Huolet ja murheet

Mulla taas on molemmissa raskauksissa vuotanut ja olen ollut paniikissa. Sen verran nytkin että menen meidän yksityiselle klinikalle ultraan. Mutta eipä tuo paniikilla kummene. Toivon vaan että näkyisi jo, jos kaikki ei oo kunnossa koska en halua käyttää näitä (kalliita) ällölääkkeitä turhaan. Saadaan joku 40e ultran hinnasta takaisin jos käskevät lopettaa lääkkeet...
 
Kävin klinikalla, hyi saatana miten kallis käynti :nailbiting: Meidän ”vauvanteko säästöt” hupenee hyvää vauhtia nykyisen raskauden hoitoon, mikä on toki parempi kuin turhat hoidot mutta taitaa vahvistaa ennestään sitä että tämä tämä raskaus määrittää lapsiluvun.

Käynti oli paitsi kallis, myös informatiivinen. lääkäri ehdotti että jätän ne luget nyt pois ja katson paraneeko limakalvo ja jos ei niin sitten käytän sen flagylkompin. Olivat kuulemma punaiset ja vähän ärtyneet limakalvot. Ei nähnyt vuotoa mutta on siinä semmoinen vaaleanruskea väri edelleen. Mutta näkyi raskauspussi oikeassa paikassa, eli ei kohdunulkoinen. Kuulema raskaus jatkuu nyt jos alkio on elinkelpoinen, ne luget ei tätä raskautta kuitenkaan pelasta.
 
Kyllä vähän huolettaa että olisiko nyt pitänyt rv5+2 näkyä jo ruskuaispussi. Mutta yritän olla miettimättä. Kyllähän tämä toki vähän iloa raskaudesta vie mutta niin menee kuin on mennäkseen.
 
Kyllä vähän huolettaa että olisiko nyt pitänyt rv5+2 näkyä jo ruskuaispussi. Mutta yritän olla miettimättä. Kyllähän tämä toki vähän iloa raskaudesta vie mutta niin menee kuin on mennäkseen.

Sen enempää asiasta tietävänsä mutta entä jos ruskuaispussi on jo hävinnyt?
Tuolla 4. viikolla lukee näin "Ruskuaispussi häviää muutaman viikon kuluessa, kun istukka kehittyy ja lapsi alkaa selvitä kohdussa sen avulla."
https://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-4/
 
Joo mietin samaa, mutta esikoisesta käytiin vuodon takia rv5+6 ja se pussi näkyi selvästi.
 
Tuollaiset muka pitäisi näkyä jo näillä viikoilla mutta ei se lääkäri puhunut noista mitään :banghead: siis että edes pitäisi näkyä.
 

Liitteet

  • 74A6FDBC-8A37-415D-B2E1-88D9109D5664.png
    74A6FDBC-8A37-415D-B2E1-88D9109D5664.png
    69.5 KB · Katsottu: 30
Täällä yksi huolestunut lisää. Viikkoja nyt 5+3 (tai luultavasti vähemmän koska ovulaatio uskoakseni myöhässä). Edellinen raskaus joulukuussa päättyi varhaiseen keskenmenoon 5+2. Pari päivää olen tästä raskaudesta tiennyt ja joka hetki pelännyt keskenmenoa. No nyt se rusehtava vuoto sitten alkoi. Ei kipuja, vaan rusehtava valkovuoto. Viimeksi alkoi aamulla vaaleanpunertavalla valkovuodolla ja muutaman tunnin päästä kohtu tyhjensi itsensä... Vaikea uskoa että tässä voisi käydä hyvin...
 
Mulla on kans sama tilanne ja samat viikot. Vähän pelottaa mennä huomenna töihin ”tyhjenemään”.

Mulla on kyllä kokemusta kahdesta onnistuneesta raskaudesta jossa oli vuotoa, mutta tietysti ajattelen ettei kolmatta kertaa voi olla niin hyvä tuuri.
 
Eilen sain vaihtaa varmaan 3 kertaa siteen ja tänään ollut vuoto kuin menkkojen viimeisenä päivänä eli hyvin vähäistä ja rusehtavaa. Eilen oli kyllä kirkasta. Mennään käymään siellä ultrassa lauantaina, ihan jo että näkisi onko kohtu lähtenyt tyhjentämään jos tämä oli keskenmeno. Särkyjä ei ole tänään ollut, oon imuroinut ja siivonnut ja mennyt kaupungilla.
Oma takaraivo vain käskee olla toivomatta ihmeitä ja suunnittelee jo miten tästä jatketaan...
 
Milloinhan kotitestit lähtee vaalenemaan (jos tilanne on ollut että ovat jo kontrolliviivoja tummempia)siitä kun km-vuoto alkaa?

