Huhtikuun hupsutukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maminka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jei, viikot poksuu taas!! Tänään 20+0 ja puoliväli!! Jippii! emoticon

Tiistaina toka ultra, jännittää onko kaikki hyvin ja selviikö jo kumpi tulee. Mahassa kauhea liikehdintä, ihan kun ois kaalikeittoa vetäny useamman päivän!! Kohta pääsee ostelemaan tavaroita, vielä olen jarrutellut...

Tsemppiä kaikille!!

Nyt löysin itelleni rauhallisen hetken ja kerkesin istahtaa koneelle seurailemaan tätä ketjua, melkosesti taas tullu tavaraa :D

Ite ostin sen Bola-korun eka ultran jälkeen. Ja oon pitäny sitä melkeen joka päivä. Nythän Pitko vasta alkaa kuuleen sen kilinän, mut varsinki töissä ku ei saa mittää tehä, nii oon sitä voinu räpelöijä ;) Siinä on tosiaan ihan kiva idea, mut mite lie käytännössä. Rauhottaako vai alkaako pikkusta viiksettään se kilinä jo loppuvaiheessa niinku työkaverit veikkas?!?!

Puoliväli tosiaan saavutettu!! <3 Nyt se aika alkaa mennä nopeesti, pelottaa jo melkeen.. Kaikki kamat vielä hommaamatta ja muutenki ihan pihalla kaikesta mitä pitäis osata ja tietää!

Käytiin ukkelin kans lastentarvikkeessa kattomassa livenä vaunujen väriä, mut ne oli kaikki niin ihania et en kyllä osaa päättää (nyt vielä huonommin) et mikä se on se meijän väri. Ja hirveesti ois tehny mieli ostella kaikkee pientä ja söpöä, mut en saanu... Jospa se torstaina se lupa heltiää, ku rakenneultra on ohi ja ensimmäinen veikkaus sukupuolesta on ilmoilla :)
Just yks kaveri synnytti poikavauvan ja 3eri ultrassa oli sanottu et se on ihan selvästi tyttö. Kuinkahan kovasti sitä uskaltaa luottaa veikkaukseen???

Nyt pääsiäismunien kimppuun ku ei oo vielä paha olo, ens vloppuna sitte munkkeja ja simmaa!!! :P Ja tietenki Pitkolle vappupallo <3

No niin, nyt ne sit alkoi, supparit... Muutamana päivänä tullut sellaisia mahan kovettumisia, ihan kun olisi leveä vyö mahan ympärillä kireellä.. (näitä seuraa yleensä, ei aina, mahan meno sekaisin) Eilen tuli yksi erittäin kova, niin kova että tipahdin polvilleen manaillen "ai kettu, ai s***na".. Ja tänään, koiran kanssa aamulenkki korttelin ympäri (rauhallinen kävely) niin jo alkoi kotona, 5 min sisällä oli tullut 4 erittäin kovaa ja tuntui että taju lähtee.. NKL:n sivuille pääsin etsimään puh nroa niin luin että lepoon ja jos ei 2 tunnissa menneet pois niin sairaalaan.. Vielä tuli pari erittäin kovaa 7 min kohdalla ja 17 min kohdalla ja siihen loppuivat.. Huh huh! Sohvalla makoilin 2 tuntia ja nyt ne ohi. Onneksi ke rakenneultra niin voin kysellä lisää.. Levolla ne lähtee pois ainakin. Masukas liikkui ihan normaalisti ja dopplerilla sydänäänet normaalit niin en panikoi, mitään muita oireita ei ole tullut.. On tää aikamoista!! emoticon

Mulla tosi "IHANA" yö takana. Heräsin 4 yöllä ihan järkyytävään närästykseen! ihan akuheeta, en tienny et iha oikeesti muaki voi joskus närästää noin paljon! ei mikää auttanu en pystyny nukkuu :S sit lopult musitin et mutsi juo usein maitoo ku sitä närästää, no mä vetelin sit maitoa ja sehä helpottu! Samoin mä en pystynyt nukkumaan ku tuntu ku olis toinen sydän lyönyt täysiä alapäässä! eihän ne liikkeet sinne tunnu? vai tuntuuko? mutta tosi inhottavalta seki tuntu! ja toi ei ollut eka kerta ku tykyttää ku sydän sielä :o

