Huhtikuun mutinat

Täällä vaan vi..uttaa >:( ketuttaa.. ärsyttää. .. haluun jo pois töistä! Enää pari viikkoa mutta itutus vaan yltyy.

Samoilla fiiliksillä täällä. Eikä johdu edes raskaudesta vaan ihan uskomattoman huonosta ilmapiiristä työpaikalla. Tiiän että saisin neuvolasta saikkua jos vaan pyytäisin, mutta jotenkin ei anna luonto periksi. Työkaverit on sitä mieltä että pitäis jäädä pois että saisi levätä (stressitasot huitelee jossain taivaissa), mutta itse ei taas haluaisi jättää niitä pulaan. Fyysisesti kun töissä vielä jotenkuten pärjäisi.

Vielä olis kahdeksan viikkoa töitä, tuntuu ettei kiinnosta, enkä oikein jaksaisi tehdä niitä. Mutta pakko on, kun ei ole mitään perustetta saikullekaan jäädä. :grumpy:

Voin vain kuvitella kuinka on ittellä jalat "poikki", kun ens viikolla alkaa 8h työpäivät ja tottunut istumaan koulun penkillä... :confused: muutenkin tuntuu jalat väsyvän nykyään helpommin.. mutta onneksi työjakso kestää vaan 7viikkoa ja sen jälkeen loma :hello2

Johku toi kuullosti ihan mun ekalta lääkäriltä, hyvä ettei se googlettanut raskautta ensitöikseen ku menin sinne ihan alussa :D Määräs hiivaanki asettimillisen lääkkeen, enkä mä tienny ettei sitä asetinta saa käyttää, kukaan kertonu.. No joo, vaihtoonhan se meni se lääkäri :P

Mulla oli pääsiäispäivänä jalat ja reidet niin kipeet ku istuttiin koko päivä vierailla, sitte vielä ajoin kotiin ku tietysti ainoo joka ei juonu ni mietin seuraavana päivänä ko vieläki särki, että miten ihmiset pystyy raskaana koulussa istuun :D!

Joo miulla oli täs muutama koulupäivä keväällä ku kävin saattohoidon lisäkoulutusta, ni enemmän ne koulupäivät miuta rasitti ku töissä olo, vaikka olis mite mielenkiintonen aihe ni istuminen koulunpenkis oli kauheeta.
Tuohon koulutukseen olin ilmoittautunu ennen kuin tiesin olevani raskaana ja olisin varmaan ollu ilmoittautumatta muuten. No koulutus oli ihan mukava vaikka on jotenki hurjaa miettii kuoleman asioita ku mahassa on uutta elämää. Nyt miul on viel näyttöviikko edessä omalla työpaikalla, olis voinu mennä muualleki mutta ajattelin et raskaana olles on kivempi olla omassa työssä ku mennä sotkee muille osastoille tai palvelutaloille.. Hirvee ressi vaan ollu ku töiden ohessa on pitäny tehdä koulutehtävii koko kevättä, eilen ei kyl jaksanu..

Tulipahan retkahdettua! Kauppareissulla ei pystynytkään menemään Hesen ohi vaan piti piipahtaa. Ja kyllä maistui kana-ateria hyvältä! Joskus viimevuonnaollut viimeksi syönyt mitään burgeri-mättöä..
Yleensä mulle käy kyllä niin, että kamalasti tekee mieli hampparia, mutta sitten kun sellaisen saa, niin se onkin pettymys se maku. Mielikuva on parempi kuin todellisuus. Mutta tänään maistui :D ...menis vielä vaikka yhdet ranskikset lisääkin. Majoneesilla.

