Huhtikuun mutinat

Omituista miten nää olotilat vaihtelee kun käynyt tuon eskarilaisen kanssa joka päivä puistoilemassa kävellen ja eilen tuli tehtyä 2 lenkkiä joiden jälkeen niin karmeet krampit ja vihlonnat koko illan ja yöllä kovat alavatsakivut....Miks mulla onkin sellanen olo et synnytys on lähellä vaikka vielä komisen kuukautta aikaa. Nyt nää olot jatkunu koko aamun ja istuminenkin saa mahan ihan kramppiin puuhh valivali...
Noh kotona tässä oleillaan että makoilua sitten vaan vaikka jyskiin kyllä lähdetään miehen kanssa tänään ostamaan pimennysverhoja kun tuo valo tuolta ihanasti sisään pyrkii. Uudet tapetitkin on nyt tilattu ja vauvan sänkyä kattellut et olisko parhais kuitenkin pyörillä liikkuva kehto minkä saa oman sängyn viereen!!??:Heartbigred

Minä en enää tiedä onko ähky vai nälkä... Oikeesti. Pitää ihan miettiä, että mitä on syönyt ja milloin viimeksi että osaa erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan. Tai voihan se olla että on vaan niin kovasti jotain ilme masussa, että se tuntuu semmoiselta.. täydeltä.. Ja silti hiukoo. Mutta nyt päättelin että pakko se on olla oikeasti mälkä, kun viimeksi oon syönyt puolilta päivin.

Mullakin ois alkukesästä yhet häät. Ne on vintage-teemaiset ja yleensäkin oon vähintään juhlissa sonnustautunut vintageen. Olis ollut sopiva mekko sinne, mutta eihän se nyt mahu, eikä noita vintage-mekkoja niin vaan vauvamasulle löydy.

Minä en enää tiedä onko ähky vai nälkä... Oikeesti. Pitää ihan miettiä, että mitä on syönyt ja milloin viimeksi että osaa erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan. Tai voihan se olla että on vaan niin kovasti jotain ilme masussa, että se tuntuu semmoiselta.. täydeltä.. Ja silti hiukoo. Mutta nyt päättelin että pakko se on olla oikeasti mälkä, kun viimeksi oon syönyt puolilta päivin.
Just kävin samaa ihmettelee tonne oireisiin! Ykski ilta ku käytiin ravintolassa illallisella ni meinaa salaatti tulla ylös, ku ei vaan mahtuis! Niin outoo :D Nyt pitäis taas lähtee, yhh.. Mitähän muuta kevyttä sieltä listalta löytys :D

No niin sairaalalla käyty 24 viikko tarkastuksessa ja ai että on taas niin ristiriitaiset tuntemukset o_O Ensin sain kehuja kuinka hyvin olen sokerit hoitanut ja kun menin äitipolille mies lääkäri osasi nykästä kerralla jalat alta sanomalla että taas siellä kasvaa jättiläinen paino arvio 728g ja loppu kaneetti oli että mitä muuta voi odottaa kun äitikin on noin ylipainoinen!!! loppu tulos oli että lähdin sieltöä itkukurkussa pois sterilisaatio paperit kourassa että semmoinen reissu tällä kertää:sad001 En tiedä olenko jotenkin yli herkkä mutta jotenkin minusta tämä ei tuntunut ollenkaan mukavalta kohtelulta... Joo olen ylipainoinen mutta kaikkeni yritän lapseni eteentehdä :Heartred:smiley-angelic001

Kyfi ei voi olla totta, tais olla mieslääkäri pikkasen väärällä alalla jos tolleen meni sanomaan! Kenellä tahansa tulis tommosesta paha mieli :sad001. Toivottavast ei sama lääkäri osuu enää kohdalle, tostahan vois tehä vaikka valituksen.

täällä ainakin yksi normaalipainonen jolla taitaa kans kasvaa jättivauva, hurjia painoarvioita ollut jo pitkään, aina monta sataa grammaa enemmän kuin viikot kuvais, eikä voi olla edes vanhempi kuin on arvioitu kuin korkeintaan muutaman päivän. ei oo myöskään kovin lohduttavaa kun suvussa ollut tosi isoja lapsia melkeen kaikilla, itsekkin olin liki 5kg... että eipä se meidän suvussa ainakaan äidin painon mukaan mene. niin ja kun oma äitini oli viimeisen kohdalla itse aika tuhtissa kunnossa, syntyi tämä pikkuveljeni 3,6kg ja ihan täysaikaisena. tsemppia kyfi, voihan se kasvu vielä siitä tasaantuakkin

Kyfi 98...
Siis aivan järkyttävää!!!
Ehdottomasti valitusta eteenpäin!
Jos et muuten tee niin kuvitteleppa että olis kohdellu sun rakasta hyvää ystävää tollatavalla ja olisit katsonut miten hän olis itku kurkussa lähtenyt STERILISAATIOPAPEREIDEN kanssa pois ÄITIYSPOLILTA!!! Aivan järkyttävää ja jos kerrot mikä sairaala ja lääkärin nimen niin voin kyllä soittaa sinne huomenna.. Mä oon ihan pyhää raivoa täynnä!!

