Huolet ja murheet

Minua kyllä nyt huolettaa ja ärsyttääkin nämä vatsakivut. Ei tietoa mihin nämä liittyy, mutta eivät kyllä tunnu normaalille vaan tosi ikävälle ja vähentävät osaltaan muutenkin vähissä olevaa jaksamista.

Olisiko neuvolaan mahdollista päästä tarkistamaan tilanne?
 
Mä oon murheissani valvonut viime yönkin, miettinyt pitäisikö ensi viikolla mennä yksityiselle ultraan, kun kunnalliselle puolelle pääsisin vasta silloin 2viikon päästä. Tuntuu niin mahdottoman pitkältä ajalta odottaa. Mitähän ultrat yksityisellä maksaa pirkanmaan seudulla, esim. Terveystalossa tai mehiläisessä? Ja milloinhan ne sykkeet näkyisi varmaksi? Keskiviikkona kävin eikä näkynyt varmaksi.
 
Mä kävin aiemmasta keskenmenneestä alkuraskauden ultrassa Terveystalossa ja muistelin saaneeni n.200€ laskun. Siellä ei erikseen varata mitään alkuraskauden ultraa, vaan sun pitää varata vaan normi gyneaika ja siellä sanoa, että haluat varhaisultran. Sen takia se on niin kallis, kun tulee normaali lääkärimaksu, ultraääni toimenpiteenä ja ne toimistomaksut.
 
Mulla maksoi 225e Mehiläisessä 8+1, edellinen 5+5 viikolla oli 150e, en tiedä miksi noin iso ero kun käytännössä sama homma o_O. Ekalla kerralla näkyi syke (ensin ei meinattu löytää koko alkiota, onneksi käänteli anturia riittävän kauan eikä luovuttanut), tokalla kerralla oli näkyi jo oikeasti sikiö :)

Mulla kkm alla, oli jäänyt johonkin 6+? ja huomattiin kasiviikolla. Silloin kävin niin alussa ultrassa (epäilin tuulimunaa) että olis pitänyt olla just syke, mutta gyne neuvoi odottamaan vielä hetken, vaikka tiedettiin tarkkaan pas-alkion olevan riittävän "vanha" sykkeeseen. Tämän kanssa on ollut niin epäuskoinen olo - että mä oikeasti odotan - kävin tarkastamassa tilanteen vaikka kirpaiseehan noi summat. Kunnallisen kautta on vasta 12vkon kohdalla ultra, olis ollut ihan liian pitkä aika odottaa sinne saakka ja selvitä ettei tuolla kasvaisikaan mitään.
 
Kauheen tyyriit hinnat kyllä, ohhoh. Mä oon päässyt kunnallisella puolella varhaisultraan, kun keskenmenoja taustalla ja esikoista tehtiin 3 vuotta, tätä nyt yritetty puoltoista. Mutta mielenterveydellisesti hirveen pitkä aika odottaa kaks viikkoa seuraavaan ultraan.
 
Mäkin luulin pääseväni ton 8vkon ultraan kun oli eka neuvolakäynti ja siellä tieto keskenmenoista ja koko yrityshistoriasta. No ei siellä ollu koko ultralaitetta :sad001. Dopplerilla yritti kuunnella mutta tsäkä että olis osunut sen mansikankokoisen (16,6mm) sikiön sydämen kohdalle oli aika pieni..

Mun hermorakenne ei olis antanut kans siimaa odottaa 12 vkoon saakka niin kävin sitten omakustanteisesti. Ajattelin että vaikka maksaakin, saan varmuuden että hengissä on mukana ja loppuu stressaaminen siitä.
 
Olisiko neuvolaan mahdollista päästä tarkistamaan tilanne?
En kyllä usko kun kerran jo nähty ettei ole kohdunulkoinen. Yksityiselle pitää omakustanteisesti mennä. Täällä ei edes ole ultralaitteita neuvoloissa.
 
Toi on kyllä niin peestä, et neuvolaan ei oikeesti edes pääse silloin, kun hätä on suurin. :banghead:
 
Maanantaina olisi kyllä neuvola mutta en usko että siitä on mitään apua.
 
Joo, ei mullakaan ollut neuvolasta mitään apua, kun kommentti oli se, et kahden keskenmenon jälkeen on normaalia pelätä. Haistakoon kukkasen. :hilarious:
 
Te ketkä kokeneet kkm, onko ollut jotain oireita mistä olisitte arvanneet keskeytymisen? Vai tuliko ihan puskista niin että kärsitte silti raskausoireista? Itsellä ei ole kokemusta ku keskenmenosta niin että kohtu tyhjentyi itse. Tää on niin piinaavaa tää epätietoisuus.

