Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Heips! Minäkin uskaltaudun mukaan keskusteluun, Laskurin mukaan laskettu aika osuisi 17.7 ja kyseessä olisi ensimmäinen raskaus. Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä
 
Noniin,ja korjaus aloitusviestiini: viikot neuvolakäynnillä oli 8+4 eli
nyt siis kaiken laskuopin mukaan menossa rv 9+3.

Kauhunhetkiä koin neuvolaa edeltäneenä iltana,jolloin alkoi verinen vuoto.
Vuotoa ei tulvimalla tullut mutta tuli kuitenkin ja hieman vielä seuraavana aamunakin.
Ilta ja seuraava päivä meni itkiessä/panikoidessa satavarmana siitä että tämä oli nyt tässä.
Onneksi neuvola oli samana päivänä ja itkuhan sielläkin tuli kun sitten näki että
tulokas on edelleen sisuksissa ja oikeassa paikassa,sykkeen kera :Heartred :Heartred
Nyt on sitten jatkuva pelko että vuoto alkaa taas
ja käy huonosti.. :sad001
Onko kohtalotovereita? Eli onko vuodellut raskauden aikana,mitä neuvolassa mahdollisesti sanoneet
tai miten itse olet asian kokenut..
 
MiiSa, täällä on kanssa vuotanut muutamaan otteeseen. Ensimmäinen n. 3vrk vuoto oli joskus 6. viikon kohdalla. Silloin tuhrua tuli paperiin vessassa käynnin jälkeen, ei kuitenkaan paljon housuun asti. Olin ihan varma, että kesken meni, kun oireitakaan ei muka enää ollut. Ar-ultra oli kuitenkin 7+6, ja siellä se möykky köllötteli oikeassa paikassa ja kiivaalla sykkeellä sytkytteli menemään. :)

Nyt sunnuntaina alkoi taas uudelleen tiputella. Tulee pientä tummaa valkovuotoa, eli vessakäynnin yhteydessä tulee paperiin ja esim. pyöräilyn jälkeen housuunkin asti muutama tippa. Kauhistuttaa taas, että mikäs tämä nyt on. Nyt on 9+0 menossa, ja melkein on pakko varata ehkä vielä toinen ar-ultra yksityiseltä, että saa varmuuden,e ttä siellä joku on vielä oikeassa paikassa. En vielä tälle viikolle varaa, mutta ehkä ensi viikolla on päästävä oman mielenrauhan vuoksi lääkäriin.

Oireita on tänään kyllä taas ollut, mutta ehkä vähenevässä määrin. Tosin nyt alkaa olla jo senkin aika, että oireet voisivat muutenkin alkaa jo hieman lieventyä. Tosi rasittavaa tämä vuoto! Vessakäynnit on yhtä painajaista, kun aina pelkää pahinta. Ja vielä sekin,e ttä koko ajan tuntuu, kun housuun lirahtaisi lusikkakaupalla jotain. Ja vessassa käydessä huomaat ettei sieltä mitään ole tullutkaan. Sama ilmiö oli tuolloin aiemmassa vuotelussakin.

Koitetaan jaksaa ja pidetään mieli korkealla. Muuta m ei nyt tässä vaiheessa voida. :)
 
