Huhtikuun raskauskuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Että vihaan ummetusta ja se lääke mitä saa syödä, oksettaa x) hmm.. Kai se pitäis ostaa lumua ja tehä vaik luumukiisseli itele :)

Tulipa mieleen että te voisitte viisaampina kertoa että saako alku-ultrasta mitään kuvaa mukaan ?:) Koska työkiireiden takia mies ei ehkä pääsekkään mukaan :(

Alkuraskauden ulteas ei kai saa..kysy joa saat myös ottaa kuvan niinku Stork :D

Mä olen saanut kuvat ar-ultrasta, kuvaaminen sen sijaan kiellettiin! (Olisin ottanut kännykällä videoklipin siitä pompotuksesta) Eli paikkakohtaista siis tämäkin.

Minä sain varhaisultrasta kuvan miehelle tuliaisiksi!
Hei mitäs mieltä ootte hiusten värjäämisestä tässä raskauden aikana?
Neuvolan täti sanoi että on vähän 2 piippunen juttu: ei nyt suoranaisesti tyrmänny eikä kyllä kehottanutkaan,että jokaisen oma asia!
Olisi ihana mennä laittamaan kevät-look ja vähän rentoutumaan! :grin

Täytyy kysyä saisko kuvan mukaan :) Varmaan värjäystä parempi vaihtoehto on jotku värishampoot ja sellaset, ei ole läheskään niin myrkyllisiä :) Vaikka itse kyllä ajattelen että tätä koko raskaushommaa liioitellaan. Vaikka itse en aio juoda enkä muutakaan mutta tiedän muutamia lapsia jotka ovat täysin terveitä vaikka äidit käyttänyt huumeita raskauden aikana. En nyt sano että mitään sellaista pitäisi tehdä mutta ehkä kannattaa ihan järjellä miettiä voiko yhden saunaoluen juoda silloin tällöin :)

Itse ajattelin kärvistellä tän alkuajan, mutta kyllä sitten toukokuussa on pakko tehdä tälle juurikasvulle jotain! Eli oma ajatus on vähän harventaa käyntejä, itse kun olen ennen käynyt noin 6 viikon välein värjäämässä.

Ihana päivä. Ensinnäkin on vapaapäivä. Siks toisekseen käytiin koiran kanssa äidillä kylässä kävellen. Matkaa tuli reipas 10km. Ilma on ihana ja söin croisantin. Illalla mennään miehen kanssa keskustaan syömään (johon aion muuten panostaa vapaa-ajan osalta, koska nautin siitä ja kohta siihen ei ole aikaa tai rahaa niin usein). Raskausoireet on lieventynyt väsymykseen keskipäivän hujakoilla ja kävin vielä kaiken lisäksi laitattamassa ripset pari päivää sitten. Hiusten värjäämisestä en luovu, mutta väliä pidennän ja teen tarkkaan ohjeiden mukaan (vaikutusaika!). Ihanaa huhtikuista viikonloppua kaikille :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Täytyy hehkuttaa kun täällä mun kotikylällä oli tänään MLL:n kirpputori, joka on siis täällä kerran vuodessa. Ostin kassillisen äitiysvaatteita 33,50 eurolla! Kahdet siistimmät housut (käy töihinkin), yhdet ulkoiluhousut, leggarit, tunikan ja kaksi paitaa. Oon niin tyytyväinen varsinkin noista housuista! :p Tuolla rahalla ei olisi kaupasta saanut kuin ehkä yhdet housut... Pikkuiselle ostin yhden yöpuvun. Ihan vastasyntyneiden vaatetarjonta ei ollut kummoinen (ja olivat kirpparihintaisiksi vaatteiksi kalliitakin), ja toisaalta en vaan uskalla hirveästi ostella niitä, jos jotain ikävää sitten käykin. Lisäksi saadaan kavereilta ja sukulaisilta vauvatavaraa jossain vaiheessa, niin ei oikein tiedä vielä edes mitä sitten lopulta tarvitseekaan.

Mekin saimme kyllä ar-ultrasta muutaman kuvan mukaan, vaikken pyytänyt ja mieskin oli mukana.
Ja mitä siihen hiustenvärjäykseen tulee, niin kyllä minä aijon ihan normaalisti värjätä. Esikoisen aikana sain tietää tästä ns. Kiellosta vasta loppuraskaudessa, joten silloinkin värjäsin..
Muistan kyllä myös miten en edes ruokakasseja suostunut kantamaan, kun jostain olin saanut päähäni, ettei painavia juttuja saisi nostella.. Noh, nythän minulla on tuo taapero joka painaa +11kg, ja tottakai otan syliin ja kannan, jos on tarve <3
Eli jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee :) ilman toisten tuomitsemista :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Juu, kyllähän näissä jutuissa se maalaisjärjen käyttö olis suotavaa. :) Itse ehkä vähän ylihysteerinen joka vihlaisusta km taustallani, mutta olen jopa minäkin ihan normaalielämää jatkanut. Toki ruokasuosituksia ja -rajoituksia noudatan, mutta muuten olen ihan normaalisti liikkunut ja tehnyt työtä. Tietenkin työni on sellainen ettei siinä kauheita kuormia tarvitse nostella eikä altistu vaarallisille kemikaaleille.

Tuo hiustenvärjäys onkin sitten vähän kinkkinen juttu. Värjäisin harmaani piiloon tositosi mielelläni. Mutta sen verran olen ikävää kuullut aiheesta että vähän kyllä epäilyttää. Siksi päädyin että harvennan värjäysväliä, ja nyt ekalla kolmanneksella pyrin olemaan mahdollisimman pitkään värjäämättä, käyttäen vain sävyttävää naamiota jossa niitä ikävimpiä kemikaaleja ei ole. Mie olen kyllä kauneudenhoitoalan ihmisenä muutenkin hurahtanut viime aikoina luonnollisempaan ja luonnollisempaan suuntaan, ja käytän mielelläni luomua ja välttelen turhia kemikaaleja. Noh, se on sitten taas suhteellista, sillä käyttämäni kosmetiikka-arsenaali lienee silti monen "luomutytön" silmissä aikamoinen. :)

Eli kaikki tavallaan ja omia valintojahan nämä on, annetaan kaikkien kukkien kukkia ja juurikasvun rehottaa jos siltä tuntuu... :happy5

Tuosta hiustenvärjäyksestä vielä, mistä te olette tästä kiellosta kuulleet? Onko neuvolassa sanottu? Googlettanut? ;)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

tänään oli neuvola kauheesti paprui kirjoitettavana, ja kerrottavana ja sain paljon paprui...huomiseks sain lääkärin ja ultran...eli vielä huomiseen jännitän...huoh..

Hiustenvärjäystä aiotaan täällä vältellä. Meinasin luomuvärejä kokeilla kun on tuossa kuullut hyvää niistä :) Jotain kampaamojakin on missä värjätään myrkyttömillä väreillä. Olen myös kuullut et nimenomaan jokaisen omavalinta. Kautta aikojen on hiuksia värjätty, oli raskaana tai ei ja silti vauvoja maailmaan saapunut :wink

Juu, ei hiustenvärjyy tietääkseni km riskiä nosta vaan ne kemikaalit VOIVAT muuten olla alkiolle haitallisia.

Takaisin