Huhtikuun hupsutukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maminka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla on tänään viikkoja 17+5, odotan ekaa, enkä todellakaan ole odottanut tuntevani mitään liikkeitä vielä muutamaan viikkoon. Nyt kuitenkin n. parin viikon ajan on jotain tuntunut, mutta eilen oli kyllä jo niin voimakkaita potkuja, etten voinu kyllä erehtyä. :)

miekin olen nyt viikoilla 17+1 ja olen kyllä omasta mielestä tuntenu potkuja. ja välillä ollu aika voimakkaita ettei voi erehtyä! :) ihanaa ku se siellä ittestään ilmoittelee :)
mulla rakenne ultraan vielä 4 viikkoa eikä millään  malttais oottaa että näkee et siel on kaikki kunnossa! :) mutta eihän se auta kuin odotella :)

Tyttis, paljon onnea poikauutisista emoticon

Mitäpä tänne... Tänään vika työpäivä ennen pääsisäislomaa, jonka siis alotan vähän etukäteen :) Pitkäperjantaina on kaverin häät Seinäjoella joten sinne suunnataan. Ja lähtö tehdään jo torstaina ja takas tullaan lauantaina, saadaan viettää luksusaikaa hotellissa samalla :D

Alkaa toi masukin sitten kunnolla tuoda itseään tykö, tuntunu (ja näyttäny) täs pari päivää siltä et se päivässä kasvaa jo reippaasti emoticon 
Mut ei se vielä iso oo (ainakaan semmonen mitä osalla teistä on jo) mut semmonen et jo näkyy. Kommentteja en oo vielä kyl kuullu, ehkä se ei vielä sit niin selkee oo, kaikki vissii aattelee et oon turvoksissa emoticon

Joo, tämä alkuvaihehan se on muille ihmisille kaikista tuskallisin kun ei kehtaa vielä sanoa että "jaa, odotat vauvaa!" kun joskus vaan ne kauniiksi tarkoitetut arvaukset ei osu oikeaan :D Mullaki on nyt muutamana päivänä tuntunu nivusissa kipua että kai sitä tässä alettaan kasvaan pikku hiljaa suuremmaksi ja suuremmaksi ja suuremmaksi. Ei mullekkaan oo vielä tultu sanoon mitään mutta ei sitä vielä oikeen edes huomaa jos on ulkovaatteet päällä, eri asia jos kotona näkisivät tai juhlissa, kyllä se pömppö sieltä paistelee.
Me ei olla vielä päätetty että kerrotaanko muille kumpi tullee, en ois ees ite halunnu tietää mutta ko mies haluaa niin sitten en voi olla jännityksessä ite loppuaikaa emoticon

Hei taas hei!

Sainpaha hölmöön aikaan ultrat Kättäriltä.. eka ois tossa 4.5 ja just meiä likan ruoka-aikaan ja toka sit 1.7 joskus aamulla.. Ihanaa yrittää saada hoitajaa.. pitää toivoa, että mun äitini on vapaana sillon.

Jahas.. palaankin parempaan aikaan!

multa eilen tytöharjottelussa  kysyttiin heti, et odotanko vauvaa, vaikka oli huppari päällä, eikä mielestäni näkynyt niin selkeästi, mutta näköjään jotkut ovat tarkkoja. eikä se haittaakaan, ihan mielissäni olen masusta ja on kiva, kun raskaus alkaa tosiaan jo näkymään. :)
tänä aamuna tuli ihan uus juttu, heräsin aamulla siihen, että vatsa meni aivan kivikovaksi. eikös se liity supistuksiin, mutta ei tuo nyt mielestäni mikään supistus ollut... tuntu vain siltä, että olisi ollut kireä vyö vatsan ympärillä, tai olisin jännittänyt vatsalihaksia.
onko kenelläkään muulla ollut tuollaista, tai tietääkö kukaan, mistä moinen johtuu? kuulostan varmaan vähän tyhmältä, mutta yllätyin, kun ei aikaisemmin ole tuollaista ollut.