Tuonne jo facebookin puolelle kirjoittelinkin kun sitä tulee useammin lueskeltua, mutta voisin vielä tännekin kirjoitella samat esittäytymiset. Toinen raskaus kyseessä ja LA olisi 30.7. eli rv 4+6vasta. Oon ite 31-v., perheeseen kuuluu viikon kuluttua 2-v. täyttävä pikkupoika ja naimisissa oon egyptiläisen miehen kanssa. Yhdessä ollaan oltu kuusi vuotta josta reilut neljä naimisissa. Yhteinen alkutaival asuttiin Egyptissä, nyt Suomessa ja Vantaalla jo reilu kolme vuotta. Ensimmäinen raskaus oli varsinaista jännitystä, mun fyysinen vointi oli varsin hyvä koko raskauden mutta vauva kasvoi kohdussa huonosti, oltiin melko tarkassa seurannassa viimeinen kolmas. Olin välillä osastolla ja ensimmäisen kerran synnytyksen käynnistämistä lääkärit pohti rv30 kohdalla kun painoarvio oli 960g., lopulta päästiin viikolle 37+5 kun meidän pikku poika syntyi sektiolla 1935g. painoisena, ensimmäiset päivät sitten teholla mutta kotiin kuitenkin jo viikon ikäisenä. Tämä toinen lapsi on hartaasti toivottu ja lupa tulla on ollut 1v3kk ennen plussaa, tälle matkalle mahtunut jo yksi mahdollinen hyvin aikainen keskenmeno ja lääkitys ovulaation säännöllistämiseksi (mulla ilmeisesti jonkin verran "tyhjiä" kiertoja). Juuri pari päivää ennen plussaa ehdin tilata ovistikkuja ja ajattelin että nyt minäkin ekaa kertaa elämässäni alan niitä kokeilemaan, mutta niin sitä tulla tupsahti plussa. Iloinen ja onnellinen, oon jo ehtinyt etsiä käsiini äippäloman alkupäivämäärästä lähtien vaikka mitä, pitäisi nyt vaan itelleen osata laittaa jarrua ja ihan maltillisesti odottaa mitä tuleman pitää, niin alkumetreillä vielä ollaan...
 
MiiSa, kun luin sun tekstin tuli ihan mieleen omat vuodot viime raskaudessa. Taisivat olla just jossain rv 9+? paikkeilla. Heräsin yöllä vessaan ja huomasin, että punaista verta tulee pyyhittäessä aika runsaasti. Tuon jälkeen en pystynyt nukkumaan enää sinä yönä kunnolla ja muutaman kerran piti mennä tarkistamaan tuleeko verta vielä. Seuraavana päivänä sanoin miehelleni, että tulen hulluksi, jos en saa varmuutta oliko tämä tässä vai mitä. Varattiin yksityiselle aika ultraan ja kuinka ollakkaan ultassa heillutteli pieni kaveri käsiään. Ultraava gyne totesi, että mulla oli istukka hieman etinen eli kohdunsuun päällä ja oli siitä johtuen vuotanut ja kaikki siis loistavasti.

Tässä raskaudessa pientä vuotoa tuli kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Tosin vain hieman rusehtavaa valkovuotoa. Kuukautisten ajankohta voi olla toinen yleinen syy vuotoon. Noihin vuotoihin voi siis olla monia syitä ja kaikki voi silti olla hyvin. Tsemppiä!
 
Jospas miekin esittelisin itseni :) oon 24 v ja meidän perheeseen kuuluu mies, tyttö 1v10 kk ja poika 10 kk.Ja nyt siiss odotellaan kolmatta pikkuista ja LA olis 18.7 laskurin mukaan. Mitään aikomusta meillä ei miehen kanssa ollu kolmosesta mutta kun nyt näyttää sellainen tulevan niin anti tulla vaan :) Ollaan molemmat todella lapsirakkaita.

Neuvolaan en oo vielä soittanu, nyt olis 6+5 menossa. Ehkä siinä viikon päästä soittelen niin ei sitten ainakaan kauhean kauan tarvitse oottaa sitä ekaa käyntiä. Laskekelin muuten,että np-ultra osuis meillä suurin piirtein just noille jouluvapaille, että saas nähdä milloin päästään ultraan. Tietenkin toivotaan, että kaikki menee hyvin ja päästään ultraan asti :)

Paljon onnea vielä kaikille heinäkuisille masun kasvattajille! :)
 
Hei kaikille uusille ja vanhoille,

Jospa minäkin uskaltautuisin vihdoin mukaan keskusteluun vaikka olenkin lueskellut jo parin viikon ajan teidän kirjoituksianne. Eli olen 30-vuotias, mies vähän nuorempi ja asutaan Etelä-Pohjanmaalla. Meillä on 3-vuotias tyttö ja kakkosta yritettiin 2,5 vuotta ja nyt viimeinkin tärppäsi. Yksi keskenmeno ennen esikoista joten tietenkin se luo oman varjonsa odotukseen. Oltaisiin haluttu lapset pienellä ikäerolla, mutta olenpahan oppinut sen ettei niitä noin vain tehdäkään.

