Huhtikuun raskauskuulumisia

Pömpylä, ymmärrän hyvin tunteesi. Epävarmuus ja odottaminen on kieltämättä hermojaraastavaa. Kiva kuulla, että ultrakuulumiset olivat hyviä.

Mulla on vähän erikoiset kokemukset aiemmista raskauksista. Mulla oli yksi keskenmeno kahden ensimmäisen lapsen välillä. Tällöin ei ollut mitään merkkiä keskenmenosta, vuotoa tai muutakaan. Asia havaittiin vasta nt-ultrassa, kun ei sykkivää sydäntä löytynytkään. Sen jälkeen seuraavassa raskaudessa sain työmatkalla juuri vähän ennen nt-ultraa todella voimakkaan verenvuodon, Verta tuli oikein kunnolla, kuin runsaissa menkoissa. Olin aivan varma keskenmenosta. Soitin kättärille, ja he totesivat, että jos on mennyt kesken sille ei mahda mitään. Sovittiin, että menen ultraan sovittuna ajankohtana, koska se oli heti seuraavana päivänä. No, siellä pikku tyyppi liikuskeli ihan pirteästi, koko vastasi oletettuja viikkoja ja kaikki vaikutti hyvältä. Vuotokin loppui. Vuodolle ei löytynyt mitään selkeää selitystä. Yksi arvaus oli, että kyseessä olisi saattanut olla kaksosraskaus, joista toinen oli mennyt kesken.

Kokakola: Mulle tuli miehesi käyttäytymisestä mieleen oma isäni kun odotin esikoista. Ihmettelin, miksei isäni puhunut asiasta mitään. Luulin, että hän olisi ollut innoissaan, mutta hän ei koskaan kysynyt mitään tai osallistunut aiheeseen liittyviin keskusteluihin. Asia selvisi oikeastaan vasta esikoisen synnyttyä. Ymmärsin, että isäni oli pelännyt niin paljon, että jotain menee pieleen, ettei ollut uskaltanut antaa tunteilleen valtaa. Luulen itseasiassa, että hän on suoraastaan vähän taikauskoinen asian suhteen. Hän tavallaan pelkää, että jos iloitsee ennenaikaisesti, jotain ikävää tapahtuu. Kun esikoinen sitten syntyi, isäni hurahti täsin! En ole koskaan nähnyt häntä yhtä pöhkönä ja höyrähtäneenä! Ette voi uskoa miten paljon aikuisesta miehestä lähtee lässytystä! Äitini joutui välillä kieltämään häntä tulemasta meille, että annat niiden nyt välillä olla hetken omassa rauhassa! :grin
 
Teidän keskustelut on ihania lukee. Ne jotenkin auttaa, etten ole ihan yksin. :) Olin ekassa 24h vuorossa sitten ku sain tietä olevani raskaana. Pahoinvointi kyllä alkaa jo helpottaan. Olen jo vko 8 mutta tarkempaa en tiiä enempää, voin olla vko 9. Tiistaina olis uus Uä jossa tuo tarkka tieto tulis. Työpaiviä ois perjantaina ja maanantaina, ja nekin 24h vuoroja. Eilen oli tosi karmeeta ekat tunnit ku ei syömään päässyt. Onko täällä muita jotka tekee vuorotyötä, hälytystyötä? Itelle eilen vaan tuli niin ajatus, että on iso juttu jos jaksan edes sinne 6kk asti olla töissä. Nytkin ku jo otta voimille. Kuitenkaan pahoinvointia ei tullut. Työkaverit on ollu ihania, ja auttaneet mahdollisimman paljon nosteluissa. Kuitenkaan kaikkea ei voi estää. Eilenkin sain kyllä sellaisen iskun potilaalta että korvissa soi vähän aikaa. Mutta onneksi refleksit toimii, ja kiitos karaten, että ei isku tullus kuitenkaa täysiä, kerkesin siis sitä vähän estää. Jotenkin en pelkää, ainakaan vielä sitä ei ole tullut vastaan. Olen enemmän sellaisessa ilon huurussa. Nautin olostani, ja syömisestä. Onneksi rakastan työtäni, niin jaksan lyllertää (siltä jo tuntuu) ahtaissakin paikoissa. :wink
 
eikku77, mulla on helpottanut huomattavasti raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Olen ollut suorastaan uskomattoman energinen ja iloisesti lyllertänyt energiaa puhkuen ihan sinne loppumetreille saakka! Toivotaan, että sulle käy samoin. Mulla myös tulee toisinaan "iskuja", mutta tähän ovat syypäitä omat lapseni. He kun tykkäävät myllertää sylissä (jopa 8-vuotias, joka ei ole enää ihan pieni!), eivätkä oikein osaa varoa. Nämä kuitenkin aika höyhensarjalaisjuttuja...
 
