Huolet ja murheet

Yritän välillä muistuttaa itseäni siitä, että monet saattaa olla raskaana tietämättään todella pitkälle, ja pitävät oireita normaaleina menkka- ym kipuina. Jos en olisi tehnyt testiä ja ellemme tosissaan yrittäisi lasta, en varmasti tajuaisi olevani raskaana. Kierrotkin kun alkoivat heitellä miten sattuu, niin menkkojakaan en odottelisi.
 
Tänä aamuna iski huoli taas päälle ihan rytinällä. Mulla on nyt viikon sisään kadonnu kaikki raskausoireet. Tänä aamuna tunnustelin kohtua, eikä se ole pyöristynyt ollenkaan! Nyt ollaan kuitenkin jo viikolla 9 ja yleensä tässä vaiheessa en ole saanut enää omia housuja ihan tuosta vaan kiinni, nyt menee. Liian pitkä aika ens maanantain ultraan!

Miten te tunnustelette kohtua? Mä en taida osata tehdä tuollaista kun en tunnustelemalla löydä mitenkään kohdun reunoja esimerkiksi...
 
Makaan selällään, jalat koukussa. Ja siitä vaan painelemalla. :hilarious: En itsekään "normitilanteessa" löydä/tunne kohtua, mut kun alkaa kasvamaan ja pyöristymään, niin tunnen.
 
Miten te tunnustelette kohtua? Mä en taida osata tehdä tuollaista kun en tunnustelemalla löydä mitenkään kohdun reunoja esimerkiksi...
Minua oksettaa ajatuskin koko kohdusta. En halua edes miettiä että mulla on sellainen :yuck: (ja tätä lukiessa voi miettiä miten oon selvinnyt 2icsi-stimulaatiosta, neljästä alkionsiirrosta, kahdesta alatiesynnytyksestä ja kolmas raskauskin menossa).
Ei sillä että sitä olis mitään järkeä ronkkia. Maha on niin turvonnut ettei kyllä erota mikä on kohtua (yök) ja mikä nestettä ja läskiä :wacky:
 
Miten te tunnustelette kohtua? Mä en taida osata tehdä tuollaista kun en tunnustelemalla löydä mitenkään kohdun reunoja esimerkiksi...

Mä tunnen parhaiten kun makaan jalat suorana. Mun ei tarvii laittaa kuin käsi mahan päälle niin kohtu tuntuu kovana kumpareena ja maatessa näkyy kumpu niin se on helppo löytää. Ei siis tarvii edes etsiä :joyful: Viikko sit ei tuntunu joka kerta kun tunnusteli, mut nyt toi kohtu on selkeesti kasvanu niin tuntee sen joka kerta.
 
Mä tunnen parhaiten kun makaan jalat suorana. Mun ei tarvii laittaa kuin käsi mahan päälle niin kohtu tuntuu kovana kumpareena ja maatessa näkyy kumpu niin se on helppo löytää. Ei siis tarvii edes etsiä :joyful: Viikko sit ei tuntunu joka kerta kun tunnusteli, mut nyt toi kohtu on selkeesti kasvanu niin tuntee sen joka kerta.

Mä oon varmaan liian pulska että löytäisin sen :smiley-angelic006
Täytyy varmaan ootella pari viikkoa niin eiköhän se sieltä ala hahmottumaan :)
 
Mulla oli kkm lokakuussa ja selvisi rv11 niskapoimu- ultrassa. Nyt pääsen onneksi kunnan terveyskeskukseen varhaisultraan huomenna. toivottavasti siellä pieni sydän jo sykkii ♥️ kkm ei ollut raskausoireita joita hämmästelin neuvolalle. Kuitenkin oli neljäs raskaus joten jotenkin aavistelin että kaikki ei ole kunnossa. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia tai keskenmenoja. Se jätti kyllä arvet ja pelon että tässäkin raskaudessa sattuu jotain.
Huomista jännittäen!!! Rv 6+ 3
 
