Huhtikuun hupsutukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maminka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osama: mä oon kauheesti valitellu ettei mun vatsa ikinä varmaa tuu esiin yks kaunis aamu viikkoja oli sillon tasan 16 vatsa oli pienen pienesti tullut esiin ja nyt se on aika iso jo! kauheen spurtin kahes viikos on vetäny ja painoa silti mulla ei oo tullut yhtään viime neukusta :D

Faabio :)  Meillä näyttää olevan sama laskettuaika :)
Hyvä että sinullakin kaikki masussa hyvin ♥

Mullakin edellinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikkoja piti olla sillon 12+6..Mutta ei siellä ollutkaan ketään.. Kamala oli olla ultrassa kun näki heti että kohtu oli tyhjä.. Mutta onneksi sitten vihdoinkin tulin taas raskaaksi. Vaikka pelkäsin tonne 12 viikolle astin että mitä käy.. Nyt jo onneksi on pystynyt nauttiin tästä raskaudesta ja uskoa että kaikki menee hyvin ♥
Potkuja odottelen kovasti ♥

Heijsan jälleen, ei ole ihan samat ongelmat tai ajatukset kuin Osamalla. Tosin kolmatta jo odotellaan. Mutta kun noista edellisistä on jo aikaa. Kuopus täyttää heti vaavelin syntymän jälkeen 8 vuotta. Mulla tuli viime viikolla ongelmaksi, kun oli vähän raskaampi viikko, vatsa. Ei jaksa enää noukkia kaikkia, polvet ei jaksa niiata, kun ei pääse kaksin kerroin. Täytyi perjantaina oikein laskea että koska pääsisi saikun kautta äippälomalle ilman että palkanmaksu loppuu. Olin aivan sippi! Onneksi saan täyden kolme kuukautta saikkua. Ja hommat vähän kevenee painottuen toimiston puolelle vähäksi aikaa. Mutta kun ei meinaa jaksaa puolen tunnin kävelyllä käydä ilman että nukkuu päiväunia! Ja vielä vaikka kuinka monta kuukautta jäljellä.

Rakenne ultra on meillä 6.5. Ja sitä odotetaan jännityksellä. Ja Jennalle että meillä auttoi kun monessa kun totesimme että minun tapa ei ole ainoa tapa. Sen voin kyllä kertoa, mutta voi olla muitakin hyviä tapoja esim järjestää vauvalle viihdykettä vaipanvaihdon ajaksi. Meillä mies lykkäsi lehden lapsen käteen siksi aikaa, kun itsellä tuli leperreltyä. Ja kaikki ne asiat opettelee alusta. Kukaanhan ei meistä ole seppä syntyissään!

minä kyllä kans henk.kohtaisesti tykkäsin uudestä äitiyspakkauksesta. tykkään tosi paljon vihreestä ja harmaasta. ovat neutraaleja värejä niin sopivat molemmille :) mutta ehkä petyin siihen ku kaikki oli melkein sitten samanvärisiä, että jotain värikästä jäin kaipaamaan :)

kiva kuulla että te muutkin olette tulleet pian raskaaksi tuulimunaraskauden jälkeen. meillä yritettiin kyllä hartaasti keskenmenon jälkeen. ja ensimmäiset 12 viikkoa oli kyllä aika raastavaa oottaa että kaikki menis hyvin. ja nyt tosi onnellinen kun kaikki on menny hyvin! :)
onnea kaikille odotukseen! :) 

Mulla tuli tuulimuna raskaus hmm vuonna 2009 helmi-huhtikuussa. eli kyllä mulla aika kauan kesti tulla raskaaks :D kaikilla muilla näköjää tärpännyt aiemmin x)

Heippa taas parin viikon kirjoittelutauon jälkeen

- täällä kaikki ihmettelee puuttuvaa masua, itselläni tuo vuori on jo tiellä kenkiä laittaessa, vessassa käydessä (varsinkin muutaman päivän lomareissulla Virossa, kun on nuo laivaterminaalien ja pikku kuppiloiden vessat niiiiiiin länsimaisen kokoisia..) eikä puhettakaan mahallaan nukkumisesta. Joogassakin pitää tehdä vaihtoehtoasentoja ettei työnimi Rimpula litisty :)

Nyt on energiaa, tulikin reissulla käveltyä muutamassa päivässä nähtävyyksien perässä varmaan saman verran kuin koko alkuvuonna :D Mieli on hyvä ja virkeä. Välillä kyllä huomasi että vaikka fyysisesti olen terveempi kuin pitkään aikaan, väsyn helpommin esim. portaita noustessa. Pikku hengittelyn jälkeen kuitenkin fiilis parantui ja matka jatkui- johtuisikohan tämä tuosta matalasta verenpaineesta.

