Huolet/murheet/paniikki

Heti kun piti lopettaa progesteroni tuki nii raskausoireet on loppuneet😪 vain rinnat herkät joka on tyypillinen pms oire mulle. Ahdistaa kun ei tiedä onko se raskausoireita vai tuleva uus kierto. Ikuisuus vielä odottaa varhaisultraan.
Tää on myös minun pelko. Olen nyt käyttänyt terolutia extrapitkään, koska en luota omaan progesteronitasoon, hirvittää mitä käy kun jätän sen pois. Onneksi ensi viikolla varhaisultra niin silloin varmasti ollaan jo viisaampia raskauden jatkumisen osalta. Mitään vuotoja ei ole ollut mutta luulen että sen terolutin kanssa ei keskenmeno kunnolla alakaan.
 
Heti kun piti lopettaa progesteroni tuki nii raskausoireet on loppuneet😪 vain rinnat herkät joka on tyypillinen pms oire mulle. Ahdistaa kun ei tiedä onko se raskausoireita vai tuleva uus kierto. Ikuisuus vielä odottaa varhaisultraan.
Mikä viikko sulla on nyt kun se lopetettiin? Mulla olisi cycloja reseptillä rv8 asti ja ajattelin syödä ne kaikki pois, pelottaa liikaa että progearvo romahtaisi sit heti ja vuoto alkaisi. Mietin jopa, että varais varhaisultran sit Dextraan ihan lääkärille ja kysyisin, että saisinko jatkaa niitä ihan rv12 asti 😅 Kun pelottaa ettei istukka osaa alkaa sit hoitaa omaa hommaansa tossa rv8-9 kun viimeksi meni kesken just silloin.
 
Täällä myös ollaan suht oireettomia ja se pelottaa, koska kaikki menee just samalla kaavalla kuin kesken mennesssä raskaudessa. Jotenkin sitä toivois edes vähän voimakkaampia oireita tällä kertaa, ne tekis tästä todellisemman tuntuisen ja tulisi enemmän sellainen olo, että lopputuloskin vois tällä kertaa olla eri. Toisaalta tietysti järjellä ajateltuna tiedän, että eihän ne oireet vielä itsessään mitään takaisi.
 
Mikä viikko sulla on nyt kun se lopetettiin? Mulla olisi cycloja reseptillä rv8 asti ja ajattelin syödä ne kaikki pois, pelottaa liikaa että progearvo romahtaisi sit heti ja vuoto alkaisi. Mietin jopa, että varais varhaisultran sit Dextraan ihan lääkärille ja kysyisin, että saisinko jatkaa niitä ihan rv12 asti 😅 Kun pelottaa ettei istukka osaa alkaa sit hoitaa omaa hommaansa tossa rv8-9 kun viimeksi meni kesken just silloin.
2 Päivää plus testin jälkeen piti lopettaa eli tosi alussa. Varmaa 4 viikko sillon. Nyt on 5+1
 
Mäkin vertaan kokoajan oireita kesken menneeseen, tähän saakka on onneks ollu voimakkaampia. Jatkuva pieni kuvotus on seurana ja samalla toivoo että ei tuntuis tältä vaan kahvi ja ruoka maistuisi entiseen malliin mutta sitten samalla toivoo, ettei oireet lopu. Tosi ristiriitaista.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mäkin vertasin alussa koko ajan keskenmenneeseen, nyt ollaan onneksi päästy sitä pidemmälle niin ei ole mitään mihin verrata :tears: Tosin tää oireiden vähyys on raastavaa, kuinka tässä voi uskoa olevansa vielä raskaana kun ei tuu mitään uusia oireita
 
Mä en pysty vertaamaan muuhun ku kohdun ulkoiseen ja sillon oli kyllä ihan erilaiset oireet ku nyt raskaudessa. Kiinnittskipukin oli tälläkertaa kohdussa eikä vähän vieressä niin uskoisin että on oikeassa paikassa ainakin. Rinnat on nyt olleet arat ja päiväunet piti ottaa tänään kun en pysynyt hereillä. Niin oletan että ne on nyt niitä tyypillisiä raskausoireita. On vaan outoa ja vähän pelottavaakin kun ei ole yhtään pahoinvointia.
 