Mulla on alkanu pahentuu tää käsien puutuminen.. nyt on ollut jo useemman vuorokauden ympäri koko keskisormi puutunut. Kannattaisko mnu soittaa suoraa lääkäriin vai neuvolaan?
niskat on hierottu läpi, ettei se sieltä nyt johdu ainaskaa toi puutuminen :S tää on tosi inhottavaa :S

Eilen mies soitti mulle ku on lähteny nyt tonne landelle ja snao et se on nyt iha oikeesti tosi innoissaa tosta lapsesta. Ei enään ahdista ku sen vanhemmat sai tietää, et olo on helpottunu ja se nyt oottaa iha innolla sitä lasta :)

19+2rv

oilily-
hyvä et sit loppuivat.kuulosti pahoilta :S

eevi-
no kylhän ne voi hyvinki alhaalla ne potkut tuntua :) ehkei nyt ihan ulkosesti kuitenkaa :DD mulla kun tää tyyppi istuu tuoll niin usein just tuntuu potkut ihan alhaalla taikka sivuilla.ootappa vaan ku tunnet ekan hikan :,) se se vasta jännältä tuntuuki x) nii ja keskisromestas en osaa kyll sanoa :O kokeilkaa viel hieroo olkapäiden aluetta jos siellä jossain on jokin lihas liian kireellä

xiina85: ei se ulkoisesti tunnu mutta sisäisesti tuntuu ku sydän jyskyttäis! ja ei tunnu kyllä msut yhtää mukavalta :D Oonki kuullu tosta hikasta et jotku o snaonu et se o aiak epämiellyttävä tunne :D No mulla on hierottu niskat läpi :( ei mikää oo auttanu, tää on tosi ärsyttävää :/

Jeesatkaa vähän,

Mua ahistaa kun mulla painaa kylkiluiden päihin joku, toisinsanoen tuntuu että joko siellä muljuu joku sisäelimistä tai kohtu. Mutta kun viikkoja on vasta 18+6 niin eihän se voi olla vielä kohtu. Eilen ahisti henkeä oikein reippaasti. En ole astmaatikko, vaikka olenkin allerginen melkein kaikelle muulle pölylle paitsi siitepölylle. Mulla on ajoittain oikein kova "möykky" varsinkin vasemman kylkikaaren alla/päällä. Se on kohdun yläpuolella kuitenkin. Harjoitussuppareita mulla on ollut taas melkein koko päivän aina kun nousee seisomaan. Niin että se kävely on hyvää liikuntaa mutta olisiko meillä vain äidille hyvä, eikä niinkään vaaville. Ja pahin on vasta edessä, muistan sen entuudesta.  Olen yrittänyt tehdä vähän kaikkea kotona, mutta kun taivutukset ei oikein onnaa, ne alkaa tuntua pahalta aika pian. Esim haravointi onnistuu kun ei tarvi vaan nostaa mitään maasta. Onko muilla ollut vielä vastaavaa vai olenko vain "herkkänä" taas.

romina: en osaa kyl sanoo tohon sun "möykyky" et mikä se olis. Mut siis totsta et jos mä alan nostaa jotain maasta ei se enää onnistu kauhee hyvi :S vatsaaki jo aika paljo, ni en pysty hengittää jos nostan jotai lattialta

Hellurei!

Täällä kanssa viikot poksuu ja paukkuu, puoliväli saavutettu emoticon
Eilen illalla tyyppi päätti alottaa semmosen karatetreenin tuolla masussa että voi sitä menoa. Ei kyllä enää tunnu miltään kevyeltä kuplimiselta vaan ihan kunnon monotusta ja tuntu ihan käteen ku tunnusteli masun päältä emoticon Ihan itkuhan siinä tuli ku lävähti kädelle semmosen pienen koiven osuma emoticon

Joo toi maasta nostelu... Huomasin tuolla reissussa ku kumartelin että ottaa niin jo masu vastaan (vaikka se mikään iso vielä olekaan), tuntuu et kohtu jää puristuksiin jos ihan normaalisti kumartelee, täytyy kai ruveta kyykistelemään :)

Nyt on reissut reissuiltu ja reilu 1200km tietä takana! Ihana pääsiäisloma oli kyllä! Käytiin Keskisillä shoppailemassa ja Tropiclandiassa pulikoimassa unohtamatta grillailua ja hengailua ihanien ystävien kanssa! :)

Me on nyt tehty päätös ettei oteta äitiyspakkausta vaan otetaan se raha. Vaikka se nyt olevinaan onkin paljon arvokkaampi se pakkaus niin mä haluan mieluummin vaikka vähän vähemmän sellasia vaatteita, joista oikeasti pidän :) Ja kirppiksiltä saa sillä rahalla vielä paaaljon enemmän kaikkea kuin mitä pakkauksessa olis.

