Ihanat kamalat oireet

Onko muita pahoinvoivia vielä? Tänään viikot 16+2 ja tämä vaan jatkuu :( 10 viikko sairaslomaa menossa ja alkaa jo epätoivo iskeä kun laatta vaan lentää. Paino on tippunu lähes 10kg ekasta neuvolakäynnistä kun mikään ei pysy sisällä. Yks muutaman päivän sairaalareissukin jo takana tippaletkun jatkona, toivottavasti ei enää uudestaan tarviis.

Onko muilla ollut mitä pahoinvointilääkkeitä käytössä, mikä auttanut parhaiten? Muutama viikko sitten sain "onneks" niitä avuksi. Eka käytössä Primperan, mutta se ei sopinut ollenkaan. Nyt sain Postafenia, auttaa ihan ok eikä ole sivuoireita. En kuitenkaan uskalla joka päivä noita lääkkeitä syödä, niinä pahimpina päivinä vaan.

Todella odotan niitä energisiä ja ihania odotushetkiä, tähän mennessä tää on ollu pahoinvointeineen ja kaikkine muine oireineen kyllä ihan jotain muuta..
 
Jerico tsemppia! Kylla on ollut pahoinvointilaakkeet kaytossa seka ekassa raskaudessa etta tassa. Motiliumilla aloitin, primperania sitten ja mullekaan se ei sopinut ja Postafenia myos vahasen. Kuitenkin naytti silta etta Zantac joka on happosalpaaja toimi parhaiten vatsahappojen tasoittajana ja pahoinvoinnin poistajana. Esikoisen kanssa kaytin sita muutaman viikon sairaalareissun jalkeen ja sen jalkeen en oksentanut kuin sitten synnyttaessa. Nyt sain taas sairaalassa Zantacia pahoinvointilaakkeen kanssa ja se auttoi tosi hyvin. En kuitenkaan jatkanut kuuria kun paasin kotiin ja oon oksentanut muutaman kerran mutta paljon parempi olo ja ei tarvitse pahemmin laakkeita kayttaa. Itse olen huomannut etta stressi ja vasymys aiheuttaa pahoinvointia ja syomisista on pidettava huolta. Jainen marjamaitopirtelo jossa on kauraryyneja meni alas myos esikoisen kanssa ja sen kanssa sain itseni lopulta takaisin jaloilleni. Suosittelen kokeilemaan Zantacia viela Postafenin lisaksi. En tieda saako sita Suomessa ilman reseptia mutta ainakin voit kysaista kun kayt laakarissa seuraavan kerran. Ja pahoinvointi on niin henkilokohtaista etta siita ei valitettavasti voi tietaa koska se loppuu mutta kylla se loppuu ainakin siihen etta lapsi tulee ulos. Saikkua vaan niin kauan kuin tarvii ja yrita saada muut ihmiset laittamaan sulle sellaista ruokaa mika saattaisi maistua. Kaikkea mita tekee mieli kannatta kokeilla, joku saattaa toimia. Jaksamista!
 
Mulla on nyt tässä suunnilleen viikon verran ollut niin kauheita nivuskipuja, että välillä tuntuu ihan mahdottomalta päästä edes sängystä ylös! Ihan kuin kohtu painaisi nivusiin koko ajan, nytkin sitä heräsi siihen että kääntyessä nostaa jalkaan ja silloin alkaa vihlonta!
 
pahoinvointi jäänyt kokonaan pois <3 ei enää edes satunnaisia yrjöämisiä <33
energiaakin on :)))
tuntuu siltä ettei olis raskaana..
jos ei ota huomioon menkkakipujen kaltaista kipua tai pallean alapuolella olevaa kipua..pientä pakarakipua, jalkojen puutumista/väsymistä
ainaista nälkää ja janoa..
pikkuisen kai potkuja..
sitä ihan miettii että onkos pötkylä enää elävien kirjoissa kun on tälläistä oleilua
no kohtu kasvanut ja tuntuu navan alla...
verenpaineetkin ok. toivon vaan ettei pe neuvolakäynnille ole taas/vieläkin kuona aineita virtsassa :))
ainiin joskus tuntuu sellaista kipuilua pimpurassa..ihankuin kohdunsuulla viiltelyä.tai aattelin et siellä olis kipu kun tuntuu niin hämärälle :D
nyt 18 plus 4 pv :))
niin se puoliväli häämöttää
 
Mulla nyt vko 21+5 ja pahoinvointi jatkuu edelleen. Tänään taas aamulla halailin pönttöä ja muutenkin etoo koko päivä, Neuvolatäti mua lohdutti, et jotkut yrjöö synnärille asti, et sitä odotellessa...niin ja pari viikkoo sitten alkoi närästyskin...

Pahoinvointi ei oo kuitenkaan mitään verrattuna tähän ihanaan rannekanavaoireyhtymään, joka mulle iski tossa joulukuun tienoilla...siitä lähtien oon joutunut nukkuu lastat/rannetuet kummassakin kädessä, sillä ilman niitä ei tuu nukkumisesta mitään. Kädet puutuu ja jomottaa ja tuntuu viel aamulla siltä, et joku ois yrittänyt yöllä repii ne irti. Nivelet on jäykät ja sormien taivutuskin sattuu.

Lisäksi pikkujätkä on löytänyt mun virtsarakon ja tanssii nyt ripaskaa sen päällä eli meikä siis k*see kuin ravihevonen.

Kuulemma helpottaa synnytyksen jälkeen...no enää siis reilu 4kk tätä ihanuutta ;)
 
Meillä on kans harvinaisen tuttua se, että jätkä käyttää virtsarakkoa nyrkkeilysäkkinään... kait se on huomannu, että siihen ku hutkii, kuuluu kohta jännä lirinä!

Mikään ei myöskään mun mielestä nyt vaikuta olevan hyvä, jos potkitaan, potkitaan liikaa, jos ei potkita, saan hepulin "Mikä sille nyt on tullu?! Onko se hengissä?!" Mahakin on tiellä, harjoitussupistuksia (kivuttomia mutta ei niin kivoja) on paljon. Iskias vaivaa, närästää. Enää 3kk... HUOH. *valivalivali* Ai niin, multakin otettiin sappi- ja maksa-arvot. Huomenna selviää, onko kaikki ok.
 
Sappi- ja maksa-arvot ok :) ALAT tasan 10, eli kutina on jostain muusta johtuvaa. Maha hytkyy potkuista ja kerrankin selkä on suht ok. Ihan kiva päivä. Ei ärsytä paljoo.
 
Hih ajattelin laittaa tanne vahan kevennysta omista oireista. Mulle on tullut aivan mieleton halu syoda hyvia tuoksuja. Siis asiat jotka tuoksuu hyvalle saa veden herahtamaan kielelle kuten shampoo jota kaytan. Ja siis ei todellakaan tule assosiaatiota mihinkaan ruokaan vaan ainoastaan se tuoksu vaikuttaa. Itsea naurattaa asia ja mietinkin etta jos alkaa tuntua etta koko ajan pitais olla syomassa niin alan kantaa shampoo pulloa mukana niin saan kuolata sita mutta ei voi syoda :D ja lisaks mulla on kamala himo salaattiin. Jaavuori salaatti, sikurisalaatti ja kurkku suolalla ja oliivioljylla. Ainakin kerran paivassa on saatava ja kun tuota ajatteleekin niin vesi kihahtaa kielelle. On taa kummaa :p

Ja lisaksi tietenkin ne aina niin mukavat liitoskivut ja pissalla ravaaminen...
 
Takaisin
Top