Huhtikuun hupsutukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maminka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkään mitään kummempia tapahtunu, muuta kuin että vatsa kasvaa kasvamistaan =)  kohta pääsee jopa jo toiseen neuvolaan 18+1 viikolla, harvemmin niitä täällä pk-seudulla on. mutta eipä kai oo tarvettakaan. Ultra olisi sitten 27.4. sitä oottelen kyllä innolla =) pääsee katsomaan pientä <3.

Täällä ootellan kakkosta innolla. Tyttö halii jo masua ja juttelee vaaville! Nyt 18+5 ja maha kasvanu ihan eri tahtia kun esikoisen kanssa, SF- mitta viikko sitten jo 18!!! Huh huh, jättiläinen tulossa... Eipä tuolla väliä kunhan on terve! =D Potkutkin oon tuntenut jo pitkään ja niitähän riittää..... Selkä meinaa kettuilla, mutta muuten todella energinen olo. Viikonloppuna saadaan remontti valmiiks ni on sit ne tarvittavat kolme makkaria....

Miten tohon alareunaan saa ton ihanan aikalaskurin joka seuraa laspsen kasvua ja raskauden kehittymistä?

Oltiin tänään fysioterapiassa, mikä järjestettiin odottaville äideille, oikeesti tosi hyvä et tollanenki on keksitty! se oli tosi hyödyllinen :) Sai paljon vinkkei ja niksei + ilmainen.

Olin äsken koirien kaa puistossa ja juttelin siinä sit vanhemman roucankaa ja hän kerto et hänen poika saa lapsen nyt ja hänestä tuele ensimmäistä kertaa mummi. Siinä se sit tokas mulle "ootatko sä vauvaa?", siis vitsi mä mietin eka et mitä helvettiä :D vastasin sit hänelle et "Mitennii? joo kyllä ootan!:D oot ensimmäinen joka on huomannu". Olin nii "järkyttyny", nyt joku huomas jo sen :D tosin mulla oli nyt mun normaali takki eikä mitää löysää laskettelu takkia. Mut on jo se verra vatsaa ettei ihme et huomas :D En oo vieläkään kertonut juuri kellekkään, enkä mun vanhemmille tai poikaystävän vanhemmille! :D 3.5 mun porukat saa tietoonsa vasta :)
Meillä on pentunäyttelyt nyt sunnuntaina, kiva jos meiä mutsi tuele niitä kattomaan nii se saa varmasti tietää jo sit ennen 3.5, toivottavasti ei tuu :D

mä en tunne vieläkää mitää liikkeitä, tai sitte en vaan tajuu miltä ne tuntuu. kaikenlaista ilmavaivaa on ollu, ni ei oikeen sitte osaa sanoo, onko pulputtelut ilmaa vai liikettä...

rakenneultra on 4.5. ei malttais millään odottaa sinne asti. haluun ehdottomasti tietää kumpi on tulossa.

huonot olot on onneks jo laantunu, eikä muutoinkaan oo ollu mitää ongelmaa. oikeestaan oonki sitte saanu siitä itelleni ongelman aikaseks, ku ei mitää tunnu, ni pelottaa, että onko siellä kaikki kunnossa... tuntuu siltä, että mä murehdin kokoajan jotain..

maha kyllä kasvaa pelottavan vauhdikkaasti. hirvittää jo valmiiks minkäkokonen sitä on kesällä. ei välttämättä tuu olemaan mitenkään kovin mukavat oltavat, jos tulee kuuma kesä..

äitiysvaatteita pitäis jostain vissii alkaa hankkimaan, ku tuntuu, että kaikki housut ahistaa. en vaan raaskis kauheesti niistä maksaa. pitää kumminki vauvaa varten hommata vaikka mitä, ni ei sitte haluais tähän lyhyeen aikaan panostaa omien vaatteiden osalta paljookaa. onko mitää vinkkejä mistä löytys edullisesti mammavaatteita? käytetytki kävis.