Meidän isi on kyllä ihan yhtä innolla mukana tässä odotuksessa kun esikoisenkin. Tulee aina silittelemään masua ja juttelee sille ja antaa suukkoja <3 Joka perjantai kun vaihtuu viikot niin lukee Vau kirjasta sieltä isän puolelta mitä uus viikko taas tuo tullessaan, tulee mukaan neuvoloihin ja ultriin jne :) Lisäksi oon huomannu että tuo puhuu yllättävän paljon tästä raskaudesta työkavereiden kanssa.. Kertoo aina sit mulle illalla, et miten työkaverien vaimojen raskaudet sujuu :D

tyttis ja Alice_78 Onnea poikauutisista!!

jenna Et sie minustakaan mitenkään liian nuori odottaja ole! Mä olin 19 kun toi esikoinen syntyi ja nyt 20 ja toinen jo tulossa. Mun äiti oli kans 19 kun mä synnyin ja musta on ollu ihanaa kun on nuori äiti!

zibbh Mulle th sanoi niistä sukkapuikko-supistuksista, että jos niitä alkaa oleen paljon niin heti yhteyttä neuvolaan ja pikimmiten tarkastetaan että kaikki on kunnossa kohdunsuulla. Mulla oli esikoisen odotusaikana noita kipuja vasta ihan loppuraskaudessa ja ne just kypsytti sitä kohdunsuuta.

satu84 Meidän likka ei pal taida vielä ymmärtää mitä täällä masussa on kun on itsekkin vielä vasta 10kk vanha :D Mielenkiinnolla odotan miten suhtautuu vauvaan sitten kun se syntyy! :) mä oon muuten monta kertaa kirpparilla käydessä törmänny sellasiin lasten kirjoihin "meille tulee vauva" "Eemeli saa pikkusiskon" tms :) Jos Jemina olis vähän vanhempi niin olisin varmasti sille ostanu jonkun sellasen kirjan, mutta tuo on tosiaan vielä niin pieni ettei oikeen ymmärrä :)

Meillä esikoisen odotusaikana olis ollut tarjolla perhevalmennus, mutta päätettiin yhdessä miehen kanssa olla menemättä. Mä niin paljon luin kaikkea kirjallisuutta ja etsin tietoa netistä raskaudesta ja synnytyksestä etten uskonut hyötyväni mitenkään siitä valmennuksesta. Lisäksi mulla on paljon ystäviä, joilla on pieniä lapsia tai on raskaana, joiden kanssa on pystynyt vaihtaa kuulumisia ja puhumaan. Päätökseen toki vaikutti myös noi kaverien kertomukset tän kaupungin valmennuksista.

Masu vaan paisuu kun pullataikina. Täytyis ottaa vähän päivityskuvaa :) Ja tää pikkunen myllertää jo niin kovaa että välillä toivon et olis ees hetken paikallaan! Tuolla reissussa tuntu ekan kerran oikeen kunnon muljahduksia. Mä pelästyin niin paljon kun oltiin ajelemassa asuntoautolla sinne Lapualle ja yhtäkkiä vaan muljahti. Jarkkokin pelästy kun niin hätkähdin :D
 Viikko rakenneultraan!! Vitsi tää aika menee nopeesti :)) emoticon

Lauraelina , meilläki enään viikko! :)