Heii!

Ei oo Jenna täällä ainakaan havaittu (vielä) kivikovaa vatsaa. mutta ois kyllä hyvä tietää mistä se johtuu jos itellekin tulee eteen..kokemuksia?

aikasemmin täällä oli puhetta niistä "sukkapuikko" kivuista.
mitä teille sanottiin niistä lääkärissä / neuvolassa?
itelläni on sen tuntuisia tuntemuksia lähes päivittäin nykyään. eivät ole kivuliaita, mutta epämiellyttävää. voi ne tietty jotain muutakin olla, mutta sopis myös tohon sukkapuikko juttuun.

jäin eilen saikulle flunssasta. mulla menee röörit kyllä niin tukkoon helposti..ja nyt kun ei saa mitään kunnon avaavia lääkkeitäkään käyttää tähän nokkaan. no, saimpa pitkän pääsiäisloman :) toivottavasti tokenen pääsiäiseksi tästä.

oi että, monilla teistä on ollut jo toinen ultra!
tehtiinkö se pelkästään vatsan päältä? kauan kesti? ja oliko jotain muuta erikoista? emoticon
itelläni rakenne vasta 17.5 ..siihen on liian pitkä aika!!!! jännittää niin...

Mäkään en oikein tiedä noista sukkapuikkokivuista, mitä ne on. Mulla oli niitä tuossa jokin aika sitten, mutta nyt ovat kai lakanneet. Eivät olleet mitään kovin voimakkaita eikä kivuliaitakaan, joskus vain tuntuivat istuessa. Meinasin itse kysyä kivuista yleensä seuraavalla neuvolakäynnillä, joka on vasta 16.5.

Mäkään en oikein tiedä, miltä ne supistukset tuntuu. Joskus vatsa tuntuu kivukovalta, mutta se voi olla myös mun omaa kuvittelua...

Potkut ovat alkaneet tuntua selvästi täälläkin! Välillä tuntuu sellaista epämääräistä mukeltamista kohdun seudulta ja sitten pari napakkaa potkua. Liikkeet tuntuu parhaiten, kun pistää pitkäkseen. Käskin eilen miestä tunnustelemaan mahan pintaa, kun maha-asukki alkoi potkimaan, ja tuntuihan ne potkut läpi! Mies meni ihan sekaisin onnesta. Oon kyllä itsekin välillä yhtä sekaisin, kun tämä tuntuu niin oudolta. En ole vieläkään kunnolla kässännyt, että helkuta, mulla on vattassa ihminen! Toisaalta tämä tila tuntuu niin luonnolliselta ja toisaalta niin oudolta... Mulla menee kai synnytykseen asti, kunnes tajuan oikeasti tämän asian. Huhhuh.

Niin ja meillä on taas silviisii, että mies on mukana tässä odotuksessa täysillä, käy jokaisella neuvolakäynnillä ja osallistuu tarvikkeiden hankintaan ymv. Saa kyllä ollakin mukana, koska oli alun perin miehen ajatus lähteä koittamaan lasta. Kaiken kukkuraksi se aikoo pitää sen isyysvapaan ja vanhempainvapaan. :) Saa nähdä, miten miekkonen kestää. Itse ajattelin pitää vain äitiysvapaan, koska teen töitä kotoa käsin. Yrittäjänä voin myös itse määrätä työmääräni jaksamisen ja muiden menojen mukaan, joten tilanne on siinä mielessä näppärä myös odotusaikana.

Ja maha sen kun paisuu :) Jotkin takit ei mene enää kiinni ja housut olen vaihtanut äitiyshousuihin jo ajat sitten. Joku puhui aiemmin äitiysvaatteiden ostamisesta, ja itse suosittelisin kirppareita. Ostin sieltä henkkamaukan äitiysfarkut viidellä eurolla, ovat melkein uuden veroiset. Mun perse on sen verran iso, että ne housut pysyy takuulla mun päällä raskauden jälkeenkinemoticon

Heipparallaa.