Eevi, miten oot malttanu olla puhumatta kellekkää?? Mä en osannu kyllä pitää suutani kii, nii mielissää olin :D Ja johtuu varmaa siitäki, et tätä ootettiinki nii pitkään ja hartaasti.. Tuolla masusta potkiskelee kovasti ja ilmeisesti haluaa lähetellä terkkuja ;)

Mulle on kamut sanonu et huuto.netistä löytyy mamma-vaatteita ja ihan joku myy paketteina koon mukaan. Kannattaa siellä surffailla. Mä ku en siihen oo oikee tottunu, nii oon suosinu h&m ja nelly.com. Nuistaki saa ihan edullisesti löytöjä. Just alkuviikosta sain itkupotkuraivarin ja vetäsin vaatekaapin sisällön lattialle. Kaks jätesäkillistä lähti vaatetta kierrätykseen ja yks varastoon. Jäi vielä muutama vaate kaappiin joka mahtuu päälle. Pääasiassa on piettävä mamma-vaatetta. Ja varsinki töissä, ku jos puristaa ja ahistaa nii ei kyllä työnteosta tuu mittää!!

Enää kaks viikkoa rakenneultraan, vitsi et jännittää!! Tänään työkaverit sano et ihan selvä tyttömasu. Saas nähä meneekö ennustukset oikeeseen, toivottavasti ;)

Satu meet esim. sivulle lilypie.com, siellä teet tickerin ja kun se on valmis niin nappaat sieltä sit sen HTML-koodin ja laitat sen tonne oman sivun omiin tietoihin allekirjoitus ja ticker -kohtaan.

emoticon  On niin Onnellinen emoticon

Kerronpa miksi emoticon

Eilinen oli ihan kamala.. neuvola täti kävi kotikäynnillä.. kaikki oli muuten hyvin mutta sitten yritettiin kuulla sydämenlyönnit mutta mitään ei kuulunut vaikka kuinka haettiin. Esikoinenkin kyseli neuvolatädiltä että miksi ei kuulu mitään.. Mä olin ihan panikissa ja itkin koko illan kun pelkäsin niin kovasti.
Sovittiin neuvolatädin kanssa että tule aamusta neuvolaan ja yritetään uudestaan kuulla ne sydämenlyönnit.

Aamu koitti ja oli ihan hermona. Sitten lähettiin neuvolaan. samantie kuunneltiin.. Meni hetki ja olin tosi huolissani.. Mutta sitten kuului vahva syke(140) Ja voi sitä helpotusta ja onnellisuutta kun kuulin vihdoista viimein neemoticon    Voi sitä onnen määrä mikä täytti mielen ja sydämenemoticon

Kokopäivän olen hehkunut onnellisuutta ♥♥

Viellä olis kuukausi kun pääsee rakenneultraan mutta ei se mitään kyllä jaksan odottaa sinne astiemoticon

Oikein ihanaa odotusta kaikilleemoticon

Tänään huomasin, että mullakin on toi massu tullu esiin, omien ihrojen alta :) Hassua miten voi mahan kasvaminen hymyilyttää.

Enää 6 päivää rakenneultraan...

Miuzi: No aluks mun piti kertoa mun vanhemmille ekan ultran jälkee, mut sit mä vaa oon venyttäny ja venyttäny sitä kertomista ja joka kerta tuntuu vaa vaikeemmalta kertoa ikinä :D mut oon nyt päättänyt tietyn päivän jollon kerron ja se on toi toinen ultra, rakenneultran jälkeen. :) sen jälkeen pääsen avsta hehkuttaa kaikille kavereillekki kelle en ole viittinyt kertoa ettei tieto leviä mun vanhempien suuhun jotain muuta kautta :D Mutta kyllä mulla on ollut hankaluuksia olla kertomatta ja ku kaverit pyytää juhlimaa ym, tai kyselee koska lähetää nii sanon vaa aina et enmä kyl tiiä, eipä tee yhtää mielikää :DDD

