Huolet / pelot

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iskallt
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Diann joo alaselkä ja reisi on kipua edelleen ku olen kävelemässä. Se ilmaantuu noin 2 km jälkeen. Outoa. Ennen raskautta kävelin kuitenkin joka päivä 5-10 km koiran kanssa ja nyt on joutunut sitä sit vähentää. Kai se pikku hiljaa siitä poistuu...
Minulla vaivaa säärikipu. Aivan jäätävä! Kesken lenkin pitää hetkeksi pysähtyä, kunettä tuntuu että sääriluu napsahtaa poikki. Vaikka kävelisin ihan hitaasti ja rauhassa, niin silti kipu iskee. Ja ei tosiaan tarvi kuin muutama hassu sata metriä kävellä, niin alkaa kipuilu.
 
Minulla vaivaa säärikipu. Aivan jäätävä! Kesken lenkin pitää hetkeksi pysähtyä, kunettä tuntuu että sääriluu napsahtaa poikki. Vaikka kävelisin ihan hitaasti ja rauhassa, niin silti kipu iskee. Ja ei tosiaan tarvi kuin muutama hassu sata metriä kävellä, niin alkaa kipuilu.

Eihän vaan olis veritulpan oireita? :/
 
Millasia kaikenlaisia alavatsatuntemuksia teillä on ollu? Mulla tuli pari viikkoa sitten yksi ihan todella pistävä kipu keskelle alavatsaa, jonnekin sinne kohdun alueelle. Joskus aiemmin on tullut myös, siis kun en ole ollut raskaana. Se välillä vaivaa ja toivon, ettei ollut mitään vakavaa... Sit mulla on joinain päivinä sellaista kuplintaa (tuntuu, että jokin "muljuisi" tuolla masussa) ja paineen tunnetta ja lisäksi molemmille puolille vihloo toisinaan. Tällä hetkellä vihloo päivittäin, mutta ne on kai niitä kasvukipuja? Viikkoja siis 9+3. Vitsi ku ei osaa olla murehtimatta näitä tuntemuksia vaikka kuinka yrittää! :p
 
Ei kai? :eek: ei siis levossa ole kipua, mutta kävellessä sitten. Ja kipu loppuu melko nopeaa, kun pääsee istumaan ja rauhoittumaan.

Ei mulla siis itsellä ole kokemusta, mutta oon ymmärtänyt että raskauden aikana on vähän kohonnut riski.. siinä taitaa kyllä tuntua enempi pohkeessa se kipu. Mutta ehkä jos se nyt jatkuu se vaiva niin vois käydä tarkistamassa. :)
 
Millasia kaikenlaisia alavatsatuntemuksia teillä on ollu? Mulla tuli pari viikkoa sitten yksi ihan todella pistävä kipu keskelle alavatsaa, jonnekin sinne kohdun alueelle. Joskus aiemmin on tullut myös, siis kun en ole ollut raskaana. Se välillä vaivaa ja toivon, ettei ollut mitään vakavaa... Sit mulla on joinain päivinä sellaista kuplintaa (tuntuu, että jokin "muljuisi" tuolla masussa) ja paineen tunnetta ja lisäksi molemmille puolille vihloo toisinaan. Tällä hetkellä vihloo päivittäin, mutta ne on kai niitä kasvukipuja? Viikkoja siis 9+3. Vitsi ku ei osaa olla murehtimatta näitä tuntemuksia vaikka kuinka yrittää! :p

Mulle sano neuvolassa aikanaa että kaikki lantionseudun kivut on normaaleja jos ei tule vuotoa. Jos on ylävatsalla niin sitte tutkittava.
 
Noin mäkin oon aatellu Enska88, mut nii sitä vaan epäilyttää aina välillä kaikki! :joyful: Toisinaan on sellasia päiviä, että ei murehdi mistään, mut toisinaan sit taas murehtii ja miettii liikaa. Mut se on kai ihan normaalia. Ultrassa sitten viimeistään selviää mikä on tilanne masussa.:love2
 
Huomenna vihdoin ja viimein kauan odotettu ultra! Yllättävän nopeaa meni nämä viikot.
Nyt kuitenkin jännittää ja pelottaa niin, että oksettaa. Pelottaa, ettei pimpulalta löydy sykettä. Ei ole yhtään raskausolokaan! :sad010
 
Iskallt: Tsemppiä ultraan! Kaikki varmaankin ihan hyvin, mutta ymmärrän jännityksen. Aluksi luulin ettei ultra jännittäis mutta huomaa jo nyt että itselläkin iskenyt kauhea hermoilu. Siellä kuitenkin selviää niin paljon. Tulethan sitten jakamaan meille että kaikki hyvin ! :)
 
Iskallt mulla oli täsmälleen samat fiilikset ennen omaa ultraa! Ja tosiaan ei ollut oireista tietoakaan mulla silloin.. ihanaa että huominen onneks koittaa pian!
 