Esikoista odottaessa koko raskausaika sujui suuremmitta ongelmitta ja ilman yhtäkään sairaspoissaoloa, mutta tässä raskaudessa pahoinvointi on jotain käsittämätöntä ja yhden päivän piti olla palkattomalla kotona oksentamassa ennen kuin sain pahoinvointilääkkeet. Jostain syystä en saanut sairaslomaa.. Ja neuvolasta ensimmäinen kysymys oli onko suvussa kaksosia. Ja onhan niitä, jaiks.

Töissä jouduin kertomaan esimiehelle ja kollegalle raskaudesta mutta muuten ei olla haluttu kertoa kenellekään. Ja samana aamuna kun testasin meillä oli pitkään suunniteltu tyttöjen ilta joten he arvasivat välittömästi miksi en juo. Ensimmäinen neuvola on viikon päästä 4.12. ja aikaisintaan sen jälkeen aiotaan kertoa sukulaisille. Vaikka tietävätkin yrittämisestä niin se aikaisempi keskenmeno kummittelee taustalla..

Ja viikkoja tällä hetkellä 8+2 neuvolan mukaan, mutta kierto on ollut pari päivää pidempi. No eikö se ultrassa viimeistään korjata jos tarvetta.
 
MiiSa, täällä myös ollut vuotoja lauantaista lähtien...vähäistä tuhruvuotoa. Noh, menin lääkäriin maanantaina joka ohjasi ultraan. Gynekologi oli ihan idiootti ja tuumasi vain että täällä on ruskuaispussi mutta ei siellä ole mitään. "Olet saanut keskenmenon. Tässä lasku ja heihei." Tietenkin paniikki iski ja hätä ja itku. Mutta en suostunut sitä gynekologia uskomaan koska viikkoja oli vasta 5+4. Soitin neuvolaan ja täti sanoi että oireeni ei todella viittaa keskenmenoon vaan normaalia vuotoa. Ja että viikkoja niin vähän ettei siellä välttämättä mitään näykkään. Varasin ensi viikolle uuden ultran ja haluan uskoa vielä että kaikki on hyvin...vaikka kovasti jännittää... raskausoireita on kovasti ja "sisäinen ääni" kertoo ettei tää voinut olla vielä ohi...
 
Tervetuloa vaan taas uusille :)

happy_life, olipas tylyä kohtelua :confused:
Tsemppiä!
 
Kiitokset kommentteja heittäneille,helpottavaa huomata etten ole ollut ainoa asian
kanssa ja kaikki kuitenkin hyvin :)
Vessakäynnit todellakin välillä painajaista kun paperia syynäät..ei kiva.
Koitettava vaan uskoa/tsempata niinkuin Avea80 asian ilmaisi!
Oikein paljon tsemppiä happy_life!!

En nyt jaksa selata viestejä taaksepäin mutta tais olla puhetta myös
tupakoinnista/sen lopettamisesta..että miten olette onnistuneet?

Itsellä loppui siihen paikkaan kun sain varmistuksen äitiysneuvolasta
eli nyt siis reilut 3 viikkoa jo täysin savuttomana!!
Olen siis sauhutellut yli puolet elämästäni (kauheeta! O.0) aika säännöllisesti ja ihmeen
kivuttomasti tupakkalakko on alkanut..luulin paljon pahempaakin.
Välillä tekee kyllä mieli,joten ajatukset vaan äkkiä muihin asioihin.
Vannoin että jos joskus rupean odottamaan,sauhuttelu loppuu siihen paikkaan!
En ota mitään riskejä,millä voisin tahallisesti tätä NIIN TOIVOTTUA tulokasta
vahingoittaa :Heartred :Heartred

Olen myös ollut melko perso noille alkoholipitoisille juomille eli toisin
sanoen tykkään juhlia (olenko sitten ollut ikuinen teini...:O ).
Nyt muuttuu tämäkin asia niin radikaalisti.Nollalinja.
Ja tottakai pikkujoulukausi,uudet vuodet ymym. tuloillaan.
Mies sitten tissuttelee munkin edestä,huoh.
(Ja sekös joskus ottaa jo nyt niin paljon aivoon että mitähän
tästä loppuodotuksesta oikein tulee..)