Heippa! Mulla ollut viime päivinä vähän huolta siitä, että onkohan mahassa kaikki niinku pitää. Tänään vihlonut alaselkää ja kylkeä, sai jotenkin enemmän huolta aikaseksi. Alussa tota oli paljonkin, mutta ei viime aikoina oo vaivannu yhtään, niin siksi jotenkin säikähdin. Soitin sitten neuvolaan ihan kyselläkseni virtsatestin tuloksia, ku nekin oireet vaivannu. Pöpöjähän siinä alustavassa testissä oli ollut, siitä vielä viljelyyn ni selviää paremmin. samalla sitten avauduin näistä viime päiväisistä huolista, kerroin alaselkä/kylkikivuista ja siitä kuinka en vaan pysty olemaan varma onko enään kaikki kunnossa. Ihana neuvola tätini sitte kysyi paljonko on viikkoja ja koska niitä nyt 10+1 ni ehdotti, että tulisin kuuntelemaan sydänäänet puolentunnin kuluttua. Itkuhan siinä tuli, helpotuksesta saada ehkä kuulla kuulumiset ihan kohta. Neuvolaan kun pääsin, täti sitten kertoi, että hetki voi mennä etsiessä, että ei tartte pelästyä. No hetkihän siinä menikin jopa muutamakin, aloin jo luopua toivosta, että ne kuuluisi sittenkään vielä, kun yhtäkkiä sitten kuuluikin se ihana tuttu tak tak tak tak tak :Heartbigred Onnessani kyllä olin jälleen, sykkeet näytti 150- 160. Täytyi kyllä olla miltei hengittämättä, että sen pienen äänen sieltä erotti :D täti sanokin, että on todella syvällä siellä. Oma dopplerikin tilauksessa, mutten jaksa enään paljoakaan uskoa, että sillä saisin äänet kuulumaan kun neuvolassakin kuului ihan tuurilla melkeimpä. Tämä kuitenkin helpotti taas hetkeksi.:)
 
No okei okei... :grin Anteeksi kun saitte odottaa, nyt vasta sopiva hetki kirjoittaa.

Ultrassa siis kaikki oli hyvin, pikkuinen vastasi täsmällisesti viikkoa 9+1 kuten pitikin. Siellä hän jo hentoisesti liikkuikin, sydän löi innokkaasti ja kuvakin oli jo selkeämpi, piirteitäkin erotti jo, nenänpään, pienet kädet jne. :Heartpink

Vuodoille ei löytynyt mitään selkeää syytä, mutta istukan reuna oli kohdunsuulla, saattanut johtua siitä. Nyt kuitenkin se reunamakin näytti siistille ja ei vuotavalle, eikä vuotoja nyt melkein viikkoon ole ollutkaan.

Nyt voin henkäistä helpotuksesta ja nauttia olostaan rauhassa. Tulevaahan ei voi tietää mutta juuri NYT on kaikki hyvin, ja aion siitä ilosta nauttia. :love7
 
Tinja, ihanaa kun kaikki oli hyvin :)

Itse sain tänään dopplerin postista. Etsin yli puoli tuntia sydänääniä ja aloin olla lievästi hermona, kunnes löysinkin ne! :Heartred aivan uskomattoman ihana fiilis! Ja tänään siis viikkoja 10+1. Nyt jaksaa odottaa vähän paremmin ultraa, joka onkin sitten vappuaattona :)

Kaikille muillekkin ihanaa päivää ja odotusta!



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hei kaikille! Täällä tehtiin plussa n. 3 viikkoa sitten ja huomenna poksuisi 8+0 :) pahoinvointia on ollut todella pljon samoin väsymystä! Rinnatkin viikon sisää ovat alkaneet kipeytymään todella paljon ja turvonneet :silent odotan toista, minulla on entuudestaan 4v tyttö :love7
 
Heip, uusi änkeää mukaan keskusteluuun :)

Täällä odotellaan kolmatta tiitiäistä ja voidaan todella huonosti. Saikulla olen tämän viikon, toivottavasti ei tarvitse enää pidempää ollakaan. Mulla pahoinvointia ollu viikolta 6, mutta vasta 9+ menny sellaseks, ettei pysy aisoissa vaik kuin koittais syödä säännöllisesti. Aiemmista loppunut siinä rv14, luotan siihen et ei tämäkään sen pidempään voi kestää.

Neuvolassa mut on pikaultrattu rv 8+0, koska edellinen oli keskeytynyt keskenmeno ja olin niin pelokas. Rv 9+0 kuulin ekan kerran sykkeet ja sen jälkeen vasta todella helpottanut olo. Ikinä en käy nukkumaan niin etten olis sykettä kuunnellut :) Eihän se mitään estä, mutta ainakin tiedän heti jos kyytiläinen on tippunut kelkasta.