Empä oo taas pitkää aikaa kirjotellu, menny aika nii nopsaa ko tuon esikoisen kanssa touhuaa. Ei ees välillä muista koko raskautta. Muutenki aika oireeton vaihe nyt menossa ku nivuskivutkii on hellittäny. Selkä kyllä jaksaa olla törkeen kipee mut muuta ei onneks oo.

Kyllä ne supistuksia on ku vatsa menee ihan kovaks. Mutta harjotussupistuksia siis. Itellä kans ollu parin viikon verra, aluks taas mietin et mikäs tää ihme olo mahas on mut sit tajusin et ainii nää onkii niitä supistuksia :D oli päässy jo unohtumaa nuokii et miltä ne tuntuu.. Vaarattomia siis jos ei niitä ihan älyttömästi rupee olemaa. Ja sukkapuikkokivutkii ihan normaaleita kaikesta venymisestä ja paukkumisesta johtuvia :)

Jee, enää muutama päivä ni puolivälin etappi saavutettu! Vielä ku jaksais sinne rakenneultraan oottaa joka muute miullakii on 3.5! Tais monella muullakii olla sillo. Tuleepaha sit ainakii ultrakuulumisia :D

Eipä ole paljon täältäkään kirjoteltu nyt.. eipä ole juuri ihmeellistä tapahtunutkaan. :)

Meillä rakenneultra vasta 9.5, ja jännä aatella että puol välissä ollaan jo melkein.. :) Niin nopeesti tä aika menny..
Jotkut jostain kivuista puhunu.. mulla ollu ny välillä vasemmalla puolella vatsaa aina välillä inhottavan olosta kipua.. tulee välillä kun vaan makoilee tai joskus ihan kävellessä/seistessäkin. Ja jotenkin en osaa paikantaa edes kivun kohtaa, tuntuu kuin tulisi jostain sisältä päin? No, ei kuitenkaan niin kovaa kipua ole ollu että lääkäriin soittaisin.. ajattelin kysellä siitä sitten seuraavassa neuvolakäynnissä.. Tosiaan, mulla ollu vasta 1 neuvola tässä, se oli joskus rv 7 ja seuraava on toukokuun puolenvälin tienoilla.. perusteluna kun olen toissynnyttäjä.. olis kyllä ollu kiva käydä useammin, sais tietää et kaikki on hyvin. :) Ja taitaa toi Turun säästölinjakin olla osasyynä..

huhheija, nyt ollu kyllä ihania ilmoja! :) sieltä se kesä vihdoin tulee. <3
Me ollaan tässä suuniteltu kovasti jo häitäkin, ne tosin v.2012, mutta parempi suunitella nyt ku tietää että vauvan syntymän jälkeen voi olla aika väsyny pitkän aikaa. Ja muutenkin parempi taitaa olla ajoissa suunitella niin ei tarvi välttämättä stressata niin paljoa. Puoliksi suuniteltu= puoliksi tehty. :)

Ihanaa kevättä kaikille mahakkaille äideille. emoticon

eipäs ole mullekkaan kukaan tullu sanoon että ootko raskaana jne :D ei vielä ihan silleen niin paljon näy että huomais :) ite oon kyllä sitä mieltä että on maha kasvanu ja nivuskipujaki ollu siihen malliin.
voi teitä onnellisia jotka saatte viettää pääsiäisen kotona jne. mie joudun oleen koko pääsiäisen töissä :/ mutta noo. ottaa sitten takaisin siellä mammalomalla :)
mullakin vasta rakenne ultra 18.5 enkä jaksais oottaa sinne asti! :) haluttais taas nähä että siellä kaikki hyvin. kyllä tulee välillä potkuja siihen malliin että ihan hyvin kaikki on :)

Jennalle: Se kivikova vatsa tai tiukka vyö vatsan ympärillä on niitä harjoitussupistuksia. Niin kauan kuin se ei satu ihan oikeesti niin niin kauan ne ei ole vaarallisia. Tai näin mulle on sanottu. Mulla on ollut niitä jo pitkään. Edelliseltä jouduin juuri näiden takia jäämään saikulle tosi aikaisin.