Myös ruokavalio mennyt täysin uusiksi.
Oikeastaan koko vuoden olen pudottanut mukavasti läskiä karppaamalla :)
Nyt siis hyvästit tällekin touhulle ja perunaa ymym. ruokavalioon..
kauhea totutteleminen ja pelko että lihon muodottomasi norsuksi :'(
Koitan tosin syödä terveellisesti ja välttää liiallista makeaa.
Liikuntaa kun saisi vaan vielä lisättyä!
Nimim. töiden jälkeen nykyään niin väsynyt ettei jaksa yhtään mitään..

Tällaisia keskiviikkoillan tarinoita tänään.
 
Heippa:)

Liitynpä minäkin tänne mukaan. Plussailin pari viikkoa sitten, kolmella testillä piti varmistaa ja tottahan se oli :)
Ensimmäinen yhteinen lapsi meille, vähän yllätyksenä tuli mutta iloisena sellaisena!
Eka neuvola on jo huomenna, rv tällähetkellä siis 6+4 laskureiden mukaan, LA olis vissiin 19.7 :) Vähän jännittää kun ei tiedä oikein mitä odottaa.. pelottaa, jännittää, ja samaan aikaan sydän pakahtuu ilosta ja onnesta.
Oireita on vaikka muille jakaa.. turvottaa, oksettaa, hajut ällöttää, ilmaa mahassa, rintsikoista tasan yhdet mahtuu just ja just päälle ja hiuksia pitäis olla kokoajan pesemässä :D
Mulla oli myös pari päivää plussauksen jälkeen pari kovaa vatsakramppia, heräsin keskellä yötä hiestä märkänä ja kramppas muutaman minuutin niin että tuntu että se oli tässä sitte kaikki. Nyt ei oo taas hetkeen ollut... voikohan olla jotain kohdun kasvusta johtuvaa tms..? verta ei kuitenkaan ole tullut..
Kivoja oireita on kynsien kasvu ja ihon paraneminen (voi tosin johtua siitäkin että tupakanpoltto loppui kuin seinään), sekä se että mieliteot koskee lähinnä kaikkea terveellistä, esim. hedelmäsmoothiet, hedelmät ylipäänsä, RUISLEIPÄ, maito (ennen en juurikaan juonut).. tosin tällähetkellä himoitsen jotain megarasvaista hampparia... :grin
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille :)
happy_life: uskomattoman huonosti käyttäytyvä gyne, voi luoja :sad001 Kyllä näissä asioissa pitäisi olla hienotunteisuus pikkasen paremmin hanskassa. Nyt vaan tsemppiä odotukseen!

Mä halailin sit pönttöä tänään ekan kerran, hampaiden pesu aiheutti tän reaktion. Yök! Mä niin toivon, ettei tulis enempää pahoinvointia kuin mitä tää ällötys nyt on ollut. Viime odotushan oli koko aikaista pahoinvointia 24/7 koko raskauden ajan...Nyt ei vain olis oikein mahista siihen kun on tuo esikoinenkin tuossa hoidettavana. No katsellaan :)
 
Heissan ja tervetuloa kaikille uusille, onnea matkaan :)

Kaikille vuotojen kanssa painiville kärsivällisyyttä ja toivotaan että ovat normaalia pientä tiputtelua mikä useimmilla kuuluu asiaan! Itselläkin ollut ja nyt ensi viikolla olisi sitten kontrolli-ultra...jännittää :confused:

Hirmusen huonot olot jatkuu :puke Monena iltana tullu kaikki iltapalat suoraan pönttöön, hrrrr... Jäänyt vähän tuo kirjottelukin vähälle sen takia :smiley-ashamed005

Tänä aamuna onnistuin säikäyttämään itseni totaalisesti liukastumalla ja menemällä nurin ulkorappusissa lähtiessäni töihin. Tuntuu että säikähdyksellä selvittiin ja isolla ruhjeella kannikassa.

