Huolet/murheet/paniikki

Ei ainakaan neuvolan hoitaja ollut yhtään huolestunu ku kerroin tuosta aamuisesta. Ja vuotokin loppui. Eli toivotaan et olis ollu vaan hematooma. 🤞 Täytyy nyt vaan seurailla. Tää foorumi on kyl ihan paras, ku en mä tällasella halua puolisoakaan vielä huolestuttaa.
Hyvä! 🩷 Miten muuten meni neuvolakäynti? Pääsetkö nyt sit varaamaan jo nt-ultraa valmiiksi?
 
Ihanasti meni neuvola. Ei ollu mun omaa hoitajaa tänään töissä, ni en häneen päässyt vielä tutustumaan, mut oli tosi ihana hoitaja tänään vastassa. Ens viikolle pitäis varata labroja ja ilmeisesti sitä seuraavalle viikolla nt ultraa. Kirjoittelen tänään illemmalla enemmän tonne neuvolaketjuun kun pääsen töistä kotio. Tuli niin hirveesti kaikenlaisia lippulappuja mukaan et täytyy vähän tutustua niihinki sit paremmin. 😅
 
Ihanasti meni neuvola. Ei ollu mun omaa hoitajaa tänään töissä, ni en häneen päässyt vielä tutustumaan, mut oli tosi ihana hoitaja tänään vastassa. Ens viikolle pitäis varata labroja ja ilmeisesti sitä seuraavalle viikolla nt ultraa. Kirjoittelen tänään illemmalla enemmän tonne neuvolaketjuun kun pääsen töistä kotio. Tuli niin hirveesti kaikenlaisia lippulappuja mukaan et täytyy vähän tutustua niihinki sit paremmin. 😅
Mää en saanut muita lappuja kuin ohjeet nt-ultran varaukseen😳😒😂
 
Olipas yö. Heräsin tukalaan oloon ja vatsakipuun puoli yhden maissa. Kipu oli alavatsalla, hyvin menkkamaista juilimista ja ehkä vähän kouristavaa. En pystynyt suoristaman itseäni kävellessä. Hetken aikaa makoilin sikiöasennossa lattialla, kunnes helpotti sen verran, että pääsi sänkyyn.

Kivut on vaikeita. Ne sinällään kestäisi, mutta kun herää huoli pienestä, niin se tekee olosta vielä tukalamman.
 
Olipas yö. Heräsin tukalaan oloon ja vatsakipuun puoli yhden maissa. Kipu oli alavatsalla, hyvin menkkamaista juilimista ja ehkä vähän kouristavaa. En pystynyt suoristaman itseäni kävellessä. Hetken aikaa makoilin sikiöasennossa lattialla, kunnes helpotti sen verran, että pääsi sänkyyn.

Kivut on vaikeita. Ne sinällään kestäisi, mutta kun herää huoli pienestä, niin se tekee olosta vielä tukalamman.
Mulla oli myös viime raskaudessa yksi tuollainen kohtaus ja just yöllä. Se kyllä säikäytti, mutta loppuun asti meni hyvin! Tässä raskaudessa oon herännyt yöllä pari kertaa sellaiseen viiltävään kipuun.
 
Olipas yö. Heräsin tukalaan oloon ja vatsakipuun puoli yhden maissa. Kipu oli alavatsalla, hyvin menkkamaista juilimista ja ehkä vähän kouristavaa. En pystynyt suoristaman itseäni kävellessä. Hetken aikaa makoilin sikiöasennossa lattialla, kunnes helpotti sen verran, että pääsi sänkyyn.

Kivut on vaikeita. Ne sinällään kestäisi, mutta kun herää huoli pienestä, niin se tekee olosta vielä tukalamman.
Kivut on kyllä tosi perseestä 😫 Mulla ollut nyt useamman päivän ajan vastaavaa, aika voimakastakin kipuilua. Pahenee aina iltaa kohden ja yölläkin oon heräillyt tähän. Onneksi tänään meillä varhaisultra, niin saa ainakin selville onko raskaus ihan oikeassa paikassa.

Toivottavasti siellä ei kivut toistuisi 🩷
 
Varhaisultran hyvien uutisten jälkeen siirryn kuitenkin panikoimaan, koska tajusin vasta kotona, että sikiöpussi on ultrakuvassa oudon mallinen, ei sellainen pyöreä vaan tosi litteä. Ja tähänhän google tietysti osasi kertoa, että usein litteä/soikea sikiöpussi enteilee keskenmenoa, että kuuluisi olla symmetrisen pyöreä. Eli siirrynpä sitten taas vaan odottamaan sitä.
 
Voisiko litteys johtua kuvakulmasta? Mulla ainakin yhdessä kuvassa oli litteä ja toisessa pyöreähkö
 
Eilen laukesi ummetus ja samalla hävisi pahoinvointi. Nyt sitten pelottaa, että tämä oli tässä... Ainoana oireena on enää herkät nännit, joka voi periaatteessa johtua myös progetuesta
 
Voisiko litteys johtua kuvakulmasta? Mulla ainakin yhdessä kuvassa oli litteä ja toisessa pyöreähkö
Pitäisköhän mun vielä soittaa sinne Kaunis Odotukseen ja kysyä 😅 Muutenkin toi kuva oli tällä kertaa tosi suttuinen ja huonolaatuinen, katsoin jo ensin itse ruudulta että ei siellä mitään näy. En sit tiedä voiko riippua niin paljon ultraajastakin, kun syksyllä oli eri kätilö.
 
