Huolet / pelot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iskallt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään ei ole ollut pahoinvointia oikeastaan ollenkaan ja lämmintä ruokaakin olen syönyt, ja nyt sitten tietysti huolettaa oireiden vähyys. Tiedän, että vaihtelu on normaalia jne, mutta mistä se huoli aina puskeekin :(.

Mulla ei myöskään ole ollut pahoinvointia Saniais. Ei ainakaan mitään voimakasta. Noin viitenä kuutena pvänä (ei peräkkäisinä) on tullut alkuiltapäivästä semmonen tosi tosi lievä ällö olo. Silleen et on kiva huilailla sohvalla, mut ei okseta yhtään. Sit joinain päivinä hetken pistellyt tai juilinut kohdusta/alavatsasta. Hieman kasvanut ruokahalu. Ja jäätävä turvotus joka alkaa aamupäivästä. Mutta ne sellaiset perinteiset eli oksentelu ja tissikipu/kasvu puuttuu kokonaan.

Kiva kun pääset huomenna ultraan!

Onko raskaus oireet samanlaiset myös kohdun ulkopuolisissa raskauksissa? Vai huomaakin sen siitä,että on koko ajan kipu tuntemuksia jommalla kummalla puolen alavatsaa ja alaselkää... nimimerkki huolestunut. Pahoittelut sinulle Triina.

Voimia Triina, itse koin myös saman kohtalon, la ois ollu joulukuun alussa ja leikkaus kolme viikkoa sitten.. Kohdunulkopuolisessa itsellä oireena oli pientä rusehtavaa vuotoa ja nopeasti kehittyvä alavatsakipu, joka säteili reiteen.. Kipu oli kyllä sitä luokkaa, että tiesi heti että kaikki ei ole kohdallaan ja täytyy lähteä päivystykseen.

Voimia Triinalle ja pipsulle.

Mitenkäs kaikki kemikaalit, esim. WCn pesemisessä...? Mietin, että pesisköhän tän alkuajan varmuudeks vaan jollain saippualla/tiskiaineella... Ehdin jo kerran pestä suihkutettavalla limenhajuisella Kiilto-pesuaineella. Kumihanskat oli käytössä, mutta tulihan sitä hengitettyä kuitenkin...

Pläh, äsken vessassa käydessä paperiin tuli ruskeaa limaa/valkovuotoa. Nyt mietityttää että mitähän ihmettä. En ole käynyt ar ultrassa eikä oo ollut tarkotuskaan mutta nyt alkoi mietityttää et pitäskö käydä kattoo et onko kaikki niiku pitää.. nyt viikot 8+1.

Paula vieläkö sulla reisikipu jatkuu? Mulla näytti olevan päivän kipu. Tänään ainakaan ei ole sattunut.

Mua huolettaa nyt vähän erilainen asia... Oon ollut hetken uudessa työpaikassa. Mua harmittaa, että he joutuvat taas etsimään uuden ihmisen sijaistamaan minua mammaloman alkaessa loppuvuodesta. Tuntuu että joudun aiheuttamaan ylimääräistä vaivaa kun olen vasta hetken ollut itsekin tässä työssä ja jään jo loppuvuodesta pois. Tuntuu mitättömältä pelolta kun miettii että kunhan lapsi olisi terve, ei työllä kai sen väliä siihen verrattuna..

Lady mulla ihan sama homma. Aikoivat mahdollisesti vakinaistaa syksyllä mutta en kyllä nyt usko siihen jos kerron raskaudesta.. ja en tiedä kehtaisinko itsekään heti jäädä äippälomalle ja mun tilalle pitäs kuitenkin sitten joku ottaa. Tällä hetkellä soppari kesän loppuun. Haluais tietenkin yritykselle olla rehellinen ja ettei joutuisi vaikeuksiin mun takia.

Mä kuvittelisin että työnantaja arvostaa rehellisyyttä. Mua pelotti kertoa pomolle silloin mutta sehän oli ihan onnessa. Varsinkin kun tiesi että yritystä. :)

Mä sain just kuulla et mun esikoisen ajan mammaloman sijainen oli saanu potkut ja nyt haetaan uutta, kivaa soittaa huomenna töihin ja ilmoittaa etten palaa kun vasta 2019 :D

Mua huolettaa nyt vähän erilainen asia... Oon ollut hetken uudessa työpaikassa. Mua harmittaa, että he joutuvat taas etsimään uuden ihmisen sijaistamaan minua mammaloman alkaessa loppuvuodesta. Tuntuu että joudun aiheuttamaan ylimääräistä vaivaa kun olen vasta hetken ollut itsekin tässä työssä ja jään jo loppuvuodesta pois. Tuntuu mitättömältä pelolta kun miettii että kunhan lapsi olisi terve, ei työllä kai sen väliä siihen verrattuna..