Olisin melkein halunnut ostaa vaunut Virosta, näytti ainakin noissa 400-500 euron kärryissä olevan hintaeroa about sata euroa vähemmän lahden tuolla puolen. Mies ei vaan suostunut roudaamaan niitä kotiin asti, vaikka näppärästihän olisi tuliaiset niissä tullut :D

Liikkeistä: minä luulin jo viikkoja että se "kuplinta" olisi sitä itseään. Ja välillä tuikkaisee munasarjan kohdille, että onko se potku, kohdun kasvua vai noita sukkapuikkosupistuksia..? Nyt taas tuntuu ei mitään, kun pitäisi tuntua paremmin. Voi elämä kun tätä hommaa saa ressata :)

Muuten ei kuulu ihmeitä. Mukavaa olla raskaana kun on näin vähän näitä vaivoja. Ruoka maistuu (ihan liikaa) ja on kiva kun on kaksi lyhyttä työviikkoa, pääsiäinen ja vappu tulollaan! Jee!

Ihanaa kevään jatkoa kaikille!

keväiset terveiset,

Minä oon kans odottanu että koska alkaa liikkeitä tuntuun, vielä ainakin ihan hiljaiseloa sämpylä piettää vaikka nyt ihan todistetusti tekee muutakin kun torkkuu =) Maha ei mullakaan ole paljoa kasvanut ja veikkaan sitä kun mulla on istukka etupuolella joten eipä ne kuplinnatkaan ole tuntunu vaikka iltasin joskus muka niitä odottelee.
En oo kyllä ehtiny asiaa juurikaan stressaamaan, en tiedä mutta jotenkin vaan tuntuu et kaikki on kunnossa. Olen tuossa tuohouissani kaivanu pihaa lumen alta esiin, on meillä ainakin ihana pieni aidattu patio tuossa pihalla jossa varmaan sitten saa kesällä hikoilla limpparilasi kädessä ja aurinkohattu päässä emoticon

Ihanaa kun vihdoin elämä tuntuu olevan kohallaan, vaikka raskausaika on tähän mennessä ollu yhtä h**vettiä, meillä ei ole ollut keskenmenoja tai muita ikäviä raskauksia ennen tätä mutta ollaan yli vuosi kuljettu lapsettomuushoidoissa joten siksikään ei osaa oikein stressata tätä kun kaikki askeleet oli vain eteenpäin mitä on otettu. Mulla ei keho tuottanu munasoluja ollenkaan ja itseänihän siitä on tietenkin pitänyt syyttää ja rypeä kaikessa itsesäälissä. Sitten kun ihan sattumalta plussasin kun edellisellä kierrolla oli saatu yksi munasolu aikaan niin voi sitä riemua :) tottakai sitä pelkäsi ensimmäiset 12 viikkoa että onko sitkee sämpylä.
Nyt on sitten se idylli valmis mitä olen itse toivonut jo pitkän aikaa ja mieskin on touhuissaan viettänyt autotallissaan aikaa. Lapsi ei ole laastari suhteelle mutta täytyy sanoa että on sitä tällä hetkellä paljon seesteisempi parisuhde mitä oli vaikka vuosi sitten, riitoja on mutta aiheet ei enää olee mitään haudan vakavia vaan lähinnä tosiaan olen jaksanut valittaa tiskiharjan väärästä paikasta pöydällä.. :D
Sitä kun ajatteli aikoinaan että lapset tehdään sitten kun on juuri se oikea aika ja on talot ja työt molemmilla, tällä hetkellä minä kuljen osa-aika töissä ja mies opiskelee viimeistä vuotta. Vaan tässä sitä nyt ollaan, enkä kyllä päivääkään pois vaihtaisi. Kyllä se joskus aurinko risukasaakin lämmittää. Pakko sanoa vielä että ilman perhettä ja ihania ystäviä ei varmaan ois koskaan tästä selvitty, vaikka kuinka ajattelee että yhdessä ollaan vaikka lapsia ei tuliskaan mutta kun kohtaat sen hetken silmästä silmään niin ei asiat enää olekaan yhtä selkeitä ja syitä oikeasti aletaan hakeen toisesta ja mikäs sen kauheampaa naiselle kuin se että haluaa lapsia ja jostain syystä niitä ei ehkä juuri sinulle suodakkaan. Senkin voin ilmoittaa tässä nyt että pääosin syytän täkäläistä terveydenhuoltoa joka ei nyt ihan huolehtinut asioistaan, olen ollut 20-vuotias kun mulle on asia diagnosoitu, vaan kun eipä sitä pidetty niin tärkeenä asiana kertoa mulle kun nuori olin ja juuri silloin en halunnut lapsia. Enkä todellakaan osannut asiasta kysellä kun sanottu että kaikki ihan ok.
No kaikesta huolimatta sämpylä nyt odottelee syyskuuta syntyäkseen ja sitä täällä oikeasti odotetaan ja varmaan ois jo itellekki korkea aika alkaa hautaan sotakirves ja keskittyä tulevaan. Olen kuitenkin nyt myöhemmien saanut hyvää hoitoa ja lääkäri ollut ihan mahtava joka omistautuu varmasti jokaisen pariskunnan asialle.

