Huhtikuun raskauskuulumisia

Mä tilasin nyt ebaysta dopplerin. Pitäisi tulla tän kuun lopulla, mutta millon lie tulee. :grin
 
Mutta se kärsimötän tunne kun ei yhtenä päivänä kuulukaan tosta noin vaan dopplerilla :confused:

Uuh, aamulla kuului taas. On vaan vaihdettu "teltan" paikkaa vaihteeksi :p Olot kyllä onneksi kyydissään pitää!! Suoraan huonoa-oloa lykkää, harvakseltaan mut ei tuu enää kunnolla nälkä! o_O Täytty vaan muistaa napostella tarpeen tullen:grin
Huomenna onkin pääsiäilomareissu maalle tiedossa. Hyvää ruokaa, ulkoilua ja paljon lepoa :)
 
Pakko tulla hehkuttaa, hain aamulla dopplerin postista. Tulin sitten heti kotiin kokeilemaan JA SAIN sydänäänet kuulumaan!!! Ei mennyt kauaa edes ja kuului niin selkeesti, että olin pakahtua onnesta.:happy093Sykkeet sai hyvin ja oli siinä 160-166 pintaan.:) Myöhemmin kuuntelin uudestaan, ja sillonki löytyi nopeasti, mutta pysyi silti vain hetken samassa kohtaa. Olen kyllä niin helpottunut kun tiedän, että voin milloin vain varmistaa kuulumiset.:p
 
10+3 :) oli kyllä iloinen yllätys itellekki, et noin hyvin kuului :Heartred tosin vinkkinä on se, että kuuntelee vaan tosi alhaalta, neuvola kuunteli ylempää ja ne ei kuulunu läheskään noin selkeinä.:)
 
SophieAmelia, täällä pamahti 11+0 tänään sekä samat ajatukset :oops:

Toisaalta säikähdin myös sitä että 29vkoa jäljellä.... tuntuu vähäiseltä ja että aika menee nopeasti! :eek: Kuitenkin hyvät fiilikset kun on saanut levätä ja olla paljon ulkona. Näyttäis kuitenkin siltö että Isäntää hyökänny flunssa poikineen!! Toivottavasti en tuu itse kipeäksi :)
 
Hola! 12 viikkoa hep! :) maaginen raja ylitetty lomatunnelmissa alkoholittomia pina coladoja ja mojitoja juoden!

Kotona odottaa keskiviikkona toinen neuvolakäynti. Ihanaa sunnuntaita odottajat!ImageUploadedByVau Foorumi1397991204.200624.jpg


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä tällähetkellä 9+3 jännittää kamalasti tuon pavun mukana pysyminen. ultrassa vaivojen takia kävin
viikoilla 8 ja silloin ainakin oli hyvin papu siellä kasvanut :)
Neuvolassa kävin tasan viikoilla 9 ja se oli nyt ihan yhtätyhjän kanssa käynti.. ei ees virtsaa tarkistanut..vaikka mul näit vaivoi ollu. ja kun kuuli et mä viel käyn viikol 10 yksityisellä, niin sanoi että otata siel sit hiivatestit myös.. ei voinut muo kunnalliseen laittaa.. ja nehän on varmaan ihan ilmaset siel yksityisel..:confused:
Raksaus oireita ei juuri ole ollutkaan kokoaikana, vain väsymystä ja lisääntynyttä näläntunnetta se vessassa käyntiä..
Voinkun jo odotan niitä liikkeiden tuntemista sit ainakin tietäisi että tuolla mahassa ollaan menossa mukana.
eli täällä sitä pienessä epätietoosuudessa vietetään tätä huhtikuuta muun arjen lomassa.
 
Hei naikkoset! Mitä mieltä, onko stevia kielletty raskausaikana? 2012 oli mielestäni kiellettyjen listalla, mutta uudessa lapussa ei mainittu mitään?? Vai onko lukihärö?

