Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Satsuma, samaa olen tehnyt, että lähden pienille lenkeille aina välillä, niin ei täysin jumiudu. Onneksi tosiaan työn puolestakin tulee juostua vähintäänkin palavereihin jos ei muihin :) Tämä huonovointisuus on asettanut ihan uusia haasteita, kun koittaa etsiä mahdollisimman syrjässä olevan vessan (ja ehtiä sinne ajoissa), ettei koko avotoimistolle kuulu yökkäilyt :) No tuleepa sitä hyötyliikuntaa siitäkin.

Tänään kyllä väsyttää, tuntuu että aamusta asti luomet on ollu niin painavat...toki sain vähä huonosti nukuttuakin, vessaan täytyy nousta ainakin kerran yössä...ja sit näin kummallista painajaista joka herätti mut ihan täysin...hieman pahoinvoinnin oloista oloakin tänään... :S
Ootteko muuten nähneet outoja unia?Oon nähnyt unia menkkojen alkamisesta ja siitä miten kerrotaan raskaudesta vanhemmille, on niin todentuntuisia!

Kielletyistä ruuista vielä, että inkivääri on siis kielletty tuoreena, mutta tiedän että se ajaa ittenikin hulluuden partaalle kun tavaan jonkun paketin sisällysluetteloa ja huomaan siellä sen pirulaisen...heti alkaa epäilyttää ja melkein itkettää että enkö mä nyt tätäkään saa syödä!Mutta kai tähän tottuu ajan myötä että mitä saa syödä ja mitä ei, alku tietenkin aina on vaikeeta ja täytyy yrittää muistaa että jos nyt vahingossa vähän jotain kiellettyä syö, niin ei se nyt välttämättä maailmaa kaada!Oma pää on taas tässäkin asiassa varmasti se pahin vihollinen :)

Mies ei kyllä tajua yhtään mitään näistä ruokakielloista, vaan vähätteli yksin päivä että kai sä nyt majoneesia saat syödä...toivoisin niin että hänkin lukisi vähä jotain raskauteen liittyvää että vähä ymmärtäisi missä mennään yms, mutta eipä tuota näytä paljon kiinnostavan lukemiset, tommosia putkiaivoja kun ovat, ottavat asian kerrallaan eivätkä osaa yhtään etukäteen asioita miettiä (lue:panikoida!;)...ehkä joskus olisi itellekin hyvä ettei niin murehtisi kaikkea maan ja taivaan väliltä :D

Meillä onnistui heti ekalla oviksella. Itse opiskelen media-assistentiksi ja valmistun keväällä 2014. Tarkoituksena löytää oppari paikka lastenhoito alalta. :) ja aloittaa sen opinnot.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app

Moi!

Onnea uusille! :)

Mulla rinnat aristaa entistä enemmän ja tuntuu, että "nänninpäät" on kohentuneet/suurentuneet :D en kyllä tiedä onko vaan kuvittelua...

Mulla ei ole oksennukseen asti pahoinvointi mennyt, mulla se ilmenee vaan ruokahaluttlmuutena. Aamulla kyllä aamupala uppoaa, mutta loppu päivän voisin olla vaikka syömättä,,,, ei vaan tee mitään mieli, eikä ole nälkä, vaikka liikun paljon! Olen koittanut mehuja ja smoothieita juoda että energiaa saisin....

Nippailut on alavatsalla myös ja aika kovia menkkamaisia jomotulsia,niin kuin muutamalla muullakin.

Mä otan ruoka-aineet varmanpäälle, mutta en stressaa.... Mulle ei tee vaikeuksia kieltäytyä fetasta tms. Niin ollenkaan syömättä..... Samoin joidenkin muiden ruokien kanssa.... :)

Majoneesia mä kyllä söin...eikö sitä saisi syödä?

Nanini mä olen nähnyt unia! Tosin painajaisia näin voimme yönä. Ihan kamalia. Näin unta, että miehen veljen lapsi kuoli ja jotain kamalaa sota unta, missä koko meidän suku esiintyi ja kuoltiin. Toivottavasti painajaiset loppuvat.
En tiedä onko uni jotenkin erilaista vai liittyykö edes raskauteen...?

ootan vissiin aika kuumeisesti sitä ekaa neuvolaa kun oli puhe et etitään jo niitä sydänääniä, koska näin viime yönä unta et oltiin käyty neuvolassa ja oltiin kotimatkalla ja mie aloin kiekumaan "MYÖ EI KUUNNELTU SYDÄNÄÄNIÄ" ja pakotin isännän kääntymään takasin...

Liinu2013, no siltähän tuo kuullostaa. Et eiku apteekkii ostaa canesten combi. Ja muista, ei asetinta :) mut se canesten sille mukava ku on vaa yks emätinpuikko. Gyno-daktarinis kolme.

