Huhtikuun raskauskuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tinja79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen värjännyt ekassa raskaudessa ja olen nytkin värjännyt. Mulla on kampaaja ens torstaina ja ajattelin kysäistä kampaajalta että mitä mieltä hän on. Toisaalta vois viedä väriä enemmän oman värin suuntaan niin vois pitää pidemmän välin kun nyt on ollut 5vkoa väliä. Mutta toisaalta kaikkea kemikaaleja ei voida välttää, kyllähän me hengitetäänkin jo kaikenmaailman pakokaasuja ym. ja mä joudun töissä käyttämään käsidesiä monta kertaa päivässä.

Joo, ihan totta tuokin mitä Astra kirjoitti. ^ Mutta kuten taisin jo aiemmin mainita minulle vaan on töiden ansiosta tullut vähän kyllästyminen tähän kemikaalikuormaan, ja pyrin vähentämään lapsen saamaa kuormaa missä kohtuu helposti pystyn. Mutta en todellakaan ole fanaattinen ja aion toki värjätä tyvikasvun heti kohta kun eka kolmannes alkaa olla loppusuoralla, ja voin kertoa että on jo aikakin!!! Kysyin asiasta myös raskaana olevalta kampaajaystävältäni, hän sanoi että on suosinut itsellä raitoja koska niissä väri ei ota iholle yhtä paljon. Toinen kampaajakamu suositteli värinaamioita tms tähän alkuun.

Muuten tänne kuuluu vaihtelevaa, aika matelee kohti ensi tiistain ultraa alkuviikosta olleiden pikkuvuotojen säikäytettyä minut lähes shokkiin. :eek: Mutta nyt ei ois enää kuin 3 yötä, onhan se sentään vähän madellut eteenpäin aika...

Mies harmitteli kun ei vieläkään pääse ultraan mukaan, pitää varata nt-ultra sitten niin että varmasti pääsee. JKMH. Jotenkin ihanaa kun toinen on niin innostunut tulemaan, neuvolaankin halusi matkaan vaikkei sillä ekalla kerralla paljoa ollut isille tarjota kun ei vielä sydänääniä kuunneltu tms. Tänään muutenkin on ollut jotenkin niiiiiin lämpimät tunteet miestäni kohtaan :Heartpink, joinakin päivinä on ollut "hieman" vastakkaiset mielialat. Eli selkeesti pientä mielialanvaihtelua ilmassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille marrasmammoille!

Huh, yövuoro töissä takana. Jännitti hieman tuo yövalvominen mut hyvinhän se meni :)

Aamu alkoi vatsan kuuntelulla, ooteltiin tovi kun tais olla kiirettä ennen kuin pysähtyi hetkeksi. Luulen että säälistä halusi meidän kuulevan hänet ettei huolestuta :p Nyt jotain lounasta loihdittava tälle päivää sekä tekemistä ettei mene nukkumiseksi :wink

En ajatellut tämän ekan kolmanneksen aikana värjätä, mutta ehkä raitoja sitten myöhemmin. Tosin suunnitelma saattaisi olla ihan sama, vaikka en olisi raskaanakaan! Eli ei mikään radikaali välttämissuunnitelma. Muutenkin on jotenkin vähän löysempi pipo tässä toisessa raskaudessa, liekö liikaakin. Viimeksi vaihdoin heti deodorantin alumiinittomaan ja jätin mm. hajuveden kokonaan pois. Nyt on molemmat edelleen käytössä.

Mä värjään tänään. Vaalean punaiset hiukset eivät ole kauniit. Värjään niin ettei sit enään raskauden aikana värjätä uudelleen. Ja nikotiinitbl on käytössä, yritän olla polttamatta.

Muokattu viimeksi:
Alkaako olot helpottaa vai paheneeko?

Täällä aika tasasesti mennää kuitenkin se ihan KAMALIN on toivottavasti takana päin :) Syömällä saa ihmeitä aikaseksi :grin Kuitenkin alavatsa tuntemukset/kivut ja ne on välillä viiiltäviä... :eek: Kuitenkin siihen paha-olo jaksoon!!! Käy mulle! Ei kestä kauaa sekä tuon sykkeen kuuleminen aamuisin rauhoittaa mieltä :rolleyes:

Lähinnä kun kuulee olotiloista että laaja on alue missä liikutaan, oma kokemus aikasemmista kerroista on ollut pahojen olojen suhteen. Niitä vähän jännittelin nytkin.. :confused: Väsymyskään ei ole ollut pahimpana oireista tällä kertaa. Levätty on, kun on ollu tarve/mahdollisuus ja sillä on pärjännyt.

