Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Ihana murre tosiaan! :)

Mulla tekee mieli aika paljon enemmän suolaista... Suolakeksejä ja suolakurkkuja oon syöny viime viikkoina pitkästä aikaa.... Pitää yrittää hillitä sitä suolanhimoa ettei rupee hirveesti turvottaan.

Hei kaikille! täällä kanssa plussa pärähti testiin tällä viikolla, pitkän yrittämisen jälkeen. Ihan vielä en uskalla paljoa kirjoitella kun näin alussa ollaan :) Viikkoja olis tänään 4+5 ja tosiaan pikku kakkosta tässä kovasti on yritelty. Yksi tuulimunaraskaus ollut jo tänä vuonna, joten pelko on että tämäkin... :/ Ennestään meillä on kohta 3 vuotias poika ja itse olen 36 v. ja mies 37 v., senioreita jo ;) Niin ja se laskettu aika olis 13.7.

edit. piti korjailla omaa ikääkin vielä kun näemmä muistan senkin väärin :D

Muokattu viimeksi:
Heipsan.

Meillä plussailtiin hätäisenä haamuja jo viime viikolla ja nyt torstain testi kertoi viivojen vahvistuneen, että jos sitä uskaltaa mukaan... Huhtikuisissa olin hetken mukana, kunnes pieni vuoto ja ultrassa käynti kertoi karua kieltä ja löytyi kkm jossa alkion kehitys oli loppunut jo aivan alkuviikoilla. Lääkäri meinasi ensin tuulimunaa, mutta sitten näkyi aivan pieni piste pussin keskellä... :sad001

Meidän perheeseen kuuluu minä 35v, mies 37v ( ihan kuin heppuralla, senioreita jo :laughing002 ), lisäksi minun edellisestä suhteesta -01 poika ja yhteiset -09 ja -12, poikia hekin :wink.

Töissä olen ollut nyt lyhennettyä viikkoa ja lisäksi harrastuksiin kuuluu hevoset joita löytyy tällä hetkellä 5kpl. Vilinää ja hulinaa siis riittää :cool:

Hieman jännittää että iskeekö samanlainen pahoinvointi kun aikasemmista vai oisko helpompi jo tällä kierroksella...en haluaisi töissä vielä paljastaa, mutta jos yrjö iskee niin sittenhän se selviää väkisinkin :sad001

Niin ja siis laskettu aika omien laskujen mukaan 13.7

Nyt kun en ole vielä töissä esimehellekkään kertonunt raskaudesta mitään niin eilen kun olin poissa töistä pahoinvoinnin ja oksentelun takia niin ei, meillä ei herännyt epäilys raskaudesta vaan meilläpä alettiin hieman syyllistämään siitä että olen poissa. Koska noro-virus ei vielä ole lähtenyt leviämään ja kun ei ole ruokamyrkytys.
Taitaapi olla pakko kertoa sen 27.11. olevan ultran jälkeen koska silloin poissaoloille sentään jokin pätevä syy.
Tulli kyllä ikävä olo eilisen jälkeen. Tänään nyt sitten pitkä päivä töissä vaikka kuinka välillä velloo.

Meillä maanantaina ensimmäinen neuvola, ja kyllä hieman jännittääpi jo :)
tuntuu että ensimmäiseen ultraan vielä vaikka kuinka kauan aikaa. Kamalaa jos olisi sinne 20.12. tarvinnut odottaa kun on kunnallinen ultra silloin.

Meillä mies flunssassa ja tuntuu että miehet kun ovat kipeinä, niin maailma kaatuu. Flunssakin on niin suuri sairaus että... Mitäpä tämmöinen pahoinvointi ja huimaus ja vatsan kipristely ovat sen rinnalla. ....

Ambulanssilla tultiin aamulla sairaalaan vuodon ja kipujen takia, ja mua pelottaa IHAN SAIRAASTI! :'( Nyt ei kuulemma voi ku ootella ja kuulostella että mitä tapahtuu... Voi pieni Myttyni, pietä kiinni lujasti!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voimia Släp!!! Matkalla oon itekin yliopistolliseen sairaalaan lähetteellä paikallis sairaalasta myös kipujen takia. Epäilen että vievät leikkuupöydällä tänään vasemman munatorven. Oikeahan vietiin heinäkuussa :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Voi ei släp ja Liinu2013,
toivottavasti kaikki kääntyy hyvin! <3
Voimia ja tsemppiä!

Heppura ja Tiinagr, onnea plussauksesta!

Tsemppiä myös täältä släpille ja liinulle!!

