Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Minäkin voisin vähän tarkempaa esittelyä itsestäni antaa. Eli olen 21v. ja esikoistani odottelen yksin. Tai en tokikaan yksin, odotuksessa innolla mukana minulla on kunnon tukijoukko koostuen omista vanhemmistani, joille lapseni tulee olemaan ensimmäinen lapsenlapsi (voitte kuvitella sitä mummohössötyksen määrää :D), sisaruksistani ja ystävistäni.
Lapsen isän kanssa emme siis ole yhdessä. Mies on kuvioissa vähän vaihtelevalla menestyksellä, mutta kuitenkin positiivisella mielellä. Lapsi on siis erittäin tervetullut molempien puolesta! :) Laskettu aika pienokaisella on 30.7. eli tämä mamma odottelee synttärinyyttiä kun omat syndet 29.7. :wink
Tähän mennessä raskautta olen päässyt ns. helpolla mitä raskausoireisiin tulee. Nyt onkin mukava ruveta bongailemaan ensimmäisiä liikkeitä, kun raskaus on ollut niin oireeton. Ihanaa kun maha kasvaa, niin tietää että siellä joku oikeasti on! :)
 
Moikka!

Täällä olisi uusi heinäkuun odottaja. Nyt vasta rohkaistuin tänne kirjoittelemaan, vaikka foorumia olen jo pitkään seuraillut.

Toivottua esikoista odotellaan ja laskettu aika on 17.7. Olen 25- vuotias ja asumme mieheni kanssa Kymenlaaksossa. Tähän mennessä raskaus on sujunut todella hyvin ja melko oireettomasti. Kovasti kaikki uusi ja tuleva jännittää! :)
 
Täällä myös yksi "mattimyöhänen" ilmottautuu :)
Meille tulossa pikkukakkonen, la 15.7. Esikoinen syntynyt 27.7-12 unikeonpäivänä siis, ei vaan meillä toiminut nimensä veroisesti tuo päivä :p
Itse kerkeän (?) täyttää 30 juuri ennen vauvan tuloa, mieheni on nyt 31. Asumme Helsingissä, mutta toiveissa olisi muuttaa Kuopioon vielä ennen vauvan syntymää. Jos täällä siis Kuopiolaisia niin saa hihkua, uudet tuttavuudet tosi tarpeen sit :)
 
Miten tää sit selvis? Oliko sulla sit tullu menkat normaalisti vai miten pysy salassa näin pitkään? :)
 
no tiivistettynä lääkäri ilmotti mulle asiasta koska en olis voinu kuvitellakkaa että siellä vauva möllöttäis :D
 
Muokattu viimeksi:
Minakin tulen "kaapista ulos" ja uskallan vihdoinkin ilmottautua teidän joukkoonne, listallekin kävin "jo" itseni ilmoittamassa. Heinäkuun puoliväliin osuisi meidän vauvan syntymä. Olen seurannut täällä keskustelua ihan alusta asti. Olen 28-vuotias ja mies on kaksi vuotta vanhempi. Viimeisen kahden vuoden aikana ollaan ehditty kokea aikamoisia alamäkiä, tyttäremme menehtyi synnytyksessä v. 2012 rv 39+1, hyvin sujuneen raskausajan päätteeksi täysin yllättäen. Hätäsektiosta huolimatta häntä ei saatu hengissä maailmaan. Seuraava raskaus alkoi keväällä 2013, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka todettiin np-ultrassa.

Nyt on siis kolmas raskaus menossa ja pelot enemmän tai vähemmän pinnassa. Joulukuun lopussa käytiin np-ultrassa toteamassa että mahassa oikeastu vilkuttelee elollinen pikkukaveri. Varovaisin mielin olen alkanut luottamaan että tällä kertaa saataisiin saatettua tämä kaveri hengissä maailmaan.
 
Tervetuloa uusille! :)

ja anhe tsemppiä, ei ole ollut helppoa, toivotaan että kaikki sujuu nyt hyvin ja sä pääset nauttimaan raskaudesta ilman pelkoa :Heartred
 
Heissan kaikille, "uusi" nimi ilmoittautuu :) Olen 36-vuotias Vantaalainen, kotoisin Lappeenrannasta. Esikoinen (poika) syntyi 09/11 ja silloin raskausaikana tuli pyörittyä täällä foorumilla. Perheeseen kuuluu myös mies ja kissa.

