Huolet ja murheet

No mulla on pakko hoitaa lapset vielä päälle kun mies on tällä viikolla töissä niin paljon. Pakko miettiä etukäteen joku selviytymissuunnitelma fyysisen puolen osalta (henkistä en vielä halua edes miettiä :arghh:)

Pelottaa myös ensi yö. Pelkään että herään verilammikossa. Kerran mulle on niin käynyt (olin silloin 14.raskausviikolla) ja vaikka raskaus jatkui, niin siitä on jäänyt kauheat kammot ja ahdistus, jonka muistan vieläkin.
 
Ihan henkisenkin puolen takia suosittelen jäämään kotiin jos on vähänkään runsaampaa vuotoa. Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 10+6 (alkio vastasi n. 6+0), sain viikon saikkua ja sitä ennen olin ollut jo omalla ilmoituksella pois pari päivää kun en huonojen uutisten jälkeen kyennyt töihin. Vuoto oli tosi tosi runsasta, yöside piti vaihtaa joka vessareissulla kun tavaraa vaan holahti ihan sohvalla asentoa vaihtaessa ja vessassa lorisi pönttöön. Mutta olihan sitä materiaalia ehtinyt kertyä, kun kohtu vaan jatkoi kasvuaan eikä tajunnut asukin kuolleen..

Tsemppiä vuotoihin ja epävarmuuteen. Keskenmeno on raastava kokemus, mutta ajan kanssa siitä selviää. :Heartred
 
Minä kieltäydyn ajattelemasta että murrun keskenmenon alla. En vaan voi! Tällä hetkellä keskityn tsemppaamaan itseäni että tuli mitä tuli, minä selviän. Oon joutunut näkemään niin paljon surua ja murhetta lisääntymiseen liittyen omassa lähipiirissä, että ajattelin tämän jo väkisin osuvan meidänkin kohdalle. Meillä on jo kaksi tervettä lasta, enemmän kuin uskallettiin ikinä toivoa. Pakko vaan selvitä tästä jotenkin. Ainoa mitä pidän helvetin epäreiluna, on tämä rahanmeno mitä lisääntyminen meille tuottaa. Mutta toisaalta sekin on vaan alku sille, mitä lapsi elämänsä aikana maksaa vanhemmille.
 
No mulla on pakko hoitaa lapset vielä päälle kun mies on tällä viikolla töissä niin paljon. Pakko miettiä etukäteen joku selviytymissuunnitelma fyysisen puolen osalta (henkistä en vielä halua edes miettiä :arghh:)

Pelottaa myös ensi yö. Pelkään että herään verilammikossa. Kerran mulle on niin käynyt (olin silloin 14.raskausviikolla) ja vaikka raskaus jatkui, niin siitä on jäänyt kauheat kammot ja ahdistus, jonka muistan vieläkin.

Sama pelottaa täällä. Vuoto ollut sen verran ”ei vuoda kuin niagara”, joten odotan koko ajan koska hanat aukeaa. Ja samaan aikaan jos ei aukea, onko sinne jäänyt jotain vielä.
Itse en kahdella edellisellä keskenmenolla ole romahtanut, mutta nyt kyllä tekee tiukkaa. Neuvolan kanssa tänäänkin puhuessa alko itkettää keskenkaiken... Ja mä vihaan itkeä muiden nähden tai kuullen, siis vihaan. Jos joku on mulle yksityistä, niin itkeminen.

Ja sama tyyppi yrittää opettaa lapselle, että itkeminen on ok kun harmittaa ja siltä tuntuu ja aina saa tulla syliin jos itkututtaa (toki siis muulloinkin). :rolleyes:
 
Minä itkin jo siskon keskenmenoa silmät päästäni kesällä. Se oli ihan hirveää. Sisko ei ole tullut uudelleen raskaaksi ja vaikka kuinka hoitoalkuinen onkin, tästä raskaudesta kertominen tuntui ihan epäreilulle kun tämä on kolmas meille. Mietin jopa että olis mulle ihan oikein jos raskaus ei jatku :(
 
Mun exä oli tosi julma. Aina kun itkin niin alkoi pilkkaamaan, haukkumaan ja oikein provosoimaan itkua. Mulle on jääny siitä kauhea kammo itkua kohtaan, vaikka ei tämä nykyinen mies koskaan ole suhtautunut itkuun mitenkään negatiivisesti.
 
Olin siis exän kanssa 10 vuotta yhdessä. Ehti jäädä monesta asiasta kunnon trauma päälle. Ja niiden käsittely vieläkin pahasti kesken, kun eihän näissä tilanteissa oikein ole apua saatavilla. Onni on että nykyinen mies ymmärtää mua ja on hienotunteinen mun oikkuja kohtaan.
 
