Hei vaan kaikille, täällä on plussattu kaks päivää sitte ja laskujen mukkaan viikkoja ois 6+0, laskettu aika 4.7.14 mutta saattaapihan se toki muuttua vielä. :) Mää oon 24-vuotias ja mun mies on 29, ja esikoista tässä ootellaan. Sattui silleen hassusti, että oltiin kyllä puhuttu että vois jättää ehkäisyn pois lähivuosina, mutta Mytty päätti että oikea aika saapua on NYT eikä parin vuojen päästä.
Huomasin raskauven alkaneen siitä, että rinnat aristi kovasti, massu kramppaili ja itkeskelin kaikkea kummallista. Mulla on ylleensä ennen menkkojen alakua ollu just tommosia oireita, mutta lievempinä, ja ku oireet vaan jatku ja jatku eikä menkkoja kuulunu niin kolome sinistä ruksia tuli ihasteltua ja ihmeteltyä tossa toissapäivänä. <3
Tällä hetkellä olen melkolailla petipotilaana selkäkipujen takia

Mulla on ollu välilevyn pullistuma pahana monta vuotta ollessani ylipainoinen, mutta pari vuotta sitten (kun tapasin mieheni), aloin laihtua ja laihdutinkin ~50 kg reilun vuoden aikana, jonka ansiosta kivut katosivat. Kaksi päivää sitten kävin kävelyllä vähän huonoilla kengillä liukkaalla kelillä, kun raskaustestiä hain apteekista, ja kun kotiin pääsin alkoivat selkäkivut. Lähes yhtä kipeä on nyt kuin silloin aikasemminki, mutta vaan erillä tavalla. Ennen on ollut hermosärkyä toisessa jalassa, kun pullistuma painanut iskiasta, mutta nyt kipu on alaselässä keskellä. Välillä tuntuu ettei jalat meinaa kantaa, ja seisominen ja kävely ja istuminen sattuu ihan törkeesti. Yrittäny tässä sitten pienesti liikuskella ja panadolia ottanu, ja käjet kyynärpäitä myöten ristissä toivoo ettei tää kestäis koko raskautta! :D Etonutkin on jo monta viikkoa, ja kaikki hajut tuntuu tosi voimakkaasti, tupakanpoltto loppui itsekseen jo ennenkuin tiesin Mytyn olemassaolosta, kun jo haju etoi niin kovasti ettei vaan pystyny olemaan ees vieressä jos joku poltti.
Ystäväni lohdutti että hällä on kans aina ollu selekäongelmia, ja silti kipuja ei ollut kuin alkuraskaudesta, jolloin olikin tosi kipeä.
Mua jännittää aivan älyttömästi ja silti toisaalta on niin rauhallinen ja varma olo, aivan uskomatonta! Käyny niin suuria tunteita läpi tässä muutaman päivän että huh. Eka yö plussauksen jäläkeen meniki valavoessa ja ihimetellessä tätä maailman suurinta ja ihaninta seikkailua joka meillä juuri alkoi <3
Ihanaa että täällä voi jakaa tän seikkailun teiän kaikkien kanssa! :)