Huhtikuun hupsutukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maminka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi onnea hirmusti tyttö lupauksesta! <3 Mä kanssa ootan jo hirmusti et pääsis ehkä selvittään kumpi tulossa.. :) Tosi hyvällä kaverilla ja minulla on 3 päivän ero lasketussa ajassa, ni hänen kanssa jännitetään noita rakenne ultria.. Meillä peräkkäisinä päivinä nekin.. :) (ihana muuten kun omasta tuttava piiristä löytyy myös joku samassa elämäntilanteessa oleva.. hänellä myös jo 1 lapsi, hiukan vajaa 3 kk nuorempi omaani, molemmilla pojat. Ikäeroakin meillä vain vuoden verran. :) Saa jakaa kaikki murheet ja raskausjutut sitten keskenään eikä tarvi muille purkaa. :'D )

Ja tosta maidosta.. mäkin huomannu parisen viikkoa jo sitten et täältä erittyy myös jo tippoja.. :) Esikoisen kohdalla muistan ennen hänen syntymäänsä jo että sai melkein uida loppuraskaudesta sängyssä ku tissit vuos aikalailla. :D Saatika sitten pojan syntymän jälkeen.. :)

Te joilla tota huimausta, kuulostaa aika pelottavalta, varsinkin jos taju meinannut lähteä.. :s Mulla oli ekassa raskaudessa kans huimausta koko ajan, mut johtu vaan ihan alhasesta hemoglobiinista. Helpotti raudan syömisen myötä..

OiLily. Onnea tyttölupauksesta<3 :)

kukas siellä nyt ehti kysymään et mistä huimaus johtunu...ehdin jo unohtaan ku se jäi tonne edelliselle sivulle emoticon mut siis,mulla ei koskaan syytä selvinny huimauksille ainakaan esikoisen aikana ja sillon niitä tuli paljon.aina autto ku istu ja joi vettä. ei ollu kuitenkaan nestevajaustakaan koska raskauden takia join KOKOAJAN :D et en tiiä sit. aina oli kaikki kunnossa.ne vaan tuli ja meni. vaivas just toisella kolmanneksella. alussa eikä lopussa ollenkaan :D

HUIPPAUS:  Johtuu nopeasta noususta, kun raskaana ollessa verenvolyymi kasvaa aika tavalla, joten sydän joutuu tekemään huomattavasti enemmän töitä pumpatakseen saman määrän verta aivoihin asti kuin ennen raskautta. Kun nouset nopeasti ylös, ei verenpaine ehdi touhuun mukaan, jolloin aivot jäävät hetkellisesti ilman verta ja tups, taju läks. Asiassa ei ole mitään vaarallista, kunhan ei pökrää niin että satuttaa itsensä. Tähän ei auta juomiset eikä muutkaan. Ainut mikä auttaa on nousta sängystä ja tuolilta/lattialta ylös hitaasti ja tuntemuksia kuulostellen.
Itse olen tästä kärsinyt nuorena paljonkin ja raskausaikoina. Nytkin meinaa taju lähteä, kun kumartuu alas vaikka selkää venyttääkseen ja nousee sieltä ylös. Tämä konsti on hyvä kokeilla, johtuuko huimaus verenpaineesta. Eli seisot suorana ja taivutat suorin jaloin itsesi alas, olet tässä asennossa puoli minuuttia ja nouse takaisin ylös. Ole varmuuden vuoksi lähellä jotain mistä vois ottaa tukea kun olet noussut ylös, jos huippaus alkaa. Jos siis tällä testillä tulee huippausta, johtuu vaivasi alhaisesta verenpaineesta. Lakritsan, suolan ja salmiakin syöminen kohottaa verenpainetta, mutta liika suola myös turvottaa, joten suosittelen varovaisuutta sen käyttöön.

ONNITTELUT tyttö ja poika lupausten saaneille! Ja ennenkaikkea hyvistä uutisista vauvan terveistä rakenteista!

