Ihanat kamalat oireet

Noniin.. Itsehän meen RV4+5 kohdalla kuten tällä hetkellä tickeristä näkyykin.

Vähäisiä oireita: pientä nippailua ja juilimista välillä mahanpohjassa ja kun nousee nopeesti ylös, saattaa vihlasta/repäistä jotenkin tosta lonkan tai alavatsan seutuvilta. Vähän myös alavatsa jo pömpöttää, näin tokaa kertaa raskaana ollessa toi kohtu varmaan pompsahtaa jotenkin nopeemmin esille?

Aamusin/aamupäivisin on hirvee nälkä ja tarvii syödä parin tunnin välein.
Pahoinvointia ei ole ainakaan vielä. Koputan puuta.

Mites muilla?
 
vesimeloni, loistava idea laittaa eri keskustelualueita :) 

me saatiin tänään varmistus että toukovauvaa odotellaan, ihanat sykkeet näky ja siellä se pikkunen kölli <3 

itsellä oireina lähinnä iltapahoinvointi, itku herkässä ja kaikkea tekee mieli :D se on aivan sama mitä, mutta jotain pitäisi kokoajan syödä. Pitää varmaan kouluun (opiskelen viimeistä vuotta lähihoitajaksi, onneksi valmistun jo huhtikuussa :) ) alkaa ottamaan sellasia naposteltavia eväitä, ettei mene liikaa karkin ja suklaan naposteluksi :D 

Lisäksi nyt kolmas päivä kokonaan ilman tupakkaa (jeeeee, jeeee, jeeee :))) ) joten aina kun tekee mieli tupakaa, korvaan himon ruualla :D 

Mutta itse olen loppujen lopuksi päässytt toistaiseksi helpolla oireiden suhteen, toivotaan että jatkuukin näin :))
 
Täällä oireina ällö olo, erityisesti hajuille olen tosi herkkä (ylös astikin on muutamaan otteeseen tullut). Kamala nälkä vähän väliä, rinnat arat, vessassa saa käydä normaalia useammin ja hurja väsymys (voisin nukkua puolet vuorokaudesta eikä tekisi edes tiukkaa). Sellainen koko päivän kestävä ällötys on onneksi jo vähän hiipunut pois päin, se oli tosi ikävää. Muista oireista ei ole niin paljon haittaa että niitä tuskailisin :)

Ja ehkäpä olen vähän herkillä myös, olen aina ollut aika nopeasti pinnani polttava mutta tälle nykyiselle miehelle en ole ikinä hermostunut kun hän ei vaan jostain syystä minua ikinä ärsytä :D Eilen kuitenkin minulla oli iltapalaa mikrossa lämpeämässä samaan aikaan kun virittelin meille elokuvaa näkymään niin mies tokaisi vaan että "Toi sun ruoka voi olla kohta aika kuuma" niin minä räjähdin samantien huutamaan etten voi tehdä kaikkea yksin ja samaan aikaan ja perään hurja itkumyrky. Että näin meillä :D

Oireista pois on jäänyt alavatsan nippailu. Alussa sitä tapahtui paljonkin mutta nyt on vähentynyt todella paljon ja harvoin tulee vain sellainen yksittäinen pieni kipu.
 
Täällä oireena jumalaton pahoinvointi. Kymmenen (ja yli)kertaa päivässä oksentelu on ihan osa normipäivää. Siihen päälle hirvittävä päänsärky, kun varmaan hieman nestehukkaa ilmassa ja väsymys.
Tänään olin saikulla ja makasin päivän sängyssä enkä oksentanut kertaakaan. Etoo kyllä kovasti, muttei niin paljon että oksentamaan pitäisi mennä. Uskomattoman paljon auttaa tuo, että saa levätä, nukkua ja syödä juuri omaan tahtiin. Tuntuu silti vähän syylliseltä kun en ollut töissä, enhän mä voi koko alkuraskautta olla saikulla? Koitan huomenna mennä töihin, mut lupaan itselleni, että jos oksennan yli seitsemän kertaa niin sitten kyllä lähen kotiin. Turha kait se on siellä itseään kiduttaa?
 
Täällä ollaan vielä niin alussa ettei oireita juurikaan ole. Vatsan nippailua oli ennen plussan tekoa mutta nyt ei sitäkään. Kauhulla odotan tuleeko samanlainen pahoinvointi kun esikoisesta.