Tulipa mieleeni, että olisiko hyvä aloittaa sellaisia kk kohtaisia otsikoita, missä vois turista ihan yleisiä juttuja jne?? Itse olen niin käsi, etten taida osata aloittaa... :smiley-ashamed008
 
Moikka kaikille! :)

Huh, kestipä pitkään lukea koko ketju läpi. Mutta nyt uskaltaudun minäkin mukaan. Plussasin toissapäivänä ja tänään varmistukseksi digimittarilla uudelleen. Laskettu aika nettilaskurin mukaan olisi 29.7., joten viikoilla 5+2 mennään.

Olo on lähinnä epätodellinen. Vauvakuume on kipuillut jo pari vuotta, mutta poikaystävä ja suku on toppuutellut: "sitten kun on koulu käytynä, talo hankittuna jne, jne." Nyt kun sitten valmistun tässä kuussa sairaanhoitajaksi ja olisi pitkäaikainen työsijaisuus tiedossa, pikkuinen päättää ilmottaa tulostaan. Olen 23-vuotias, poikaystäväni hieman vanhempi. Yhdessä ollaan oltu yli kolme vuotta ja nyt vihdoin opiskelujen päättyessä myös saman katon alla.

Tällä hetkellä mielessä onni, epätietoisuus ja pelko, että kestääkö tämä. Kova tarve olis kertoa omalle perheelle ja lähimmille ystäville, milläs viikoilla te olette sen tehneet?
 
Tervetuloa mukaan!

Mä oon jo kertonut joillekin ystäville, pomolle, parille työkaverille, vanhemmille, siskoille, myös osa miehen sisaruksista tietää.. :D Ainii, ja lapset tietää jo kans, joten ne kyllä höpöttelee asian julki lopuillekin.

Töissä ja lapsille oli pakko kertoa jo heti alussa kun kärsin niin voimakkaasta pahoinvoinnista (esikoinen alko jo huolissaan musta). Läheisille oon vaan halunnu kertoa, haluan kertoa heille myös jos joku menee vikaan..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Happy_life, jotkut osaavat olla tosi töykeitä! Kun sydänääniä ei mun ensimmäisessä raskaudessa kuulunut ekalla neuvolakäynnillä niin lähettivät mut paikalliseen terveyskeskuskeen ja sieltä sitten sairaalaan. Sairaalassa kokenut vanha lääkärisetä ultras ja sanoi ettei siellä mitään ole, miksi edes tulit päivystykseen. Hoitaja oli onneksi sympaattinen ja toi nenäliinoja ja odotti että sain itkultani sanottua jotain. Diagnoosi oli keskeytynyt keskenmeno ja parin päivän päästä jouduin sitten sairaalaan tyhjennykseen.. Aikaa tästä on jo yli 4 vuotta, mutta lääkärin tyly käytös ei koskaan unohdu. Harmi etten muista hänen nimeään.. Mutta toivottavasti sinulla on kaikki hyvin!
 
Tervetuloa taas uusille! :)


Retu
on aloittanut uuden ketjun, marraskuun mutinat.
Jos jatketaan siellä enemmän tätä yleistä pölinää, ja jätetään tämä enemmän esittelyketjuksi? Onko ok? Tästä ketjusta alkaa tulla jo niin pitkä...

Marraskuu tosin vetelee viimeisiään, kohta saa aloittaa joulukuun ketjun :wink
 
Muokattu viimeksi:
Moikka

Mä plussasin tällä viikolla ja laskuri antaisi lasketuksi ajaksi 31.7. eli viimeisten joukossa siis. Mulla on jo yksi lapsi, joka täyttää ensi kuussa vuoden. Ihana murunen saa sisaruksen. Hui. :Heartred
 
Takaisin
Top