Itsellä myös ultra huomenna, jeee! Isin kanssa odotetaan innoissaan. Katsovat samalla 4D:llä, joten sukupuoli selvinnee melko 100%:lla varmuudella. '

Tuosta tulikin mieleeni tavaroiden hankinta...On tullut ostettua kohta äippälaatikollinen pojan vaatteita, joten jos tuo onkin tyttö...Pitänee laittaa vaatteet myyntiin ja jättää vain neutraalit itselle ja vaihtaa tyttöjen vaatteisiin. Yhden kengät on myös ostettu ja kolme kestovaippaa ja yksi pitkäliina. Siinä kaikki. Vaunuja ollaan katseltu, mutta on vielä harkinnassa. Kun kaikki vanhat ehdin jo myydä ja nyt haluaisin sellaiset mihin saa integroitua kaikki samaan runkoon niin ei tarvitsisi monia kärryjä ostella ja kaukaloakaan ei tarvitsisi kanniskella kun senkin saisi samaan runkoon. Ja telakallinen turvaistuin. 

Jumppaa täällä pidetään jo hurjasti. Ja tosiaan vauva todellakin potkii alas. Kohdunsuulle potkut tuntuvat pistäviltä ja inhottavilta. Melkoista volttia tuo mahtuu myös vielä heittämään, joten potkujen suunta ja paikka vaihtelee useita kertoja päivittäin. Ihana nähdä huomenna miten päin Teppana yksiössään kölliskelee ja tietysti se tärkein, että kaikki olis kunnossa.

Väsymys on hurjaa. Olen miettinyt syönkö huonosti vai mikä on kun on jatkuvasti niin heikko ja huono-olo. Pienikin ponnistelu saa sydämen hakkaamaan ja uupumaan ihan totaalisesti. Unta on vieläkin saatava melkein 10h tai muuten en jaksa. Onko muilla samoja oireita? Kun tuntuu, että muut mennä porskuttavat kuin eivät raskaana olisikaan! 

Rainbow: Mulla on kanssa ollut aivan järkyttävä väsymys. Se oli aivan totaalista jo ihan alussa, kun me asutaan rivitalon ja ja omakotitalon välimuodossa. Nauroinkin etten jaksa vetää lumikolaa saati työntää. Tuntui että väsymys helpotti raskauden edetessä vähän. Mutta joudun työssäni kiipeämään portaita aina välillä kerroksen verran. Puhuinkin viimeksi th että kun olen kuin vanha höyryveturi joka puhaltaa todella pitkään kun vähänkin tekee jotain. En meinaa jaksaa puhuakaan kun heti hengästyn. Terkka tuumasi että tämä johtuu verimäärän kasvusta ja luultavasti veri on myös laimentunut (Hb laskenut) mutta se oli vielä 135. Jota terkkakin ihmetteli.

Puhisen ja puhkun vieläkin todella reippaasti. Ja kun olen sarjassa ei ihan niin nuori leijona niin mahdan olla koomisen näköinen varsinkin kesällä. Nytkin on vaikeuksia istua jos ei malta suoristaa selkää. Ajattelin että se olisi vaavin pää joka painaa kylkiluun alla, kovana möhkäleenä. Eihän se vielä pitäisi, mutta en oikein tiedä mikä muukaan se olisi.

Täytyy munkin tuoda kantoni kaskeen. En ole oikein jaksanut hössöttää, ja vaavin huonekin tehdään vasta kesällä kun isommat jäävät kesälomalle, ja muuttavat samaan huoneeseen. Mutta olen ajatellut että tälle haluan kokeilla kestoilua. Ja tiedän että ne ovat kalliita uutena ostaa, joten löysin kerran kirpparilta kassillisen kestovaippoja ja kuoria, ja pakkohan ne oli ostaa. Niitä kun ei paljoa ole liikkeellä. Kaverilta saan autoon kaukalon ja hän myy heillä suvusta yli jääneet vaunut. Niitä mulla ei ole vielä ollutkaan. Poikasilla oli yhdistelmärattaat. Sänky meillä kiertää miehen suvussa. Sitteriä mä vielä metsästän;) En tahdo löytää uutta. Ajattelen että tämän jälkeen meille ei enää uutta vaavia tule, ja kaikki tarvikkeet on aiemmilta hävitetty kukin tahoilleen.