Mä en pysty vertaamaan muuhun ku kohdun ulkoiseen ja sillon oli kyllä ihan erilaiset oireet ku nyt raskaudessa. Kiinnittskipukin oli tälläkertaa kohdussa eikä vähän vieressä niin uskoisin että on oikeassa paikassa ainakin. Rinnat on nyt olleet arat ja päiväunet piti ottaa tänään kun en pysynyt hereillä. Niin oletan että ne on nyt niitä tyypillisiä raskausoireita. On vaan outoa ja vähän pelottavaakin kun ei ole yhtään pahoinvointia.
Päikkärit päivässä pitää väsymystä vähänä😅. Ihanaa jos niin pystyt arkesi lomassa tekemään. Oletkos miettinyt kumman valitsisit,😱 jos se valittavissa olisi:
ei yhtään pahoinvointia vai hyper'yökytys ja super'oksentaminen raskauden loppuun saakka? Omalla tavallaanhan ne ovat pelottavia vaihtoehtoja molemmat.
 
Päikkärit päivässä pitää väsymystä vähänä😅. Ihanaa jos niin pystyt arkesi lomassa tekemään. Oletkos miettinyt kumman valitsisit,😱 jos se valittavissa olisi:
ei yhtään pahoinvointia vai hyper'yökytys ja super'oksentaminen raskauden loppuun saakka? Omalla tavallaanhan ne ovat pelottavia vaihtoehtoja molemmat.
Jep se toinen ääripää on kyllä sellanen ettei sitä toivoisi edes pahimmalle viholliselle. Turha sitä on jossitella😅
Koen sellaisen ajattelepa sitä tätä vaihtoehtoa toisen hädän pienentämisenä Ja vähättelynä. Tämä siis vain kokemani, vaikkei sitä vähättelynä tarkoittaisikaan. Jokainen kokee ahdistuksensa ja paniikkinsa yksilöllisesti eikä niitä voi verrata hypoteettisiin skenaarioihin ja sitä kautta vähentää tai pienentää.

Esikoisen raskaudessa en muista enää muita oireita kun et ekat 20 viikkoa oksetti ja loppu aika oli kivuliaita harjoitussipistuksia.
Lähinnä vaan se että mistä vaan oireesta tai oireettomuudesta sitä saakin ahdistusta aikaan kun on 3 vuotta yrittänyt saada lasta alulle ja nyt viimein on tärpännyt.✨
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tuli aamulla vessassa käydessä hyvin vaaleaa punertavaa vuotoa pyyhkiessä. Ilmeisesti hyvin normaalia alkuraskaudessa, mutta pistää pikkuisen ajatuksia pyörimään. Viime viikolla oli kans yhtenä päivänä vaaleaa rusehtavaa vuotoa ja sen jälkeen jatkunut normaalisti oireet, eli tuskin tässä on mitään ihmeellistä. Ensimmäinen raskaus kyseessä niin kaikkea kuitenkin meinaa yliajatella.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Viikot on jotain 6+5 ja 7+0 väliltä tällä hetkellä.
 
Onpas täällä monta joille sattunut aiemmin alkuraskauden menetyksiä, kovasti voimia huolien kanssa kaikille :red-heart: itsellä ei alkuraskauden menetystä ole mutta niin paljon täältä kokemuksia lukenut, että huolehtimisen määrä on ihan eri luokkaa kuin ekassa tai tokassa raskaudessa. En uskalla yhtään luottaa siihen, että voisi olla niin hyvä tuuri että jatkuisi loppuun saakka. Tai että päästäisiin edes ultraan asti. Voiko sitä muka olla niin onnekas (vaikka suurempi todennäköisyyshän se on!) Tää alku on ihan kamalaa, olisi ihana osata vaan olla iloinen spontaanisti ja pilvilinnoissa vain. Kun ei voi itse mihinkään vaikuttaa edes. Tieto on tosiaankin lisännyt tuskaa tässä asiassa :No Evil Monkey:
 
Mä ainakin huomaan olevani ihan paniikissa koko ajan ja tulkitsen ihan liikaa kaikkia oireita😩 Tyyliin miksi viikko sitten oksetti ja nyt ei, miksi eilen oli tissit kipeet ja nyt ei.. pelkään ihan todella paljon, että kaikki ei oo hyvin 😩💔 Vaikka mitään syytä huoleen ei varmaankaan oo, mutta on tää aikamoista vuoristorataa!
 
