Huolet ja murheet

Eilinen meni suht hyvin hyviä ultrakuulumisia miettiessä, mut tänään se näköjään iski taas tajuntaan, et voihan tämä vieläkin mennä kesken. :sad001
 
Keltainen :Heartred

Mua huolestuttaa. Oireet ovat tänään 8+0 ihan olemattomat, pahoinvointia ei juuri ole ollut ja rinnatkaan eivät tunnu enää niin kipeiltä. Mä oon lähdössä ensi viikolla työreissuun ja mietin että varaisinko varmuuden vuoksi varhaisultran ennen sitä. Jos on km niin perun reissun, en halua ulkomailla päivystykseen, jos alkaa kunnon vuoto niin kuin viimeksi. Vaikka ihan Pohjoismaahan reissaankin.
 
Kannattaa varata, jos yhtään tuntuu siltä. Se on pieni hinta siitä mielenrauhasta. :)

Vaikkakin, mulla se mielenrauha kesti vuorokauden. Nyt olen taas aivan paniikissa ja varma siitä, että kesken menee tämäkin. Vielä kaksi viikkoa pitäisi odottaa, et pääsee km-viikon yli...
 
Mulla oli viimeksi vauva kuollut rv 6 hujakoilla, juuri kun sydän oli alkanut lyömään. Kkm todettiin kuitenkin vasta noin rv11, niin oli henkisesti rankkaa saada tietää että olin kantanut kuollutta lasta sisälläni niin kauan. En halua kokea sitä uudestaan ja varasinkin nyt varhaisultran. Toki siihen on vielä pari viikkoa aikaa. Ja ei mene päivääkään etten pelkäisi keskenmenoa, sen verran traumaattinen kokemus tuo oli..
 
Keltainen :Heartred

Mua huolestuttaa. Oireet ovat tänään 8+0 ihan olemattomat, pahoinvointia ei juuri ole ollut ja rinnatkaan eivät tunnu enää niin kipeiltä. Mä oon lähdössä ensi viikolla työreissuun ja mietin että varaisinko varmuuden vuoksi varhaisultran ennen sitä. Jos on km niin perun reissun, en halua ulkomailla päivystykseen, jos alkaa kunnon vuoto niin kuin viimeksi. Vaikka ihan Pohjoismaahan reissaankin.

Mulla kävi niin että mun oireet hävisi / laimentui melkein 24h ja tuli sit kyllä takasin. Kävin varhaisultrassa sen jälkeen ja kaikki oli hyvin!

Toki kannattaa se aika varata jos siltä tuntuu!
 
Mulla oli viimeksi vauva kuollut rv 6 hujakoilla, juuri kun sydän oli alkanut lyömään. Kkm todettiin kuitenkin vasta noin rv11, niin oli henkisesti rankkaa saada tietää että olin kantanut kuollutta lasta sisälläni niin kauan. En halua kokea sitä uudestaan ja varasinkin nyt varhaisultran. Toki siihen on vielä pari viikkoa aikaa. Ja ei mene päivääkään etten pelkäisi keskenmenoa, sen verran traumaattinen kokemus tuo oli..

I feel you, mulla kans alkio lopetti kehittymisen samoihin aikoihin joulukuussa. Mulla tosin oli varhaisultra etten onneks joutunu nt-ultraan asti odottelemaan, mut oli se kova paikka kuulla ettei kahteen viikkoon oo kohdussa enää ollu elämää eikä alkio jatkanu kasvamista. Ja se ahdistus kun ultrasta lähtiessä ties että siellä kohdussa kirjaimellisesti lilluu elämätön alkio jonka näki omin silmin. Oisin sit ennemmin toivonu sponttaania keskenmenoa, ja korostan etten sitä mitenkään vähättele. Mut kyl se mulle kans jätti pienen trauman ja ison pelon, tälläkin hetkellä en luota yhtään tähän raskauteen vaikka onkin oireita, koska vertaan vaan siihen että niinhän mulla ne raskausoireet vaan jatku ja jatku vaikka oli kesken menny.
 