28.4. olis np-ultra, sen jälkeen aion uskaltaa iloita tästä vielä isommin ja huutaa koko maailmalle, että mää oon raskaana :D




Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minulla on vasta eka neuvola 1,5 viikon päästä, sitä odotellessa! saatika malttaisi odottaa ekaa ultraa, kunn näkee pikkuisen. :Heartpink Odottajan aika o pitkä!! :p
 
Millä viikoilla teillä joilla doppleri on käytössä, on luvattu ohjeiden mukaan saada sydänäänet kuulumaan? Mulle tulossa baby fun merkkinen doppleri ja sivulta josta sen tilasin lupailtiin 10-12 viikoilla.:) Myöhemmin sitten eksyin toiselle sivulle jossa oli samanlainen doppleri, mutta siinä puhuttiinkin, että sydänäänet kuuluisi vasta viikolla 16. Vähän nyt mietityttää koko laite :/
 
Haidihou ja terveiset Amsterdamista! Täällä foorumilla on "tapahtunut" niin paljon muutamassa päivässä että on kova updateeraus että pääsee takaisin kärryille! Paljon uusia ihmisiä on tullut mukaan, kivaa ja tervetuloa! :)

Reissu meni onneksi hyvin eikä selkäkään vihoitellut enää matkalla. Pahoinvointiakaan ei ollut juuri nimeksikään paitsi parina viimeisenä päivänä ja paluulennolla. Kovasti tuli käveltyä ympäri kaupunkia. Hieman kylmä siellä oli ja vaikka lämpimästi oli päällä niin silti nyt nenä vuotaa ja yskittää. Vastustuskyky on laskenut kyllä lähelle nollaa nyt raskauden myötä!

Mutta tänään oli siis vihdoin ja viimein se kauan odotettu nt-ultra, ja masussa oli onneksi kaikki hyvin. :Heartred Tultiin eilen niin myöhään illalla kotiin etten jaksanut edes jännittää vaan simahdin heti sänkyyn. Aamulla se paniikki sitten kuitenkin iski. Mutta anyway, nyt on rennompi olo, ainakin vähän aikaa. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Mun doppler on Jumper jbd 100, tismalleen sama vekotin on myynnissä mm. angelsoundin nimellä. Valmistaja lupaa sydänäänet alkaen rv 9. Mä en kuullu 8+6, mutta 9+0 löysin :D :D Yleisesti ei kyllä suositella niiden etsimistä kotona kun vasta rv12+ turhien pettymysten välttämiseksi. Kuuluvuuteen vaikuttaa koneen lisäksi oma rasvakerros, kohdun asento, sikiön sijainti ja toki myös istukan sijainti. Ei piä huolestua, jos ei löydy vaikka joku toinen jo löysikin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kiitos vastauksesta! :) viikko 9 onkin jo mukavan aikaisin luvattu.:) mulla toi doppleri pitäs tulla joko huomenna tai pyhien jälkeen. Neuvolassa eilen pääsin huoleni vuoksi kuuntelemaan sydänäänet ja kyllä siinä hetki meni, että ne sieltä kuului ja todella kaukaa tuntui kaikuvan vielä, mutta helpotti kyllä. Ajettelin nyt sitten, että jos en tuolla dopplerilla niitä saa kuulumaan, niin luotan siihen, että se on vain liian aikaista. Harmittaa kyllä kun maksoin siitä 60 e + geeli ja toimitus ja sit huomaankin, että toisella sivulla puhutaankin vasta viikosta 16 kun olisin voinut ottaa halvemman mallin jossa luvattiin se 12 viikkoa. Päätin valita tuon siksi, että siinä lupailtiin se 10-12 :/ no nähtäväksi jää.
 
mistä tilannu dopleria? ja onko minkä hintasta? viittiskö itellekin :D
 
Mulla käytettynä kaverilta. Huutiksessa on ainakin käytettyjä :) Uudet halvimpia ebayssa, mut Suomalaisistakin nettikaupoista löytyy, googleta vaikka kotidoppler-hakusanalla :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla kuului dopplerilla äänet viikolla 9+0 :) Kuuluu todella alhaalta vielä, mutta siellä se kuitenkin porskuttaa :grin Itsellä alkaa väsymys jo helpottamaan, onneksi. Jaksaa tehdä paaaaljo enemmän kaikkea. Mulla on ensi viikolla kampaaja, samalla luultavammin värjätään. Luulen että kampaaja tietää mitä päähän voi laittaa?! Nää hiukset alkaa olemaan jo aika tyylikkäät :rolleyes:
 
tilasin raskauskeijulta kotidoplerin..toiv. on hyvä :D tulee ensi tiistaina :D
 
Mä kävin just hakemassa dopplerin postista, ostin käytettynä netistä ku en raaskinu paljoa maksaa uudesta.. Varmasti ajaa asiansa :) Tänään 8+2, joten oletinkin ettei vielä kuulu, eikä kuulunutkaan kun hetken kerkesin äsken kuunnella.. Varmaankin tulee kyllä päivittäin kuunneltua josko pian kuuluisi. Kyllähän se omaa mieltä helpottaisi kun sen jumputuksen ekaa kertaa kuulisi!
 
Mäkin ajattelin ostaa, ehkä tuun hulluks sen kanssa että kokoaika kuuntelemassa. :grin
 
Takaisin
Top