Mulla pahoinvointi alkanut nyt seiska viikolla oikeen urkalla. Mitään ei tee mieli, aamulla yökkäilen pieniä oksennuksia ja kamala olo koko Ajan. Toivottavasti ei kestä koko alkuraskautta... Sama fiilistöissä Sannie: kamalaa yrittää kestää pahaa oloa. Meillä vielä menossa paritanssijakso, eli kollegan kanssa samalla tunnilla,,,, en vielä oo joutunut ryntäämään vessaan, mutta etoo koko ajan... Pitää vaan aina jatella pikkuista, niin kestää kaiken :)

Minua kanssa urheilu väsyttää entistä enemmän. Oon ihan puhki tunnin lenkistä, kuin olisin jonkun pidemmänkin suorituksen tehnyt.... Ei jaksa mitään sen jälkeen. Pitää varmaan vähän keventää treeniä... Vaikka toivon että voisin treenata hyvin loppuun asti.

Selkäkipuja minullakin on aikoinaan ollut. Selässä nikamkaarenmurtuma ja nikamat liukuvat. Eli pelolla odotan loppurasakuden kipuja. Jos kolmetoistavuotiaana kun voimistellessani vaiva todettiin, niin lääkäri sanoi, että voi aiheuttaa kipuja raskauden aikana :D ei silloin ehkä ollut ajankohtainen asia, mutta nyt on.... No pitää pitää huoli vain omasta ryhdytä ja lihaksista :)

Vihdoin kotona! <3 anteeksi omanapailu!!! Oysissa odoteltiin 4,5tuntia gynekologia ja kun tuli, pahoitteli hän heti että siellä on niin huono ultra että luultavasti ei näe mitään... Tätä ennenhän oltiin jo muutama tunti odoteltu paikallisessa sairaalassa lähetettä Ouluun.. Pelkäsin ultrausta..lääkäri kuitenkin löysi vasemmasta munasarjasta kystan!!! Ei voinu 100% varmuudella sanoa ettei olisi kohdunulkoinen raskaus, mutta kuuluma viitteitä siitä ei ole. Näytti ihan tavalliselta kystalta. Kipuilun syy siis löytyi <3 Kohdussa näkyi jotain, mutta sanoi ettei ala edes veikkailemaan että mitä kun kuitenkin huono ultralaite ja viikkoja se 5+0 - 5+2 joten mitään ei tarvitsekaan näkyä. Tällä hetkellä siis ajatus kohdunsisäisestä raskaudesta ja kipuilevasta kystasta munasarjassa. Helpotuksen huokaus!!!

Odotus jatkuu <3

Hienoa Liinu2013!!!

Esikoiselta muistan itsekin kamalan epätietoisuuden tunteen. Mula oli kohdun kasvukivut niin kovia, että olin päivystyksessä. Pari viikkoa vielä ravattiin hcg-testeissä ennenkuin ultrassa noin 5+0 näkyi kaveri oikeassa paikassa. Ei sykettä tai muuta.

Mä oon edelleen flunssainen, ja mies kiukutteli kun en lähtenyt räystäitä asentamaan sen kanssa. Olin siis esikoisen kanssa päikkäreillä (se tarvii vkl nukuttajan ja unet treenien päälle). Sanoin sit heräämisen jälkeen et olishan tuon pyykkikoneen voinut tyhjentää (surffasi netissä sen pari tuntisen). Niin tokaisi et pitää mennä laittamaan rännit kun ei saa ketään avuksi. No joo.. Pelkään korkeita paikkoja ihan kunnolla ja oikeasti kipeänä ja raskaana mun paikka ei ole keikkumassa yhenkään katon reunalla tikapuilla.

Nyt flunssan kanssa olo jo parempi kuin eilen, ei ehkä ole kuumettakaan. Kurkku on edelleen tosi kipeä ja edelleen yskin väliksi niin että oksettaa. On muutes aika inha tunne. Huomenna pitäs päättää meenkö aamulla vielä tohtorille vai suoraan töihin. Työt ei kyllä hotsittais niinku yhtään. Joutuu ahtautumaan tissiliiveihinkin. Mun kuppi on painusu ainakin 2 kokoa ja kaikki tissarit on nihkeen kokosia. Tähänkin armaani totesi, et eikös ne tissit oo pääasiassa rasvaa et jos vaikka laihduttais.. Voi dorka sentään!! Tää kuppikoko on ollut mulla myös noin 20kg sitten, eli todennäköisyys et se auttas on aika minimaalinen. Ja kun tää paisuminen on nyt selkeesti hormonaalista, niin siihen ei kauheesti poppakonsteja oo. Tolla on varmaan pms, yleensä on kiltti ja huomaavainen. tai sit sitäkin vaivaa raskaushormonit.