Tapiirinen, mulla kans ei oikeestaa ruokahalua ole ollenkaa. Semmosta nälkänälkää ei yhtää :o

Tänään oli koulutuspäivä ja täytyy nostaa toimistotyöläisille hattuu et jaksaa istuu päivät pitkät.
Mulla noi 2-1,5h pätkät istuen oli kyl aivan kamalaa....

Mietin et vaikuttaakohan noihin uniin hormoonit, jotenki ne tuntuu niin erilaisilta välillä, niin todentuntuisilta!

Ruuasta vielä kun joku kyseli siitä majoneesista :
http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Elamantavat/Odottajan-ruokavalio-on-vaihteleva-ja-monipuolinen/

En halua olla mikään ruokapaasaaja täällä, älkää ymmärtäkö väärin :) oon vaan itekki niin paniikissa kaikista ruokajutuista :)

Tylsää kun mulle sanottiin että ens listassa en joutuisi enää yövuoroihin ja nyt ne kuitenkin oli siellä...tiedän että raskaus ei oo sairaus ja monet tekee yövuoroja ihan loppuun asti, mutta kun itelle ne ei oo ikinä muutenkaan sopinu ja pelkää aivan tautisen kovaa että niistä koituu jotain ikävää mun pienelle...ja tämä pieni on niin maailman tärkein ettei mikään mee edelle :)

Moikka! Ilmottautuisin myös mukaan heinäkuisiin :) Oon 27 vuotias lähihoitaja opiskelija ja mies on saman ikänen. Plussannu oon jo reilu viikko sitten ja nyt olis viikkoja kasassa 5+1. Neuvolaan oon ollu jo yhteydessä ja eka käynti on 25.11. ja varhaisultrankin varasin jo ja se olis sitten 18.11. Ensimmäinen lapsi on kyseessä joten ihan täpinöissä täällä ollaan ja kaikkea suunnitellaan kamalasti. Toivottavasti pikkunen pysyy vatsassa sinne kesään saakka.

Oireita ei mullaitenkään kamalasti ainakaan vielä ole. Pari viikkoa - viikko sitten alavatsa oli todella turpea ja sitä pisteli ja nipisteli paljon. Nyt se on helpottanu ja tilalle on tullu huimaus joka ilmenee aina ylös noustessa. Vatsa on ollu myös kummallinen ja löysällä. Nännit tuli myös muutama päivä sitten aroiksi. Makeeta tekee mieli paljon :) Tulipas siinä kuitenkin aika paljon oireita vaikka tuntuu ettei niitä paljoa ole :)

Me ollaan kerrottu jo perheelle ja parille kaverillekin vauva uutisista kun ei millään saatu oltua kertomatta. No jos jotain ikävää sattuu niin sitten surraankin yhdessä.

Nanini,
kiitos kun mainitsit tuon majoneesin, enhän mä tajunnut että majoneeseissa yleensä on ulkomaista raakaa kananmunaa käytetty...
Voi vimpula, mä tarttisin oikeesti siis listan jossa lukee KAIKKI mitä ei saa syödä, koska en näytä tajuavan että missä kaikessa valmiissa / puolivalmiissa on jotain kiellettyä...

Mulle on nyt tullut lähes jokapäiväiseksi vieraaksi PELKO.
Pelko siitä että jokin menee vikaan...
Tiedän että sitä ei todellakaan kannata ajatella ja stressata etukäteen, mutta jostain se silti joka päivä hiipii mieleen.
Inhottavaa.

Pelottaako muita...? Vai osaatteko te muut ottaa ihan chillisti?

Työmatkalta moi! Hiukan on ollu haasteita keksiä syitä alkoholittomuudelle, mutta so far so good.. Olutta en juo muutenkaan, joten se on ollut helppoa (tänään maistoin vajaan härpyn) ja onneksi keskieurooppalaiset valkkaritkaan ei kuulu mieleisiin. Flunssalla olen nyt selitellyt, ettei maistu. Rommitotiakin ehdottelivat ja kieltäydyin. Voi olla että kollegat arvaavat, mutta ei olla samassa talossa normaalisti, joten tuskin haittaa. Flunssaa pukkaa ja olo on aika kauhea. Tissit on turvoksissa ja rintsikat painaa.

Kivut on ajoittain aika koviakin, olivat myös esikoiselta. Itseasiassa niin kovia, et heräsin niihin yöllä syvästä unesta. Ja loppujen lopuksi menin lääkäriin, jossa todettiin että neiti on raskaana ja kohtu kipuilee. Äitillä on ollu samoja. Repäisykipua on aina aivastellessa, portaita noustessa, yskiessä ja niistäessä. Edellisen raskauden keskenmeno alkoi todella kovalla menkkaselkäjomotuksella. Aivan eri tuntuinen, kuin mitä kivut on nyt olleet. Joten edelleen ollaan onnellisia ja toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa.

Valkovuoto on aika runsasta, ja vähän stressissä juoksenkin vessassa, et onko kuitenkin verta joukossa. Toistaiseksi on ollut ihan valkovuotoa vain. Ja kuulunee ainakin mun kohdalla asiaan.

