Ihanat kamalat oireet

Tissit lakkasi pariksi päiväksi vihlomasta ja turvotuskin laski, niin ajattelin heti sitä pahinta: että meneekö tää kesken... ja sitten tuli aika hitonmoisia supistuskipuja, niin kovia, ettei kyennyt oikein kävelemään, saati istumaan, kun sattui joko alavatsaan, tai sitten välilihaan. Mutta. Nyt tissit on yhtä kipeät kuin aiemminkin, alavatsakipu hävisi myös... ja tuli sitten navan alapuolelta esiin pikkuinen harjanne, n. 15cm korkea, ja 10cm leveä eikä mitään vuodon kaltaistakaan ole havaittavissa. Väsymys on aika järkkyä... illalla tulee uni ties kuinka aikaisin, aamulla ei jaksaisi nousta ylös, ja naama on turvoksissa herättyä Päivällä on pakko ottaa parin tunnin tirsat, ja minä, joka en koskaan syö aamulla, vedän ensimmäisenä lämpimän aterian
 
Täällä ollaan siinä vaiheessa kun pitäisi vissiin alkaa oireetkin jo vähän helpottelemaan ja niinhän ne tekikin. Tissit ei ole enää yhtään kipeät, silloin tällöin voin maata mahallaan ja selälläänkin jonkin aikaailman että on vatsassa epämukava tunne. Vessassa joutuu käymään kerran yössä. Pahoinvointi hävisi noin viikoksi kunnes tulikin taas takaisin ja nyt taas oksennetaan joka päivä sen kerran. Väsymys on ollut koko ajan ja nyt pari viikkoa on joku hermo tuolla alaselässä vaivannut ja kipu leviää pakaroihinkin. Neuvolasta kehotettiin fysioterapiaan ja jonnekkin kurssille..?

Siinä kohtaa kun oireet loppuivat huomasin että joka vessa kerralla piti kurkkia että vuodanko verta, kun samoihin aikoihin kun oireet loppuvat niin alkoi pieniä kipuja sillointällöin alavatsalla olemaan. Eipä ainakaan vielä vuotoa ja kipujakaan ei enää näy... Maanantaina ultra ja jos siellä kaikki ok niin sitten alkaakin jo ehkä huolettomampi toinen kolmannes :P
 
Hei! Auttakaa mua..mulla alko tulemaan ruskeaa vuotoa..ei mitenkää tiputtele..ihan vain näin paperissa..nyt mulla menossa 8+3 tosi vähäistä alavatsa kipua on havaittavissa..:/ eikai vaan km!?
 
Teiks munkin särkee päätä JOKA ikinen päivä. Tänään on ensimmäinen vähän helpompi päivä. Alkuun otin grammasta panadolia, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, niin turhaan enää napsin. Mieo n hieronut, siitä apu ehkä puoleksi tunniksi. Aika hehkeetä. Toinen mikä vaivaa, on iskias. En kyllä tiedä voiko se johtua raskaudesta vai vaivaako muuten vaan. Multa tuli tänään taas pyyhkiessä kertaalleen vaaleanpunaista, mutta jotenkaan en jaksa enää stressata. Viikko ja päivä ultraan, niin sittenpä sen tietää. 
 
Moiks! Ei taida olla hätää enään, kun kävin vessassa niin ei tullut paperiin enään mitään. Toivottavasti selvittiin säikähdyksellä
 
Mulla ei ollut kans keskenmenosta epäilystäkään, alkoi  pienenä vaaleanpunaisena tiputteluna illalla, mut aamulla eräsin supisteluihin ja verta tuli jo reilummin. Oli ihan selvä juttu, vaikka vasta päivemmällä alkoi kunnolla tulla verta ja silloinpa se pienokainenkin lähti. Mutta ihan selvästi sen tiesi, että älkää hätäilkö :) Kannattaahan siitä tietty aina mainita neuvolassa, että on tiputtelua väälillä ollut, mutta aika usealle sitä kuitenkin tulee :) Mun äidillä oli molemmista veljistä ihan kunnolla vuotoa ja toisen veljen kaksonenkin menehtyi, mutta silti molemmat veljeni on terveitä nuoria miehiä nyt :)
 
Mulla on viikon ollut pahoinvointi poissa. Ainut on, että oon kauheen väsynyt. Töissäkin voisin nukahtaa vaikka kahvitauolla istualteen. :) Ummetusta ja ilmavaivoja on ollut. Vatsa on ollut välillä niin kipee että on joutunut särkylääkettä ottamaan. Jouduin jo levolacia hakemaan, mutta ei se ainakaan tässä 3-4 päivän aikana ole auttanut. Tekee vaan vähän ikävän olon mahaan :/.
 