Tuik Itselläni oli viime raskaudessa pahoinvointia oksenteluineen kolme kuukautta. Ei todellakaan ollut herkkua vaikka tilanne ei ollut noin paha kuin sulla! Kertaakaan en ollut töistä pois mitä olen jälkikäteen kyllä katunut. Joten älä todellakaan tunne syyllisyyttä jos olet töistä pois kun olosi on noin kurja. Sulla on täysi oikeus levätä ja keskittyä vaavelin kasvattamiseen masussa :)
 
Huomenta kaikille!
8+4 ja tänä aamuna tuli pahoinvointi ensimmäisen kerran kylään. Hampaiden pesu oli pelkkää yökkimistä, mutta onneksi kaikki pysyi sisällä. Mulle tää pahoinvointi on ihan uus juttu, kun edellisessä raskaudessa olin rintojen arkuutta lukuunottamatta täysin oireeton. Nyt tuntuu, että niitä oireita on sitten edellisenkin edestä; alkuraskauden järkyttävä turvotus on jo helpottanut, mutta huimaus jatkuu, rinnat on välillä niin kipeät että ilman liivejä jos nukkuu, kipuun herää yöllä kun kääntää kylkeä, vatsaa nippailee, polttaa ja vihloo etenkin iltaisin...Lisäksi suunnaton väsymys on vaivannut nyt pari viikkoa - tuntuu että vaikka lepäisi kuinka, voimat ovat ihan loppu ja siihen päälle sitten jatkuva itkuisuus pienimmästäkin asiasta... Vaikka mieliala hehkuu, niin kroppa ei. Mulla oli kai jotenkin ruusuiset kuvitelmat edellisestä kerrasta, vaikka toisaalta nämä oireet tuntuvat myös hyviltä, sillä ovat jatkuva muistutus siitä pienestä ihmeestä, joka tuolla kasvaa. Voin hyvin kuvitella mikä paniikki mulla alkaa, jos oireet loppuvat...
 
Moi,


Itse en voi sanoa nauttineeni raskausdesta yhtään vielä. Mulla on huono olo joka päivä 24/7 ja yrjö lentää usein. Väsymys on paha, ihan kuin olisin bailannut aamuneljään joka yö ja sitten pitää lähteä aamulla töihin. Nyt on ollut 4 päivää paha päänsärky joka viiltää otsassa koko aika, sekä huimausta joka liittynee tuohon alhaisen verenpaineeseen. Olen 8+1, joten nuo kaikki oireet ovat normaaleja, harmittaa vaan että minulla ne ovat kyllä tuoneet niin huonon olon että tuntuu etten voi nauttia olosta yhtään. Odotan ensimmäistä lastani ja vatsani on pullahtanut ihan selvästi jo esiin ja voi olla etten voi tätä salata enää kovin kauaa:) Joka tapauksessa, iloisin mielin koitan olla!
 
Mulla 6 raskaus, 3 tervettä lasta ja nyt vasta ekaa kertaa oireilen raskaudesta. pahoinvointi ja lämpöilyä. Voi olla kaksoset kyseessä kun tuntuu että oisi pidemmällä kuin 7+4vko. Huomenna on eka neuvola jännittelen tuntuu painetta molemmin puolin, kuvittelua vai ei?? Jospa vaan pidemmällä kun luulin.. Jännittelyä ja todella varmaan kuvittelen. Onko kellään tietoo monikko raskaudesta?
 
Täälläkin löytyy oireita.
Jo ennen plussaa ihmettelin kun kahvi ei enää maistunutkaan vaikka yleensä juon pannullisen päivässä, öisin piti ravata vessassa, plussan saatuani, alkoi olemaan nälkä parin tunnin välein, mutta kun ruoka tuli eteen, ei tehnykkään mieli syödä ja heti tuli yökötys olo, sitten tämä maaginen väsymys, voi taivas, miten voiki olla näin väsynyt päivisin, ja yökötysoloo mulla on pitkin päivää ties mistä.. Tää yökötysolo on ihan kamalan ihanaa.. tietää ainakin että jotai siellä on nyt tapahtunut  ; )
Niklaksesta mulla alkoi pahoinvointi ja muut oireet vasta viikolla 7-8+ ja tästä nyt sitten heti.. Hassua, miten erilaiset raskaudet voikaan olla : )
 
Täällä kerkesin jo säikähtää (kun hullu stressaaja olen) kun yksi aamu kykeninkin makaamaan mahallani hetken ja rinnatkaan ei olleet enää yhtään niin arat että nyt on mennyt jotain pieleen... No samana päivänä oksensin kolme kertaa niin usein kun yleensä ja väsymys ja vessassa juoksut ja ällötykset on edelleen kuvioissa että ehkä en vielä olekaan tuhoon tuomittu :)
 