Olin siis exän kanssa 10 vuotta yhdessä. Ehti jäädä monesta asiasta kunnon trauma päälle. Ja niiden käsittely vieläkin pahasti kesken, kun eihän näissä tilanteissa oikein ole apua saatavilla. Onni on että nykyinen mies ymmärtää mua ja on hienotunteinen mun oikkuja kohtaan.
Ihan kamalaa tuollainen käytös ollut.:eek: Mikään ihme että jää traumoja... Ihanaa, että nykyinen on turvallinen kumppani sulla.:Heartred
Itsellä varmaan lapsuudesta tai jostain kumpuaa, siitä vain tulee tosi epämukava olo, muutenkin olen usein mieluiten hajuton ja mauton ihminen. Onneksi tiedän, että tolle ukolle voi itkeä jos siltä tuntuu!
 
Nyt ei vaikuta hyvälle. Menkkajomo jaloissa, mahassa ja selässä. :bored:
 
Nyt ei vaikuta hyvälle. Menkkajomo jaloissa, mahassa ja selässä. :bored:

Älä heitä kirvestä kaivoon vielä, mulla on ollut jatkuvaa menkkajomoa monta viikkoa.. Oon yrittänyt ajatella senkin kuuluvan asiaan ja muistan esikoisesta myös vastaavia kipuja.
 
Mullakin polttaa ihan hulluna tuota selkä/pakara osastoa. Synnytänköhän lie kohta :(
 
Mulla kans jomottaa edelleen. Noh, tänään illalla olis se ultra. Siellähän tuo sitten selviää tämän hetken tilanne.
 
Moi! Minäkin liityn tänne lokakuisiin. Tosin laskettuaika määritelty nyt aluksi 19.9 edellisen kuukautisten mukaan, joka tulee kyllä muuttumaan lokakuun puolelle.
Huolia on kamalasti. Mulla hyvin epäsäännöllinen kierto, heinäkuussa lopetettu ehkäisy ja syyskuussa aloitettiin Terot 10mg 2x1 kiertopäivästä 15 eteenpäin. Joulu ja tammikuu kokeiltiin tuleeko luomusti kuukautisia ja ylläriylläri tammikuussahan ei sitten tullutkaan. Kp 40 (2.2) aloitin uudelleen Terot negatiivisen testin tuloksena. Olin varannut ajan reseptien uusinnalle 11.2 ja tein varalta 10.2 testin. Kaksi viivaahan siellä näkyi. Seuraavana päivänä viikkonäyttöinen testi näytti 2-3 viikkoa hedelmöittymisestä. Kivut alkoivat samana päivänä. 12.2 heräsin valtaviin kipuihin ja jouduttiin lähtemään päivystykseen. Hcg oli tällöin 550 mutta ei voitu poissulkea kohdun ulkopuolista raskautta. Edelleen kivut vaivaavat aaltomaisesti mutta kuumavesipullolla+panadolilla ja kuumilla suihkuilla ne saa laantumaan.
Nyt jännitetään onko meillä täällä joku elävä mukana, naistenpolin kontrollikäynti olisi 27.2...
 
Ai niin, syy perseen poltteluun (siis pakaroiden, ei sen reiän) taisikin olla eilinen pilates. En treenaa enää ikinä, hirveä tunne :(
 
Hei 5+2 ei vielä välttis ruskuaispussi näy! Se näkyy tuosta viimestään parin pv sisään, joskus vasta tasan 6+0. Eli ei vielä luovuteta!


Täällä tulee välillä pieni pisara valkovuodon mukana edelleen vanhaa verta. Välillä on päiviä välissä kun ei tule, se helpottaa. Samoin se, että sitä oikeesti tulee vähän, joten syypää voi olla ihan vaan paksu limakalvo.
 
Eihän täällä olis jotain supergooglaajaa, joka osais sanoa minkä kokoisessa sikiöpussissa pitäis jo näkyä ruskuaispussi? Mulla se oli 1cm (toki vaikea mitata) ja luin että tuon kokoisessa usein jo näkyis :( Eli huoli on.
 
Hei 5+2 ei vielä välttis ruskuaispussi näy! Se näkyy tuosta viimestään parin pv sisään, joskus vasta tasan 6+0. Eli ei vielä luovuteta!


Täällä tulee välillä pieni pisara valkovuodon mukana edelleen vanhaa verta. Välillä on päiviä välissä kun ei tule, se helpottaa. Samoin se, että sitä oikeesti tulee vähän, joten syypää voi olla ihan vaan paksu limakalvo.
Hei kiitos!!! Olitkin nopeampi kuin ajatus :signs001
 
Mulla ei näkynyt vielä mitään viikolla 5+2-5+4, kuin vain että raskaus on kohdussa.

Nyt täällä mietin et onko niukenpi vuoto ja kivut johtunut, koska ollut tuulimuna vai eikö oo mennyt kesken "että ollut normaalia raskauden aikaista" vai eikö oo kokonaan tullut ulos tai sitten oli vain "helppo" keskenmeno. Ja vituttaa suorastaan, koska ketään ei kiinnosta selvittää asiaa. Menen huomenna työterveyteen hakee saikkua, tuntuu töissä kuin saisin kokoajan estellä jotain paniikkikohtauksia: tuntuu kuin sydän hyppäisi rinnasta ulos ja päässä vain humisee ja joku istuisi keuhkojen päällä..
 
Takaisin
Top