Raskisitko käydä hcg mittauksessa yksityisellä? Jos nousee niin luulisi että jatkuu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla ei näkynyt vielä mitään viikolla 5+2-5+4, kuin vain että raskaus on kohdussa.
Nyt täällä mietin et onko niukenpi vuoto ja kivut johtunut, koska ollut tuulimuna vai eikö oo mennyt kesken "että ollut normaalia raskauden aikaista" vai eikö oo kokonaan tullut ulos tai sitten oli vain "helppo" keskenmeno. Ja vituttaa suorastaan, koska ketään ei kiinnosta selvittää asiaa. Menen huomenna työterveyteen hakee saikkua, tuntuu töissä kuin saisin kokoajan estellä jotain paniikkikohtauksia: tuntuu kuin sydän hyppäisi rinnasta ulos ja päässä vain humisee ja joku istuisi keuhkojen päällä..
Joo kun ”monessa paikassa” vaan lukee että 8-10mm tyhjä pussi merkkais jo tuulimunaaVasta siinä 6+5 - 7+0 ne uskaltaa sanoa oisko se tuulimuna vai ei
Ainoa apu mitä olen keneltäkään saanut on ollut neuvo tehdä raskaustesti 3 viikonpäästä. Neuvolassa sentään laittoivat 2 viikon päähän labran. Jep, sekopäänä sit 2 viikkoa... Aikaisemmat keskenmenot on aina varmistettu ultralla, että kohtu on tyhjentynyt hyvin tai verikokeilla muutaman päivän välein, että laskee... Tuntuu ettei ketään kiinnosta asia ollenkaan..
Meen mehiläiseen huomenna, toivottavasti sieltä myös laittaa lähetteen naistenpolille... Mennään kyllä viimeistään lauantaina yksityiselle itse ultraan mikä oli varattu alkuraskauden ultraksi...
Kannattaa ehdottomasti antaa palautetta näistä. Todella monet kokee huonoa palvelua esim neuvoloissa ja synnärillä, mutta palaute jää antamatta. Jos vauvoja Suomeen kerta niin kovasti tahdotaan, saa kyllä palvelu pelata, jotta olisi sellainen olo, että saa hoitoa ja ymmärrystä kaikissa vaiheissa.
Mulla ollut nyt kokoajan plussaamisen jälkeen näitä kovia kipuja jotka vetää kaksinkerroin, mulla muutenkin kovat kuukautisetkivut mut nää on kyllä huomattavasti pahemmat! Mulle annettiin ohjeeksi silloin päivystyksessä syödä panadolia, jos sen kanssa ei pärjää niin sitten sairaalaan lääkittäväksi.. Tsemppiä sulle, toivotaan ettei menkat ala!Mulla kramppailee maha tosi ikävästi. Ei ollenkaan supistusmainen, eikä menkkamainen kipu, mutta vetää hetkeksi kaksinkerroin. Hirveesti pelottaa että menkat kolkuttelee. Periaatteessa ihan mahdollista että mun normikierron rajoissa alkais menkat vaikka vielä huomennakin. Ahdistaa.
Kävin työterveydessä ja heti kirjoitti saikkua loppuviikon ja sanoi, että lauantain ultra on paras tapa varmistaa asiat. Sanoi vuodon perusteella epäilevänsä eniten istukan aiheuttamaa vuotoa, mutta ei tietenkään voi 100% varmaksi asiaa sanoa. Noh, sen näkee lauantaina. Saapahan varmuuden voiko (endo)kipuihin ottaa vahvempia lääkkeitä tai migreeniin sumatriptaania sitten hyvällä mielin...
Käyty nyt vihdoin päivystyksessä ja koko reissussa meni oikeesti 15 min ja vielä enemmän mietin miksi asiaa ei ole voitu hoitaa aikaisemmin. :banghead:
Tuomio oli ikävä kyllä keskenmeno, pieni raskauspussi (mikä näytti mun mielestä pienemmältä kuin viikko sitten) ja massaa minkä arveli olevan tulevaa hyytymää/vuotoa eli ns.pahin vielä edessä. Hyvä puoli oli, että jopa vuoden 2015 keskenmeno otetaan huomioon ja pääsen tutkimuksiin! Paperit laitettiin siitä heti eteenpäin!
Oma mieli on nyt parempi, kun voin ottaa lääkkeitä (kivut kovin endomaisia) ja otin lihasrelaxantia ja toivon sen auttavan hyytymiä tulemaan ulos. Ja toivottavasti kaikki nyt tulee ulos eikä asia pitkity!