Poks eilen, tänään 10+1 ja oireet ovat vähentyneet! Odotan kyllä sitä, että liikkeitä alkaa tuntumaan!! Ei tarvi koko aikaa olla huolissaan onko kukaan kotona :D ...siihen taitaa olla vaan hippasen vielä aikaa :wink ja sitten saa sen pallovatsan kanssa tuskailla, kun ei mahdu mitään tekemään :D ah, ihana raskaus :Heartred


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Toisessa marraskuisten ryhmäs mis kirjottelen joku kymmenisen uudelleenodottajaa on tuntenu liikkeet jo rv11 alkaen. Mulla nyt 11+3 enkä hyväl tahdolkaa tunne yhtään mitään, vaik lapsia ennestään onkin... Mut siis tuon otannan perusteella ne on mahollista tuntea tosi paljon aikasemmin ku mitä kirjoissa lukee :) Innolla odotan et koska minäkin! Mul on tuos häpyluun yläpuolel parin sentin levynen tunnoton kaistale koko mahan leveydeltä (sektioarven alue), en sit tiiä voisko sekin vaikuttaa ku mitää en tunne?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mä en tuntenu ekasta lainkaan, joten en tiedä odottaako nytkään tuntemuksia :)
 
Jotenkin kyllä ihmettelen tuota liikkeiden tuntemista jo rv 11 aikaan. Sikiöhän on vain muutaman sentin pitkä ja liikkeet niin hentoja. Itsellä aina illalla kun makaan selälläni sängyssä tuntuu pientä "kuplintaa" alavatsan kohdalla, tai sellaista tunnetta että pieni hyrrä pyörisi siellä, mutta en mä nyt niitä vielä liikkeiksi kuitenkaan sanoisi.
 
Mulla ollu flunssaa (tai ehkä allergiaa?) ja sen vuoksi aivastelen tosi paljon ja se vihloo ala-vatsaa. Tosi pelottavaa!
Nyt kuitenkin tänään rv 12+0, minkä vuoksi tosi onnelliset olot, mut edelleen jänskättää. Vihdoin taas päässy kävelee ulos. Järkyttää kattoa, mitä pari viikkoa täysmakaamista ja sokerilimujen litkimistä tekee kropalle D:
Mulla kun tää kroppa just sitä tyyppiä, että nopeesti menee kauheen näköseks, mut nopeesti myös pääsee kuntoon, ku liikkuu... Tällä hetkellä takamus muodoton ja täynnä sellua. Luulin joskus teininä, että vaan keski-ikäsillä ja vanhoilla voi olla...
Tosin, ilonen yllätys oli se, että kun eilen kävin kaverilla vaa'alla, millä kävin hieman ennen raskautta, niin painoa ei ollut tullu ku 3,3kg! Luulin että on tullu lähemmäs 10kg, kun tuntuu että peilistä katsoo muodoton möykky.

Eilen muuten tuli pieni äksidentti nukkumaan käydessä. Mies sammutti valot ja kun oli laittamassa pään tyynyyn, mä avasin vaistomaisesti silmäni ja näin vaan miehen takaraivon, joka pian pamahti mun otsaan. Jälkeen päin varmaan naurattaa, mutta vielä vähän pelottaa. Se sattu ja näin sellaset valot/ salamat silmissä ja pelästyin, että vaikuttaako vauvaan jotenkin. En tiedä, miten se vois vaikuttaa, mutta silti pelottaa. Kai sitä kohta osaa jo vähän rentoutuu :D

Ja jee! Vihdoin voin taas syödä ruisleipää! Mulla oli pitkään niin, että se ällötti. Siitä kun saa rautaa ja kuituja niin hyvin.
Mies vähän yritti olla kotilääkäri ja kertoilla, mitä saa syödä ja mitä ei. Väitti, että rautaa ei sais liikaa syödä raskaus aikana. Menin kyllä hämilleni, kun hän yleensä lukee netistä monta tuntia päivässä tietoa ihan kaikesta mahdollisesta, niin oli vaikea uskoa, että toinen puhuu höpöjä, mut kun oon kuullut, kuinka monet on tarttenu rautalisää raskauden aikana. No tää sit meni tarkistaa ja sano, et "Nii... siis saatat tarvita jopa kolminkertaisen määrän sitä rautaa" XD
Paras ystävä vaan totes, että mistähän mä niitä verisoluja sit rakennan myös vauvan tarpeisiin, jos rajotan raudan saantia :D
 
Steviaa en oo ite uskaltanut käyttää, kun siitä ei löydy oikein yksiselkoista vastausta, että saako käyttää vai ei. Lisäks sehän on kait(?) aika uus juttu, joten tutkimustietoakin taitaa olla vielä aika vähän käsillä. Ite pyrin välttään kaikkea, mikä epäilyttää/mietityttää.
 
