Huolet ja murheet

Raskisitko käydä hcg mittauksessa yksityisellä? Jos nousee niin luulisi että jatkuu.
 
Joo täytyy kysyä jos saisi huomiselta lääkäriltä lähetteet niihin, he voi onneksi tehdä nykyään terveyskeskukseen myös ne, ei ole sitten niin paha...
 
Mulla ei näkynyt vielä mitään viikolla 5+2-5+4, kuin vain että raskaus on kohdussa.

Nyt täällä mietin et onko niukenpi vuoto ja kivut johtunut, koska ollut tuulimuna vai eikö oo mennyt kesken "että ollut normaalia raskauden aikaista" vai eikö oo kokonaan tullut ulos tai sitten oli vain "helppo" keskenmeno. Ja vituttaa suorastaan, koska ketään ei kiinnosta selvittää asiaa. Menen huomenna työterveyteen hakee saikkua, tuntuu töissä kuin saisin kokoajan estellä jotain paniikkikohtauksia: tuntuu kuin sydän hyppäisi rinnasta ulos ja päässä vain humisee ja joku istuisi keuhkojen päällä..

Kai ne seurantaultran laitto? Terveysasemalta tekee kyllä polille lähetteen, jos siellä käy!
 
Mulla kramppailee maha tosi ikävästi. Ei ollenkaan supistusmainen, eikä menkkamainen kipu, mutta vetää hetkeksi kaksinkerroin. Hirveesti pelottaa että menkat kolkuttelee. Periaatteessa ihan mahdollista että mun normikierron rajoissa alkais menkat vaikka vielä huomennakin. Ahdistaa.
 
Ainoa apu mitä olen keneltäkään saanut on ollut neuvo tehdä raskaustesti 3 viikonpäästä. Neuvolassa sentään laittoivat 2 viikon päähän labran. Jep, sekopäänä sit 2 viikkoa... Aikaisemmat keskenmenot on aina varmistettu ultralla, että kohtu on tyhjentynyt hyvin tai verikokeilla muutaman päivän välein, että laskee... Tuntuu ettei ketään kiinnosta asia ollenkaan..
Meen mehiläiseen huomenna, toivottavasti sieltä myös laittaa lähetteen naistenpolille... Mennään kyllä viimeistään lauantaina yksityiselle itse ultraan mikä oli varattu alkuraskauden ultraksi...
 
Ainoa apu mitä olen keneltäkään saanut on ollut neuvo tehdä raskaustesti 3 viikonpäästä. Neuvolassa sentään laittoivat 2 viikon päähän labran. Jep, sekopäänä sit 2 viikkoa... Aikaisemmat keskenmenot on aina varmistettu ultralla, että kohtu on tyhjentynyt hyvin tai verikokeilla muutaman päivän välein, että laskee... Tuntuu ettei ketään kiinnosta asia ollenkaan..
Meen mehiläiseen huomenna, toivottavasti sieltä myös laittaa lähetteen naistenpolille... Mennään kyllä viimeistään lauantaina yksityiselle itse ultraan mikä oli varattu alkuraskauden ultraksi...

Kannattaa ehdottomasti antaa palautetta näistä. Todella monet kokee huonoa palvelua esim neuvoloissa ja synnärillä, mutta palaute jää antamatta. Jos vauvoja Suomeen kerta niin kovasti tahdotaan, saa kyllä palvelu pelata, jotta olisi sellainen olo, että saa hoitoa ja ymmärrystä kaikissa vaiheissa.
 
Kannattaa ehdottomasti antaa palautetta näistä. Todella monet kokee huonoa palvelua esim neuvoloissa ja synnärillä, mutta palaute jää antamatta. Jos vauvoja Suomeen kerta niin kovasti tahdotaan, saa kyllä palvelu pelata, jotta olisi sellainen olo, että saa hoitoa ja ymmärrystä kaikissa vaiheissa.

Mä ainakin koin saaneeni niin liukuhihnahoitoa silloin kkm hoidossa. Kukaan ei anna informaatiota, vaan itte pitää kaikki hankkia. Minkäänlaista ymmärrystä saatikka myötäelämistä ei ollut ja oli todella todella raskasta käydä lääkärillä. Mulla pelkkä lääkkeellinen tyhjennys ei riittänyt, jouduin imutyhjennykseen lisäksi, niin tuli vielä extrakertoja sen takia.

Mulla jäi traumat siitä nt-ultrastakin kun siellä vasta havaittiin keskeytyminen ja ultraajana henkilö, jolla ei oikein ollut tilannetajua. Jos tässä raskaudessa päästään sinne asti niin joudutaan käymään samassa paikassa ja samalla tyypillä ja valmiiksi jo ahdistaa sekin.
 
Keltainen tsemppiä. :Heartred On varmasti raastavaa elää epätietosuudessa. Välillä joo tuntuu että nää asiat hoidetaan liukuhihna -meiningillä ja ketään ei kiinnosta, taputellaan vaan selkään ja voivotellaan ja parempaa jatkoa. On tää raskaus sen verta iso asia.
 
Kävin työterveydessä ja heti kirjoitti saikkua loppuviikon ja sanoi, että lauantain ultra on paras tapa varmistaa asiat. Sanoi vuodon perusteella epäilevänsä eniten istukan aiheuttamaa vuotoa, mutta ei tietenkään voi 100% varmaksi asiaa sanoa. Noh, sen näkee lauantaina. Saapahan varmuuden voiko (endo)kipuihin ottaa vahvempia lääkkeitä tai migreeniin sumatriptaania sitten hyvällä mielin...
 