Kunnon yöunet takana, kohta voi töihin suunnistaa iltapäiväksi. Seuraava vapaapäivä pääsiäisenä eli nyt sit koetellaan jaksamista! :)

Millä viikolla Pömpylä olet nyt kun löydät ilmeisesti sydänäänet jo useimmiten? Mulla huomenna 9+0 ja mietin josko kohta uskaltaisin pyytää doppleria lainaan.

Mäkin haluan dopplerin!!!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Mä ostin äitiyskirpparilta sellaisen ja saan kotiin sen ens viikolla hih..... Siis dopplerin

Löysin ekan kerran jo 9+4 dopplerilla itse kotona sydänäänet. Ei pidä tuskastua sen kanssa, toisinaan menee 2min ja toisinaan 20min ennen kuin havainnut löytyy :)
Hain dopplerin jo 9+1 lainaan mutta en silloin ainakaan vielä löytänyt. Enkä ehkä osannut kuunnellakaan niin että tunnistaisi selkeästi o_O

Tuosta sitten onkin nyt ollu mielenrauhaa ja apua! Meinaan eilen illalla veden sekaista verta alkoi ensiksi vuotamaan!!!!! :mad: ja sitten se muuttui enemmän verenpunaiseksi mutta nyt aamun mennessä rauhottui ja toivottavasti loppunut kokonaan.:confused:
Illalla jo piti etsiä äänet mahasta ja nyt aamulla löytyi selkeästi heti. Taidettiin nukkua vielä mahassa kun ei kiire ollut mihinkään ja rauhassa sai kuunnella :wink

Kyllä täytyy koetella ihmismieltä! Jotenkin tuntuu kohtuuttomalta nämä kaikki "ylimmääräiset" tiputtelut :sad001

Mitäs tänne kuuluu? :)

on;
Meille ei isompaa.. Huomenna käynnistyy rv 11+ (12 viikko siis). Hurjaa aatella että kohta eka kolmannes takana!:eek: Välillä olo että onko siellä oikeesti ketään..
Ens viikko ois lomaviikko ja siellä oiski sitte ultra oottamassa :) ja jos käviis kirppareilla kierteleen pieniä vaatteita kattomassa! :love017
Tänään kävin verinäytteet labraan jättämässä. :) Ja pääsiäisenä aattelin värjätä hiukset.. tainnu viimeksi värjätä tammikuussa, alkaa olla sen värinenki et on jo aika! :grin Värjäyksen suhteen oon aatellu et voi värjätä/sävyttää/raidoittaa kunhan sitä ei tee jokapv/viikko.. :) maalaisjärkeä käyttäen siis!

Aurinkoa viikkoonne!

:smiley-angelic003

Mullakin tilauksessa doppleri, pitäs tulla tälläviikolla.:) oli ihan pakko tilata ku nt-ultraan vielä kaksi viikkoa, ja jotenkin tuli sellanen olo, et on pakko yrittää saada kuulumisia pikkuselta ennen sitä.:p Ar-ultrastakin alkaa olee jo kohta kuukausi. Tänään alkoi rv 10 ja hitusen on huono olokin viimeviikon lopulla helpottanu, ehkä siitä joku pieni huoli noussut. kovasti toivon, että saisin äänet kuuluviin, täällä kyllä lueskellut ihan positiivisia tarinoita.:)

mulla ultran mukaan nyt 7+1 ja olot pahenee. Aiemmin omi iltaisin huono olo ja turvotti ja rtoi..nyt se on myös aamuisin ja vähän väliä, enitrn silloin kun liikun, siis kävelen tai jotain vähänkin reippaammin.
tänään rupesin poikaa hoitoon viedes kakomaan ja nesteet oksesinkin, oli kyl naurussa pitelemistä kun poika "teki samaa" eli esitti että häntäkin muka oksettaa ja räki x) piti mahaansa ja sylki..
meinasin jo et jos kunnolla lähtee noususuhtanteiseks soitan,töihin et taitaa vatsapöpö olla iskeny kun rupesin täs oksentaa, onneks ei tarvinnut.
pääsiäisen jäökeen joudun oottelee,ar ultrausta siis,toista, yhdessä jo kävin :)

Tykkäsin Pömpylä viestistäsi, siis kiitos doppler-kokemuksistasi. Tuosta verenvuodosta en kyllä tykkää yhtään, itsekin viime viikolla pienet "tuhruvuotopaniikit" läpikäyneenä. Huomenna on kontrolliultra rv 9+1. Jos KUN siellä kaikki on hyvin, niin voisin siis loppuviikosta doppleria kysellä lainaan, sitten ehkä osaisin suhtautua maltillisemmin sykkeen etsintään. Oon kyllä niin jännittynyt huomista odotellessani ettette usko. Vaikka tihruttelu oli toooosi vähäistä, ja sitä ei ole tullut sitten keskiviikon, aina löytyy tarinoita joissa km on alkanut juuri noin. Toki löytyy myös niitä positiivisia tarinoita, jopa enemmänkin, mutta mikä jää panikoijan mieleen..? :confused:

Muuten kai tähän raskauteen kuuluisi ihan hyvää, vointi on ok, oireet lieviä mutta jotain kuitenkin, iho ja hiukset ok. Eli olisin varmaan ihan onnellinen odottelija ilman paria punaista häivähdystä vessapaperissa...