Mulla on ollu tänään aika p*ska päivä. Mulla on nyt duunii klo 17-21.15 ja ajattelin sitä ennen viedä koirat puistoo rälläämään, mutta kun mä lähdin autolla ajelee, niin auto sammuki tien päälle.. bensa loppu.. en kerenny ku yhen pienen lyhyen tien päätyy ajaa ja se loppu. voi perkele olin iha hermon. sit no lähin tottakai viemää koriat kotii ettei kuumassa autossa pidä kököttää. Kävelin kotii. vein koirat ja etin pyörän avaimet. menin hakee pyörää aj huoamsin et renkaat oli ihan tyhjentyny talven aikana, no ajattelin silti kokeilla jos pääsisin sil vähä nopeempaa ku kävellen lähimmälle huoltoasemalle jossa myydään myös kanistereita koska sellasta ei mulla ole. Oli ihan yhtä tuskaa ajaa sinne asemalle ja sit ostin kanisterin ja bensat ajoin siitä takas sinne minne auto jäi. Tankkasin sen ja läks toimimaa. Sit jouduin viedä pyörän takas himaa kellariin. sen jälkee kävelin takas sinne minne auto jäi ja pääsin vihdoin pois sieltä ENKÄ MENNYT ENÄÄN KOIRA PUISTOON, mulla meni hoitaa toi kaikki 1½tuntia ja se oli nini yhtä helvettiä.. nyt on likanen olo ja haluisin mennä suihkuu mut en kerkee ku pakko se o duuniiki lähtee jo koht puolin. huoh :/
Mulla on huomenna ekaa kertaa keikka päiväkodissa :D oon ollut kyl josksu työharjottelussa mut nyt meen iha ekaa kertaa palkkalaiseks sinne keikkailemaa :P
Pe-Su meillä on nuoremman koirankaa jälkileiri :D
Mulla on kyl tää viikko jotenki iha kauhee täynä ja kiireinen, no onneks on vaa ni menee tääki viikko nopee ja päsäen rakenne ultraa :) Mieski iha innoissaa asiasta. Tänäänki hänelle tuli kutsu työhaastatteluu. Voi kumpa se nyt pääsis! 
viikkviikkoviikko rakenne ultraaa<3 tänänä 19+4rv

en oo taas pariin päivään kerenny täällä käymään niin oon jo aivan pihalla asioista :D
mulla tänään 18+0 :) pari viikkoa niin puoli välissä ollaan. ja rakenne ultraan vielä reilu 3 viikkoa. haluttais taas nähä pikkuista ja että miten siellä voidaan. potkuja oon tuntenu jo viikon verran ja voimistuvat vain koko ajan. ja ensimmäiset harjoitussupistuksetkin tulleet jo. minun mielestä inhottavan tuntuista. varsinkin aamuisin ku herää.
kyllä se kohtu tuntuu jo aikas hyvin tuossa ku kumartelee. ja tuntuu epämukavalta olla kumarassa ku se vähän painaa :/ ei tee mieli oikein kumarrella. mutta töissä joutuu pakon eestä kumarteleen.
jokos olette ostelleet vauvatarvikkeita? jos ei jo joillakin ole edellisiltä? :) mie en vielä oo mutta tutuilta oon vauvan vaatteita saanut. vaunuja ja kaukaloita olen kyllä kattellu ja valinnut jo minkälaiset hankitaan:) vaatteita aattelin sitten rakenneultran jälkeen ostella, jos vaikka näkis että kumpi sielton tuloillaan :)

Mulla oli eilen ihan tuska päivä... Iski ihan mahottoman mahataudin, oksensin noin 15 kertaa ja paskoin kahesti housuunkin siinä rytäkässä! emoticon  Pikku nuppukin tuol massussa meinas selvästi hermostuu kun ptki ja möyrys kokoajan ettei sit saanu edes levätty sillon kun en oksentanu... Saattaahan se tuol massun sisällä vähän pahalle tuntua kun sappinesteitä yrjötään... 

Aikani siin pähkäilin et mitäs ny kun ei millään mee ohi ja mikään ei pysy sisällä kun 5min. soitin päivystykseen ja laittovat apteekkiin reseptin pahoinvointilääkkeestä ja käskivät näytille jos ei rupea nestteet pysyyn sisällä ja pyörrytys lakkaamaan... No onneks se lääke autto!!!!

Vieläkin ihan naatti olo ja puskee tuskan hiekeä kun vähänkin perseensä sohvalta nostaa! Onneks mummo ja pappa kävi hakemas esikoisen illaks heille leikkimään ni saan levätä illan kun isäntäkin on ilta-vuorossa.