Niin, ettei muuta kuin odottamaan rakenneultraa. Se on ensi viikon perjantaina, ja jänskättää kovasti että kuulemmeko vaavin "merkin" meillä on jo poika merkkisiä, enkä oikein edes tiedä kumpaa toivoa. Joten me vaan jännitetään.

rainbow-
mulla ku esikosta huippaili niin seisoin /kävelin ,niihin ei siis liittyny äkkiä ylös nouseminen tai kumartelu :/ mistä lie sit johtunu :O nytki ku tän masun aikana kerran läks jalat alat niin olin seissy paikallani jonku puoli tuntia ja sit vaan yhtäkkiä alko huone pyöriin päässä :/

Täällä rakenneultra onnellisesti takana ja kaikki oli hienosti emoticon
Kovasti tyyppi heilu ja potki (kätilö sanoki et onkin vilkas tapaus), monotti kerran kunnolla sitä anturiakin niin että se heilahti ihan kunnolla emoticon Heilumiselta päästyään se istuskelikin nätisti persiillään siellä ja siitä ku sitten yritettiin tsekata kumpi ois tulossa ni oli aika vaikee sanoa :) Napanuora oli niin nätisti siellä jalkovälissä että ei ollu toivookaan :) Mutta kyllä tää kätilö veikkauksensa esitti, katotaan sit ens viikon torstaina 4D-ultrassa saadaanko saman suuntaista mielipidettä emoticon
Menenpä lisäämään tonne ultrakuulumisten puolelle kuvia :)

Onnitteluja jo ultrassa lupauksia saaneille! Meillä se ois eessä huomenna <3 Ei varmaan uni tuu yöllä...

En oikee tiiä et mikä tänään tuli, mut syönnin jälkeen ihan sikahuono olo ja heikotus. Mikää asento ei ollu oikee hyvä ja massu oli ihan kova. Oli pakko soittaa mies hakeen mut töistä. Onneks se ei ite ollu vielä kerenny lähtä, muuten oisin ollu huutavassa hukassa. Lepäilin sit pari tuntia ja olo alko oleen normaali. Harmittaa vaan ku piti sit perua kauan ootettu hieronta..:/

Mulla mies jo melkee hermostu, ku mä pläräilen vaunu- ja tarvike-esitteitä yötäpäivää ja kyselen sen mielipiteitä. Päätin et en kyllä vähään aikaan kysy mitää siltä ja vähä muka loukkaannuin. Noh, sitte aattelin vähä pitemmälle ja voihan se olla et melkee joka asia sen kans ku poristaan, liittyy jotenki Pitkoon. Varmaan sillä kiinnostais jotai muutaki lätistä vaikka Pitko onki sille tärkee ja ootettu. Pitää ottaa ittee niskasta kii etten unoha rakasta ukkokultaani Pitkon myötä!! 

Eli siis huomenna meijän ultrakuulumisia ja toivotaan et kaikki ois kunnossa ja ehkä jopa selviäis kumpaako väriä aletaan shobbaamaan :)

Täällä on aamuyö ja koko tää päivä oltu sängynpohjalla vessareissuja lukuunttamatta, vatsatauti. Ei oo kauheen hauskaa, pari tuntia sitten yritin syödä jotain ja nyt se tuli ylös :( Poitsukaan ei taida tykätä kun äippä ykäilee, kun niin möngertää vessareissujen jälkeen. Tänään oli vapaapäivä, mut saa nähdä kykeneekö huomenna töihin. Juuri nyt on itse asiassa vähän parempi olo.

Alice_78, höh.. näyttää kyllä vatsatauti nyt jylläävän =/ ootko varma ettei se oo tavallista pahoinvointia nimittäin vaikka mennään jo vko 19 ni vieläki välillä tulee iltaisin sellasia että pakko mennä oksentamaan..

Mulla on JÄRKYTTÄVÄ krooninen väsymys. Äskönkin nukuin 4 ja puolen tunnin päikkärit ihan kepeesti ja unta riittää varmasti vielä 12 tunnin yö unille koska huomenna on vapaapäivä ja saa nukkua pitkään <3 Tietty tää saattaa johtua töistäkin kun on uus ja fyysisesti raskas työ ja kaiken lisäksi on ollu nyt tosi paljon aamu vuoroja eli seitsemäks töihin =/

Meiltä puuttuu vielä hoitopöytä, turvakaukalo ja pinnasänky. Turvakaukalon saadaan varmaan äidin ystävältältä. Crago merkkinen 2010 jalustalla ja se pyytää 90e. ihan kohtuu hinta vissiin ku ne on aika kalliita uutena..

Haluuun jo ultraan mikä on ens ti!! ja olis hyvä idis perustaa se tyttö/poika keskustelu tänne koska me ainakin haluttais tietää se sukupuoli..

Hellou!

Mahataudista jotenkuten selvitty ja tänään oli kauan odotettu rakenneultra!
Nupulla massussa kaikki hyvin ja tyttöä kätilö kovasti veikkaili, ei kuulemma pallukoita näkyny.....emoticon

Eipähän tartte koko vaate kertaa uusia, kun ihan pistämättömiä löytyy esikoisen jäljiltä kasapäin varastosta...

Näistä raskaus ajan vaivoista....
Mua närästää kokoajan ihan kamalasti, ihan sama mitä syön.... Luojan kiitos cavisconesta!!!
Ja nyt on ruvennu tuleen jotain lantio kipuja, ja välillä suraan sanottuna alapäätä särkee, varsinkin jos käy koiran kans hiukankin pidemmällä lenkillä. Pitäny sit lenkkiä lyhentää....

Mutta vaivoista viis, on tämä kaiken sen tuskan arvoista!!!!! emoticon

Rominna: Täällä toinen konkari. Vuosia pikkusen vähemmän mutta neljättä odotellessa on kai jo tunnustettava, ettei enää taivu siihen mitä vielä kuopuksen kanssa. Saati esikoisen. Mites teillä vanhemmat ottaa uuden tulokkaan? Meillä ainakin toistaseksi kaikki on ihan innoissaan. Saa nähdä mitä todellisuus tuo tullessaan. Lohduttavaa kuulla, että muitakin väsyttää. Tiedän yhden kirpparin missä kestoja on myynnissä todella paljon. Itse ostin lastenmessuilta, kun oli tosi nätillä kuosilla yhden koon vaippoja, joita saa siis neppareilla suurennettua sitä mukaan kun vauva kasvaa ja maksoivat vain 10€kpl! Liinankin ostin vain koska sain senkin samalta myyjältä kympillä. Toisaalta on kiva kun saa ostaa vauvalla uutta, mutta kyllä taas menee rahaa, aikaa ja vaivaa alottaa kaikki alusta...Mä luulen kanssa että hemppa on ihan ok, joten kai se väsymys johtuu verenpaineesta vai myönnetäänkö että ikä painaa...? ;-)
Ai niin ja tuosta möykystä, jos on ollut jo pitkään en osaa sanoa, mutta muuten voisin veikata suolenmutkaa jossa kaasua tms. Nimim. itseltä löytynyt moisia...

Xiina: voi olla että johtuu silti verenpaineesta. Kokeileppa ohjetta asian testaamiseksi, ihan mielenkiinnosta. Kerro kuinka kävi! Mutta älä pökrää!

Jeee täälläkin aamusta ultraan!!! Tulen sitten illalla kertomaan kuulumiset!

KYSYMYS VENEILIJÖILLE: Oletteko jatkaneet merellä käyntiä ihan normaalisti raskausaikana? Välillä on melko töyssyistä, joten ollaan höllätty vauhti, kun tuntuu vähän pahalta ja en usko että on kovin suositeltavaakaan. Merellä kun tuppaa helposti olemaan metriset aallot ja niissä jos ajaa kuuttakymppiä niin kovin on töyssyistä...Pitänee jutella kätilön kanssa asiasta huomenna.

Noni nyt se on kyl soitti huomenna lääkärille. Käden puutuminen on pahentunut ja nyt on alkanut tosi pahat kivut siinä kädessä, pakko se on selvittää nyt mitä hittoa tää on.