Mua on stressannut ja jännittänyt kauheesti kaikki ultrat :sad001 Aina kaikki on ollut hyvin, mutta jännittäähän se silti. Jos ei huoleta, niin vähintään jännittää lapsensa näkemistä :p
 
Onko ensimmäisellä neuvolakäynnillä (mulla 8. raskausviikolla) myös ultra? Mulla on nimittäin tasan viikon päästä ekaeka neuvola enkä tiedä yhtään mitä siellä tehdään! Se vähän huolettaa jostakin syystä.
 
Onko ensimmäisellä neuvolakäynnillä (mulla 8. raskausviikolla) myös ultra? Mulla on nimittäin tasan viikon päästä ekaeka neuvola enkä tiedä yhtään mitä siellä tehdään! Se vähän huolettaa jostakin syystä.

Se riippuu mun käsityksen mukaan kaupungista. Meillä katsotaan ultrakonservatiivisten ekalla neuvolakäynnillä. Se on mun mielestä kyllä kiva niin ei tarvitse odottaa sinne 12 viikolle asti ultraa että näkee tyypin ekaa kertaa.:)
 
Mul oli tänää ultra mutta aluksi pelkäsin hirveästi ja pelkäsin pahinta, mutta turhaan. :) ja tänää ollut 7+1 ja näin pienen ja kuulin sykkeen.

Eniten tässä huolettaa, että koska tämä oksentelu loppuu, kun ei ruokakaan pysy sisällä (tällä kertaa sain lääkäriltä pahoinvointilääkettä, jos auttaisi) ja tätä on kestäny jo viikon ainakin. Mutta silti mietin koska se loppuu.

Onko kellään muulla ollu tällaista tilannetta?
 
Meillä ei oo neuvolassa ultraa. Joillain paikkakunnilla kai on mutta jotenkin oon itse siinä käsityksessä että yleisempää on ettei ultraa neuvolassa ole. Joten Lady, huomenna sen näät onko teillä neuvolassa ultra vai ei :)
 
Kiitos tsempeistä. :Heartred

Vaikka pelottaakin ultra, niin sinne meneminen on välttämätöntä mielenrauhan vuoksi. Siellähän se sitten selviää mikä on tilanne ja parempihan se on nyt selvittää kuin vasta nt-ultrassa. Tulen sitten kuulumiset kyllä kertomaan, oli ne hyvät tai huonot.
 
Mul oli tänää ultra mutta aluksi pelkäsin hirveästi ja pelkäsin pahinta, mutta turhaan. :) ja tänää ollut 7+1 ja näin pienen ja kuulin sykkeen.

Eniten tässä huolettaa, että koska tämä oksentelu loppuu, kun ei ruokakaan pysy sisällä (tällä kertaa sain lääkäriltä pahoinvointilääkettä, jos auttaisi) ja tätä on kestäny jo viikon ainakin. Mutta silti mietin koska se loppuu.

Onko kellään muulla ollu tällaista tilannetta?

Mulla jatkuva oksentelu monta kertaa päivässä yli 3 viikon ajan. Sänkypotilaana siis tässä jo sen verran ollut. Pientä toivonkipinää nyt ollut nähtävissä, kun toissapäivänä oli ensimmäinen oksentamaton päivä. Pahaolo oli kyllä ja on edelleen. Toki tuon yhden päivän jälkeen oksentaminen jatkunut vaan se on ollut aamupainotteista, ei enää kokopäivästä, monta kertaa. Harvalla se kyllä näin pahana taitaa olla, että ei kannata heti kirvestä kaivoon heittää, jos tulee vähän pidempi oksujakso. Levähtelyä vaan. Oon huomannut että tää saikku on paljon auttanut, kun ei tarvitse stressata ja silloin olo helpompi. Mulla rv tänään 8+0.
 
Mulla jatkuva oksentelu monta kertaa päivässä yli 3 viikon ajan. Sänkypotilaana siis tässä jo sen verran ollut. Pientä toivonkipinää nyt ollut nähtävissä, kun toissapäivänä oli ensimmäinen oksentamaton päivä. Pahaolo oli kyllä ja on edelleen. Toki tuon yhden päivän jälkeen oksentaminen jatkunut vaan se on ollut aamupainotteista, ei enää kokopäivästä, monta kertaa. Harvalla se kyllä näin pahana taitaa olla, että ei kannata heti kirvestä kaivoon heittää, jos tulee vähän pidempi oksujakso. Levähtelyä vaan. Oon huomannut että tää saikku on paljon auttanut, kun ei tarvitse stressata ja silloin olo helpompi. Mulla rv tänään 8+0.

Voi :( Itse ollut kans viikon verran kotona kun ei olo salli lähtemään minnekään, toki lääkäri reissut sit erikseen. Ja mulle määrättii kokeilla pahoinvointiläkkeitä, jos pysyis ruoka sisällä edes.
 
Takaisin
Top