Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

KayKaylle tsemppiä!

Mä en oikein tiedä omasta tilasta...oireita on enää oikeastaan aika vähän...finnit ja hiusten rasvoittuminen sekä kipeät rinnat ja vielä väsyttää. Muuten aikas normiolo, paitsi tuo turvotus on kans huikea. Vähän kyllä pelottaa näin pienet oireet....

Heppura, minuu pelottaa kanssa kun ei ole kovin "voimakkaita" oireita... Tekis mieli koko ajan olla tekemässä raskaustestejä ja tarkistaa, että oonko raskaana vielä vai en ja että onko tuollla mahassa tahmis vai ei... Onneks ens viikolla eka neuvola, jossa selviää varmaan onko kukaan kotona maha-asumuksessa. :)

Se eka neuvolakerta on aiemmilla kerroilla ollu ihan turha, kun oon vaan saanu pinon papereita ja otettu paino. Ei edes yritetty kuunnella sydänääniä ennen niskapoimu-ultraa. Näin siis Espoossa.

Joo mulla samat mielikuvat, asustelin kans ekan raskauden aikana Espoossa. Täällä Vaasassa ultrataan muistaakseni vko 12 tai 13 ekan kerran.

Omituinen höpö, ei yleensä, valitettavasti :) Siellä jutskaillaan ruokavaliosta, elämäntilanteesta jne. Mutta toivotaan, että teillä päin olisi asia toisin :)

Eipä meillä täällä Keski-Suomessakaan raskautta neuvolassa mitenkään varmisteta.. Se eka ultra tosiaan on sillo n. rv 10-12, eikä neukus yleensä yritetä ees sydänääniä kuunnella ennen sitä. Omaa doppleria tosin ajattelin koklata jo ens viikolla.. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Näköjään riippuu tuo ultraaminen hyvin paljon neuvoloista. Varatessani neuvola-aikaa (joka on omien laskujen mukaan rv 9+5) sanottiin puhelimessa heti että ultrataan sitten myös. Onneksi, sillä en kestäis varmaan pöksyissäni kauaa enää ilman "ammattilaisen vahvistusta" ja omaa näkö-/kuulohavaintoa...

Varmasti riippuu :) Meidän neukussa ei edes ole ultrauslaitteita.. :/

Kyllä meilläkin ultrataan neuvolassa ja ymmärsin että voidaan ultrata joka käynnillä jos niin toivoo. Riippuu tietysti käyntien määrästä ja onko jotain erikoista.

Sent from my Nexus 10 using Vau Foorumi mobile app

Täälläpä yksi odottaja lisää.Tosin ihan varovaisesti vaan kurkistelen.Vuodon takia jouduin ultraan rv 5+0 ja vielä ei näkynyt sikiötä vaikka muuten normaalilta näyttävä tilanne olikin.Runsas viikko piinallista odottelua tiedossa.
La 22.7.2014 jos kaikki sujuu hyvin:gen014

Tsemppiä ja jaksamista KayKay! Epätietoisuus on inhottavaa! :sad001

Mulla ei edelleenkään ole kovin paljon oireita. Välillä töissä vähän ällöttää, varsinkin jos sitä pysähtyy hetkeksikään miettimään, mutta muuten arki rullaa aika lailla samoin kuin aiemminkin. Kotosalla ällötys nostaa herkemmin päätään. Liekö syynä se, että ehtii ajatella ja kuulostella omaa kroppaansa paremmin. Mutta erittäin helpolla oon ainakin tähän asti päässyt.

Just tänään sain varattua ajan np-ultraan ja sainkin sen 16.12. Naistenklinikalle. Silloin on koossa 11+6. Ihanaa, että saadaan ennen joulua vielä varmistus, että kaikki on niin kuin pitääkin, ja voidaan sen jälkeen hyvillä mielin kertoa vanhemmille ja perheille. Eilen meinasin siskolle jo lipsauttaa, niin pitkään se asia kielen päällä pyöri, mutta sain sittenkin pidettyä mölyt mahassani :wink Sisko tokaisi, kun meidän toinen koira nuohosi mun vieressä ja makasi sylissä, että "Melkein vois koiran käytöksestä päätellä, että oot raskaana" :p Siinä vaiheessa meinasi lipsahtaa.