Nyt LA on 9.7. Alkuraskaus meni kuten edellinenkin, pahoinvoiden :sad001 Nyt olo on normaali. Töissä olen pystynyt käymään normaalisti. Ultrassa selvisi, että uusi tulokas on luultavasti poika. Jaiks, toinen tuleva NHL-tähti tähän perheeseen (miehen haave).

Kirjottelen lisää ketjuihin, kunhan olen niihin ensin kunnolla tutustunut :)
 
Mulla on jääny jotenkin noteeraamatta tämä ketju :rolleyes:
Olen 34-vuotias ja odotellaan ensimmäistä lasta mieheni kanssa, joka on samanikäinen kuin minä. Pari vuotta sitten mentiin naimisiin ja 20.7. on odotetun esikoisen la, joka ei millään suostu näyttämään kumpaa sukupuolta on :)
Päijät-Hämeessä asustellaan parin koiran kanssa omakotitalossa. Raskaus on tähän asti mennyt vähän liiankin hyvin.. loppuraskautta jännityksellä odotellessa :)
 
Heips. Palstaa jonkun verran seuranneena ja vasta nyt rohkenen liittyä mukaan.... :D on ollut nii ehkä liiankin ressiraskaus että vasta nyt uskaltaa näin tälläisellä palstalla siitä hehkutta. Tosiaan oon 76 syntynyt, vuodesta 05 lähtien mieheni kanssa hengaillut, meillä on koht 4v tyttönen ja asutaan riihimäellä. Neitoa yritettiin reilu 3v ja tätä massuasukkia samanverran. Oon jonkun verran aikaisemmin kirjoitellut tänne ekaa odotellessa ja "lapsettomuuden" kipeistä aiheista
. olin jo iha varma etten saa enää ikinä kokea raskautta ja vauvan saamisen rakkautta ja iloa. No elämä voi tosiaa yllättää ihan täysin ja näköjään meillä se on käynyt nyt kahdesti ja vielä sellaiseen aikaan että raskaus on tullut täysin "yllätyksenä" vaikkakin niin toivottuna ja odotettuna.
Tämän raskauden tiedostinkuitenkin jotenkin jo "heti" vaikka kierto ja ovulaatiot ovat olleet miten sattuu, niin nytkin. Jotenkin sen vain tunnisti hien ja pissan hajusta :D oma keho reakoi heti raskauteen, ja rankemman puoleisesti.

Viikot 6-20 oksensin ihan yötäpäivää. Samoin kävi esikoista ootellessa. Nyt vain se oksetus oli paljon pahempaa , jatkuvaa yökkimistä ja oksentamista, huonoaoloa ja kuvotusta... mutta väkisin vaan edes jotain syöneenä sain painon pysymään suht normissa ku esikoista oottaessa paino putosi hirveesti... tee, hedelmät, helpot keittoruuat, mandariinit. Niillä mentiin.... :sad001

töissä käynnistä ei tullut mitään ku makasin vaan kylppärin lattialla lattialämmityksen mukavassa lämmössä aamuyöt.. päivällä pystyin hieman olemaan pystysä ja haahuilemaan kalpeena ja kuihtuneena.. oksentelin sellaset 30 kertaa päivässä marraskuun lopusta ja joulu/tammikuun.... viikko saattoi mennä niin etten meinannut ees päästä suihkuun.en tiennyt välillä onko aamu vai päivä... ilta vai yö.. lähikaupassa oksentelin joka kerta ku siellä kävin, joko parkkiksella mennen tullen tai pyysin päästä henkilökunnan vessaan... neito onneksi oli päiväkodissa 15pv kuussa, ja onneksi pöiväkoti oli vieressä että ku autoon mennessä oksensi ni ei tarvinnut matkalla pysähtyä oksentamaan.... onneksi mies otti jälleen kerran hoitaaksen kodin ja esikoisen. En tiijä miten siitä arjesta oiskaan selvitty jos mies ei ois halunnut olla kodin hengetär...
maailma oli aika mustana pitkään ku mihinkään en päässyt 4 seinän sisältä. oli koetuksella pääkoppakin kun mitään ei oikeesti opystynyt tekee.. ihan niinkuin tämä pahoinvointi ei ois riittänyt niin.......

