystä joten neljättä alkuraskautta tässä mennään, eikä oireet rintojen aristusta mukaan lukematta ole kertaakaan olleet samanlaiset)
 
Rigsu, mä en oikein tiedä, kaipa noista on erilaista teoriaa. Joillakin on ollut tytöistä pahempi pahoinvointi. Itselläni on kaksi poikaa ja kuvotus alkoi kanssa jo tosi pian molemmista. Niin nytkin. Saas nähdä kumpi on tulossa! :D Itse luulin molemmista pojistani, että odotan tyttöä, mutta kuinkas sitten kävikään!
 
Mulla ei ollut pahoinvointia pojasta ollenkaan ja linea negra tuli näkyviin joskus RV30 eli tosi myöhään.
 
Olipa pakko tulla päivittämään vaikka myöhä onkin (2/3 yövuoro meneillään). Tosiaan oon ollu hieman huolissani oireiden vähyydestä, kun on ollut niin sellanen olo että onko sitä kuitenkaan raskaana kun ei vaan tunnu siltä. No, muutosta asiaan, kun ekan yövuoron jälkeen väsymys on ihan kauheaa (mieskin jo naureskeli kun kuulemma niin olen väsyneen näköinen) ja kaikki ruoka ällöttää! Rinnat on turvonneet ja todella kipeät ja päänsärky on ihan hirveää. Edellisestä raskaudesta poiketen huimausta ei oo ollut mut toisaalta mahassa ei oo ollut sitä tunnetta että siellä jotain on. dellisellä kerralla tunsin sen jo 7+ viikosta eteenpäin, nyt siis 8+2 eikä vieläkään tunnu sen enempää mitään, esim mahallaan pystyn aivan mainiosti nukkumaan... Ei kai sitä huomaa, että oon hieman ylihysteerinen? :)
 
Onko muilla muuten iltaisin, siis nukkumaankäydessä, alavatsakipuja? Oon huomannut, että mulla on alkanut olemaan enemmän sääntö kuin poikkeus että alavatsaa juilii niin maan prkl:eesti kun koitan laittaa nukkumaan. Eilen se jatkui n. 20min ajan... ja aina aamulla rinnat on niin kipeät, että kyljeltä selälle kääntyminen on tuskaa, puhumattakaan ylösvääntäytymisestä. Muuten tuollaista supistuksenomaista kipua ei ole. Olisiko kyse esim. kohdun kasvamisesta, vai mikä kumma????
 
Täällä ainakin..nyt on ollut muutaman illan ja yön maha tosi kipee.Ei oo menkkamaista juilimista vaan enemmän vois verrata virtsatietulehduksen mahakipuun.oon valvonu tän takia nyt kaks yötä ja alan olla aika kuollu.Päivällä meen neuvolaan,joten täytyy ottaa asia puheeksi..
 
Rigsu: mä oon huomannut saman, ei välttämättä nukkumaanmennessä mut yleensäkin illalla on alkanu maha kyllä jomottamaan ihan kunnolla. Olisko just siitä kohdun kasvamisesta? Niin ainakin itse oon olettanut, on nyt ihan lähipäivinä ihan selvästi pahentunut.

Tapsu: Saitko selvyyttä oireisiin? Mulla on nimittäin tota samaa nyt ollu, aikoinaan oli paljon tulehduksia mutta ei oo enää vuosiin ollu ja nyt sit on oireita...
 
Täällä on kanssa ollu alavatsa kipuja iltaisin, en sitten tiedä mistä johtuu. Itse en ole saanut vielä varattua aikaa neuvolaan, koska olemme muuttamassa toiselle paikkakunnalle enkä halua vaihtaa heti neuvolaan, joten neuvolaan menen kun muutto on saatu tehtyä.