Eikä tosiaan ole painoarvio vielä mikään hurja. Ainakin sulla on lempeyttä ja rakkautta kasvattaa lapsesta ihana kiltti ihminen eikä sellasta hirviötä kun se lääkäri <3

:Heartpink:Heartred:Heartpink:Heartred:Heartpink:Heartred:Heartpink

Kyfi; mulla oli painoarvio 27+2 1200g. Lääkäri toki sanoi, että iso on vauva mutta näissä vaikuttaa geenit hyvinkin paljon (sekä oman että miehen puolen poikavauvat olleet päälle 4 kilon kaikki). Iso olen toki itsekin ja sen tiedän, melko asiaton kommentti lääkäriltä tuossa tilanteessa. Heillä pitäisi koulutuksen puolesta jo olla vähän tilannetajua, valitettavan usein vaan kuulee näitä tämän tyylisiä kommentteja.

Olipas siinä vasta lääkäri! Nyt on tainnut jäädä koulutuksesta uupumaan hyvät käytöstavat! :/ Eihän sille itse mitään voi jos lapsi isoksi kasvaa (poikkeus radi, mutta ei sillekkään oikein itse
mitään loppuviimeks voi, se joko puhkeaa tai sitten ei) , toiset saa isoja vauvoja ja toiset pieniä, sillä sipuli.

Mulla on todettu teininä kun jouduin runsaiden kuukautisten takia käymään jos jonkunmoisella lääkärillä, että mulla on normaalia suurempi kohtu, joten se automaattisesti tarkoittaa, että saan herkemmin isoja vauvoja, kun kerran on tilaa kasvaa. Todettiin mulla vielä paastoarvosta radikin, mutta ainakin vielä arvot ovat olleet sen verta hyvät, että en ole tarvinnut lääkitystä vaan liikunta ja ruokavaliohoito ovat riittäneet.

Ihan järkyttävää käytöstä lääkäriltä! Ehdottomasti valitat, tosta on asiallisuus ja ammattitaito niin kaukana..

Hei kertokaahan onko teille neuvolassa puhuttu synnytys- tai perhevalmennuksesta? Koska tämmönen yleensä on? Musta tuntuu hassulta et ei oo ollu mitään puhetta kun tietääkseni se pitäis olla rv28-30? Vai oonko saanu väärää tietoa?

On puhuttu mutta ei ole viel mitää aikoja.. Mein keskussairaalan sivuilta katselin et ilmoittautuu voi vasta viikoilta 28 eteenpäin

Miä oisin lunttasu varmaan sitä lääkäriä nokkaan.. :s kamala!

Meille joo viime Kela-neuvolassa 14.3 annettiin aikataulut ja paikat perhevalmennuksee, jeee.. :)
Nyt oon viikoilla 26+2 ni menee sit viikolle 28.4 ku meillä eka valmennus. Siinä ryhmässä kesä-heinä-elokuu, et siihen nähden ni aika "myöhäsessä" vaiheessa mun mielestä ku sit kesäkuiset kumminki jo pidemmällä. :)
Oishan se toki voinu alkaa pikkusen aikasemmin. :)

Meillä alkaa valmennus huomenna. Anto ne ajat jo tokassa neuvolassa. Tosin tuo riippuu varmasti pitkälti aina siitä miten on paikkakunnalla odottavia, että miten ja mihin ajankohtaan ryhmät sijoittuu. Näin ainakin järkeilisin.

Mut laitettii kesäkuisten sekaan ku la heinäkuun alussa. Nyt ensviikolla vika käynti.. Suurimmaks osaks siel puhuttii imetyksestä. Jotenki oletin et saisin enemmän tietoo synnytyksest ja raskauden viime hetkist infoo :o

Täälläpäin info imetyksestä kuulemma kovin vähäistä. :s
En oo sen tarkemmin tutkaillu tot lappua et miten jaettu toi aika, et oisko lapussa kerrottu tapaamisen aiheita, mutta fiksuinta ja loogisinta ois että yhellä kerralla käsiteltäis aina yks aihe, eikä jäätäis samasta kertomaan joka kerralla vaikka sekin tärkeä aihe. Mutta kyseessä kumminkn ensisynnyttäjiä ni heille/meille kaikki aiheet tärkeitä :)

Takaisin