Kävin tänään neuvolassa ja mua varoiteltiin että rytmihäiriöt voi pahentua kesähelteillä, jonka takia täytyisi jäädä saikulle siis jos näin käy. Yritin sanoa että olen kesällä aivan valmis saikulle muutenkin. Muuten kaikki oli niin kuin pitikin viikkoja on nyt 18+1 ja hemoglobiinikin oli 135 että vielä kaikki hyvin. Anopille juuri nauroin että eikö kaikki ole hyvin kun verenpaine on alhaalla ja hemoglobiini ylhäällä. Tosin on tässä kaikennäköistä muuta pientä kivaa. Paino lähenee seuraavaa kymmenlukua, ja se tuntuu polvissa. Tiedän että se menee yli reippaasti jos ei aivan sitäkin seuraavalle niin ainakin lähelle. Ei sitä ole kertynyt nyt kuin 450 g/vko mutta kaikki kannetaan omilla jaloilla. Olin nyt kolmatta kertaa neuvolassa, ja seuraavaksi rakenneultra 6.5. toivottavasti vaavi ei pidä jalkoja ristissä, saisi itse aikaa varautua sukupuoleen. Ja kuulemma seuraavalla neuvolalla saa jo Kelan laput. Apua mihin tämä aika menee!

Juttelinkin tuossa jo äidinkin kanssa ja hänkin sanoi että ovat varmasti supistuksia, mutta kuuluvat asiaan. Kunhan pysyisivät tuollaisina kivuttomina eikä kamalasti alkaisi tulla. Haluan saada tuon harjottelun pois alta, ettei tarvii sen kanssa sitten alkaa säätämään, kun joskus palaan äippälomalta kouluun.. Onneksi kuitenkaan en joudu harjottelussa mitään nostoja tekemään, varsinkaan yksin. Eikä muutenkaan fyysisesti ole kovin raskasta, vanhukset ovat niin hyvä kuntoisia, että pienellä avustuksella pärjäävät.

minulle ei tuota painoa ole tullut, päinvastoin olen laihtunut koko raskauden ajan. Nyt viime neuvolakäynnillä oli paino noussut vaivaset 200g. en tosin ole paljon syönytkään, kun ei ole ollut nälkäkään. Nyt oon yrittänyt tietoisesti alkaa syömään hieman enemmän.

Mullakin on ultra 3.5 :) viikkoja sillon ois reilu 20.

Huomaan kans että turku säästää noissa neuvolakäynneissä tai sit se on täällä vaan joku tapa et käydään harvemmin. Vaikka oon ensisynnyttäjä ni tuntuu et kauheen harvakseltaan on noita neuvola aikoja.. Mutta eipä tässä nyt ihmeellistä oo ollukaan, pahoinvoinnit on takanapäin (tosin eilen oksensin iltapalat kaaressa) emoticon  Untakin on riittänyt ihan vaikka muille jakaa.. Eilen nukuin töiden jälkeen 3h päikkärit (en osaa nukkua mitään puolen tunnin päikkyjä) ja sit menin vielä 10 illalla nukkumaan.. Mies on varmaan tyytyväinen vähän kuihtuneesta seksielämästä =/

Mulla ei oo ketään vielä huomautellu masusta ja sit ku oo töissäki kertonu ni porukka on ihmetelly et se on niinkin litteä vielä. Itsestään kyllä tuntuu et maha turpoaa päivä päivältä isommaks ja varsinkin iltaisin on aikamoinen pömppis jo :D

Heeheehee! Ihmettelin, ku en löytäny tekstiäni toisesta ketjusta mistään :D Olinki sitte teiä ketjuun käyny kirjottamassa vaikka marraskuulle piti kirjottaa :D :D :D Jep. äitiys vie aivot :D

Mullaki on rakenne 3.5 :) ja sillon viikkoja reilu 20. :P 

Mulla on kans vasemmalla puolella tollasii ihmeellisii "pistoksia" :S ei aian mtu välil. 