Huomenna rakenne-ultra, Ihanaa!!! Oon antanu isännälle valtuudet päättää kysytäänkö sukupuolta vai ei, tuntuis olevan vaikeuksia päättää. saas nähä kuin käy!

Kiitos emännille hyvistä vinkeistä esikoisen "valmistelua" varten!

Tosta mahan koosta, ei oo toivookaan enää kumartelusta, suosiolla kyykkyyn!!! Mulla tosin on aikasta iso maha, pitäs laittaa kuvaa mut ei taho ehtiä kun on työt ja kaikki muut menot haittaamassa vapaa-aikaa!!!

Heippa kaikille!

Ylihuomenna rakenneultra ja jännittää vietävästi. Toivottavasti olis kaikki hyvin. En ole vielä ostanut mitään tarvikkeita, enkä katsellut vaunuja tai muuta, mutta jos torstaina on kaikki reilassa, niin sitten varmaan jo hyvillä mielin voi... :)

Mahakin alkoi yhtäkkiä kasvaa, viime viikon lopulla oli pakko luovuttaa ja käydä parit mammahousut ostaan (oli stockalla muuten kaikki mammahousut alennuksessa!), paitojen kanssa onneksi vielä pärjää.

Supistuksia mulle ei tietääkseni ole tullut, mutta heti jos fyysisempää tekee, niin huomaa kyllä että alavatsan seutuun ilmaantuu lievää kireyden tunnetta, joka voi kyllä selkäkivustakin heijastua. On selkä ollut jo muutaman viikon kipeä, kaatumalla ensin loukkasin ja nyt ei oikein tahdo mennä ohi. Kaikki nostelu, haravointi ja sellaiset käy kyl voimille. Liikkeitä on tuntunut jo useamman viikkoa, välillä tulee varsin voimakastakin monotusta, välillä taas on hiljaisempaa. Sydän kyllä hyvin sykkii aina kuunnellessa.

Synnytysvalmennukseen (tai mikä nyt onkin) ollaan menossa, elokuulla kyllä vasta, toivottavasti ehtii kaikki kerrat käydä ennen kun pieni päättää ilmestyä.

Meillä on huomenna rakenneultra, ihanaa :) Ja rakkaan miehen synttärit emoticon
Ja soitinpa sit tänää yksityiseen neuvolaan ja varasin ajan 4D-ultraan (jee, saatiin vihdoin päätettyä et sinne mennään) ja se on sit ens viikon torstaina (ja se sattuu sit olee mun synttäripäivä) :D

Muutama viime päivänä oon nyt huomannu et tulee supistuksia, menee kohtu ihan kivikovaksi mutta ei ne kivuliaita oo, oudolta vaan tuntuu.

Ja ostoksista.. Tossa oisko ollu sunnuntaina kun käytii kirpparilla niin oli pakko ostaa Disney-body vauvelille, Nalle Puhin Tiikerin kuvioilla :D Muuten oon kyllä hillinny itseäni, ehkä sit kesemmällä :)

satu84- hyhhh että :S pikaista paranemista ett pääset huomenna sit sinne ultraan! mahatauti on kauhee!!!!

mulla oli tänään sykkeiden kuuntelukäynti neuvolassa. tyyppinen vähän pelotteli äitiä :( tuli muutamat sykkeen laskut ku kuunneltiin.Sit onneksi kun kuunneltiin pitempään yhtäsoittoo niin pysy sykkeet tasaisina! 145<3 luoja sentään et vielkii vapisuttaa.mietityttää ett onko se sit oikeesti niin normaalia niinku terkka väitti... toivottavasti.ens viikon torstaina onkii sit normineuvola taasen niin ei ainakaa onneks sen pitempään tarvii ootella :)
Sit multa katottii eka kertaa sf-mitta xD aikamoinen....rv20+3 ja sf-mitta 21,5cm emoticon mun maha on JÄTTI! :DD noooh...esikoisesta mun maha meni kans yläkäyrän yläpuolella...mut tää pomppas sinne jo heti :O voisin taas joku päivä ku muistan niin heitää kuvaa tuonnekki kuvaketjuun :>