Tähän aamuun on herätty vähän hermostunein mielin, kun lähes kaikki oireet on kadonneet. Rinnat ei oo todellakaan enää niin arat kuin ennen, ei väsytä enää niin kovasti, etova olokin on häipynyt. Ainut mikä on jäljellä, on nälkä. Vielä pitäis kaks viikkoa kärvistellä ennen kuin ultraan pääsee! Kauhea pelko, että ollaanko siellä enää hengissä! Edellinen keskenmeno se vaan kummittelee takaraivossa...
 
saamattomuus on niin täälläkin ollut pinnalla, nyt mulla on kaks vapaata niin ajattelin et pakko saada kämppä kuntoo, en o neljää viikkoo jaksanu imuroida saatika mitää ylimäärästä tehdä, ku käydä kaupas ja töissä. (Mulla ku ei tuo mies oikee o auttamas ko välimatkaa vajaa 200 km. mut nähdään me aina vapailla yleensä suuntaan ja toiseen, mut sit senki ajan käyttää yhdessä oloo ja valmistaa vähä valmiiks ruokia et o evästä töihin :) )
koiralla viel todella kova karvan lähtö, ja mulla oli pari viikkoo sit kova flunssa, ei ollu kyl kuumetta, yhtenä päivänä lämpöö mut iha kauhee nuha ja tukkosuus et ei sen työpäivän jälkee jaksanu ku sänkyy(mies otti koiran sit hoiviinsa pariks viikkoo, onneks) mut me ollaa oltu nyt äidillä "hoidossa".
Iltasin uni tulee jo heti ku sänkyy pääsee, kymmeneltä viimestää alkaa silmät lupsuu mut oon koittanu 23 asti valvoo. 8-9 välillä meillä on sit sisäinen kello herättämässä jos ei o aamuvuoroa ja kello ehdi ensin! tänään vapaa päivänä se oli sit jo 7 sisäinen kello, vaik ois ollu vapaata. plääh!

ummetus on ollu alusta asti, nyt pikkusen jo helpottanu. kohdun kasvukipuja myös löytyy, semmosia vihlovia ollu. rinnat on kipeet edelleen ja turvonnut, no siitä mies tykkää ;) ! hehe!
 
yökötys on ollut ja vieläkin on (pöntölle asti ei o tarttenu ku pari kertaa), ja ruokia menee vain jotakin alas, alas menee possu ja jauheliha. leipä ,ja peruna muodossa ko muodossa. ja kaikki tuorevihannekset. nyt viikonloppuna ekaa kertaa kokeilin kanaa, onnistu alkuu hyvin mut sit tyssäs.

päänsärkyä ollut myös. sairastan migreeniä, mut sitä ei o onneks ollu ku yhden kerran joka kesti 3 päivää . normaalisti mulla päivässä ohi!

toivottavasti kaikilla epäilyksistä huolimatta menee kaikki hyvin! :) tsemppiä!


 
Miulkii alkaa oireet helpottaa,mutta tuo vessassa ravaaminen kyllä tihenee.Päivällä sit väsyttää ku yöllä käy 2-4kertaa ja yleensä nukun yöt heräämättä.Sen verran on kuitenkin tullu muutosta,et jaksaa tehdä kotihommia ja harrastaa.Työt ei jostain syystä nappaa ollenkaan,vaikka pidän kyllä työstäni valtavasti :P maaliskuuta odottaen,että alkaa lomat ja sitä myötä äippäloma :)
 
toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin kaikilla! :)

ootteko muuten joutunu kukaa olee poissa töistä oireiden takia ?
ite en oo ollu kun en o ees töissä vielä kertonut! välillä vähän vaikeeta ollut ku ravintolassa oon töissä, niin kaikkien hajujen kanssa, mut onneks se o jo alkanu helpottaa, ja oppinu jotenki olee ajattelematta sitä, ja lähtee pois jos joku haju etoo.
 
Nyt maanantaina lähdin töistä pois jo ennen yhtätoista kun oli niin karsee olo. En tosin tiedä oliko yksin raskauden syytä vaiko jotain flunssanpoikasta. Poika on meillä nimittäin flunssassa.  Makoilin päivän sohvalla ja hain pojan tarhastakin vasta silloin kun olisin normaalistikin hakenut. Kyllä toi voimia se löhöily ja eilen jaksoikin ihan eri tavalla. Muuten olen nuokkunut täällä omassa kopissani töissä. Väliin säpsähtänyt puhelimen soimista kun olen ollut puoliunessa... :) No nyt 9+1, joten eiköhän tuo pahin väsymys kohta helpota.
 