Oi ihana oli herätä viime yönä aivan järkyttävään oloon :)
Ensimmäinen kerta kun ei oikein tiennyt miten päin olla, kun tuntui koko ajan että kohta tulee ylös :)
Ja edes aamupalan syöminen ei tällä kertaa auttanut, vaan ällöttävä oksettava olo jatkuu edelleen, ja koita tässä sitten olla normaalisti, ettei esikoinen huomaa, kun ei vielä raskaudesta tiedä :) Odotan vaan että lähtee kouluun, niin sitten voi olla pakko käydä vähän posliinia halailemassa, jos ei olo muuten helpota :)

Hassua kyllä, olen vaan iloinen että oksettaa :D
 
Mimsu: Onko pahoinvoinnit palanneet? Mullakin nimittäin on päiviä jolloin en oksenna kuin kerran tai kaksi. Sitten tietty heti ihan huolesta soikeena, että onko kaikki hyvin. Seuraavana päivänä ei ehdikään enää huolehtia kun pitää vessassa ravata oksentamassa. Eli se voi vaihdella päivän mukaan.

akidi: auttaako sua oikeesti oksentaminen? Mulla pahoinvointi helpottaa tasan siksi aikaa kun tavara lentää kurkusta ylös, mutta jo vessasta poistuessa on taas yhtä paha olo kuin sinne mennessä. Sehän tässä raskauspahoinvoinnissa niin vittumaista (anteeksi kielenkäyttö :))onkin, kun siihen ei todellakaan auta mikään. Ainakaan mulla.
 
Tuik: Kyllä se varmaan ainakin hetkellisesti helpottaisi, mutta inhoa oksentamista NIIN paljon, että pidän mieluummin tämän yökötysolon :D

Jotenkin niin nautin tästä oksettavasta olosta, (hieman ehkä masokistin vikaa:D)
mutta kun tietää että siellä on joku pikkuinen tätä aiheuttamassa :)
 
ai oireita?! löytyy! :D tuntuu että tisseissä on sisällä terävät veitset, nukkuminen on sen takia melko hankalaa. Pahoinvointi alkoi n. viikon sisällä hedelmöityksestä, ja jatkui kolmisen viikkoa, mutta meni sittemmin ohi. Väsyttää, muttei saa nukuttua, joka aamu herään viimeistään puoli kuudelta. Alavatsaa ja selkää vihloo ajoittain, mutta se on lähes siedettävällä tasolla. Lähinnä häiritsee nämä 715517!
 
Onpa jännä miten nuo voi noin kovasti erota nuo oireet. Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa tosi kovaa huimausta ja rinnat tosi arat muttei pahoinvointia - raskaus päättyi kuitenkin jo rv 8+0 keskenmenoon. Nyt menossa rv7+6 eikä oikeastaan mitään muuta oiretta kuin rintojen tosi kovaa arkuutta ja vatsan nipistelyä, sekä itku on herkässä. Muutaman kerran on tullut etenkin syömisen jälkeen sellainen olo että kohta lentää laatta mut ei ole ylös asti vielä tullut!

Parhaalla ystävälläni raskausviikkoja täynnä 19+jotain ja edelleen oksentaa joka päivä monta kertaa!
 
Oon niin etsinyt tällästä sivustoa. usein kun tuntuu et voiko tää olla näin.
Itse olen siis 21-vuotias ja ensimmäistäni odotan, nyt ollaan rv 8+1. 
Mulla oireina ollut alusta alkaen rintojen arkuus, vatsan nipistely ja jolloinkin tuntuu kuin menkat olisi alkamassa, neuvolasta asiaa tiedustelin ja ne sanoivat sen olevan normaalia. itse olen kuitenkin aina kauhistunut ja pelännyt että jokin olisi mennyt pieleen. 
sitten.. noh, tunteet tosi pinnalla, vessaravailua, muutaman kerran oksentelua ja kokoajan kauhee nälkä :D Toivotaan nyt että kaikki menee hyvin , riskiraskaus kun on kyseessä. ja eihän sitä tiedä koskaan mitä tapahtuu
 
Mulla on myös ollut niitä menkkakipujen kaltasia kipuja mut toistaseks kaikki tuntuu olevan hyvin. Tänään ollaan samassa kohdassa raskautta kun mihin mun edellinen raskaus päättyi, eli vähän on ristiriitaiset tunteet, toisaalta surua menetetyn vauvan takia, toisaalta iloa ja onnea uuden pienen takia. Yritetään pysyä positiivisena! Annju-, toivotaan et menee kaikki hyvin! Saako kysyä, miks on riskiraskaus? :)
 
Takaisin
Top