Moi kaikille :)
Täällä mennään 8+1 ja keskiviikkona olis sit se eka neuvola .En muistanu että tää alku on näin voimia vievää,olo on meinaan ihan rätti ja kaikki etoo :(.Hirvittää aatella mikä hb nyt on,kun se on joka raskaudes rajusti laskenu.
Pakko on vaan ollu pyörittää arkea vaikka ei ois millään jaksanu, odotan niin paljon että voimat alkaa palautua ja tästä saa ja jaksaa taas nauttia :) onneks on pääsiäinen kohta ja isovanhemmat saa auttaa muksujen kans :)
Voimia teille ja iloa päiviinne :)

Huuuuiiii... Tänään kauan odotettu kontrolliultra. Kyllä tuntui viikko sitten tihruvuotojen jälkeen ettei tää päivä koita ikinä, mutta tulihan se vihdoin. Tänään ratkeaa sitten asiat, suuntaan tai toiseen. Pitäkääs peukkuja Ladies! :)

Täällä käytiin Kättärin kautta vielä varmistamassa vuodon syyt. Alkoi uudelleen ma iltana tuo tiputtelu.... :mad:

Kuitenkin kaikki hyvin :) Ultrattiin ja liikkuva tyyppi löytyi :rolleyes: Koko ajan kotona äänet kuulu vatsasta, mutta että on oikeassa paikassa sekä kokoonsa vastaava, toi suuren helpotuksen!

Kaikki toitottaa että OTA nyt rauhassa ymym... alkoi oikeen V#¤%%#¤ että kun MINUN kropassa ne asiat tapahtuu... minun kohtu, minun mieli ja minun olotilat!!! Minä ne KAIKKI KOEN! Joten hyssyttelijät voi pitää suunsa supussa. Ei meinaa 2 km:n jälkeen sekä tuon viimeisen viime syksyisen osastoyön jälkeen paljoa naurata :mad: Kaikki vuoto on tarkistettava, ikinä ei voi tietää... mut sen ymmärrän ettei alle 12 vkoselle voi tehdä mitään. Kuitenkaan en ole valmis kohtuani menettämään ja odottelemaan kotona tulehdusriskin ymym kanssa... ANTEEKSI avautuminen :eek:

Oli jonnekin pakko tämä sanoa... Mies ymmärtää joo, mut aika äkkiä saadaan kiehtova keskustelun sävy koska alan toitottaa tätä MUN kroppa "skeidaa" :grin hih! Buuuh!

Nyt lepoa tämä loppupäivä ja huomenna virkein mielin töihin :)

Hienoa Pömpylä että kyytiläisesi oli kunnossa!
Mulla on vähän päinvastoin, että kukaan ei todellakaan puhu mitään raskauteeni liittyvää, edes mies,
ja onkin välillä asian tiimoilta yksinäinen olo. Täälläkin on tuo "työnimet" keskustelu, mutta eipä ole sinnekään kirjoitettavaa kun meillä ei yksinkertaisesti puhuta aiheesta mitään. Lapsi on kuitenkin todella toivottu ja "suunniteltu" :) Mies oli samanlainen tuppisuu kun odotin esikoista, muistankin että silloinkin ärsytti se,
mutta onneksi hänestä kuoriutui ihana isä sitten lapsen synnyttyä.

Toivon mukaan kaikki olisi torstain ultrassa hyvin ja sitten ensiviikolla olisi se maaginen 12-viikon raja ohi.
Ehkä sitten löytyisi enemmän juttuseuraa kun asia ei olisi enää niin salainen :)

Huuuuiiii... Tänään kauan odotettu kontrolliultra. Kyllä tuntui viikko sitten tihruvuotojen jälkeen ettei tää päivä koita ikinä, mutta tulihan se vihdoin. Tänään ratkeaa sitten asiat, suuntaan tai toiseen. Pitäkääs peukkuja Ladies! :)
Joko me pian kuullaan ultrakuulumiset? :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin