Ihanat kamalat oireet

mulla kans olo et paino on varmaa noussu ja hurjasti, mut otin tossa iltapainon äskö ni ei o ko +1kg. mä luulin et olis jotai 5 kiloo jo. huh kyllä silti o iha tukala olo :/ tänää tullu kyl herkuteltua, oli ristiäiset, ja ei o tullu kunnon ruokaa syötyy tai ehdittyy ees tekee ni pizzaahan sitä ja sit sattu olee kaupas viel daim jäätelö tarjoukses, ni en tietenkää voinu vastustaa!

noo huomena jos sais siivoiltua ni illalla vois mennä uiskentelee ja saunaa, vapaa päivän päätteeksi :)
 
Mulla on paino pysyny aika kivasti samana... alkuun tippui 58->55,9 parin viikon pahoinvoinnin takia, tänään kävin puntarilla ja 57,7 :) eli takasin lähtöpainossa ollaan. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Oon huomannut nyt viikonlopun aikana että kokis (joka ennen on ollut mun intohimo) ei vaan enää maistu. Tulee etov olo siitä. Sama kun nyt tein viikonloppuna joulutorttuja, ne haisee ihan kauheelle ja maistuu vielä pahemmalle! Ennen oon suorastaan rakastanut niitä. Jännä miten hormonit muuttaa :) Muuten on oireet aika pitkälti alkanut hälvetä vaikka masussa onkin kaikki hyvin. Alkaa tuntua jopa ihan normaalilta :)
 
Mun piimä-himo loppui nyt, ei uppoa. Mutta maitoa voisin juoda litratolkulla. Mies kävi tänään ostamassa meille pakastepizzat ja jätskii, ihanaa. Mutta yllätyksekseni, pizzan kanssa ei maistunut pepsi, vaikka yleensä en muuta sen kanssa huoli.
 
Ei siinä mitään, että rintoja aristaa kun ne kasvavat, mutta kun niitä pitää olla myös jatkuvasti rasvaamassa! En ole koskaan laittanut rasvaa rintoihin, mutta nyt ne ovat muuten aivan korput ja hilseilevät. Hämmästelen ja kummastelen täällä vain kaikkia näitä muutoksia... :)
 

Tuosta limukasta.. Mää en oo ennen tykänny yhtään kokiksesta tai pepsistä, oon juonu aina fantaa. Mutta nyt, fanta haiseeki iha kauhialle ja kokis ja pepsi on jotaki aivan taivaallisen hyvää! Mutta kokistahan ei vissii kauhiasti sais juua ku siinä vissii ilmeisesti on kofeiinia, nyyh!

 
Täällä oireet aika hyvin helpottanut, mitä nyt issias kipu säteilee edelleen vasempaan pakaraan ja syömisen ja juomisen jälkeen röyhtäily ja muutenvaan ilman tuleminen ylös päin on ihan mahdotonta! Ja kaipa senkin oireeksi voi laskea että ruoat mitkä ennen maistui niin nyt ei sitten millään. Välillä pieniä vihlasuja alavatsalla... Ja sekin raskauden tuo todeksi näytille kun linea negra alkaa tulla ja vatsa pömpöttää niin että ei sitä enää sisään vedetä...

Pahoinvoinnit, rintojen aristus ja sellaiset on jäänyt onneksi taakse :) Kun pahimmat pahoinvoinnit jäi pois niin sen jälkeen olen oksentanut kaksi kertaa, töissä lapsen potan tyhjentämisen takia (limainen ripuli) ja kun olin syönyt hesen kerroshampparin. Eipä tee enää hampparia mieli sitäkään vähää...
 
Hatille kokiksesta - juo vaan ihan rauhassa kunhan et litraa paivassa juo. Suositus kofeiinin kanssa on kolme kuppia kahvia paivassa ja muistan lukeneeni jostain etta puoli litraa normaalia kokista on ok. Siita on ollut vaittelya etta onko normaali vai light parempaa ja itse kallistun sille kannalle etta mita enemman on kemiallisia aineita (esim. makeutusianeet) niin sita huonompi se lapselle on. Mene ja tieda. Itse juon normaalia kokista ja se jopa joskus auttaa myos pahoinvointiin joka nyt kylla on pysynyt aika hyvin aisoissa sairaalareissun jalkeen.

