Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Onnea kaikille plussanneille mun puolestani :) Kaippa mäkin voisin jotain meistä kertoa.. Minä 27v mies 30v, lapset meillä poika 4v5kk, tyttö 2v3kk. Karvasia lapsia on kolme, kaks koiraa ja yks kissa. :D Meille lasten alulle saanti on ollu aina tosi haastavaa, esikko sai alkunsa vasta melk. kahden vuoden yrityksen jälkeen, tosikko reilun vuoden.. Viime vuoden lokakuussa todettiin mulla kohdunulkoinen, joka hoidettiin pois metotreksaatilla, heti seuraavasta kierrosta sen jälkeen tulin raskaaksi joka meni kesken uudenvuodenaattona rv7. Nyt mennään rv4+1. Ilo ja pelko vaihtelevat olotilassa...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tunnistan Sheidi olotilan..miten voikaan yhtäaikaa olla maailman onnellisen ja toisaalta pelätä ihan hirvittävästi! Toivotaan parasta, että nämä pienet ihmeet saamme loppuunasti pitää!:angel2

Liinu2013: mä luulen, että selätintä voi kyllä käyttää. Meillä on se sama vehje ja oon kyllä käyttänyt. Olen kyllä urheillut muutenkin hyvin paljon, ja olen kaikkeen kysynyt lääkärin mielipiteen. Tosin en siis selättimen käyttöön, mutta paljon rajumpaakin olen tehnyt. Eli luulen sen olevan ihan turvallinen laite :)

Kiitos Tapiirinen! Mää en oo viime aikoina paljoa liikkunut ja nyt haluaisin parhaani mukaan, mutta keskenmenojen määrän vuoksi pelkään kaikkea mahollista - vaikka tiedän ettei varmasti perus liikkuminen vaikuta! <3 kotona ois crosstraineri, selätin ja käsipainot tankoineen.. Niillä varmaan sais jonku kohtuullisen ohjelman tehtyä kuhan uskaltas :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Nyt on sitten vuosisadan flunssa.. No tätä saattoi odottaakin, kun oli tuloillaan koko viikon. Aamulla kävin lääkärissä, tämän päivän olen saikulla. Jos su ei ole olo parempi, niin ma sitten uudestaan lääkäriin. Keuhkot kuunneltiin ja kurkkuun katsottiin, mitään hälyyttävää ei näkynyt tai kuulunut.Lääkärille kerroin raskaudesta, kun tuo lääkeasia on vähän hankala.. Unta palloon ja parempaan kuntoon..

Täällä ollaan kanssa ihan räkäisiä... :( Jotain lääkitystä pitäis saada yöksi ainakin, nenä on ihan tukossa, niin hankala nukkua. Nukuin viime yön kolmella tyynyllä, eli periaatteessa istuma asennossa --> ei hyvä.

Täällä kans flunssaa.. Mä hain apteekista sellasta nenäsumutetta kuin Heinix Nasal. Se on turvallinen, siinä ei muistaakseni oo mitään lääkeaineita, ja sitä voi käyttää useesti päivässä. Makso kylläkin melki 15€! Mut mäkään en saa nukuttua jos nenä on kokonaan tukossa..

Hellou!
Apua. Mä epäilen, että en olekaan oikeasti raskaana ja luulen, että olen kuvitellut kaiken. Ei kyllä ole yhtään semmoinen olo. Joo, plussasin kaksi viikkoa sitten oikein kahdella tikulla ja rinnat on aristanut enemmän tai vähemmän koko ajan, joskus niin vähän, että joutuu puristamaan varmistaakseen että kyllä, aristusta löytyy.. Tissit kyllä aristaa muutenkin menkkojen välillä

Viime yö oli lähes uneton, mun piti lähteä sohvalle kokeilemaan josko siellä uni tulisi paremmin, kun siellä on niin mukava nukkua päikkäreitä. Aamulla oli mahassa jtn nippailua, mutta muuten ei mitään, ei kauheasti edes turvota.

Neuvolaankin on vielä 12 päivää, kamalaa, kun joutuu odottamaan. Tekisi mieli hakea vielä raskaustesti. Onko kellään muulla tämmöstä? Täytyisi tietenki olla iloinen, kun ei ole vaivoja, mutta täytyy sanoa, että toivoisin mieluummin, että tulisi jotain merkkejä, ettei tarvitsisi tulla hulluksi. Kuukautiset on ollut pois myös sen pari viikkoa, mutta alan epäillä, että kärsin vaihdevuosista ja olenkin vain tulossa mummeli-ikään muutaman vuoden liian aikaisin. Mutta kai sekin on yksilöllistä..