Varhaisultran hyvien uutisten jälkeen siirryn kuitenkin panikoimaan, koska tajusin vasta kotona, että sikiöpussi on ultrakuvassa oudon mallinen, ei sellainen pyöreä vaan tosi litteä. Ja tähänhän google tietysti osasi kertoa, että usein litteä/soikea sikiöpussi enteilee keskenmenoa, että kuuluisi olla symmetrisen pyöreä. Eli siirrynpä sitten taas vaan odottamaan sitä.
Luulen että ultraaja olisi osannut asiasta huomauttaa jos tuo olisi joku selvä merkki?🤔 Ihanaa että siellä oli kaikki hyvin, nää alkuviikot on kyllä yhtä odottamista ja jännitystä ainakin sinne nt-ultraan asti.
 
Huomenna toinen varhaisultra ja taas nousee jännityskäyrät pilviin🥵. Kerran jo nähty viikkoja vastaava sykkeellinen alkio rv 7+6, joten todennäköisyydet on isosti meidän puolella, että kaikki on edelleen hyvin. Ja enää kolme viikkoa nt-ultraan😱🤩.
 
Kivut on kyllä tosi perseestä 😫 Mulla ollut nyt useamman päivän ajan vastaavaa, aika voimakastakin kipuilua. Pahenee aina iltaa kohden ja yölläkin oon heräillyt tähän. Onneksi tänään meillä varhaisultra, niin saa ainakin selville onko raskaus ihan oikeassa paikassa.

Toivottavasti siellä ei kivut toistuisi 🩷
On joo. Mulla on kans tän päivää juilinut kevyesti ja pelkään, että ensi yönkin valvon ja valvotan miestäni. Toivottavasti molemmilla kivut helpottaisi, ja menisi lopulta hyvin ❤️

Ikävää, että ultran positiiviset uutiset ei rauhoittanut mieltä. Ihan kamalan jännittävää aikaa tää on.

Ekaks stressas ihan kauheesti, ettei edes voisi saada lapsia, ja nyt kun on raskaana, on ymmärtänyt ettei tää vieläkään mikään läpihuutohomma ole. Sitä vaan yrittää iloita, mutta kivut saa epävarmuuden pintaan....

Nooo, ei auta kun odottaa ja toivoa parasta ❤️
 
Täälläkin ollut tosi kipeä alaselkä aamusta asti. Välillä unohdan olevani raskaana ja huomaan ajattelevani vessaan mennessä että pitääpä varmaan vaihtaa side, kun on kerta menkat. Ei siis johtuen vuodoista, vaan siitä että selän kipu on ihan samanlaista kuin jos olis kuukautiset.
 
Sinänsä helpottavaa kuulla, että muillakin on kipuilua. Rauhoittaa mieltä ajattelemaan, että kaikki voi myös olla täysin normaalia
 
Paniikki, että jaksanko sittenkään kolmatta. Entä jos näitä tuleekin kaks? Nyt jo saa pyörittää pyykkikonetta päivittäin. Miten jaksan kaikki lisääntyvät kotityöt.

Ja toisaalta olo on onnellinen, että haave kolmannesta on toteutumassa.
 
Paniikki, että jaksanko sittenkään kolmatta. Entä jos näitä tuleekin kaks? Nyt jo saa pyörittää pyykkikonetta päivittäin. Miten jaksan kaikki lisääntyvät kotityöt.

Ja toisaalta olo on onnellinen, että haave kolmannesta on toteutumassa.
Täällä aivan samat mietteet! Meillä myös kolmas tulossa ja välillä kyllä hirvittää että miten sen rumban saa pysymään kasassa, kolme alle kouluikäistä :No Evil Monkey: taas aamulla jo kahden kanssa hoitoon ehtiminen ajoissa ja itsensä töihin saaminen meinas olla liikaa. Ehkä se on vaan hyväksyttävä että itse on pakko alkaa herätä aiemmin jos meinaa ehtiä ajoissa 😆

Ja toisaalta kun toivottu on niin yrittää vain ajatella, että kyllä ne asiat jotenkin järjestyy ja se uusi arki lähtee rullailemaan kunhan vähän totutellaan. Ja isommat kasvaa hurjaa vauhtia kuitenkin koko ajan itsenäisemmiksi...
 
Täällä aivan samat mietteet! Meillä myös kolmas tulossa ja välillä kyllä hirvittää että miten sen rumban saa pysymään kasassa, kolme alle kouluikäistä :No Evil Monkey: taas aamulla jo kahden kanssa hoitoon ehtiminen ajoissa ja itsensä töihin saaminen meinas olla liikaa. Ehkä se on vaan hyväksyttävä että itse on pakko alkaa herätä aiemmin jos meinaa ehtiä ajoissa 😆

Ja toisaalta kun toivottu on niin yrittää vain ajatella, että kyllä ne asiat jotenkin järjestyy ja se uusi arki lähtee rullailemaan kunhan vähän totutellaan. Ja isommat kasvaa hurjaa vauhtia kuitenkin koko ajan itsenäisemmiksi...
Meillä onneksi vanhin on aloittamassa koulun. Mutta kyllä se tuleva aamurumba silti hirvittää.
 
Takaisin
Top