Meillä on tullu perheenlisäystä! Nimittäin meiän pupupariskunta on saanut tänänä KOLMOSET :) toivotatavsti kaikki selviää hengissä ja kaikki menee hyvin. Kyllä pikkasen yllätti ku olin tyttöä nostamassa ja sielä oliki 2 sulosta poikasta, yks oli ihan vääräänpaikkaa synnytetty, mut sitte hieroin ohjeiden mukaa kättö emoon ja siirsin poikasen turvaan pesään :)

Onkin aikaa kun täällä olen käynyt, meillä kone ollut huollossa ja nyt vasta saimme sen. Kädet oikein syyhyää kun pääsen tänne rustailemaan ja miten paljon kaikkea te muut olette kirjoitelleet ja ihania masukuviakinemoticon

Aika menee todella nopiaan ja masu senkus kasvaa täällä meilläkin, vois jossain vaiheessa laittaa myös kuvaa tulemaan. Ajatella että lauantaina on rv 20 ja puoliväli, ei sitä vieläkään oikein usko että oikeasti olen raskaana kun sitä niin on toivottu. Siellä se meidän nyytti liikuskelee kovasti. Voi kuinka rakastankaan sitä jo niin, rakkaus kasvaa päivä päivältä enemmän. Huomaa miten se parisuhdekin muuttuu kun vauva on tulossa, meillä mies on kovin innoissaan myös sellaista epätietoisuutta on kaikesta mutta kovin on onnellinen. Toivottelee hyvät yöt asukille iltaisin ja aamuisin mukavaa päivää :) Uskon että ei pysty pitämään näppejään erossa kun tuntee ensimmäiset potkut.

Meillä rakenneultra 9.5 ja olemme miettineet että haluammeko ottaa selvää sukupuolesta, ja tahtooko se edes näyttää meille sitä. Eihän se 100% varma tulos ole, katsotaan. Itsellä on poikaolo ja miehellä tyttöolo heti alusta asti. Pääasia että terve on, se riittää.

Omasta voinnista voin kertoa että välillä on tunne että onko sitä oikeasti raskaana vaikka masua on ja ekat liikkeet tuntuvat, pahoinvointi loppui viikolla 12, sen jälkeen olen voinut mainiosti enkä edes voi sanoa että mitään tekisi erityisesti mieli ja mikään tekisi pahaa. Kahvikin maistuu entiseen tapaan, tosin olen vähentänyt sitä. Sitä menisi pannu tolkulla jos en itse himmaisi yhtään ;)
Huvittaa itseäni miten herkillä olen, toissapäivänä rupesin itkemään kaupassa ihan ilman mitään syytä, siinä oli kanssa ihmisillä ihmettelemistä :) Sama jos katsoo jotain tv-ohjelmaakin niin itku saattaa tulla yhtäkkiä ja ihan missä kohdassa vain, oli kyse komediasta, kauhusta, draamasta :)

Joitain vaatteita olen ostellut ja myös saanut jo lahjaksi, kaverit kovin innoissaan niin tuovat aina mukanaan kaikenlaista. Olemme ajatelleet että hoitopöydän ja sängyn ostamme tuossa kesän aikana kun jään kesälomalle jo heinäkuussa ja suoraan siitä äippärille niin aikaa kyllä löytyy, toivotaan että kovin kuuma ei ole tulossa kesästä, tuskin se niin hauskaa loppujen lopuksi on meille kantaville. Tilaa olen tehnyt kaappeihin ja turhaa tavaraa heittänyt jätesäkeissä menemään, uffillekin lähti monta kassillista vaatteita.

Ihania uusia viikkoja ja masun kasvuja meille emoticon

Mua kanssa kiinnostaa tuo veneily-asia -jos joku tietää tästä jotain niin kertokaa ihmeessä? Kuinka pitään on turvallista? Kausi alkamassa, taitaa jäädä ens kesään ja meikäläinen rannalle.. :D
Rainbow: saitko kätilöltä jotain infoa?

Huh mitä himoja tullut viime aikoina; jäätelötehtaan jätskit ja mäkkärin hampurilaiset.. Voi nam.. Yritän jarrutella mutta aina ei pysty..

rainbow- no äskö kokeilin ton puoli minuuttisen niin ei mitää huimausta ,et ei se verenpaineet sit oo häikässä. on tuo kyll kummallista ..ite kyll epäilen sen minkä viimeks tuli aiheutuneen sokereiden romahduksesta tai jotain.. mut se kyll viell ihmetyttää et mistä ne esikon aikana tulleet huomaukset johtu kun sillon mulla oli aina verenpaineet ja hemppa kunnossa :O raskausdiabetes mulla on niin .siittä epäilen noita sokereita.