Teeta: Mä eilen menin onlyyn ja ostin yeht normi farkut, sit se myyjä kehotti mua menee kattoo ala kerrast vero modan puolelt mamma housui, mä löysin ihanat mamma housut ja tuntuu niin hyviltä! ne oli alennukses ja amksoin näistä vaan 14,90 ! :)

Nyt lähen yhen kaverinkaa shoppaa vauva krääsää kirppikseltä (yks harvoista joka tietää mun odottavan) :D ihanaa :P

ja tänänä 18+0 :)

Hei :) Mie eka kertaa kirjoittelen tänne :)
Mie kerroin isälle kun tuli 12 viikkoa täyteen :) Ja muille sit jos ovat kysyneet tai tullut asia puheeksi. En heti kertonut isällekkään koska viimeksi sain keskenmenon viikolla 11 mutta kaikki nyt menny hyvin ja viikkoja nyt 16+3 :)
Mulla jo niin haluttais osteleen kaikkea vauvajuttuja! :) Mutta ei vielä oikein kehtaa ku en oo vielä kovin pitkällä. Odotella vielä tonne kesään asti että pääsee ostelee kunnolla kaikkee vähän isompaa mitä tarvii. Nythän kyllä jo vois kaikkee pientä :) Oon kyllä saanu kavereilta pieniä vauvojen vaatteita :)

Rakenne ultraan on vielä kuukausi aikaa enkä millään malttais oottaa :)

SannaL, miulla on 3 kertaa yritetty kuunnella vauvan sydänäänet ja kertaakaan niitä ei ole kuultu. Kyllä se silloin ekalla kerralla veti vakavaksi kun ei ääniä löytynyt, sillä edellinen raskaus oli tuulimunaraskaus ja se saatiin selville vasta neuvolassa viikolla 10 (vaikka kehitys oli pysähtynyt jo viikolla 5) juuri yritettäessä kuunnella sydänääniä. No, nyt kuitenkin joka kerta on sitten katsottu ultralla ja siellä se vauva on ja voi hyvin. On vaan niin liikkuvaa sorttia ettei malta pysähtyä hetkeksikään eikä asettua laitteen alle jotta sydänäänet saataisiin kuulumaan:)
Ja ihanaa että sullakin oli kaikki hyvin:)

Rakenneultraan 4 viikkoa. Jännää jännää...

Tänään julkaistiin 2011 äitiyspakkauksen kuvat!
mä oon niin odottanut tätä ja olen ihan täpinöissäni!! emoticon
sattuikin kyllä hyvät värit. niin rakastan vihreetä ja sitä oli muutamissa vaatteissa tehosteena. Toivottavasti ne vanhat sit kans loppuu ajoissa että saan sen uuden version.. emoticon

Mäki haluan niin ton uuden version eikä tota vanhaa (vaikka tykkään kyl siit edellisestki, mutta saan kavereilta niit vaatteita) :D 

noniin tänänä ensimmäinen kaveri huomas mun olevan raskaana tulin rapusta ulos nii se sano heti "ootsä raskaana?" :D eli eipä enään juuri saa piilotettua :D 
2½vk rakenneultraan enään! haluisin nini jo tietää sukupuolen. Kävin tänänä kirppiskel ostaa kasanvaatteita ja makso  vaan 12,50 ;)

Minä kyllä petyin ko näin äitiyspakkauksen kuvat, varmaan juurikin siksi että en tykkää ollenkaan harmaasta :) ja juurikin sen toppapuvun piti olla sitä väriä :D onneksi saan vaatteet muualta ja sekoitettuna eri vuosien vaatteilla. Saapahan ostaa silläkin rahalla kasan vaippoja ja muuta tarvittavaa.
Eipä tässä kauheesti tarvi mitään ostella, mummot ratkeaa varmasti liitoksistaan kun sämpylä syntyy ja varmaan taas käy ihan perinteiset ettei suurinpiirtein ehi kaikkia vaatteita edes pitää kun ovat jo pieniä. Ja täällä on ihan sairaan vaikia saada pieniä vaatteita kierrätettyä ilmaiseksi sellaiseen perheeseen joka oikeasti niitä tarvii. Muutaman kerran itsekkin kohdannut tapauksia joissa on ensin muka niin tarvittu ja kun selkänsä kääntää pistää ne itse myyntiin tienatakseen.