Mä oon varmaan liian pulska että löytäisin sen :smiley-angelic006
Täytyy varmaan ootella pari viikkoa niin eiköhän se sieltä ala hahmottumaan :)

Etköhän sä sen kohdun tuu vielä tuntemaan ja löytämään :wink
 
Voispa mennä uudestaan ultraan aina kun haluaa. Sunnuntaina oli koko päivän sellaista vihlovaa / välillä polttavaa kipua aina samassa kohtaa alavatsaa. Ei mitään vuotoa oo ollut tai tullut mutta silti välillä mietin että mitä jos se nyt sitten ei ookaan enää hengissä ja selviää vasta joskus kuukauden päästä.
 
Täälläkin hermoillaan huomista ultraa... Ajattelin jo, että jos on vaikka kkm, niin pitänee aamupäivällä tehdä töissä hommat siihen malliin, että saa ohjeistettua sijaisen hyvin, jos loppuviikko meneekin saikulla. Ihan typerää sinänsä maalailla piruja seinille, mutta minkäs teet. Toisaalta pohdin että onkohan tuolla mahassa kaksi kun se tuntuu jo nyt niin isolta!

Tänään 6+6
 
Mulla kanssa toinen uä huomenna, 8+2. Hirvittää, jos siellä ei ookkaan elämää vaikka ekassa ultrassa 6+ sydän sykki. Kkm muistot on valitettavan pinnassa :sad001
 
Mulla nyt kans vko 8+2 oireet helpottaneet (tai siis just nyt tänä aamuna ei ole kauhea olo) ja muutenkin tekis mieli mennä vielä toiseen varhaisultraan vielä ennen NT ultraa..
 
Mä meinaan polilta tänään kysyä, jos elämää edelleen löytyy, että saisinko tulla viä yhteen ultraan ennen np -ultraa kun tuntuu niin mahottoman pitkältä ajalta odotella.
 
Ai elämä, että on kohtu kipeä. En muista, että aiemmista olisi ollut mitään tällaista...
 
Uusi murhe: korona. Olin eilen lentokentällä, aivan kuten tyyppi, joka on nyt testattu koska hänen epäillään sairastavan koronaa. Olen työssä, jossa tavataan paljon vieraita, myös ulkomailta. Tosi kiva fiilis.

Ei riitä omien käsien desinfiointi, kun muut ihmiset ei niin tee, ja kun pärskivätkin miten sattuu ja tulevat kipeänä töihin.
 
No nyt niitä koronaepäilyjä on Helsingissä (jo todettu), Jyväskylässä, Iisalmella..
 
Mitenköhän tuo korona vaikuttaa sitten sikiöön jos nyt saa sen jostaki syystä..? Itse lähdössä kanarialle viikoksi hiukkasen pelottaa

Ei löydy suoraan selvyyttä ainakaan suomenkielisistä lähteistä, mutta kaiketi kuten kausi-influenssassa, eli keskenmenoriski kasvaa.
 
Mua myös ahdistaa kun mies siirtyy nyt lentokentälle töihin, juurikin kaikkien mahdollisten pöpöjen takia mitä siellä saattaa liikkua. Tänään otin influenssa rokotuksen kun ihan tarpeeksi lähiaikoina sairastellut koko perhe, ollut keuhkokuumetta yms. sairaahoitoa vaativaa, eikä ihan heti haluaisi uudestaan. Jos siis edes jonkun taudin saisi rokotteella estettyä, kun tuntuu että meidän perhe on kunnon tauti magneetti, koko ajan joku kipeä.
 
Meillä työpaikka on kunnon tautipesäke, eikä ketään kiinnosta käsihygienia. Ihmiset tulee kuumeessa töihin harva se päivä! Ensimmäistä kertaa otin influenssarokotteen nyt tammikuussa, samoin mieheni.

Foreverfever; pahoittelen henkilökohtaista kysymystä, mutta eihän teidän kodissa ole sisäilmaongelmaa? Se voi ilmetä jatkuvina sairasteluina.
 
Takaisin
Top