Eevi No on sulla ollut hauska päivä! :D
satu84 voi yök, mä niin inhoan mahatauteja.. yks kauheimmista taudeista ikinä :S Oon kyllä niin kiitollinen, ettei mun oo tarvinu näissä kummassakaan raskaudessa kärsiä oksentelusta!
Hankinnoista: Meillä on hankittuna ne Britaxin b-dual sisarusrattaat ja Britaxin turvakaukalo + muutamia pojan vaatteita. Tytön vaatteita kun on joka kaappi pullollaan ja oon ihan varma, että tää on poika :D Rakenneultran jälkeen, jos päästäis itsensä oikeen valloilleen,sormet syyhyää päästä kirppiksille ja kaupungille pyörimään :)
xiina Muakin vähän jo kiinnostaa mikä mahtaa olla sf-mitta tällä hetkellä kun viime neuvolassa se oli sen 14 ja nyt tää maha on ottanu ihan kauheen kasvuspurtin!

Eilen illalla sitten pyörryin.. Istuin keittiönpöydän ääressä ja kirjotin täksi päiväksi kauppalistaa ja lähdin kattomaan löytyykö kaapista makaroneja niin taju läks ihan yks kaks yllättäen ja melkein samantien virkosin lattialta. Mahaltani mä virkosin ja mietin jo eilen pitäiskö johonkin ottaa yhteyttä, mutta kun ei maha sen kummemmin ollu kipee ja vauva potki normaalisti niin jätin sit soittamatta. Se tässä ihmeellistä nyt onkin, ettei mulla ollu ees mitenkään huono tai heikko olo enkä edes ehtiny tajuumaan, että nyt lähtee taju kun jo heräsin lattialta.. Ens maanantaina on jo seuraava neuvola niin täytyy ottaa puheeksi. Jarkkoa nyt vaan pelottaa, että vauvalle käy jotain tai lyön pääni enkä virkoakkaan ja Jemina on täällä yksin mun kanssa..

Tänään aamulla sit huomasin, että jippikaijee! Multa on alkanu tulee maitotippoja! Ehtihän tässä oleen kuukaus kaks ettei tullu! :D Muistaakseni Jeminaa odottaessa tais kans alkaa maidontulo rv 20 paikkeilla. On vaan tosi jees kärsiä tästä tiputtelusta 20 viikkoa ennenkun vauva edes syntyy! Kohta täytyy varmaan alkaa taas käyttää liivinsuojia tai muuten joutuu koko ajan olee vaihtamassa rintiskoita..

Lauraelina.
liittykö sun tajun lähtöön yhtään hetkellistä huimausta tai huonoo oloo kun jalat läks alta?
mullahan meni taas tollee et alko yks kerta päässä pyöriin helkutisti ja samassa alko oksettaa.Sekuntti niin jalat läks alta.Multa ei ehtiny taju lähtemään kuitenkaan.Olo alko helppaan heti jo pian lattialla istuessa.Hemppa ja verenpaineet ok :O ite epäilin ett ois sokerit romahtanu mut mistä tietää.. nyt on alkanu tuleen sellasta et jos äkkiä nousee nii päässä heittää

Onpas täällä tapahtunu! Oon ollu viikon lomalla Tukholmassa, niin pitkästä aikaa tulin tänne lueskelemaan. Kovasti oottelen jo rakenne ultraa, joka on ens ti :) Ei malttais millään oottaa!

LauraElina : Mulla on kanssa kaks kolme kertaa meinannu taju lähteä. Ajattelinkin huomenna neuvolassa jutella asiasta. Kaikilla kerroilla oon menny ihan kalpeaksi ja kylmä hiki puskenu naamaan. Sitten huimaava olo. Mutta aina on menny ohi, ku on menny istumaan ja hengitelly rauhassa. Mistäköhän tuo johtuu? Onko muilla ollu vastaavaa?

Ja täälläkin liikkeet tullu jo ihan selkeiksi potkuiksi. Jännän tuntusta:)

Rakenne takana ja...... It´s a girl! emoticon Voi tätä ihanuutta...
Siis ennuste on 80% varmuudella, ei näkyny veitikkaa kyl jalkovälissä!

Voitais varmaan aloittaa keskustelu "tyttö/poika", niille ketkä sen haluaa jakaa muiden kanssa.. emoticon  Voin aloittaa jos ei kukaan muu ehdi ennen mua, kunhan tästä tokenen eka..

Takaisin