Kuinkas sitä miehet täällä muilla odottelee tulevaa perheenjäsentä? Meillä on kyllä melko perusmies, ei paljoa puhu muille mutta kotona kaksin sitten taputtelee massua ja ompa se sille jo puhunutkin :D Kuitenkin jos joku kysyy tai puhuu asiasta niin kyllähän sieltä pieni onnenhymy kasvoilla ihan huomaamatta käy.
Nimiäkin on jo mietitty, vaikeaa todellakin kun ei tiedä kumpi sieltä tulee, ehkä sitten kolmen viikon päästä on toivottavasti helpompaa. Viimeksi kyllä siellä ristittiin jalat ettei mitään ois nähnytkään.
Kyllähän sitä mies todellisuudessa jää vähän ulkopuolelle kaikesta tästä, aina vaan naisen vointia kysellään vaikka ihan varmasti on meillä ainaki miehellä jo itelläki hermot tiukilla mun kanssa, olen kyllä huolellisesti muistanut tunnin välein vaihtaa mielipidettä asioista. emoticon Jännä kyllä miten voi näin paljon vaikuttaa mielialoihin muka raskaus, sitä ei itse oikeastaan edes tiedosta miten sekasin pönttö on. Aattelin tuossa joku tovi sitten että eihän tässä oo mitenkään muututtu mutta kysyimpä sitte mieheltä että mitäs tuumit, eipä ollu ihan samaa mieltä emoticon

mutta taidampa ottaa unihiekkani ja lähteä untenmaille, vaikka viimiseks tässä mitään hiekkoja silmiin kaipaa.

Apua, muhun se äippäpakkaus ei iskeny ollenkaa. Mä oon niiin varma, et typyli täältä ois tulossa, nii miten me tommosia poikavaatteita puetaan sit..:( Onneks veljen porukalta on tulossa laatikoittain vaatetta, nii ei tartte ihan kaupoille lähtä. Oon yrittäny olla ostelematta mitään ennen ku rakenneultra on ohi, mut eihän se ihan oo onnistunu  :D Ukkeli välillä kattoo vähä kieroon, ku pikkuvaatetta ilmestyy millo mistäki paketista, mut sit kyllä hiplailee ja hypistelee samallai ku mäki ;)

Meijän Ukkeli on kyllä onnessaan Pitkosta emoticon Ei sitä nyt ihan kylillä kuuluttele, mut tietyille kavereille yms hehkuttaa. Kotona hiplailee masua ja perehtyy vauvatarvikkeiden tekniikkapuoleen. Tää onki mun mielestä hyvä jako, nii mä voin keskittyä sit ihan rauhassa vaatepuoleen ja vaunujen väriin ;)

Eilen illalla käytiin kavereitten kans Suvi Teräsniskan keikalla paikallisessa. Aivan hulluna oli porukkaa ja mahtava meiniki. Vieläki oon ihan fiiliksissä! Pitkoki bailas niin kovasti et ei yöllä ees jaksanu omia bileitä järkätä yksiössään! Nyt viikonlopun viettoon ja koirulin kans ulkoileen ku kerranki arska paistaa ku ei tartte olla töissä :) 

moikka :)

täällä lähti 18. viikko käyntiin. maanantaina on neuvola ja 2.5 rakenneultra, en malta odottaa tuota ultraa. toivottavasti pikkunen näyttäis meille, kumpi sieltä on tulossa :)

mitään ihmeellistä ei täällä ole tapahtunut. mielialat todella vaihtelee, ja olen kyllä aika itkuinen välillä.
meillä alkoi viikko sitten perhevalmennus ja taas maanantaina jatkuu. eka kerta käsitteli tuota synnytystä, vähän kaukaiseltahan se vielä tuntui, mutta oli kyllä kiva. mieskin oli innokkaasti mukana kokeilemassa synnytysasentoja ja muuta :P