Mulla on kahden viikon päästä kontrolli. Mutta jos tämä tulee ulos ennen sitä, niin Silloin varmaan riittää että kotitesti on nega ja yhdet kuukautiset ennen uutta hoitoa? Kun kuitenkin näin vähän viikkoja ja raskaus todistetusti oikeassa paikassa.
 
Muokattu viimeksi:
Muistaakseni sanoivat silloin, että kun kaikki raskausmateriaali on ulkona, niin hcg laskee. Ja niinhän se on kyllä ollu oireittenki kans kkm:ssä, et heti tyhjentymisen jälkeen loppuu oireet...
 
Milloinhan kotitestit lähtee vaalenemaan (jos tilanne on ollut että ovat jo kontrolliviivoja tummempia)siitä kun km-vuoto alkaa?

En osaa sanoa, varmaan riippuu kuinka korkeat on arvot olleet? Mulle sanottiin, että pitää kolmen viikon päästä tehdä testi. Mutta neuvola laittoi lähetteen verikokeisiin ja sanoi että kahden viikon päästä voi mennä..
 
Hei oikeasti! Mitä minä teen jos mulla alkaa keskenmeno yöllä tai töissä. Mulla on menkat mallia ämpäri alle. Nyt siellä on kuitenkin paksu limakalvo ja viikkoja vastaava pussi. Minähän vuodan kuin pistetty sika. Soitanko töihin ja sanon että vuodan kuiviin? Vai saako sen takia edes olla pois? Esikoinen on sairaana ja mies aikoi olla huomenna sen kanssa kotona, tänään olin itse lasta hoitamassa. Vai haenko kaupasta vauvojen vaippoja (meillä ei ole enää kotona) ja istun ne päällä palaverissa?
Mitään kuppia tai tampoonia ei kai saa käyttää? (Yleensä normi menkoissakin pitää olla tuplasuoja).
Anteeksi jos jotakin luokkaa tämä pohdinta. Helpottaa itseä miettiä valmiiksi miten selviän fyysisestä puolesta (joka täytyy selvittää ennen kuin pääsee henkiseen osuuteen).
Mitä jos mulla lähtee taju? Ferritiini oli viimeksi 4, voi vähän tehdä heikkoa jos yrittää verta vuotaessa tehä töitä ja varmaan jonkun aikaa myöhemminkin.
 
Muokattu viimeksi:
Mä soitin eilen työkaverille, että tilanne on tämä että taitaa olla keskenmeno enkä pääse paikalle, voiko tuurata. Eli en menisi töihin, sillä kivutkin voi olla aika kovat. Ja mun mielestä vaipat ei oo huono vaihtoehto... Itsekin mietin missä näin joitain esikoiselta jääneitä vaippoja. :rolleyes:
Toivottavasti ei tule mitään kuitenkaan!
 
Onneksi yks työkaveri tietää! Silläkin on lapsettomuustausta, soitan sille mietitään yhdessä mitä sanon meidän (kiltille mutta vähän tyhmälle) pomolle syyksi... Montakohan päivää pitää olla pois? Jos 3pv riittäis ja sanoo syyksi vatsavaivat (mikä on varmaan totta, varmaan menkkakipu potenssiin sata). Lähden töistä varalta jos kunnon vuoto alkaa. Kyllä minä illan lasten kanssa jotenkin selviän.

Ostin työreppuun paketin sellaisia pieniä synnärivaippoja marketista. Jos niitä laittaa tyyliin viis niin ehkä selviää pari kilometriä
kotiin...
 
En menisi töihin jos vuoto on vaippaa vaativaa, kyllä mun mielestä oikea osoite on tk/työterveys eikä työpaikka. Hurjasti sydämiä, jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin :Heartred

Muoks. Mulla tuli saikkua päivystyskäynnin vaativan kkm:n jälkeen viikko, itse pyysin lyhyempää, olisinko ollut 5 päivää saikulla lopulta.
 
Siis voi vitsi miten hermoja raastavaa tää alkuraskaus (ja varmaa loputkin) raskaudesta on. Tsemppiä teille kaikille.

Itse sain saikkua kolme päivää kun sain kkm.
 
Ok, voin siis hakea tk:sta saikkua jos tarve tulee ja käydä siellä kysymässä jatkohoito-ohjeet. Pitää aamulla katsoa vuodon tilanne. Toivottavasti kunnon vuoto alkaa mieluummin yöllä kuin töissä. Vielä ei mahaan koske. Kävin pilateksessakin, tosin lähinnä hengitin siellä.
 
Joo, siis todellakin saikkua, jos vuoto alkaa. Itse en olis ainakaan kyennyt silloin töihin, sen verran heikkona olin fyysisesti sekä henkinen puoli päälle. Jokainen vessareissu laukaisi kamalan itkukohtauksen, kun tajusi, että tämä oikeesti on tässä.
 
Takaisin
Top