Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

piti käväistä hieman sairaalassa hakemassa apua nesteytyksen muodossa. viikkoon ei pysynyt edes vesi sisällä ja "aamupahoinvointi" vaihtui 24/7 oksenteluun. onneksi tiesin jo ensimmäisestä raskaudesta, että tippaanhan sitä on mentävä. lepäilin sairaalassa pari päivää ja sain pahoinvointiin lääkkeitä..toivottavasti auttavat! Sairaslomalla olen ainakin 2vkoa kun en edes itsestäni kykene huolta pitämään.lisäksi töissä on enterorokkoa,joten en ihan huvikseen viitsi sitä sieltä hakea.
kamalinta tässä olossa on esikoisen katse kun äiti ei jaksa tai kykene edes tanssiin viemään tai iltasatua lukemaan.tyttö3v kysyikin yhtenä iltana että kuoleeko äiti?!Siltä se kieltämättä välillä on tuntunutkin,mutta pääasia että pikkuisella on kaikki hyvin.(ultrattiin sairaalassa ja sain syyllisestä kuvan).on kuulemma vain hyvä merkki jos äiti voi huonosti...lohdullista tietää..nauran myöhemmin :D

Täällä kans plussaa pukkaa ja laskettuaika 4.7, wohoo! Ensimmäinen tulokas ja kyllä tätä onkin odotettu <3

Talvinen tervehdys!

Jos nyt uskaltaisi jo remmiin liittyä,olen viikkojen ajan tässä palstaa lueskellut
mutten pelokkaana vielä uskaltanut mukaan..

Olen 32-vuotias ensimmäistään odottava etelä-pohjanmaan maisemista.
Avomieheni on hiukkasen vanhempi ja hänellä aikaisemmasta liitostaan
jälkikasvua kaksin kappalein.

Plussa räpsähti apteekin testistä jo 4.11.En tosin uskonut testin pitävän paikkaansa
mutta onneksi sattui seuraavana päivänä olemaan terveystarkastus,
jolloin asia sielläkin varmistui.
Ensimmäinen neuvola oli 20.11,jossa ultralla varmistettiin että kaikki oli niinkuin pitikin.
Oikeassa paikassa oli ja syke näkyi selvästi!
Neuvolan mukaan olin tuolloin rv 7+4 ja alkion koko 13mm. :)
Laskettu aika joskus heinäkuun alun hujakoilla,
ehkä tarkempi ajankohta selviää varhaisultrassa,
joka on 20.12.Kun vain jaksaisi sinne asti ootella..arrgh.

Lapsi oli oikea superyllätys mutta TODELLAKIN tervetullut!
Toivon vaan että kaikki menee hyvin!
Hirveitä pelkoja kokoajan vaikka koitan yrittää olla stressaamatta.
En tiedä,miten tässä pysyisi järjissään ainakin näiden kriittisten
vaiheiden ajan..

Meillä oli eilen pikkujoulut kavereille meillä kotona, jotka oli sovittu jo ennen kuin tiesin raskaudesta. No, kaverit tietenkin uteli miksen juo niin sanoin meneväni huomenna töihin enkä halua huonovointisena mennä. Eipä menny lähimmille kavereille läpi vaan pakko oli loppujen lopuks myöntää kun suoraan kysyivät olenko raskaana. Muuten oltais varmaan kerrottu näille jo aiemmin mutta kun on ollu tätä vuotoa niin ei voi olla varma olenko edes raskaana. No mutta, nyt tietävät.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Määkin voisin nyt liittyy remmiin :) Nyt ois toinen tulossa, esikoinen täyttää ens helmikuussa 2vuotta. Ollaan haluttu toinen pienellä ikäerolla, mutta vasta syyskuussa päätettiin rueta yrittää. No sehä tärppäs heti ekassa oviksessa :)♡rv 7+2 eli LA 12.7.14. Niin ja mulla on ikää sen 22 vuotta.

Täällä myöskin olisi yksi hurmaava heinäkuinen lisää :) Rv 5+5, mutta varovaiseti ilmottaudun mukaan. Ensimmäinen tulossa ja LA 24.7.14 <3

Aamulla neuvolassa tulikin vähän lisää päiviä kun mitä oltiin laskettu ja laskettu aika siirtyi 27.6. Mutta kuten kesäkuisissakin sanoin oon ite syntyny 16 päivää lasketun ajan jälkeen, joten uskoisin että yli mennään. Niin on rajoilla et seurailen molempia foorumeita. Into piukeena tietenkin kun mistään mitään tietämättömänä molemmissa käydään niin mielenkiintosia keskusteluja. Tänään siis 9+3 ja sydäntä sekä liikettä saatiin ekaa kertaa ruutuun ja askel lähemmäksi todellisuutta :love017

Tervetuloa uudet, pikaisesti selattuna ainakin siis Sansku, Jenson, Onerva ja MiiSa!

aamu-usvalle toivon parempia päiviä kyllä! Hurjalta kuulostaa...

Enne14; voi kun selviäisi sinun tilanne, etkä enää vuotelisi.

hemmarilla on ihanan kuuloisia uutisia! Ultrassa siis kävit?