Mä ainakin huomaan olevani ihan paniikissa koko ajan ja tulkitsen ihan liikaa kaikkia oireita😩 Tyyliin miksi viikko sitten oksetti ja nyt ei, miksi eilen oli tissit kipeet ja nyt ei.. pelkään ihan todella paljon, että kaikki ei oo hyvin 😩💔 Vaikka mitään syytä huoleen ei varmaankaan oo, mutta on tää aikamoista vuoristorataa!
Tää on kyllä sellasta tunteiden vuoristorataa! Ja just eilen terapiassa itseasiassa juttelin tästä, että etenkin näin esikoista odottaessa on tosi hankalaa kun koko ajan kuulostelee kaikkia oireita ja oman kropan tuntemuksia, eikä tiedä mikä kaikki on normaalia kun kaikki on niin uutta 😅
 
Mä ainakin huomaan olevani ihan paniikissa koko ajan ja tulkitsen ihan liikaa kaikkia oireita😩 Tyyliin miksi viikko sitten oksetti ja nyt ei, miksi eilen oli tissit kipeet ja nyt ei.. pelkään ihan todella paljon, että kaikki ei oo hyvin 😩💔 Vaikka mitään syytä huoleen ei varmaankaan oo, mutta on tää aikamoista vuoristorataa!
Mulla oli viime viikolle ke-pe tosi huono olo. Ja sit ei mitään ja taas tänään to yhtäkkiä tuli huono olo ja oksensin🥵.
 
Tää on kyllä sellasta tunteiden vuoristorataa! Ja just eilen terapiassa itseasiassa juttelin tästä, että etenkin näin esikoista odottaessa on tosi hankalaa kun koko ajan kuulostelee kaikkia oireita ja oman kropan tuntemuksia, eikä tiedä mikä kaikki on normaalia kun kaikki on niin uutta 😅
No siis just tää! Kun kaikki on uutta ja ihmeellistä eikä ihan tiedä mikä on normaalia ja mikä ei🤭 ja toki kun pitkään meilläkin yritystä takana, niin kyl sekin vaikuttaa. Aiemmin sitä ajatteli, kun tuo yrittäminenkin välillä tuntui ressaavalta, että voi kun sitä onnistuisi joskus, niin otan sitten rennosti mutta mitä vielä; kahta kauheemmin paniikissa😂
 
Mulla oli viime viikolle ke-pe tosi huono olo. Ja sit ei mitään ja taas tänään to yhtäkkiä tuli huono olo ja oksensin🥵.
Joo siis tää on niin kummallista! Mäkin oksensin viime viikonloppuna ja nyt ei oo ollut juuri mitään😨
 
Se paniikki on kyllä kamalaa, tunnistan kans tunteen 🙈 esikoista odottaessa vielä kun ei tiedä mitä odottaa ja miltä tuntuu mikäkin niin onhan se haastavaa. Hyvä jos pääsette puhumaan asioista ja vaikka tänne vaan sitte purkamaan jos ei muuta 😊 kannattaa ne keinot käyttää mitä on, varhaisultra, hcg-mittaukset alussa, doppler sitten kun sillä voi löytää sykkeet kotona jne. 😌 mikä vaan omalle mielelle on paras vaihtoehto. Tää on tosiaan sitä vuoristorataa!
 
joo kyllä tässä koko ajan odottelee vuotoa alkavaksi ja pelottaa että ultrassa ei oo kaikki hyvin. ensimmäisessä raskaudessa luotti vaan että tietenkin kaikki menee hyvin. mitä enempi raskauksia, sitä enempi pelkoa ja tietoa asiosta ja riskeistä.
 
joo kyllä tässä koko ajan odottelee vuotoa alkavaksi ja pelottaa että ultrassa ei oo kaikki hyvin. ensimmäisessä raskaudessa luotti vaan että tietenkin kaikki menee hyvin. mitä enempi raskauksia, sitä enempi pelkoa ja tietoa asiosta ja riskeistä.
Tämä! Olis parempi ku ei tietäis mitään 🙈
 
Nyt kun varhaisultrasta on viikko aikaa, niin taas on alkanut mietityttämään, että onkohan tuolla hengissä enää ketään, ei saa kyllä rauhaa kuin vaan sillon, kun näkee tyypin siellä ruudulla. Siihen kunnalliseen ultraan on varmaan vielä neljä viikkoa aikaa, niin kyllä tässä on kestämistä. Ja vaikka on joka päivä vetämätön ja huonohko olo niin heti kun tulee vähän parempi fiilis, niin samalla ajattelee, että jaahas, tähänkö tää raskaus loppu.
 
Takaisin
Top