Aikaisemmin ketjussa oli kysymys kipeista suppareista (sorry en muista nimimerkkia). Raskauden alkuvaiheessa ei pitais olla kipeita suppareita vaikka kivuttomia voikin ilmaantua jo aika aikaisin. Jos siis et viela ole kysaissyt neuvolasta niin kannattaa soittaa ja pyytaa vaikka paasta laakarille tarkistukseen etta kaikki on ok.

Jaksamista kaikille - kohta voi jo alkaa touhottaan joulua ja juomaan Glogia!!! :D
 
Täällä vaan jatkuu kamala jatkuva nälkä sekä väsymys. Voiskin pian alkaa jo nauttia olostaan ja odotan sitä paljon kuultua hehkumista :) !

Lisäks vaivaa päivittäinen närästys, voin vaan kuvitella, mitä tuleman pitää kun vatta kasvaa...

Sit onks muilla aivastelua? Mulla on ihan alkuraskaudesta alkaen ollu aivastelua ja paljon. Muistan, että oli edellisessäkin raskaudessa. Olen jostain kuullut aikoinaan, että aivastuksissa luvataan 1. hyvää 2. pahaa 3. rakkautta ja 4. rahaa. Siitä on mulle tullu tapa aina lausuu noi päässäni ja tuon mukaan ois mulle luvassa paljon rakkautta ;).
 
Minähän se niistä suppareista kyselin... Voipi olla että mulla on kyse bakteerivaginoosista, joka siis nyt on hoidettu (tai TOIVOTTAVASTI on), joka tapauksessa ne aika selkeät supparit on nyt tasoittuneet pieneen juilimiseen jota on aika ajoittain. Ei joka päivä, ehkä pari kertaa viikossa, ei kestä kauaa, eikä enää jumiuta mua toiselle kyljelleni puuskuttamaan... *koputtaa puuta*

Taidan silti varmuudeksi soittaa neuvolaan vielä.

Aivastelua muuten mullakin on ja PALJON :D Oon tupla-aivastuksineni varsinainen pahanilmanlintu :P *pärsk-pärsk*
 
tänään 13+6 pahoinvointia on vielä ihan riittämiin :/ nenästäkin purskuu pahimmallaan.
mutta pakara, oiskos vasen aina välillä TOSI kipeä, säteilee jonnekkin takareiteekin.
ja joskus kun istun ja kurotan sivuttain johonkin tuntuu oikeestikkin siltä että mun perse repee :D aiiivan mieletön kipu!!
pissalla ei ole vielä tarvinnut missään vaihessa ravata!!
rinnat eivät enää kipeät <3 tunttuu että nännit ois kasvaneet ja nänninpihan iho tummennut.
mun on pakko myöntää että raskaus on vienyt multa koko elämän...tai siis pahoinvointi alkaa töissä. kotona sitten saatan heti oksentaa kun pääsen kotiin. olen niin väsynyt koko ajan että melkeinpä elämäni on töihin-koiran kanssa ulos- sohva-unta-unta-ruokaa-oksennus/maha kipeä-sohva-unta-koira ulos- unta!
ehkä se tästä....oon huomannut itselleni toimii se että jos paha olo niin on pakko vaan touhuta että ei tulis oksu :)mutta ei sekään aina auta.
painoa on tullut varmaan sata kiloa silti lisää vaikka joka päivää laatta lentää. en ees viiti mennä puntariin kun lähtöpainokin oli mitä oli :/
niin ja oottekos huomanneet että rintsikat ei menis enää kunnalla kiinni..ihan kun rinnan ympärys ois kasvanut.mulla on ainakin!!!j
ja toisinaan tuntuu ettei saa kunnolla happea kroppaan..?
ensimmäinen masu asukki minulla niiin kaikkii ihan outoa ja uutta ja sitä vaan luulee että kaikki kolotukset ja olot ovat ihan normaalia raskaana oloa :)
joulua kohdin ja olo vaan kohisten nouskoon :))
 
Täällä ei kyllä enään mitään toivoa, että menis nuo rintsikat päälle! :D onneks oon joskus ollut jonkun verran tuhdimpi niin niistä ajoista jäänyt liivejä mitkä istuu nyt sitten! :) mutta veikkaanpa että kohta saa mennä rintsikka ostoksille...
 
