Moikkeli moi!
Eevi: käsien puutuminen ainaki mulla johtuu tukkeutuneesta rannekanaalista (rannekanavaoireyhtymä). Hermot menee puristuksiin, kädet puutuu olkapäitä myöten ja käsivarren sisäosaa pitkin kulkee semmoinen jomotus ja julinta Ajoittain en saa nostettua käsiä ylös.
Kävin maaliskuun alussa hermoratatutkimuksissa (ENMG), kun toimistotyö näytti taas ottaneen veronsa. Tukkeuma paljastui olevan molemmissa käsissä niin paha että joudun vielä ennen synnytystä leikkaukseen, kun jos ei kuulemma vuoden sisään leikata niin voi tulla pysyvät hermovauriot. Ja eipä niitä paljo sitte leikata kun on vaipanvaihtoa ja käsillä kannettava kääröä, eli varmaan heinä - elokuulle joudun toksittavaksi. Toimenpide itsessään ei ole iso, tehdään päiväkirurgiassa eikä nukuteta mutta kivulias se kuulemma on, mutta toisaalta raskaus kaikkine turvotuksineen pahentaa kuulemma oireita. Toivottavasti sulla ei ole kyse leikkaushoitoa vaativasta puristuksesta, itsekin olen käynyt vuosia hierottavana ja uusin tuttavuus kiropraktikko-osteopaatti helpottaa oireita aina muutamaksi viikoksi.
Supistuksista ei ole havaintoa vaan tajusin että pistokset oikealla ja vasemmalla vähän niin kuin munasarjoissa päin onkin pienen potkuja :) Mulla on istukka kohdun etuseinämässä niin se vaimentaa potkuja, joten tunnen vissiin vain ne kylkiin päin osuvat :D
Bola on "meksikolainen helistinkoru odottavalle äidille. Korun sisällä on pieni ksylofoni -- Korua pidetään vatsan päällä ja jo 20:nnen raskausviikon jälkene lapsi voi kuulla ja tunnistaa äänen. Korun maaginen ääni rauhoittaa lasta raskauden aikana. Myös syntymän jälkeen lapsi tunnistaa tutun helinän, joka tyynnyttää häntä".
Me saatiin ystäväpariskunnalta lahjaksi tuommoinen bola jo viikolla 12 :) Olen pitänyt sitä mukana koska se tuntuu rauhoittavan minua :) Ja kiva ajatus tuossa on taustalla <3
Täytyy sanoa että tämä raskaus ja perheen perustaminen ja appiukon sairalakierre ja kotikunnan tapahtumat ja vielä muutkin asiat yhdistettynä viime sunnuntain tulokseen sai aikaan sen että menin ja tilasin puolueen jäsenkirjan. En sentään protestiksi! Optimistinen ajatus on että ehdin rattaita hetkuttaessa tutustua kunnalliseen päätöksentekoon, lukea talousselvityksiä, tutustua muihin puolueen jäseniin ja asettua ehdolle kunnallisvaaleissa 2012. Ku hoksasin että nyt mää oon se aikuinen joka voi sanoa miten asioiden kuuluisi olla, enkä se onneton yhteiskunnan rattaiden välissä oleva nuori jonka kuuluu hyväksyä asiat pureskelematta. Niin kerta!
Mepä tässä pakkaillaan ja lähetään pääsiäisen viettoon mun vanhempien luo ja katsomaan kissoja, jotka ovat putkiremonttia paossa tuolla parinsadan kilometrin päässä :) jokohan nekin tajuaa mistä on kysymys kun emäntä on aina vaan turvonneempi kun nähdään :) Kunhan eivät heittäytyisi mustasukkaisiksi kun ovat nyt jo niin paljon meistä erossa :/
Iloista pääsiäistä ja paljon munaa kaikille! Mutta ei liioitella sen suklaan kanssa sitten, eihän..? ;)
Hele81 & Rimpula 19+2