Mulla kramppailee maha tosi ikävästi. Ei ollenkaan supistusmainen, eikä menkkamainen kipu, mutta vetää hetkeksi kaksinkerroin. Hirveesti pelottaa että menkat kolkuttelee. Periaatteessa ihan mahdollista että mun normikierron rajoissa alkais menkat vaikka vielä huomennakin. Ahdistaa.
Mulla ollut nyt kokoajan plussaamisen jälkeen näitä kovia kipuja jotka vetää kaksinkerroin, mulla muutenkin kovat kuukautisetkivut mut nää on kyllä huomattavasti pahemmat! Mulle annettiin ohjeeksi silloin päivystyksessä syödä panadolia, jos sen kanssa ei pärjää niin sitten sairaalaan lääkittäväksi.. Tsemppiä sulle, toivotaan ettei menkat ala!
 
Kävin työterveydessä ja heti kirjoitti saikkua loppuviikon ja sanoi, että lauantain ultra on paras tapa varmistaa asiat. Sanoi vuodon perusteella epäilevänsä eniten istukan aiheuttamaa vuotoa, mutta ei tietenkään voi 100% varmaksi asiaa sanoa. Noh, sen näkee lauantaina. Saapahan varmuuden voiko (endo)kipuihin ottaa vahvempia lääkkeitä tai migreeniin sumatriptaania sitten hyvällä mielin...

Ihana juttu, että saat olla nyt rauhaksiin loppuviikon :) nyt toivotaan kovasti parasta lauantain ultraan :Heartpink
 
Hei! Onko kenelläkään kokemusta kohdun laskeumasta? Minusta tuntuu että mulla on lievä semmoinen. Voiko raskaus pahentaa oireita ja onko se jotenkin vaarallinen raskaudelle?
 
Voimia Keltainen :Heartred Epätietoisuus on ihan kamalaa ja kurkkua kuristaa ajatella tuota tilannetta että sitä ei missään aleta selvittämään :sad001

Mä sain ekan hailakan haamun herkkään liuskatestiin viime torstaina ja oon siitä asti testannut joka aamu. Ensin tuntui ettei viiva vahvistu ollenkaan, nyt se on jonkin verran voimistunut mutta tunnostaa silti aika hailakalta kun kyseessä on kuitenkin herkkä testi. Lauantaina tein digitestin jonka mukaan olen raskaana ja samana päivänä aloin tekemään myös toista liuskatestiä. Se testi onkin ollut sitten oikea painajainen, viiva ei tummu ja välillä se jopa haaleni. Oon stressannut aivan hullun lailla sitä ettei viivat vahvistu ja no, voitte varmaan kuvitella mitä vuoristorataa tässä on viikon ollu pääkopan sisällä ollut kun on toivonu parasta ja pelännyt pahinta koko ajan... :sorry:

Tänään tein sitten päiväpissasta erimerkkisen liuskatestin ja siihen tuli heti vahva plussa, olin niiiiin huojentunut! Se plussa valoi tosi paljon uskoa tähän raskauteen ja siihen että kaikki on hyvin (vaikka toistaalta se huoli ei ole sieltä mielen perukoilta lähtenyt minnekkään). Tänään ostin kaksi viikkonäytöllistä testiä, huomisaamuna aion uskaltaa tehä ekan ja toivon kovasti että se näyttäis oikeita viikkoja. Jos huomenna on rv 4+5, niin pitäiskö testiin sitten tulla ainakin "2-3 viikkoa"? :scratch
 
Käyty nyt vihdoin päivystyksessä ja koko reissussa meni oikeesti 15 min ja vielä enemmän mietin miksi asiaa ei ole voitu hoitaa aikaisemmin. :banghead:
Tuomio oli ikävä kyllä keskenmeno, pieni raskauspussi (mikä näytti mun mielestä pienemmältä kuin viikko sitten) ja massaa minkä arveli olevan tulevaa hyytymää/vuotoa eli ns.pahin vielä edessä. Hyvä puoli oli, että jopa vuoden 2015 keskenmeno otetaan huomioon ja pääsen tutkimuksiin! Paperit laitettiin siitä heti eteenpäin!

Oma mieli on nyt parempi, kun voin ottaa lääkkeitä (kivut kovin endomaisia) ja otin lihasrelaxantia ja toivon sen auttavan hyytymiä tulemaan ulos. Ja toivottavasti kaikki nyt tulee ulos eikä asia pitkity!
 
Käyty nyt vihdoin päivystyksessä ja koko reissussa meni oikeesti 15 min ja vielä enemmän mietin miksi asiaa ei ole voitu hoitaa aikaisemmin. :banghead:
Tuomio oli ikävä kyllä keskenmeno, pieni raskauspussi (mikä näytti mun mielestä pienemmältä kuin viikko sitten) ja massaa minkä arveli olevan tulevaa hyytymää/vuotoa eli ns.pahin vielä edessä. Hyvä puoli oli, että jopa vuoden 2015 keskenmeno otetaan huomioon ja pääsen tutkimuksiin! Paperit laitettiin siitä heti eteenpäin!

Oma mieli on nyt parempi, kun voin ottaa lääkkeitä (kivut kovin endomaisia) ja otin lihasrelaxantia ja toivon sen auttavan hyytymiä tulemaan ulos. Ja toivottavasti kaikki nyt tulee ulos eikä asia pitkity!

Lämmin osanotto :Heartred Näitä uutisia ei kyllä tahtoisi täällä lukea. Paljon tsemppiä tulevaan.
 
Takaisin
Top