Huolet ja murheet

FolkeMilea sama täällä:sour: kysyin yo apteekista mutta hän nyt vain käski kysyä lääkäriltä lupaa koska eka kolmannes. Tosin husin sivuilla näyttää olevan aika selkeä ohje. Mutta en mä nyt uskalla sit ominpäin käyttää. Pitäisi soitella neuvolaan ensi viikolla, jos sitä vielä uskaltaa,ekaa käyntiä varten.( Rv4+6 vasta..) samalla voisi tuosta hiivalääkkeestäkin kysyä..
 
Joo ja mulla on lisäksi ne v*tun p*llupallerot (=luget) jotka tämän kai on aiheuttaneetkin. Kiva tunkea toosaan peräkkäin semmoinen ja sitten joku hiivapuikko. Töihin saankin köyttää sitten hameen alle ämpärin jalkoväliin että kaikki se p*llusta valuva töhnä mahtuu johonkin :banghead:

Toivon niin kovasti että tämä raskaus onnistuu ja saadaan vauva syliin. Jos niin onnellisesti kävisi, en tee tätä enää ikinä!
 
Soitin terveysneuvontaan kun on niin kauhea olo. Polttaa ja korventaa.
Mitä sanoivat?

Mä soitin myös, sillä vessaan mentäessä tajusin pyyhkeessä paperin olevan veressä ja jaahas, pöksyt tummahkossa veressä. Vasemmalle kystan luo särkee, ei oikein muuten. Käskivät ottaa särkylääkettä. Voi olla normaalia vuotoa tai sitten ei. Jos jatkuu nyt pidempään, niin käsky tehdä raskaustesti 3 viikon päästä. :BangHead

Aion vetää särkylääkettä naamariin ja yrittää nukkua. Töitä huomenna ja mua vaa vit*ttaa tää koko asia nyt ihan törkeesti.
 
Lupasivat jalomielisesti että saan tulla sinne lääkäriin. Ajattelen että ottavat ehkä pissanäytteen mutta sisätutkimukseen en suostu!

Mutta se digiin liittyvä huoli vähän helpotti kun sain tänään tuloksen raskaana 3+.
 
Onko sulla keltainen mitään mahdollisuutta jäädä saikulle. Mulle suositeltiin aikoinaan vuotojen aikana lepäämään mahdollisimman paljon.
 
On varmaan pakko laittaa töihin viestiä, että jos joku pääsisi tekemään vuoron puolesta, särkee ja vuoto lisääntynyt taas.
 
Onneksi se on tarkistettu viikko sitten! Siitä olisin änkenyt itseni jo päivystykseen. Toisaalta tahtoisin tarkistaa nämä asiat ihan kunnolla verikokeilla, että arvot todella lähtevät laskemaan, eikä vain tehdä uutta testiä 3viikon päästä.:confused1 pitää jättää neuvolaan soittopyyntö.
 
Joo ja mulla on lisäksi ne v*tun p*llupallerot (=luget) jotka tämän kai on aiheuttaneetkin. Kiva tunkea toosaan peräkkäin semmoinen ja sitten joku hiivapuikko. Töihin saankin köyttää sitten hameen alle ämpärin jalkoväliin että kaikki se p*llusta valuva töhnä mahtuu johonkin :banghead:

Toivon niin kovasti että tämä raskaus onnistuu ja saadaan vauva syliin. Jos niin onnellisesti kävisi, en tee tätä enää ikinä!


Mulla kanssa noi luget ollu käytössä. Mä oon huomannut kun niitä tovin jo käyttänyt, että ne+makean/hiilihydraattipitoisen ruoan nauttiminen aiheuttaa takuuvarman hiivan. Sit mulla ainakin ne tekee noi limakalvot tosi huonokuntoisiksi niin siinäpä mahtava kombo. Viimeksi jouduin ensin hoitelemaan limakalvot kuntoon kortisonilla ennenkö pysty ajatellakaan laittavansa mitään hiivalääkettä. Vahingosta viisastuneena oon nyt välttänyt makeaa ja syönyt maltillisemmin hiilareita, niin alakerta pysynyt huomattavasti paremmassa kuosissa
 
Tultiin yhteispäivystykseen. Oon niin kipeä että pakko saada ohjeet miten voin tätä hoitaa ja onko tämä nyt hiiva vai mikä. Kivaa olla täällä kahden lapsen kanssa.
 
Sain kuurin aika vähillä tutkimuksilla, en tiiä onko hyvä vain huono juttu. Ei pissassa ollut mitään näytteen perusteella, mutta emätintulehdukseen kirjoitti oireiden perusteella (lisää..) emätinpuikkoja bakteerivaginoosiin ja hiivaan. Totesi että sen näytteen ottaminen on niin haastavaa kun siellä on joka tapauksessa sitä lääkettä vuodossa mukana ettei saa todellista kuvaa. Että vissiin varalta parempi käyttää, koska mulla on taipumusta molempiin tulehduksiin ja bakteerivaginoosi voi aiheuttaa hoitamattomana keskenmenon.
 
Mulla kanssa noi luget ollu käytössä. Mä oon huomannut kun niitä tovin jo käyttänyt, että ne+makean/hiilihydraattipitoisen ruoan nauttiminen aiheuttaa takuuvarman hiivan. Sit mulla ainakin ne tekee noi limakalvot tosi huonokuntoisiksi niin siinäpä mahtava kombo. Viimeksi jouduin ensin hoitelemaan limakalvot kuntoon kortisonilla ennenkö pysty ajatellakaan laittavansa mitään hiivalääkettä. Vahingosta viisastuneena oon nyt välttänyt makeaa ja syönyt maltillisemmin hiilareita, niin alakerta pysynyt huomattavasti paremmassa kuosissa
Mitä kortisonivalmistetta käytit?
Tuo ruokavalio olis hyvä. Harmi vaan että himoitsen lähinnä limsaa ja vaaleaa leipää.
 
Mulla on nyt tullu menkkajomot mukaan kuvioihin, hirvee pelko että menkat alkaa vielä eikä pikkuinen pysykään mukana menossa :sad001
 
Mitä kortisonivalmistetta käytit?
Tuo ruokavalio olis hyvä. Harmi vaan että himoitsen lähinnä limsaa ja vaaleaa leipää.

Mulle sanottiin polilta että ihan perus hydrokortisoni on sopivaa siihen hommaan niin sitä käytin ja hyvin tuntui toimivan :) mun ruokavalio on kans tän pahoinvoinnin myötä muuttunut enemmän hiilaripainotteiseksi, mutta nyt täytyy taas viikolla skarpata...
 
Täälläkin tuli kirkasta verta :nailbiting: Ei paljon mutta riittävästi aikaansaamaan ahdistuksen.
 
Täälläkin tuli kirkasta verta :nailbiting: Ei paljon mutta riittävästi aikaansaamaan ahdistuksen.

Toivotaan että vuoto loppuu pian ❤️

Mä oisin ihan paniikissa jos itellä alkais vuoto. Viime kerralla tuhrutteli viikkokaupalla, ei haissu, eikä tosiaan muuten kuin pyyhittäessä tullut paperiin vähän verta. Mulle sanottiin että kaikki on varmasti hyvin, mutta eihän se ollutkaan. Tosin mun vuoto oli rusehtavaa, ei kirkasta.
 
Takaisin
Top