Tiedän kans tunteen. Ekassa kkm jouduin odottamaan viikonlopun yli, että pääsin sairaalaan tyhjennykseen. Oltiin jo viikolla 10, joten mahakin jo hieman pullotti. Oli elämäni kamalin viikonloppu! Kehitys oli loppunut paria päivää ennen ultraa. Toisessa kkm:ssä kehitys oli loppunut viikolla 8, todettiin viikolla 10. Se tunne on kamala, kun haluaisit sillä sekunnilla siitä raskausmateriaalista eroon, mut joudutki jäädä odottelemaan vielä useiksi päiviksi lääkäriin pääsyä! Ei ihme, että Suomessa syntyvyys laskee. Mielestäni keskenmenot hoidetaan huonosti.
 
Täällä kanssa huolettanut koko päivän... Tein sen digin, josta sain 2-3 enkä 3+ ja vaikka aion tehdä uuden muutaman päivän päästä, niin en pääse irti siitä, että yhtäkkiä on oireetkin poistunut mukamas, esim alkava pahoinvointi on poistunut. Paitsi nyt ilta ollu mahakipua, minkä pelkään enteilevän keskenmenoa, vaikka tähän asti on ollut kohdun kasvukipua, mutta on mukamas erilaista. Äh.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Kiitos jokaiselle:Heartred Ja iso halaus jokaiselle joka joutuu vielä pohtimaan ja pelkäämään, toivottavasti vain turhaa huolta! :Heartbigred

Mä tulin takas päivystykseen ja jään kivunhoitoon ja aamulla aloitetaan lääkkeellinen tyhjennys. Vuoto vain vähenee, mutta hyytymät kohdussa ei.. . :BangHead
 
Keltainen olen pahoillani! :(

koirankorva kunpa olisi harmitonta...! Tsemppiä! Oletko ollut/menossa varhaisultraan?
 
Pahoittelut keltainen [emoji22]

Koirankorva, toivottavasti on harmitonta, jos on kuitenkin vielä vanhaa.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Moi kaikille, mua on tässä alkanut mietityttämään kun jo kaksi varhaista km lyhyen ajan sisällä et onko mussa jotain vikaa kun ei pysy kyydissä, onko kellään vinkkejä miten vahvistaa kiinnittymistä tai limakalvoja etc, kaikki vinkit tervetulleita mikä vois auttaa, hedelmöityksessä ei siis vikaa ja olen tuntenut kiinnittymisen mutta tulee ulos aina viimeistään kun menkkojen kuuluisi alkaa. Mistä sais tarrasukkia:oops: ehkä vaan panikoin turhasta koska ei olla kauaa yritetty mut ei kai se voi olla että jokainen ovulaatio hedelmöityn ja sit se tulee ulos olla normaalia... Ensimmäinen siis vasta kyseessä joten olen ihan ulapalla kaikesta raskautumiseen liittyvästä
 
Moi kaikille, mua on tässä alkanut mietityttämään kun jo kaksi varhaista km lyhyen ajan sisällä et onko mussa jotain vikaa kun ei pysy kyydissä, onko kellään vinkkejä miten vahvistaa kiinnittymistä tai limakalvoja etc, kaikki vinkit tervetulleita mikä vois auttaa, hedelmöityksessä ei siis vikaa ja olen tuntenut kiinnittymisen mutta tulee ulos aina viimeistään kun menkkojen kuuluisi alkaa. Mistä sais tarrasukkia:oops: ehkä vaan panikoin turhasta koska ei olla kauaa yritetty mut ei kai se voi olla että jokainen ovulaatio hedelmöityn ja sit se tulee ulos olla normaalia... Ensimmäinen siis vasta kyseessä joten olen ihan ulapalla kaikesta raskautumiseen liittyvästä

Tämä on ymmärtääkseni aika yleistä, mutta suurin osa ei koskaan edes tiedä olleensa raskaana, koska menkat tulee suht ajallaan. Ne prosentit oli muistaakseni jopa 50-70pros? Raskaus keskeytyy syystä x, koska hedelmöittynyt munasolu onkin "epäkelpo". Oletteko yrittäneet minkä aikaa? Asia varmasti huolettaa, mutta noiden prosenttien valossa kannattaa yrittää ajatella positiivisesti: hedelmöittyminen kuitenkin tapahtuu, ja hyvin todennäköisesti ne tarrasukatkin vielä löytyy
 
Takaisin
Top