Autumn, mä voisin kuvitella et semmoset hyrrämäiset liikkeet vois hyvinkin olla vauvan liikkeitä :) Sellasia pikkusia hipasuja ne ekat on, ei ollenkaan potkun tuntusia. Mä en kyllä tosiaan tunne YHTÄÄN mitään vielä. Jos yks sanois et tuntee liikkeet näil viikoil, ni kyseenalastaisin, mut ku tuntuu et enemmistö tuntee... Tyhmää nyt kyl huolestua. Naurais mut varmaa pihalle jos soittasin neuvolaan et onko joku pieles ku en tunne liikkeitä ja nyt jo 11+3 :D Ekasta muistan luulleeni jotai tuntemuksia vauvaks näillä viikoilla. Np-ultras sit tajusin et en tuntenukaa, ku vauva kauheesti siellä kuvaruudussa pyöri ja hyöri enkä mää mitää tuntenu :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No sehän ois mukavaa jos jo rv 11 alkaen tuntis liikkeet! Mut saatan epäillä pikkasen :P
Stevia tuotteita ei normaalisti meillä käytetä, eilen sattui miehellä olemaan jotain stevia karkki-pastilleja, enkä tiennyt saanko syödä vai en :O mut tosiaan, viimeks oli kiellettyä ni en syö nytkään.. Tai no yhden voi aina ottaa, mut rajansa kaikella :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Hei,

Mäkin jättäisin stevian pois, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Niistä liikkeistä. Ekassa raskaudessa tunsin ekat liikkeet 19. viikolla ja tokan kanssa vähän aikaisemin, oliskos ollut 17? Mullakin on noita tuntemuksia alavatsassa, mutta tiedän niiden olevan jotain muuta. Mulla sama kokemus ultrassa jotain rv 11-12, missä kuvassa näkyi miten pieni pyöri ja hyöri, venytteli ja potki, eikä mitään tuntunut.

Pääsiäinen meni lasten ja sukulaisten kanssa mökillä. Tosi kivaa. Isäni kyseli, että on jokin erityinen syy miksi juon vain alkoholitonta olutta. Kerroin, että onpa hyvinkin! :grin :wink Hän oli tosi iloinen tulevasta viidennestä lapsenlapsestaan. Uskoisin, että muutkin paikallaolijat arvasivat tilani, mutta en sitten tyrkyttänyt tietoa kun eivät kerran mitään kyselleet.:angel12

Masu on nyt pullahtanut kunnolla, mutta uskoisin syyn olevan ennemminkin syömisessä kuin siinä, että kohtu veisi vielä niin paljon tilaa. Jostain syystä ruoka on viimeaikoina maistunut...:wink:p Pientä piristymistä on ollut havaittavissa. Ja jos kasvaa maha, niin niin kasvavat tissitkin. Pitääköhän kohta siirtyä isompaan kokoon? :cool:
 
Ei passais valittaa. Silti on kyllä kuuma :grin hihihi! Jotenkin lenkillä mietin tulevaa kesää ja kuumuutta. Onneksi vasta loppuvuodesta maha "isoimmillaan", jospa sit ei olis niin kuuma :p

Koirat on tuskissaan, kun ekat lämpöiset ja kunnon lenkki takana :) Itsekin fiksuna laitoin tuulitakin päälle ulos, aivan turhaan! Nyt mietin töihin pukeutumista. Bussille käveltävä kuitenkin vielä ja ei viittis hikoillakaan pahasti :wink

Ultrakutsua odotellessa menee varmasti tämä viikko. Sattui nuo pääsiäispyhät sopivasti kaiken keskelle, nii varmaan saa myös ootella tuota. Jotenkin hullulta tuntui kun viikkoja,kuukausia laskeskelin. Ei tää kauaa kestä! Raskaus siis :grin Ekat viikot mateli ja nyt tuntuu että aika menee joutusaan IMG

Veljelle ja Isälle kerroin viikonloppuna raskaudesta. :) Dopplerilla kun maalla ollessa tuli kuunneltua ja aina vaan sydämmen äänten kuuleminen saa oman sydämmen "laajenemaan" :Heartbigred

Nyt päivällistä ja sitten valmistautumista töihin :)
 
Takaisin
Top