RV 8+0. Oma napa.. Yritän seurata syömisiäni kiloklubin avulla. Se toimii. Nyt en ole saanut viikkoon juurikaan lisää painoa. Juuhuu! Niin, jos et lukenut edellistä kirjoitustani (jos edes siihen tästä laitoin), lihoin ekassa raskaudessa yli 20 kiloa, ja nyt en todellakaan meinaa siihen sortua. Vaivoista turvotus ja kaasu ovat riesana, ja vatta pömpöttää jo aika selvästi. Tosi synkkää, jos meinaisi vielä tätä piilotella. :P

Ensinäkin onnea syysneidolle ja miehellesi! niinkuin kaikille muillekin plussanneille! meillä laskettu aika 30.7, viikonloppuna plussasin ja nyt meidän esikoispoikamme saa sisaruksen! ihanaa :) olen itse 22 vuotias mieheni 25 eli mekin ollaan nuoria vanhempia mutta sitäkin onnellisempia! ainoa asia mikä harmittaa niin on se että minulla jää koulut kesken, taas :D Opiskelen lähihoitajaksi lanu (lasten ja nuorten) puolella, haluan joskus lastenkotiin, turvakotiin tms töihin, se olisi unelma ammattini. Mutta niinkuin ihana mummuni sanoi, opiskella kerkeää ja töissä käydä, elämä on lapsia varten. viisas mummuni totesi että kerkeän opiskella myöhemminkin, mutta lapsia ei välttämättä myöhemmin enään saa! lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan. Siinä hän on niin oikeassa ja sai tuolla minut pirteäksi kun murehdin kun opinnot keskeytyvät. Suomessa pärjää tuilla ja onneksi mies on töissä! kaikkea hyvää kaikille heinäkuu odottajille, varovasti ja levähdellen eteenpäin :)

Onnea uusille plussanneille ja nythän alkaakin tuoreet plussat jo siirtymään elokuun puolelle :)
Siis kävin neuvolassa & ultrassa, meillä kun pienellä paikkakunnalla ultrataan neuvolassa :)

Sain terkkarini hieman sävähtämään kun hän kyseli ammttiani ja sanoin, että gradua vaille maisteri ja puolitoistavuotta olen ollut lastensuojelun sosiaalityöntekijänä. Tuumasi vain, että sinä varmaan osaat sitten kaikenlaiseen suhtautua:rolleyes: no kaippa sitä sitten osaao_O toki omaan elämään ja raskauteen liittyvät asiat nyt on kuitenkin ihan ekaa kertaa menossa, että paljon uutta sen suhteen... enemmänkin olen perehtynyt työssä siiheen haastavaan vanhemmuuteen syntymän jälkeen...

Mie oon lihonu.

Kolme kiloo ainakin (voi tosin johtua siitä, että en oo käyny jumpassa moneen viikkoon pahoinvoinnin ja väsymyksen takia ja oon syöny ihan mitä sattuu). Ja vedin hirveet itkut aamulla suihkussa kun hyllyn jokapuolelta. Mies yritti kyllä kovasti sanoa, ettei se haittaa ja ei oo mussa mitään vikaa, mut oon muutenki aika isokokoinen nainen ja nyt oon ruvennu miettimään etä miten helvetin iso valas miusta oikein tulee... Ja miten ne lähtee sit pois??!!

Sitä paitsi miehen veljen piikittelyt mun painosta ei hirveesti auta tätä hormoonihirmua...

http://www.vau.fi/Perhe/Vanhemmuus/Hyvinvointi/Aidin-muodot-Milta-nayttaa-synnyttanyt-nainen/

Ote linkin sivulta:

" Kun naiset pääsevät eparealististen kuvien sijaan näkemään tavallisia ja todellisia synnyttäneitä naisia, se auttaa heitä hyväksymään paremmin myös oman muuttuneen ulkomuotonsa, Bonnie Ratliff Crowder uskoo.

”Toivon, että näillä sivuilla kaikenkokoiset, -ikäiset ja –muotoiset naiset uskaltautuvat jakamaan kuvia itsestään, jotta raskauden kokema vartalo ei enää olisi salaisuus kenellekään. Ehkäpä jo seuraava sukupolvi tietää, kuinka normaaleja ja tavallisia meidän vartalomme ovat?” hän kirjoittaa. "

Omituinen Höpö; kiloja tulee, kiloja menee. Viis siitä. Ja jätä piikittelyt oman onnensa nojaan ja tokaise esimerkiksi, että itsepähän kilosi kannat! Tsemppiä, älä turhaan murehdi. Raskauden aikana ei ole suositeltavaa ainakaan laihduttaa, mutta toki ruokailua voi yrittää muokata terveellisempään suuntaan.

Voi elämä tätä itkuherkkyyttä. Teiniäideissä Sanna itki pienen hetken niin mie alan poraamaan. Eikä ole eka kerta tänään.