Ärsyttävää selkäkipuilua on koko ajan. Ajoittain myös juilii älyn kovaa alavatsaa. Tuo selkäkipu stressaa eniten, just sillä alkoi km toukokuussa. Tää on kyllä eri tuntusta, mutta arvanette että juoksen paniikissa vessassa yhtenään. Ja tuntuu et valkovuotoa holisee ihan hulluna, niin on kyllä stressitaso kohdallaan..

Vieläki ootellaan, pelottaa ja sattuu aivan sairaasti. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja käski jäähä tarkkailuun, ja kehotti jo varautumaan siihen ettei Mytty tätä maailmaa näe... Sattuu.. Onneksi sää Liinu2013 kuiten sait hyviä uutisia <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mahtavaa Liinu että sait kuitenkin huokaista hengityksestä. Ja Släp, elä viel ala toivoos heittää. me yritetää lähetellä sulle positiivisia ajatuksia hurjasti täältä <3

Puuppu, jep, huomannu kans et mies aina välillä ei oikein ymmärrä tilannetta. ja herran jestas, et todellakaa lähe mihkää räystäille keikkuu :o

täällä alkaa jaloissa tuntumaan tää 14h töitä. Mua ei yleensä töissä väsytä ku menee niin jollain työvaihteella mut tänää 14-18 aivan kaamee väsymys iski ja silmät vaa alko lurpsuu kiinni.
onneksi kohta kotii ja si kyl kaadun sänkyyn ja nukun ainakin 12h. mikä sekään ei oo mun tapasta.....

Voi jösses noita miehiä välillä! Puuppu pysyt vaan lujana vaikka mies kiukkuilisikin!

Släp, voimia ja positiivisten ajatusten lentoa sinne täältäkin!

Itellä nenän tukko vaihtunu hengitysvaikeuksiin ja yskään... Pitäisköhän mennä heti alku viikosta lääkäriin? Onkohan tämmösen flunssa ja yskät ja muut hirveen vaarallisia tuolle tahmatassulle tuolla masussa? Yrittäny vaan kuumaa juoda ja levätä, kun en uskalla käyttää mitään helpottavia lääkkeitä esim. astmalääkkeitä... Mitähän ensi yöstäkin tulee..

Itseasiassa oikeestaan tuo miehen kiukkuilu lähinnä naurattaa :D Ehkä se purkaa omaa hermostumistaan ja jännäämistään. Sen työkaverilla on la just näillä main, ja töissä on vuoronvaihtoa jne. sen takia. BTW kun olin viime talvena sairaalassa osastolla, miehen piti olla iltavuorossa (ja lapselle ei siis ollu hoitajaa+olihan se aika tilanne yhtäkkiä joutua osastolle). Kummasti työkaverit ei sillon joustaneet yhtään, ja sanoinkin sille, et ei joustas aina niille kun eivät oikeessa tiukassa tilanteessa tule vastaan. Olin siis ensin polilla puolesta päivästä asti, sit kuvattiin jne. ja illalla joskus neljän maissa sain tietää et jään osastolle. Kahden maissa soitin, etten pääse hakemaan lasta et olen edelleen täällä ja joudun odottelemaan. Se sit haki pojan töihin mukaansa ja teki koko työvuoron loppuun saakka. Sit tulivat vasta pojan kanssa mua katsomaan. Törkeetä toimintaa työkavereilta sanon minä!

släp, koita jaksaa! <3

Liinu2013, ihanaa kuulla että siellä hyvinkin luultavasti kaikki hyvin!

Saas nähdä saadaanko miehen kanssa pidettyä salaisuus, kun mennään huomenna mun vanhempien luo syömään. Toisaalta ei haluaisi vielä kertoa perheelle, sillä ei haluta miehen lapsille vielä kertoa, kun ei lasten kanssa oikein osaa käsitellä sitä tilannetta jos kaikki ei hyvin menekään. Mutta mitä enemmän ihmisiä ympärillä tietää ja lapset eivät, niin on se riski että joku lipsauttaa jotain ohi suunsa...

Hih, ja hauska nähdä miehen reaktio huomenna, kun annan hänelle vastasyntyneen sukat joissa lukee "I love daddy", sekä kortin johon olen pienen runon kirjoittanut... Pitää antaa ne niin, ettei tytöt näe joskus myöhemmin päivällä, ollaan nimittäin neitien kanssa sovittu että saavat viedä iskälleen aamukahvin sänkyyn, sekä korttinsa ja lahjansa, ja sitä ennen tehdään yhdessä aamupala valmiiksi. (Kyse siis miehen lapsista 11- ja 13 -vuotiaat.)

Takaisin