Mä kärsin tosi pahasta käsien puutumisesta :( Aion kyl jutella tosta neuvolassa.
Mä oon tässä miettiny et kuinkakoha kauan mä pystyn ite esittää oman koiran näyttelykehässä ku siinä pitää jokatapauksessa juosta. Mulla on sisko tulossa sitä esittämään, ku mä en enään kykene, mut kauan saa juosta? :D en mä jokatapaukses millää mega mahal edes esittäis sitä, mut ajattelin et pystynköhä enää esim heinäkuu alussa esittää. hmm

Terkkuja pitkästä aikaa! On ollu niin menossa muutaman päivän ettei oo ees joutanu täällä viimesimpiä juoruja käyä lukemassa. 

Meillä alko tänään perhevalmennus. Aheena oli parisuhde. Pitkin hampain mies lähti mukaan "puuskutusharjotuksiin", mut valmennuksen jälkee kyllä sano et oli ihan kiva ja voihan nuo käyä. Mut jos toinen nassikka jossai  vaiheessa meille suodaan, nii sitte ei kuulemma enää käyä, kerta riittää :D Mulle se lähinnä on toisiin mammoihin tutustumista, varsinki ku ei oo hirveesti vielä näitä paikallisia kavereita. Ja oikeen mukavalta meijän pikku poppoo vaikutti, tullaan varmasti hyvin juttuun  emoticon

Ens viikolla ois jo rakenneultra!! Ei oo enää montaa yötä. Ja vloppna aateltiin kävästä päättämässä vaunujen väri, nii vois neki varata jo. Äkkiä aika menee, välillä tuntuu et liianki äkkiä! Just laitettiin molempien kämpät myyntiin eikä uuesta kodista oo tietoakaa. Ihan kiva ois jos Pitkolla ois koti johon mennä, mut saahaampahan pikku jännitystä aikaseks. Tää on tosiaan sitte miehen idea, mulla on Pitkossa ihan tarpeeks sydämentykytyksiä emoticon

Munarikasta pääsiäistä masuille! Huomenna onneks suletaan töissä ovet jo klo13, nii saa puolikkaan vapaapäivän :)

Heips... Mulla on kans nyt täs viimesen viikon aikana tullu noita harjotussuppareita,yleensä sillon ne huomaa jos makaa selällään kauan aikaa,samas asennos. Vauvelin potkut on ruennu tuntumaan nyt täs viime päivien aikana tosi selvästi,on se kyllä niin ihana tunne ku joku sielä masussa möngertää :) mulla on rakenneultra vasta 16.5,ja viikkoja on sillon päivää vaille 22...en kyllä millään malttais kans odottaa sinne asti,mut eipä auta. Onneksi on kevät jo näin pitkällä,menee päivätki paljo nopeemmin,eikä oo enää niin pimeetä :)

Meillä rakenne ultra ens tiistaina... Vähän huippua!

Potkut ja kiemurtelut tuntuu jo tosi selvästi, tuntuis olevan aika vilkas mukula tuloillaan!!!
emoticon

miten teillä esikoiset/nuoremmat muksut suhtautuneet kasvavaan kumpuun ja sen sisältöön? 

Meidän neiti välillä halii ja välillä potkii... Mutta eihän kaksi-vuotias osaa asiaa oikein vielä käsitelläkkään. Olisko mitään vinkkejä joilla asiaa saisi parivuotiaalle selitettyä? Jotain kirjoja tms.???? 

Miuzi: Oliks sielä perhevalmennuksessa kaikilla miehet mukana? Mä en nimittäin halua otota meiän perhevalmennukseen miestä mukaa. mut on se must aika noloo jos mä oon ainoo jollai ei oo kumppania siinä.

Takaisin