Minäkin liityn tänne heinäkuulaisiin, varsin rohkeasti tosin tässä vaiheessa kuitenkin. Laskettu aika on omien laskujeni mukaan 14.7., mutta katsotaan mihin päivä tarkentuu myöhemmin. Ensimmäinen neuvolakäynti on 2.12. ja ultra 23.12. tuntuu, että sinne olisi ikuisuus!!! :)

Niin, eli RV 7+0 ilmeisesti tässä vaiheessa.

Tämä on toinen raskauteni, ja ensimmäinen päättyi enkelitytön synnytykseen viikoilla 36+0 vuonna 2011, joten toivon niin kovasti, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin. :smiley-angelic001

Poiketen ensimmäisen raskauden olotiloistani, olen voinut nyt aika huonosti - siis ololtani vain. Kuvotus on kestänyt pari viikkoa ja se kestää aamusta iltaan! Onneksi en sentään oksenna, vaikkei kaukana sekään ole. Vähän on huimannut ja päätä särkenyt, mutta nyt pahin väsymyskin tuntuu kaikonneen samoin kuin pään jomotus.

Tässä sitten teidän kanssanne ihmetellään, toivottavasti loppuun asti!

Tervetuloa uusille, kivaa kun ryhmä kasvaa! :)

Annamak kauhean surullisesti sulle käynyt viime raskaudessa, pahoittelut ja kauheesti peukkuja tähän raskauteen! :)

Täällä poksu tänään tasan rv 6, uskalsin soittaa jo neuvolaan ja eka neuvola aika on 11.12. kysyin siinä samalla siitä alku raskauden ultrasta tehdäänkö sitä täällä Hämeenlinnassa, ei tietenkään... En ala oottelee rv 11-13 asti JOS sinne asti edes päästään vaan varasin yksityiselle ajan myös rv 8+2 eli samana päivänä kun neuvolakin on, oon ehkä hölmö kun en malta odottaa mutta sen keskenmenon jälkeen en vaan pysty odottelee niin kauaa et onko siellä kaikki hyvin vai ei :( Kauhee nälkä vaivaa täälläkin, syön koko aika mut kiloja pudonnu siltiki 2, noh ne tulee kohta moninkertasena takasin ._. Ekasta raskaudesta tais tulla kaiken kaikkiaan 13 kiloo :P

Muokattu viimeksi:
Mä oon ollu tolkuttoman väynyt. En ole jaksanut edes konetta käynnistää, pikavilkaisut vaan kännykällä Facebookkiin ym. Edelleen pientä flunssailua mukana, yskä lähinnä. Jo kolmatta tai neljättä viikkoa. Yskiminen aika ajoin vihloo alavatsaa tosi kipeästi, mutta kai sekin kuuluu asiaan. Lääkärissä mitattiin tulehdusarvo alle 8, joten onnkesi ei ole mitään tulehdusta, virustauti vaan jyllää. Olen allerginen tosiaan penisilliinille ja sen johdannaisille, joten mitään antibiootteja ei voi mulla käyttää ennen toista kolmannesta.

Viikkoja nyt 8+2 ja tänään neuvolaan. Vähän jännittää kyllä. Eilen töistä soitettiin mua sijaiseksi, mutta piti siis kieltäytyä, kun on neuvola ja palaveri iltapäivällä. Syöminen on edelleen vähän sitä sun tätä, kaikki kylmät menee paremmin kun lämpimät.

Keskittymiskyky on ihan muualla. En pysty nyt edes tänne kirjottelemaan kuulumisia. Ehkä sit neuvolan jälkeen, jos vaan jaksan. Tonne neuvolaketjuun siis.

Moikka!

Päätin nyt uskaltautua kirjoittaa tänne. Olen siis 32.v , asun Porvoossa ja lapsi olisi ensimmäinen. Olemme yrittäneet 5 vuotta ja olimme jo aloittaneetkin hoitoihin meno rumban,mutta emme päässeet aloittamaan ennen kuin painoni olisi tietyn verran. Joten rykäsin heinäkuussa ja aloitin dieetin ja päätettiin että Tammikuussa aloitetaan sitten hoidot. Sain tiputettua 13 kg ja yhtäkkiä ei menkkoja kuulunutkaan joten tein testin 8.11 ja sieltähän tuli plussa ja varmistettiin vielä ja toiseen sama juttu. Joten kieltämättä olemme molemmat mieheni kanssa vieläkin hieman shokissa. Ensimmäinen neuvola olisi 29.11. Lapsi on siis TODELLA TODELLA toivottu. Nyt toivotaan vaan että kaikki menee hyvin.

Muokattu viimeksi:
Annamak,kauheita olet joutunut kokemaan :( Voimia ja onnea uudesta raskaudesta!
Rosamundalle myös onnea, niin se elämä yllättää <3 Meille kävi samalla tavalla esikoisen kanssa, just kun oltais alotettu hoidot, niin plussan pukkas :)

Omaa napaa: mulla on aika seesteinen olo, edelleen ei ole ar-ultrassa käyty, joten sopii vain toivoa, että pikkuinen on matkassa mukana vielä. Aika hyvin mun päätös on pitänyt, etten voi stressata asiaa johon en voi vaikuttaa.

Takaisin