Miehen porukat olivat käyneet meillä ja mies toki unohti sen plussatestin kylppärin oöydälle lojumaan. Katsotaan, tuleeko jossain vaiheessa kyselyä jne.. Oli ajatus et kerrottas vasta ultran jälkeen. Ehkä miehen siskolle ennen, jos se vaikka tuota poikaa olis ultran ajan katsonut. No, kahtellaan, miten käy.

Ultra-ajan koitan varata perjantaina, Jorvin varausaika on vaan hiukka hankala..

Martuti. Pelko on mukana kyllä.. Kesäkuisissa on hieno oma keskustelu peloille. Matkittaisko heitä? <3 ilmeisesti jotku olivat pahoittaneet mielensä pelkojen puhumisesta, joten tekivät oman aloituksen jota kaikkien ei ole pakko lukea?

Puuppu(kohan se oli) täälläkin valkovuodon kanssa panikoin ja varmistan vähän väliä ettei verta mukana - raskasta henkisesti :/

Mutta onnellinen oon <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Heippa. Täälä kanssa juuri plussannut! :) Nyt mennään siis jo rv.5+4 La. 4.7.14 Ennestään meillä on 12/12 syntynyt tyttö. Raskaus oli todella toivottu ja hetken aikaa kerittiinkin yrittää :) Pidetään täällä peukut ja varpaat pystyssä kaikille muillekkin plussanneille!

Lisäyksenä vielä: Onko olemassa vielä mitään virallista kesä-heinä vauva 2014 ryhmää facebookissa? Olisi ehkä helpompi sielä keskustella? :) En jaksanut lukea kaikkia näitä keskusteluita, en tiiä onko jo aiheesta mitään aloitusta?

Muokattu viimeksi:
Onnea taas uusille plussanneille!

Liinu2013
, niin, en mä tiedä tarvitseeko mun siitä pelosta tämän enempää keskustella... kunhan halusin mainita, että mulla sellainen on ainakin koko ajan matkassa mukana tahtomattani, vaikka yritänkin olla ajattelematta ikäviä...

Puuppu,
sulla on siis ollut varmasti tiukkoja tilanteita työmatkallasi :wink

Mullakin muuten juuri sellaisia vähän kovempia kipuja on ollut nyt joinakin öinä niin kuin jo aiemmin kerroin, olen siis siihen kipuun herännyt. Päivisinkin mahassa juilii, mutta ei niin voimakkaasti. Voi toki olla että unenpöpperöstä kun siihen kipuun herää, niin se tuntemus on siksikin voimakkaampi...?

Kad1,
en tiedä onko sellaista ryhmää Facessa, ei ainakaan täällä ole ollut puhetta. Itse en sellaiseen kyllä vielä haluaisi liittyä, kun melko salassa tämä raskaus vielä yritetään pitää... ja haluaisin ainakin toistaiseksi anonyymisti jutella ja vaihtaa ajatuksia. Ja toisaalta on varmaan vielä sellaisiakin foorumin käyttäjiä, jotka eivät Facessa ole. Mahtaisiko koko foorumi kuivua kasaan jos kaikki keskustelu siirrettäisiin Faceen...?

Mutta jos joku sellaisen siis haluaa perustaa, niin antaa mennä vaan :)

Tässä olis myös yksi, joka vois peloista (sillon tällön) jutella.. Moni asia kuitenkin mietityttää ihan erilailla kun toista odottaa..Olin siis aivan ylenpalttisen rento ensimmäisen kanssa ;)

Itekin mieluusti täällä pysyisin näissä keskusteluissa, enkä lähtis sinne faceen... :) Mutta kuinka vaan kellekin passaa..

Mä luulen että pelkokin on osa sitä äidiksi kasvamista, ehkä osaltaan opettaa huolehtimaan?...ja ei meitä nykypäivän odottajia helpolla päästetä kun kaikki tieto, niin hyvässä kuin pahassakin, on koko ajan käden ulottuvilla :)

Pelkoa on täälläkin, joka päivä, mutta sen kanssa on ilmeisesti vain opittava elämään...tämän alkuvaiheen epävarmat tunteet ja salailu helpottaa varmasti jonkin ajan kuluttua...kunnes pääsemme sinne loppuajan viimeisen kuukauden piinaodotukseen :D siinä vaiheessa tämä ajanjakso ei tunnu varmasti enää miltään :)

Varhaisultra takana ja vaikka ollaan vasta näin aikasessa vaiheessa niin silti siellä näkyi pieni sydän sykkimässä ihan oikeassa paikassa <3

Oli kyllä aika uskomaton kokemus ja tuli niin paljon konkreettisemmaksi tämä koko asia. Ja nimenomaan helpotti kun näki että ei ole kyseessä tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen. Nyt vain pidetään peukkuja että kaikki menee edelleenkin hyvin ja heinäkuussa meille tupsahtaa vauva :)

Takaisin