Älä moista mieti, kyllä kaikki esimiehet tiedostavat riskin palkatessaan hedelmällisessä iässä olevan naisihmisen. Näin ainakin oma esimieheni antoi ymmärtää, kun peloissani kerroin tilastani sille. Sanoi, että on aika tavallinen tarina ja oli vilpittömästi onnellisen oloinen!:) Itse aloitin siis tekemään äitiyslomasijaisuutta vasta tämän kuun puolella uudessa työpaikassa.:joyful:

Mäkin meen töihin ens kuussa, tosin oon ollu useamman vuoden jo siellä, mutta kiva heti ilmottaa että jäänpäs sit pois loppuvuodesta. Meillä on töissä nyt muutenkin kauhee vauvabuumi. Kaikkiaan 4 samaan aikaan äitiyslomalla/hoitovapaalla :D

Täältäkin halaukset Triinalle ikävän asian keskelle. :Heartred

Ite oon tähän mennessä tyytyväinen ettei ole tullut kuin ennen plussaa ruskeaa vuotoa yhen illan ja siitä seuraavana aamuna vaaleanpunaista limaa. Toki vähä vainoharhaisena aina vessassa tarkistan ettei tule enempää vuotoa. VAikka edellinen raskauteni oli jo kolmas niin en ole aiemmin vuotanut niin paljon kuin siinä. Verinen vuoto alkoi, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. 4 päivää tuli suht normaalia "menkkavuotoa" ja sain plussan testiin kun etova olo jatkui. Pari päivää oli vaaleanpunaista vuotoa kunnes sen jälkeen reilu viikon tuli enemmän tai vähemmän veristä vuotoa. Kävin päivystyksessä että jos olisi kohdunulkoinen, mutta lääkäri käsikopelolla aavisteli ettei olisi. Piti käydä lopulta yksityisellä ultrassa kun ei enää tiennyt missä mennään ja raskausoireet vain vahvistuivat. Lääkäri ei löytänyt syytä vuodolle ja vahva syke löytyi. Oli siinä minulla ja miehellä ihmeteltävää. Myöhemmin tuli monesti sänkypuuhien jälkeen verta, mutta kaikki meni silti hyvin loppuun saakka.

Ja huolenaiheena on tietysti sekin ettei tulisi niin kammottavaa pahoinvointia kuin edellisessä raskaudessa. Yhtä oksentamista jonnekin viikolle 15 saakka. :yuck: En tiiä johtuiko sitten siitä että odotin tyttöä, kun kaksi aiempaa oli poikia ja heidän aikana taisin pari kertaa yökätä ihan alussa ja muutoin oli se kestoöklötys päällä. Oma olotila pahenee aina iltaa myöten, kuten nytkin öklötys lisääntyy iltaa kohden vaikka sitä onkiin ajoittain pitkin päivää. Ei nyt onneksi vielä niin pahana, ruoka sentään maistuu vielä jotenkin. Pitää käydä kaivelemassa seaband-rannekkeet, jos ei muuta niin niistä olisi edes henkistä apua sitten. :joyful:

Kaikenmaailman kivut, vihlonnat sun muuta jomottelut kuuluu asiaan. Ihan niinkuin sekin, että joko tissiä jomottaa tai sitten ei. Ja itse kärsin yleensä alkukolmanneksen järkyttävästä päänsärystä jolloin on pakko välillä turvautua särkylääkkeeseen. Jotain hormonaalista sekin. Niin ja varmaan emätintulehdukset tulevat olemaan taas riesana. Jee... :hilarious:

Oisko viikkoja nyt 5+ mitä lie

Huh, voin ehkä vähän huokaista kun ei tuon yhden vessareissun jälkeen ole mitää vuotoa tms tullut. Enkä ole varannut ar ultraa vaan odotellaan nt-ultraa. Mut kyllä heti tuommoinen säikäyttää kun niin kovin toivoo että pikkuinen pysyy matkassa mukana.

Enpäs oo tänne vielä kirjoitellut, mutta nyt nousi niin iso huoli että pakko tulla hakemaan vertaistukea.

Oon nyt viikolla 5+2 ja tänään mulla tuli ensin maha ja selkä voimistuen kipeiksi ja sitten kun nousin ylös ja lähdin liikkeelle, niin oikein holahti housuihin. Vertahan se oli, ja ihan pikkuhousunsuojaan asti. Kävin naistenpolilla ultrassa ja kohdussa näkyi viikkoja vastaava alkio (syke ei vielä näkynyt) ja hCG arvot olivat normaalit. Säikähdin ihan kamalasti! Syytä vuodolle ei tiedetä, nyt vuotaa hieman ruskeaa tuhrua... Onko muilla esim Luget aiheuttaneet tällaista?

Viikon päästä uusi ultra, sinne on niiiiin pitkä aika.

Diann joo alaselkä ja reisi on kipua edelleen ku olen kävelemässä. Se ilmaantuu noin 2 km jälkeen. Outoa. Ennen raskautta kävelin kuitenkin joka päivä 5-10 km koiran kanssa ja nyt on joutunut sitä sit vähentää. Kai se pikku hiljaa siitä poistuu...

Selkäkipuun voin samastua ja kerran pyyhkiessä tuli kirkasta verta paperiin, mutta ei sen jälkeen enää ole tullut. Mut säikähdin kanssa ihan huolella vaikka tiedän sen olevan ihan normaalia kohdun kasvun ym takia. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin Kosmos. Uskotaan niin :)

Takaisin