meillä mies on kyllä melko hiljainen yleensä vauvasta. mutta kyllä hän on kuitenkin innoissaan, tykkää silitellä masua ja huolehtii, että minulla on aina kaikki hyvin. ja on sitä mieltä, etten sais enää nukkua mahallaan, ettei pieni litisty masussa :D
kuitenkin, kun ekaa odotellaan, niin Vesa on kyllä mulle muutaman kerran uskaltanut avautua siitä, miten kauhuissaan hän on. häntä jännittää, osaako olla isä. Miten sitä vauvaa pidetään sylissä, saati vaihdetaan vaippaa, puetaan ja kylvetetään. Ja sanoi, ettei halua jäädä heti yksin vauvan kanssa, vaan mun pitää olla vieressä vaippaa vaihtamassa. Sanoin kyllä, että yhdessä me ollaan ja yhdessä opitaan. :)
hän myös puhui, kuinka hänestä tuntuu, että kaikki olettaa, että hän on valmis tähän kaikkeen ja kukaan ei kysy, miltä hänestä tuntuu, mitä hän ajattelee. tietysti varmasti paineet ovat miehelläkin kovat, kun on aivan uuden edessä.
itse olen ottanut miehen jokaiselle neuvolakäynnille mukaan ja ultraan ja joka paikkaan, ettei jäisi ulkopuoliseksi tässä asiassa. olen paljon yrittänyt jutella vauvasta ja kysellä hänen ajatuksiaan ja omia ajatuksia tuonnut esiin. ja olen rohkaissut ja sanonut monta hyvää puolta, miksi hänestä tulee oikein hyvä isä. :)
Mutta kaikesta huolimatta Vesa on kyllä todella innoissaan vauvasta, ei vaan ole ketään miestä kenen kanssa jakaa ajatuksia. Nyt maanantaina kun on se neuvola, aion pyytää, ettei opiskelijaa olisi mukana, kun Vesa sanoi, ettei hän pysty keskustelemaan asioista, kun siinä on joku "ylimääräinen" mukana.

Liikkeet o alkanu tuntuu iha kunnol :) mul ei ikinä oikeestaa ollu sitä kuplintavaihet tääl tuntuu jo jyskytys :D tosin mä en ensin oikee tajunun koko asiaa, kunnes sit välähti et tyyppihän tuola riehuu :D Vatsa kasvaa ja jo nyt yks kaveri huomas (miespuolinen, joka sai itse just lapsen). No eipä ole varaa enää piilotella takkeihin ym ku näkyy läpi :D kiva ku meillä on huomenna ton mnu rotikankaa näyttelyt, meiän mutsi on tulos niitä kattoo, toivon tosiaan et se ei nyt huomais mitään. haluun ite kertoo sille vasta 3.5 :D 

Mun mies ei paljon vauvasta puhu, eikä tavaroista ym. Mä koitan itekki olla sille höpisemättä ettei se kyllästy :D mut sit se saattaa yhtäkkiä alkaakki puhuu aika paljon siitä :D 

Täällä mies on kyllä yhtä innoissaan tästä vauvasta ku mäki. Johtunee ehkä siitä et me pitkään keskusteltii millon on hyvä aika jättää ehkäsy pois jne, kaikki hommat päätetty ja mietitty yhdessä ja muutenki tää on just se meidän oma juttu emoticon
Mähän meinasin kovasti sillon että tästä ei kerrota ku vasta sit kun se maaginen 12 viikkoa saavutetaan mutta mies oli varhaisultran jälkeen niin piukeena että oli "pakko" kertoa kaikille, muuten ois kyllä lipsahtanu emoticon 

Mulla ei vatsa näy vielä mihinkään. Olokin on ollut mitä mainioin, ei mitään vaivoja.
Enkä myöskään ole tuntenut yhtään mitään, tietääkseni. Olen siis 18+3.
Vähän tylsää. Mä kun olen aina kuvitellut että sitten ku mä olen raskaana niin mulla on varmaan tosi iiisooo maha. Höh.

Takaisin