Tsemppiä täältä taas roppakaupalla kaikille! :gen014

Avea ja Kultakala 8+3

Onnea uusille plussanneille, toivotaan että kaikki pysytään täällä loppuun asti, tsemppiä varsinkin ikäviä uutisia saaneille :sad001

Itselle kuuluu ihan hyvää, olot on tasaantunut, tiedä sitten onko se hyvä vai huono juttu, pelottaa koko aika että mitä jos taas menee kesken :sad001 Ei kai se auta ku vaa piristyä, ei tää stressaamalla ainekaa parane :) Ovulaatio testejä edelleen kaappi täynnä, niillä testaillu ja plussaa näyttää samantien :) luo toivoa <3

Heippa ja onnea kaikille plussanneille!

Olen Turun seudulla asuva 27 vuotias 1- vuotiaan tytön äiti, perheeseemme kuuluu myös 32 vuotias mieheni( lapsien isä) ja koira. Toiselle on annettu lupa tulla parisen kuukautta ja tänään plussa ilmestyi. <3 la laskujeni mukaan 28 heinäkuuta.

Kiitos kaikille! Peruin juuri neuvola-aikani. Luulen, että keskenmeno on aika varma juttu, oireitakaan ei ole enää lähes lainkaan... Ja kun laitan faktoja ja tuntemuksia ja tietojani aikajanalle, niin ei vaan ole mahdollista, että raskaus olis alle 6 viikkoa.

Oli ikävä työpäivä eilen. Olin itkenyt koko edellisen illan. Yöllä heräsin ja ajatukset rupesi pyörimään päässä ja itkuksihan se taas meni. Aamulla sitten hirveä päänsärky ja todella oksettava olo, silmäluomet turvoksissa itkemisestä. Ja eikä muuta kuin töihin uuden asiakkaan luo... Selitin aluksi kollegalleni, että mulla on migreeni, mutta iltapäivällä kerroin mistä oli kyse. Toisaalta työnteko piti ajatukset muualla, joten oli ihan hyvä asia. Miten mä saan viikonlopun kulumaan?!? En haluais vaan itkeä tän asian kanssa ja pyöritellä ajatuksia mielessäni. Tuntuu, että itkuakaan ei pysty edes estämään, kaitpa nuo raskaushormonit jyllää edelleen sen verran voimakkaasti... Ehkä meen tänäänkin töihin, niin saan muuta ajateltavaa.

Joka tapauksessa haluan toivottaa kaikille odottajille ihanaa odotusaikaa ja toivon, että teillä sujuu kaikki hienosti! Toivottavasti pääsen itse palailemaan tänne myöhemmin iloisemmissa merkeissä.

Voisin minäkin hyvin varovaisesti liittyä joukkoon. Olen oikea seniorimamma, ikää tuli tänään mittariin 42-vuotta, mieheni on hieman nuorempi. Meillä on yksi nelivuotias tytär ja pikkukakkosta on toivottu ja yritetty melkein tuon saman neljä vuotta. Yksi keskenmeno rv 8+2 tässä välissä ja nyt menossa rv 5+2, la oletettavasti 24.7.

Ensimmäinen ultra varattu 4.12., sitä jännityksellä odotan. Oireita on jonkin verran, rinnat julmetun kipeät, mahassa kaikenlaisia tuntemuksia menkkakivuista repäisykipuihin ja lievää kuvotustakin on päivittäin.

Isot pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille, niitä kun ei toivoisi kenellekään.

Moi. Jospa minäkin ilmottaudun. Olen kohta 30 v äiti helsingistä. Perheeseen kuuluu tytär 6,5 kk ja mies sekä 2 mäyräkoiraa. Pikkukakkosta alettiin tekemään n 2 kk esikoisen syntymän jälkeen ja nyt tärppäsi. Ajateltiin tehdä lapset putkeet samoilla "lomilla". Mä oon tehnyt 2 testiä jo jotka negoja. Tämän päivän testi oli sit plussa, kun testasin eri merkkisellä testillä. Ensimmäisen ja viimeisen testin välillä 2 viikkoa.. Ensimmäinen testi tehty oletettuna vuodon alkamispäivänä. Nii ja arvioitu la olisi 24.7.14

Takaisin