Minä kävin jo rintsikkakaupoilla ja sitten tajusin, että imetysliivit käynee myös, joten täytyy vielä kaivaa ne esille ja ottaa jo käyttöön.
Täällä on alkanut jo vähän oireet helpottamaan. Välillä huonoointisuus vielä iskee, mutta harvenemassa määrin. Vielä kun saisi sitä keskiraskauden virtasta....
 
Huhhuh.. Mulla ei pitäisi olla valittamista, sillä alkuraskauden selvisin lähes oireitta. Väsymystä ja pientä ällötystä oli vain välillä. Nyt tuntuu siltä, että on aivan sama miten paljon juon, niin silti on jatkuvasti jano. Vesituoppi/-pullo on koko ajan matkassa, mutta mikään ei riitä. Lisäksi nykyiset liivit ahdistavat iltaisin, ilmeisesti rinnat turpoo päivän aikana ja ovat illasta sitten todella arat. Ehkä täälläkin joudutaan siis pian suuntaamaan liivikaupoille. 
 
Niin mäkin oon luullu. Viikot 12+5 ja muutamana viikkona nyt ollu pahinta tää pahoinvointi. Edellistä ootellessa oksentelin 4kk. Nyt vasta siis ihan parina viime viikkona.
 
Huh! Pahoinvointi on ohi. En voi uskoa tätä. Luulin, että se ei mene koskaan ohi, mutta toista viikkoa mennään. Tietty jotain pientä on, mutta ei mitään mikä haittaisi olotilaa sen enempää. Toivottavasti teillä muillakin menee jo kohta pikku hiljaa ohi tuo kamala vaihe. Hmm.. mulla varmaan alkaa ne taas kohta, kun uskalsin tulla tuulettamaan. Rv 12 oli se mun helpotus, ehkä ;).
 
Mulla ollu nyt ehkä Viikon niin oireeton olo, että aivan vainoharhainen fiilis, kunnes tajusin käydä lukemassa tuota raskaus viikko viikolta juttua, ja siellä just sanottiin "tuntuuko, ettet olisi raskaana ollenkaan" ja teidän kuvaukset kans oireitten helpottumisesta kans vähän rauhoitti mieltä:) no, ens viikolla neuvola, toivottavasti kuluu taas ihanat jumpsutukset, niin mieli taas rauhoittuu hetkeksi:)
 
Mä itse asiassa kysyin neuvolasta siitä kokiksen juomisesta ja siellä sanottiin, että 1,5 litraa on se suositeltu enimmäismäärä että ei siitä ole kuulemma huolta jos parikin lasillista silloin tällöin juo. Oon itse samalla kannalla light-tuotteiden kanssa, mieluummin ei niitä keinotekoisia makeutusaineita. Mulla on paino jatkanut hiljalleen putoamista, oon ihan tyytyväinen :) tällä hetkellä siis alkupainosta -5 kiloa :) ois kyllä ihanne jos synnytyksen jälkeen olis paino pienempi kuin ennen raskautta :) eräs tuttu on myös toukokuun odottaja ja hänelle on kertynyt kiloja jo 6 ylimääräistä. Kai me kaikki niin erilaisia ollaan :)
 
On muuten oireet hiipunut jonnekin, vaikka vieläkin tuntee olevansa kyllä raskaana, on se mahakin sieltä pompsahtanut esiin jo :) Ainut oire mikä vielä on jäljellä on nivuskivut ja mielialanmuutokset. Joka toinen päivä ollaan hyvällä tuulella ja joka toinen päivä huonolla :D onneksi mies osaa aina piristää päivää :)
 
Nälkä, nälkä, nääälkä :D Ensimmäisellä kolmanneksella piti kaks kertaa yöllä nousta syömään jotain pientä, mutta nyt ei tarvii nousta kuin ehkä aikasin aamulla joskus syömään. Pahoinvointi on tähän asti ollut aamuista ja iltaista etomista, oksennus on tullut ehkä neljä kertaa 15 viikon aikana. Väsymystä on kyllä, mutta ei niin että tarvis päikkäreitä ottaa, kuhan saa kunnon yöunet nukuttua :) Päänsärkyjä on tullut pari nyt toisella kolmanneksella, voi olla ettei jää vaan pariin kertaan.. MUTTA kaikki kärsimys on kyllä vauvan arvoista <3 ;) Olo on hyvä, kun saa ottaa rauhallisesti, syödä ja juoda vettä riittävästi.
 
Takaisin
Top