Rainbow: Mullakaan ei johtunu huimaus verenpaineesta. Se oli hyvä kun kävin tänään neuvolassa. Ja hemoglobiini oli kans ok. Kummallista. Nyt sitä ei oo kyllä tullu vähään aikaan, onneks! Mutta kiitos hyvästä selityksestä! Ite kun ei näistä oikein tajua... :)

Ja Oilily : JÄÄTELÖ!!! Nytkin ois pakko saadaemoticon

Rainbow:
Joo, kyllä mä ainakin tunnustan että se ikäkin vähän painaa. Mutta ihan vähän vaan.

Ne verenpaineet on jännä juttu. Olen rytmihäiriöihin syönyt lääkettä, jonka piti laskea verenpainetta. Mulla kun muutenkin on alhainen niin hirvitti. Mutta kas kummaa se nostikin sitä. Mulla oli jonkin verran ennen raskautta verenpaineet tähtitieteellisiä. Pääsin onneksi kardiologille joka tutki ja totesi että ihan selvä svt (hyvänlaatuinen tykytys tms.) Olen jonossa operaatioon jonka pitäisi lopettaa moiset. Mutta vaikka lopetin sen lääkkeen, kun sitä raskaana ei kantsi ottaa niin mun paineet voi olla 160/110 kun menen esim lääkärille, ja kun olen hetken istunut ne on 106/67 suurin piirtein. Joten ne voi vaihdella aika reippaasti, pienen ajan sisällä. Mua huippaa välillä istuessakin todella reippaasti, joskus jopa autolla ajaessa. Mutta onneksi vielä ei ole sattunut vakavampaa. Saati sitten seisoessa. Niinpä laitan ne paineiden piikkiin, ja sekä matala että korkea paine tekee samaa!

Mulla on kanssa tippa linssissä hiukan vähäteltynä vähän väliä. Meillä vanhemmat pojat ihmettelee kun äiti vetistelee koko ajan. Mutta muuten vanhemmat on ottanut vaavin tulon yllättävän positiivisesti. Vähän oikein hirvittää että kun tulee se takapakki niin onko se yhtä reipas. Se tulee kuitenkin aina. Olen realisti enkä pessimisti. Mutta vanhin kyllä totesi että hän ei ole enää isoveli, hän lopettaa sen (ikää 9 v) hän kuulemma antaa sen homman nuoremmalle (ikää 7 v). Johon mun oli pakko todeta että, musta on aina kiva olla isosisko, tulisiko hänestäkin sitten isoSISKO. Hänella on oikein tyttöviha aika menossa. Ei sekään kuulemma ollut hyvä.

huh, kovasti olette kirjoitelleet :D
ite en vähään aikaan oo täällä käynyt, kun pääsiäinen vietettiin muualla ja oon ollu tässä flunssan takia saikullakin ja sen verta tööt etten ole konetta avannut.

olo on hyvä, ei mitään mainittavaa. Rakenneultraa odotan kovasti!! vielä 3 viikkoa. ääh.

mitään ei olla vielä ostettu, ajateltiin ostaa vasta lähempänä. kovasti oon kyllä vaunuja, kaukaloita, sänkyä ym. tarvikkeita katsonut ja valinnut mieleisiäni :)
ennen pääsiäistä olin anopin kanssa lastentarvike liikkeessä ihastelemassa vauvan tavaroita..myyjä sitten vinkkasi että emmaljungan vaunut tulevat lähiaikoina kallistumaan merkittävästi (ei tietenkään sanonut paljonko..) just niitä vaunuja on mietitty..että hmmmp..eikai ne nyt kuitenkaan voi ihan älyttömiä nostaa hintoja..toivottavasti ei..ei me niitä nyt varmaan kuitenkaan vielä tässä vaiheessa osteta..

Heippa!

Ihania uutisia tulee monilta, onnea kaikille tyttö- ja poikalupauksista :) Meillä oli myös rakenneultra tänään 4D:nä ja kaikki oli hyvin!! Kyllä helpotti, oon kyllä hermoillut. Poika siellä ihan selvästi oli, miehen ilme oli aika näkemisen arvoinen kun sukupuoli selvisi...emoticon
Nyt voisi varmaan jo alkaa vähän vauvatarvikkeita vilkuileen, en ole kaupoissa vielä edes vilkaissut niiden suuntaan. Mitään ei siis ole hankittuna. Mutta onhan tässä hyvin aikaa...

Takaisin