Täällä ollaan tosiaan oltu sairaslomalla syyskuun alusta asti :/ ensin viikon kova flunssa ja sen jälkeen tän jatkuvan oksentamisen ja mahakivun takia. Alkaa kyllä olemaan jo kaikki huumori käytetty, tänään onneks 12+0 että ehkä se tästä alkaa helpottamaan?
 
Täälläkin Nukku-Matti meinaa tulla kylään kesken työpäivän. Yleensä iltapäivästä alkaa väsyttään turkasesti. Pirteämpää olotilaa odotellessa :-)
 
Mulla oli välillä melko oireeton pari viikkonen, vähän kuvotusta. Mutta eilen ja tänään on ollut taas voimakkaampaa kuvotusta ja väsymystä. No, ehkä kuitenkin kohta helpottaa. Kauhean paljon voimakkaampia nämä oireet on kyl kuin viimeksi.
 
Kiitos vastauksestasi :) Riskiraskaus on 2tyypin diabeteksen vuoksi, ja tietysti ylipainoakin minulta löytyy. kuitenkin positiivisin mielin , tänään rv 11+0 jännää aikaa, tunteet heittelee laidasta laitaan. Ihanaa kuitenkin ! Mulla nyt jäänyt ne menkkamaiset kivut pois, lähinnä vaan oireena jatkuvaa nälkää, väsymystä, heikotusta jne.. Onnea ja iloa sinullekkin odotukseen ! voisin ensiviikolla lisätä pikkusen kuvan tohon "profiiliin" kun käydään ultrailemassa taasen . 
 
Mie olin poissa töistä 9.viikon kieppeillä.Silloin omatunto kolkutti,mutta onneks tuo mies sai puhuttua järkeä päähän ja nyt oon itekki tajunnu, että se kannatti.Mitä mie oisin edes töissä tehny,kun laatta lensi ja olo oli muutenkin aivan karsea.Älkää ainakaan ottako stressiä(niinkuin mie) poissaoloista.Hyvän asian puolesta tässä mennään ja on ne ihmiset "huonommallakin syyllä" pois.
 
Annju-: Ihana kun oot päässyt noin pitkälle! :)
mimsu: Tosiaan kärvistelyä on täällä havaittavissa aika tavalla, nimittäin oireet palasivat, pahimpana se rintojen arkuus - ihan ennallaan on kuin ennenkin. Nyt sitten vaan tajutonta murhetta aiheuttaa rusehtava vuoto. En vaan voi antaa itseni uskoa, että vois olla jokin pielessä, mä tulisin hulluksi! Luojan kiitos nyt vikalla vessareissulla ei ollut tullut mitään, taisi siis olla väärä hälytys...... Ainakin siinä toivossa täällä nyt eletään!!

Paljon onnea kaikille, jotka on ultrasta saanut ihania uutisia ja parhainta odotusaikaa kaikille lopuillekin! :)
 
Mulla on nyt pahoinvoinnit vähän helpottanut! Luojan kiitos! En oksentanut eilen, enkä tänäänkään. Jos nälkä pääsee yllättämään tai joku paha haju tulee jostain, niin silloin kyllä saa nieleskellä, mutta se jatkuva yrjööminen näyttää nyt loppuneen.

Ja oon ollut poissa töistä pahanolon takia pari päivää ja yhden työmatkan peruin. Oon siis oksentanut kolmesta yli kymmeneen kertaa päivässä viikolta 5+2 alkaen, joten mistään lievästä etomisesta ei oo kyse. Hieman on ollut huono omatunto( sairasta!), mutta kyllä oon nauttinutkin siitä kun oon saanut levätä kotona. Ois vaan, näin jälkikäteen ajatellen, pitänyt olla reilusti enemmän saikulla eikä kärsiä töissä.

Rinnat on edelleen kipeet ja tosi isot. Mieskin sanoo mua isotissiksi nykyään :D
 
Hei kaikille,

täällä edelleen yhtä oireettomia kuin aiemminkin :)

Nyt tuntuu että tuo pahin turvotus on ruvennut antamaan periksi. Vatsassa toki "tuntuu kummalliselta" silloin tällöin ja vihloo joskus hetken, muuten ei tosissaan ikein mitään :)
 
Takaisin
Top