Mulla kkm enteili ajottaisena tiputtelua, ei mitään muita oireita ja raskausoireet oli ihan loppuun asti. Todettiin rv 11-12 vaikka sikiö oli kuollu jo rv 6
 
Ootteko googlannu oisko teillä ketään yksityistä kätilöä joka tekis ultria? Mä kävin täällä Oulussa sellaisessa kuin Merioulun neuvola, kaksi kätilöä on töissä siellä. Kustansi 70e.
 
Lahdessa ja pk-seudulla Perhe-Arte. Edullinen, olikohan vähän päälle 70 euroa.
 
Eilen tuntui n. tunnin ajan kova pistävä kipu kohdun tienoilla. Tänään onkin sitten ollut fiilis että kaikki ei oo enää kunnossa :sad001 Noh, huomenna varhaisultra joten onneksi ei nyt sen pitempään tartte odottaa että saa tietää onko siellä ketään kyydissä...
 
Mä oon murheissani valvonut viime yönkin, miettinyt pitäisikö ensi viikolla mennä yksityiselle ultraan, kun kunnalliselle puolelle pääsisin vasta silloin 2viikon päästä. Tuntuu niin mahdottoman pitkältä ajalta odottaa. Mitähän ultrat yksityisellä maksaa pirkanmaan seudulla, esim. Terveystalossa tai mehiläisessä? Ja milloinhan ne sykkeet näkyisi varmaksi? Keskiviikkona kävin eikä näkynyt varmaksi.

Hei, mä kävin tänään testaamassa sellaista kun Vauvantain varhaisultraa Tampereella. Tosi pienet tilat, mut maailman ystävällisin ja sydämellisin kätilö, joka ultrasi. Maksoi 82€.
 
Ootteko googlannu oisko teillä ketään yksityistä kätilöä joka tekis ultria? Mä kävin täällä Oulussa sellaisessa kuin Merioulun neuvola, kaksi kätilöä on töissä siellä. Kustansi 70e.
Tästä oon kuullut että toimii hienosti jos kaikki on hyvin, mutta ongelmien kohdalla ei sitten niinkään :( Esim kuulin että kun todettiin keskeytynyt keskenmeno niin ne tekevät sitten lähetteen käsin oys:iin ja siinä ajassa kestää kauan että pääsee toimenpiteeseen (siis varmaan kun ihan postissa menee). En sitten tiiä uskoisivatko esim
Tk:ss jos menisi sinne ulvomaan tilannetta (ettei kestä oksentaa kuollut sikiö mahassa) ja panisivat nopeammin lähetteen sieltä kun tilanne on kuitenkin todettu.

Joskus Oulun terveystalolla oli kuulemma semmonen kätilö, millä oli edukasta (ja hyvät laitteet), mutta ei ole enää siellä, enkä tiedä onko siirtynyt muualle. Se merioulun laite on kuulemma surkea, mut maksaa sivujen mukaan vain 70e ja ajaa varmasti asiansa sen suhteen että nähdään onko kaikki kunnossa.
 
Hei, mä kävin tänään testaamassa sellaista kun Vauvantain varhaisultraa Tampereella. Tosi pienet tilat, mut maailman ystävällisin ja sydämellisin kätilö, joka ultrasi. Maksoi 82€.
Kiitos vinkistä.
 
Mun mielestä tää Vauvantain kätilö puhui, että he tekevät yhteistyötä Ouluun sen Merioulun neuvolan kanssa. Varmaan konsepti voi olla toisiaan hyvin vastaava. Mietin myös kun olin menossa tuonne Vauvantaille, että mitenköhän homma etenisi jos todettaisiin kkm. Jotenkin ajattelin, että se vaatisi sit varmaan uuden käynnin jossain tk:ssa, josta saisi sit jatkolähetteen.
 
Joo, kätilö ei voi tehdä lähetettä, mutta ite aattelin niin, että mieluummin maksan sen 79 eur ja soitan sit neuvolaan/terveyskeskukseen, jos joku on pielessä kuin maksan 200 suoralta kädeltä. Täytyy muistaa sekin, että jos näillä viikoilla on vaikka 10% keskenmenoriski, niin on myös 90% todennäköisyydet, että ei mene kesken [emoji4]

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Tuolta oli kätilö kyllä tehnyt lähetteenkin. En tietenkään tiedä että miten (onko joku lääkäri jota voivat konsultoida) mutta kyllä se sieltä
suoraan Oysiin lähti. Toki sitten poliklinikalla oli tarkistettu että diagnoosi on oikea. Se vaan että polille pääsy kesti kauan kun lähete meni sinne niin hitaasti verrattuna esim terveyskeskukseen. Itellä kun on niin kauhea olo niin en kyllä kestäisi hetkeäkään raskaana ”turhaan” :sad001
 
Takaisin
Top