Ilman niitä positiivisia tikkuja en tietäisi tuon taivaallista koko raskaudesta ja varmaan vetelisin saunakaljaa tai punaviiniä ihan kuten normaalisti muista ruuista puhumattakaan.

onko tässä mitään järkeä, olen tunnin sisään syönyt;

- viinirypäleitä,
- suklaata,
- sillivoileivän,
- mansikoita,
- sipsejä
- päärynää

kaikkea ja ei mitään tekee mieli :

Jansku mä niin tiedän ton tunteen.
Mulla ei tee mieli MITÄÄN terveellistä, mutta KAIKKEA vähänkin epäterveellisempää menee helposti.
Etenkin punaista lihaa tekee mieli ja yleensä syön sitä aika vähän, paljon enemmän on mennyt kanaa.
Tällä hetkellä pelkkä kanan ajattelu oksettaa.
Äsken lounaalla meni wieninleike ja perunamuusi kastikkeella ihan tosta vaan alas. Mutta annas olla
kun koitin lykätä sisään salaattia, tomaattia, kurkkua ja porkkanaraastetta, ihan saman alkoi oksetus
ja ällötys. Voi morjes!

Tullukka: mulla on ollu ihan samanlaisia fiiliksiä, mutta kun kerran plussaa on tullu testeistä eikä menkoista oo tietookaan ja kuitenkin jotain erilaisia tuntemuksia on kun normaalisti (mullakin kyllä kaikkia oireita on ollu jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän), niin eiköhän sitä raskaana olla :) mulla ei kyllä oo vaihde vuosista vielä pelkoo :D

Viime yönä olin ihan varma että kohta tää menee kesken. Ensinnäkin illalla oli ummetusta ja väkisin sain väännettyä ison ja tosi kovan kökäleen pönttöön. Yöllä sitten heräsin kun vihlo ja oikeesti sattu koko alavatsaan ja selkään niin etten voinu ees olla makuullaan. No ajattelin sitten ottaa panadolin mutta eihän meillä niitä ollu. Oli myös ihan sika paha olo ja oli lähellä etten oksentanu. No menin vessaan ja sain taas jotain tulemaan pönttöön ja ihme etten oksentsnu samalla. No sitten koko kipu ja särky lähti yht äkkiä kokonaan pois. Todella omituista.

Mymmeli86,
mulla on nyt vajaan viikon verran ollut samanlaista, yöllä herännyt mahakipuun ja on päässä heittänyt ja vessaan mennessä on saanut jotain puserrettua pönttöön, samalla ollut lähellä oksennus. Olotila kestää n. 5-15 minuuttia, ja sitten loppuu yhtä äkkiä kuin on alkanutkin.

Viime yönä en herännyt enää mahakipuun.

Mä alan nyt uskoa, että kun olen syönyt 2-3 tunnin välein jotain, niin se on auttanut oloon. Syöminen on siis aika hankalaa kun ei oikein maistuisi, mutta ne pahimmat etovat olot on vähän helpottaneet.
Illalla juuri ennen nukahtamista söin vielä pari suolakeksiä, ja aamulla ennen kuin edes nousin sängystä söin taas pari suolakeksiä. Sekin tuntui auttavan siihen, ettei aamulla ollut ihan niin huono olo.

Ja toivon, että ne yölliset heräämisetkin nyt jäivät tähän.

Mulla on samanlaista, ei mitään isoja oireita ja epätodelliselta tuntuu kaikki. :) normaalia se kai on?
Hellou!
Apua. Mä epäilen, että en olekaan oikeasti raskaana ja luulen, että olen kuvitellut kaiken. Ei kyllä ole yhtään semmoinen olo. Joo, plussasin kaksi viikkoa sitten oikein kahdella tikulla ja rinnat on aristanut enemmän tai vähemmän koko ajan, joskus niin vähän, että joutuu puristamaan varmistaakseen että kyllä, aristusta löytyy.. Tissit kyllä aristaa muutenkin menkkojen välillä

Viime yö oli lähes uneton, mun piti lähteä sohvalle kokeilemaan josko siellä uni tulisi paremmin, kun siellä on niin mukava nukkua päikkäreitä. Aamulla oli mahassa jtn nippailua, mutta muuten ei mitään, ei kauheasti edes turvota.

Neuvolaankin on vielä 12 päivää, kamalaa, kun joutuu odottamaan. Tekisi mieli hakea vielä raskaustesti. Onko kellään muulla tämmöstä? Täytyisi tietenki olla iloinen, kun ei ole vaivoja, mutta täytyy sanoa, että toivoisin mieluummin, että tulisi jotain merkkejä, ettei tarvitsisi tulla hulluksi. Kuukautiset on ollut pois myös sen pari viikkoa, mutta alan epäillä, että kärsin vaihdevuosista ja olenkin vain tulossa mummeli-ikään muutaman vuoden liian aikaisin. Mutta kai sekin on yksilöllistä..

Ilman niitä positiivisia tikkuja en tietäisi tuon taivaallista koko raskaudesta ja varmaan vetelisin saunakaljaa tai punaviiniä ihan kuten normaalisti muista ruuista puhumattakaan.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

Hei vaan kaikille, täällä on plussattu kaks päivää sitte ja laskujen mukkaan viikkoja ois 6+0, laskettu aika 4.7.14 mutta saattaapihan se toki muuttua vielä. :) Mää oon 24-vuotias ja mun mies on 29, ja esikoista tässä ootellaan. Sattui silleen hassusti, että oltiin kyllä puhuttu että vois jättää ehkäisyn pois lähivuosina, mutta Mytty päätti että oikea aika saapua on NYT eikä parin vuojen päästä.

Huomasin raskauven alkaneen siitä, että rinnat aristi kovasti, massu kramppaili ja itkeskelin kaikkea kummallista. Mulla on ylleensä ennen menkkojen alakua ollu just tommosia oireita, mutta lievempinä, ja ku oireet vaan jatku ja jatku eikä menkkoja kuulunu niin kolome sinistä ruksia tuli ihasteltua ja ihmeteltyä tossa toissapäivänä. <3

Tällä hetkellä olen melkolailla petipotilaana selkäkipujen takia :( Mulla on ollu välilevyn pullistuma pahana monta vuotta ollessani ylipainoinen, mutta pari vuotta sitten (kun tapasin mieheni), aloin laihtua ja laihdutinkin ~50 kg reilun vuoden aikana, jonka ansiosta kivut katosivat. Kaksi päivää sitten kävin kävelyllä vähän huonoilla kengillä liukkaalla kelillä, kun raskaustestiä hain apteekista, ja kun kotiin pääsin alkoivat selkäkivut. Lähes yhtä kipeä on nyt kuin silloin aikasemminki, mutta vaan erillä tavalla. Ennen on ollut hermosärkyä toisessa jalassa, kun pullistuma painanut iskiasta, mutta nyt kipu on alaselässä keskellä. Välillä tuntuu ettei jalat meinaa kantaa, ja seisominen ja kävely ja istuminen sattuu ihan törkeesti. Yrittäny tässä sitten pienesti liikuskella ja panadolia ottanu, ja käjet kyynärpäitä myöten ristissä toivoo ettei tää kestäis koko raskautta! :D Etonutkin on jo monta viikkoa, ja kaikki hajut tuntuu tosi voimakkaasti, tupakanpoltto loppui itsekseen jo ennenkuin tiesin Mytyn olemassaolosta, kun jo haju etoi niin kovasti ettei vaan pystyny olemaan ees vieressä jos joku poltti.

Ystäväni lohdutti että hällä on kans aina ollu selekäongelmia, ja silti kipuja ei ollut kuin alkuraskaudesta, jolloin olikin tosi kipeä.

Mua jännittää aivan älyttömästi ja silti toisaalta on niin rauhallinen ja varma olo, aivan uskomatonta! Käyny niin suuria tunteita läpi tässä muutaman päivän että huh. Eka yö plussauksen jäläkeen meniki valavoessa ja ihimetellessä tätä maailman suurinta ja ihaninta seikkailua joka meillä juuri alkoi <3

Ihanaa että täällä voi jakaa tän seikkailun teiän kaikkien kanssa! :)

Onnea släp plussauksesta!
Toivotaan että sun selkäkivut ovat vain väliaikaisia ja menevät pian ohi!

Hyvä, että on tämä palsta, että saa vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa ja ettei ole yksin kummallisten ajatustensa kanssa. Täytynee uskoa, että normaalisti asiat on, kun ei muutakaan tiedä!

Hei släp, ookko pohojosesta, kun on niin tutun olonen murre sulla ? Toivotaan, että selkäkivut hellittää!

Tullukka kyllä vain, molen poka pohojosesta! :D Puhun osittain meänkieltä ja kolarilaisithain hoon päältä, mutta osittain oulua ihan hullun leviästi plus sitte että mun mies on etelän vetelä (Tuusulasta) ja siltä on tarttunu sen etelän murretta vielä! :D Koittakaa saaha selevää ja mää koitan piettää murteella kirjottamisen mahollisimman hillittynä. :)

Takaisin