Yksi "oireista" on kamala mielihalu sokeriliemessä oleviin mandariinin paloihin. Saatan purkillisen vetää illassa, mutta pidän nykyistä mielitekoani parempana kuin esikoisen aikaan. Esikoista odottaessani minun teki kamalasti mieli hiekkaa! Nyt en sitä voi enää edes käsittää. Onko mulla ollut ruuan suhteen vielä mitään erikoisia mielihaluja?
 
noniin... nyt sitten tänä aamuna ei enää tunnu että olisi niin mitään oireita... ei taida kauaa jatkua tämä... aika vahva tunne on näin... kaipa se luonto tietää mitä tekee.
 
Juu sain.Kohtu se siellä kasvaa ja hurjasti.Neuvolatäti osas heti kertoo minkälainen kipu mulla on,ku alotin et maha on kipee mut ei silleen menkkajomotusta..:) eilen lähinnä vaan makoilin neuvolan jälkeen ja se kummasti helpotti ja sain viime yönä nukuttuaki.
Oireista seuraaviin..musta tuntuu et hiivatulehdus tekee tuloaan..nice :/
 
Perjantaita ladyt !

Rigsu: olen kerran kysynyt lääkäriltä, ja hän sanoi, että oireet voi tulla ja mennä ja vaihdella päivittäin, joten koeta pitää lippua korkealla. Ei välttämättä tarvitse olla niin kuin luulet.

Tapsu ja Pätkis87: hyvä kun tilanteeseen tuli selvyys! Itselläni ei ole ollut suoranaisia kipuja, mutta olen kyllä tuntenut että vatsassa jotain tapahtuu. Mulla on lähinnä tietyt asennot jotka vihlovat tai sellaista kummallista tunnetta, mitä en voi selittää. Nähtävästi oireet vaihtelee kovasti eri mammojen välillä.

Mamma0711: aika mielenkiintoinen juttu tuo hiekka! En ole ikinä aiemmin kuullut  Minulla ei ole pahemmin mielihaluja ollut, tosin vedin kahtena päivänä kokonaisen suklaalevyn, vaikken oikeastaan juuri ikinä edes suklaata kaupasta osta. Tuli vain yhtäkkiä kova himo! No, eipä kai se ole niin hirveää jos kerran ahtaa itseensä suklaata liikaa, kunhan normaalisti pyrkii elämään terveellisesti. Siihen olen kyllä pyrkinyt.

Muuten tässä ei sen suurempia - viikonloppua odotellessa !
 
Niin, siis vielä pienenä tarkennuksena, vedin siis suklaalevyn kahdessa päivässä. ELi puolikkaan levyn / pvä. Mutta siitäkin minulla oli vähän omatunnon kanssa keskustelua.....
 
Itseasiassa en ole varsinaisesti huolissani, en edes siinä tapauksessa, että kyseessä on keskenmeno... kuulostelin tässä omia tuntemuksiani, ja totesin, että jos se menee kesken, ei tämän lapsen kuulu kenties syntyäkään. En nyt tiedä, kuulostaako tämä kyyniseltä, kylmältä, vaiko ylijärkeilyltä... Mutta oikeasti; kyllä luonto tietää.
 
Rigsu: Minulla ainakin päinvastoin nuo pahoinvoinnit. Tytöistä siis olen voinut huonommin. Ja pojasta en muista että olisi juurikaan ollut mitään. Nyt onkin sen perusteella tulossa tyttö. Tämä on näistä neljästä pahin, siis pahoinvoinnin osalta. Muissa raskauksissa en ole joutunut jättämään kahvia, mutta nyt en ole kyennyt juomaan sitä moneen viikkoon. Ja koskaan en pahoinvoinneista ole joutunut oksentamaan, mutta nyt sekin tuli koettu.
Tuntuu siis tämä raskaus rankimmalta. Tosin siihen saattaa vaikuttaa sekin että on kolme lasta hoidettavana oli pahoinvointia tai ei. Eikä ylimääräisiä aikoja lepäilyyn ole. No, eiköhän se tästä vielä helpota.
 
Takaisin
Top