Joulun jälkeen alkoikin sitten hirvee verenvuoto. Ensi tiputtelemalla muutaman päivän ja sitten yks aamu heräsin verilammikosta ja vessassa vuoto jatkui ja pyörryin., ampulanssi haki kotoota ja sairaalassa meni joku päivä. Olin jo ihan varma että vauva meni kesken. Tuntui pahalta ja ärsytti ihan suunnattomasti että olin yrjönnyt yötä päivää viikko kausia ja nyt sitten vaavi hyppääkin pois kyydistä :sad001 ultrassa sairaalassa vauva näytti kuitenkin heittelevän voltteja ja voivan hyvin.voi sitä iloa!!! Vuodolle ei ollut mitään sen ihmeempää syytä. Eteisistukka oli jonkun aikaa ja kohdun seinämän ja sikiöpussin väliin vuoti verta istukan reunasta reilusti..Vauva oli matkassa vaikka verta tuli siis neljästi 4viikon aikana sillain että seisoin veriklimppilammikossa.. muuten vuotoa kesti pari kuukautta normi menkkojen verran. oli hirveetä aikaa... ; ( kauhee huoli vauvasta, jatkuvat sairaala reissut ja pelko persiissä. No vihdoin vuoto loppui samoin pahoinvointi ja , palasin onnesta soikeena töihin, kunnes kolmen viikon päästä rakenne/liitoskivut paheni niin että 8h töissä juosseena en päässyt töiden jälkeen enää autosta pois ja nukkumisesta ei tullut mitään.lääkäri passitti saikulle jälleen kerran ja nyt äitiysloman alkuun asti.. Samoilla kivuilla mennään edelleen.
kipua ei pysty mitenkään selittämään, se vaan on niin ettei pitkällä ollessaankaan pysty kääntymään toiselle kyljelle, kävely on ihan hirveetä tuskaa ja sukkaa ei meinaa saada jalkaan kivulta.... mutta näillä mennään ja yritän nauttia nyt tästä elämäni viimeisestä raskaudesta..onneksi on kesä (tosin kurjalta näyttää ainakin nyt ikkunasta kun katsoo.. ) ja luottavaisin mielin oon. Jotenkin tuohon pahoinvointiin suhtautuu nyt nii että se oli joku varjelus ja kehon merkki siitä että vauvalla ei ollut ihan kaikki kunnossa ja pisti pakolla minut varomaan ja lepäämään alku kuukaudet kunnes sitten jostain syystä se vuoto vaan alkoi.....

laskettuaika on esikoisen syntymäpäivänä 3.7. Esikoinen meni kaksi viikkoa yli ja 12h tuskan jälkeen synnytys pysähtyi ponnistusvaiheeseen kun ipana oli jumissa eikä yltänyt ees imukupille joten sektio takana. että tämmöistä odotusta täällä.
 
hani, aikamoista koettelemusta on ollut odotusaika sinullakin. Pidän peukkuja että päästäisiin suuremmitta huolitta maaliin asti.
 
Nyt vasta pongasin tämän ketjun :) Eli Laukaan Lievestuoreelta ensimmäistä lasta tässä kovasti odotellaan mieheni kanssa (la 14.7.). Itse olen -83 ja mieheni -75 ja nyt toivottavasti sitten pääsee tutustumaan paikallisiin mammoihin jossain vaiheessa, kun en ole täällä vielä kauheasti kehenkään tutustunut (käyn töissä Jyväskylässä).

