Mäkään en oikein tiedä noista sukkapuikkokivuista, mitä ne on. Mulla oli niitä tuossa jokin aika sitten, mutta nyt ovat kai lakanneet. Eivät olleet mitään kovin voimakkaita eikä kivuliaitakaan, joskus vain tuntuivat istuessa. Meinasin itse kysyä kivuista yleensä seuraavalla neuvolakäynnillä, joka on vasta 16.5.
Mäkään en oikein tiedä, miltä ne supistukset tuntuu. Joskus vatsa tuntuu kivukovalta, mutta se voi olla myös mun omaa kuvittelua...
Potkut ovat alkaneet tuntua selvästi täälläkin! Välillä tuntuu sellaista epämääräistä mukeltamista kohdun seudulta ja sitten pari napakkaa potkua. Liikkeet tuntuu parhaiten, kun pistää pitkäkseen. Käskin eilen miestä tunnustelemaan mahan pintaa, kun maha-asukki alkoi potkimaan, ja tuntuihan ne potkut läpi! Mies meni ihan sekaisin onnesta. Oon kyllä itsekin välillä yhtä sekaisin, kun tämä tuntuu niin oudolta. En ole vieläkään kunnolla kässännyt, että helkuta, mulla on vattassa ihminen! Toisaalta tämä tila tuntuu niin luonnolliselta ja toisaalta niin oudolta... Mulla menee kai synnytykseen asti, kunnes tajuan oikeasti tämän asian. Huhhuh.
Niin ja meillä on taas silviisii, että mies on mukana tässä odotuksessa täysillä, käy jokaisella neuvolakäynnillä ja osallistuu tarvikkeiden hankintaan ymv. Saa kyllä ollakin mukana, koska oli alun perin miehen ajatus lähteä koittamaan lasta. Kaiken kukkuraksi se aikoo pitää sen isyysvapaan ja vanhempainvapaan. :) Saa nähdä, miten miekkonen kestää. Itse ajattelin pitää vain äitiysvapaan, koska teen töitä kotoa käsin. Yrittäjänä voin myös itse määrätä työmääräni jaksamisen ja muiden menojen mukaan, joten tilanne on siinä mielessä näppärä myös odotusaikana.
Ja maha sen kun paisuu :) Jotkin takit ei mene enää kiinni ja housut olen vaihtanut äitiyshousuihin jo ajat sitten. Joku puhui aiemmin äitiysvaatteiden ostamisesta, ja itse suosittelisin kirppareita. Ostin sieltä henkkamaukan äitiysfarkut viidellä eurolla, ovat melkein uuden veroiset. Mun perse on sen verran iso, että ne housut pysyy takuulla mun päällä raskauden jälkeenkin