Täälläkin tekee mieli hamppareita! Sen jälkeen kun me tehtiin ekan kerran itse hamppareita niin ei oo heseen tarvinnu sortua. Kotitekoiset on niin parhaita ja superhyviä eikä oo vaikeita tehä :)

Tässä ketjussa saa varmaan mutista vähän miehistäkin. Olenkohan ainut, joka ärsyyntyy tohon toiseen puoliskoon välillä ja oikein kunnolla.. tuntuu et nyt kun on tosi raihnanen olo ja viimeset työvuorot tekee aika tiukkaa, tulee vaan sellasta vähättelyä. tuntuu että miehellä on sellanen käsitys että käyn töissä vaan istuskelemassa, vaikka todellisuudessa oon liikkeessä 6 tuntia kahdeksasta ja se on paljo kyykkyjä, huoneesta toiseen juoksemista ja portaita ylös alas. hoitaja siis olen. sitten kun vapaapäivänä ajattelen ottaa levon kannalta, niin tulee vaan kommenttia että "ei oo kumma jos on jumeja sinulla kun et liiku ollenkaan". käyn myös koirien kanssa lenkillä päivittäin. ARGH. sitten kuitenki ite yritän olla myötätuntoinen ja kuunteleva jos on ollut hänellä raskas tai huono päivä töissä.

Tänään soitti neuvolan täti sitten aamusta että sokerit on ok mutta rautakuurin voisit aloittaa. Hemoglobiini siis tippunu 110 ja viime syksynä kun oli 145 ja talvellakin vielä se 135.

Meillä ei (enää) vähätellä meikäläisen toimia onneks. Oikeestaan muuten todella tyytyväinen tohon miehen alkuun mutta toi lastenhuoneen kunnostus! Ei tapahdu ei niin MITÄÄN! oon pyytäny että revittäis vanhat tapetit irti (että hän näyttäis kuin se tapahtuu ja minä sit revin kans) ja haettas uutta maalia ja läästittäis seinälle. Ja sit se kauan odotettu Ikean reissu (lipasto, pinnis - ehkä matto tai pari pitäs hakea).. kohta miusta ei oo enää tätäkään vähää apua ja saapi sitte tehdä yksin ja minä taputan tahdin :D

Meilläki toisinaan kotona tulee sellanen fiilis ettei usko et mie en ihan kaikkeen pysty niinku nyt esim imurointiin, kuitenki 200neliöö kahdes kerroksessa koiran karvaa. Töistä ei tuu sellasia kommentteja ku ollaa molemmat hoitotyös ni tietää mitä se on

Meillä ei (enää) vähätellä meikäläisen toimia onneks. Oikeestaan muuten todella tyytyväinen tohon miehen alkuun mutta toi lastenhuoneen kunnostus! Ei tapahdu ei niin MITÄÄN! oon pyytäny että revittäis vanhat tapetit irti (että hän näyttäis kuin se tapahtuu ja minä sit revin kans) ja haettas uutta maalia ja läästittäis seinälle. Ja sit se kauan odotettu Ikean reissu (lipasto, pinnis - ehkä matto tai pari pitäs hakea).. kohta miusta ei oo enää tätäkään vähää apua ja saapi sitte tehdä yksin ja minä taputan tahdin :D
Rupeat jostain kulmasta vaan repimään tapetteja irti niin saattaa alkaa tapahtua ;) paperitapetit jos on niin rautakaupasta saa tapetinpoistonestettä tai liisteriä jota lätkit seinille tarpeeksi niin ne tippuu itsekseenkin :)

Tapetti lähtee irti ihan vedellä sumuttamalla eka märäksi, ei tarvii mitää poistoaineita.. Nimimerkillä, kolme huonetta tapetteja repineenä helmikuussa ;)

Juu kyllähän ne lähtee, paitsi jos on vedetty muutamat kerrokset päällekkäin niinku meidän asuntoon oli edellinen omistaja tehny :)

Nuo on tommoset "pehmoset" kuviotapetit ja varmana löytyy kerros tai pari tapettia alta :D noh.. saa nähdä millä aineella ne sit loppujen lopuks saadaan irti :P

Tänään on tullu harjotussupistuksia reilusti, pari tuntu pahalta :/

Ainii ja töiden jälkeen oli semmonen discojammi pääl masus et oli pakko hihitellä iha ääneen ku katto mahan heilumista :D kutsuin isännänki kattoo, näki kyl ja halus kokeilla kädellä. Noh het ku käsi osu mahaan ni tuli hiiren hiljasta masus :D

Takaisin