Viime kesällä aloimme pyörittelemään ajatusta lapsesta, kun alkoivat pillerit olemaan lopussa ja päädyimme siihen, että jos on tullakseen niin tulkoot. Kaikkea kun kuullut, ettei se ole ihan niin helppoa sitten kuitenkaan - itse olin jopa varautunut parin vuoden odotusaikaan ennen kuin vaavi antaa itsestään kuulua.. Ja lopputuloksena parin kuukauden päästä plussasin (eli yhdet kuukautiset ehti vain välissä tulla). Olen siis itse ollut vielä kolmisen vuotta sitten varma, etten ikinä halua omia lapsia, niin mikään kiirus ei ollut asian kanssa. Joten vähän tässä on ollut sulateltavaa ja hämmästeltävää, kun tärppäsikin noin nopeasti. Tosin kyllä kun asian kanssa pääsin sinuksi alkuhämmenyksen jälkeen on jo omissa ajatuksissa kakkonen parin-kolmen vuoden kuluttua, kunhan saan opinnot päätökseen (olen opiskellut töiden ohella ja hoitovapaan sijaan jäänkin opintovapaalle opintorahaston tuen turvin) - mies vielä toppuuttelee, mutta jos vain kaikki menee hyvin...

Ikä siis kai sitä jo tekee, että ollaan molemmat oltu tosi varovaisia tämän raskauden kanssa ja vähän ehkä uskaltaa jo nyt iloita (tätä kirjoittaessa rv 30+1), mutta edelleen varovaisesti. Kaikkea ikävää tullut kuultua ja lähipiirissä ollut, niin vähän liian hyvin tietää kaikki ikävät tarinat (kuten hanilla oli ollut, tsemppiä hänelle nyt tähän raskauteen!). Meidän vaavilla olikin vähän ongelmia sydämen kehityksen kanssa, jota seurattiin muutaman lääkäriultran turvin, mutta positiiviselta nyt näyttää. Ei täydellinen, mutta kehitykseltään kuitenkin sellainen kuin suhteiltaan pitää olla ja virtaukset kuten pitääkin, joten enää ei kontrolleja ole - lääkärikin sitten totesi, että seuraavan kerran Gravidaan käymään, kun tullaan synnytykseen :)

Raskaus aika on fyysisesti ollut ns. helppo ja olen pystynyt esim. liikkumaan normaalisti (kävely, uinti, saleilu 2x vko) ja töistäkään ei ole tarvinnut olla kuin pari hassua päivää saikulla. Henkisesti sitten enemmänkin stressanuuttanut ja huolehtinut. Ja typeristä asioista stressannut kuten painon tulemisesta - vaikka ehtiihän sitä sitten laihduttaa takaisin entisiin mittoihin (ja ehkä pari kiloa allekin), kunhan vaavi putkahtaa maailmaan :)

Sukupuolta ei vielä tiedetä (mies ei halunnut tietää), mutta aavistelen poikaa. Toisaalta aavistuksen ehkä haluaisin enemmän poikaa, joten sillä ei tuntemukseen ehkä täysin uskalla luottaa :)
 
Heips kaikille, täällä myös yksi mattimyöhäinen joka on foorumille liittynyt vasta näin loppumetreillä :) johtuen ehkä siitä että alkuraskaus meni niin huippuhyvin ettei osannut samallalailla kaivata vertaistukea kuin nyt kun oireita on alkanut ilmaantua. Olen siis 27v neitokainen, parin viikon päästä sitten tulee juhannuksena 28v täyteen. Mieheni on 28v ja yhdessä olemme olleet reilut kaksi vuotta. Naimisissa ei olla ja kihlojakin vielä odotellaan :wink mutta hyvin onnellisia siitä huolimatta :Heartred viime syksynä miehenikin lämpeni ajatukselle mahdollisesta perheenlisäyksestä, itse olin sitä miettinyt jo jonkin aikaa. Päätimme että ehkäisy saa jäädä ja katsotaan mitä tapahtuu - ja kävikin niin onnellisesti että plussasin heti ensimmäisestä kierrosta :) tähän asti kaikki sujunut äärettömän hyvin ja vahvalla luotolla mennään ja toivotaan kaikki menee näin loppuun asti. Tsemppiä kaikille muillekin heinäkuun odottajille loppurutistukseen :)
 
Kiva Overa86 kun nyt kuitenkin tässä vaiheessa vielä hyppäsit mukaan, tervetuloa :)
Ja toivotaan, ettei sulla nyt kauheasti enää ikäviä oireita tulisikaan!
 
Takaisin
Top