huh, melkoinen selostus :) mutta lähdempä kaivamaan lisää tuota lunta, varmaan huomenna raahaan jo tuoleja tuonne kinokseen emoticon

Minä oon täällä ihan kevät fiiliksissä!:) Huomenna alkaa reilun viikon talviloma, jiihaa! Lähden Tukholmaan. Toivottavasti on hyvät ilmat, niin sais ulkoiltuakin. Lomaa tässä tarvitaankin. Eilen oli mummon hautajaiset, ja mieli on tietty ollu sen mukainen. Harmittaa niin, ettei se koskaan ehtinyt nähdä tulevaa vauvelia :(

Mäkin oon miettiny niitä liikkeitä. Olin itekin ihan varma niistä mutta nyt ei ookaan tuntunu taas oikein miltään... Oon varmaan vaan kuvitellu :) Onneks mulla on tuo kotidoppleri niin ainakin siellä sydän kovasti lyö! <3 Ja toivottavasti kaikki on hyvin.

Kyllä mullakin kesti melkein 2 vuotta tuon tuulimunaraskauden jälkeen tulla raskaaksi ja nyt pelottaa joka päivä että onkohan vauvalla kaikki hyvin. No, pahoinvointia on ainakin jatkunut viikolta 6 ihan tähän päivään saakka ja pariin otteeseen pitänyt käydä ihan sairaalan kautta jotenka eiköhän se vauveli voi ihan hyvin. Pahoinvointi saisi kyllä jo loppua

Mulla tuli se keskenmeno ku oli se tuulimunaraskaus niin syyskuussa 2010 ja sitten joulukuussa aloin jo oottaa toista :) että meillä tärppäsi aikas nopeeta.
Mullakin ollut pahoin vointia sieltä viikoilta 6-7 tähän asti. Ja välillä tuntuu että helpottaa mutta sitten taas tulee..
Voi teitä onnellisia kun pääsette lomailemaan, itsekin haluaisin! :) Mutta olen vasta aloittanut nykyisessä työpaikassani niin ei ole lomia vastakun jään mammalomalle :D Ei se auta kuin odottaa sinne asti.

Juu., täytyy myöntää että aika nopeesti tulin uudestaan raskaaksi tuulimunan jälkeen.Sitä ennen sain keskemenon 11+6 3/10 ja tää tulimuna todettiin 8/10.

Mutta onneksi nyt on kaikki mennyt hyvin vaikka pitkään pelkäsin että mitä käy tällä kertaa.. Mutta eiköhän nyt jo uskalla huokasta ♥ ja nauttia raskaana olosta ♥

Pahoinvointi loppu pari viikkoa sitten mutta nyt on iskenyt joka viikko paha migreeni ja sen myötä tullut oksennuttua ihan reipaasti.. Mutta eiköhän tää tästä :)

Ihana kun on niin lämmin.. ja kohta jo kesä :) ♥ Ja  sitten koittaakin jo syyskuu :)) ♥

Mun on pakko tulla tähän hehkutata vaikka asiaan ei kuulukkaan :) Oltiin tänään mun 5kuisen rotikankaa pentunäyttelyissä ja sijoituttii toiseks, hyvä ettei itku tullu ku mä olin nini ehrmostunut ja muutenkin tän raskauden johdosta aika itku herkkä :D No tästä on hyvä nyt lähtee. Meiän mutsi tuli kattoo näyttelyitä, oli sit pakko heittää joku huppari päälle ettei se nää masua :D ja tää on ainoa paita mil saan viel pelastettua itteni kertomiselta :D
Käytiin sit lapsimessuilki mtu en voinut ostaa mitään ku meiä äiti oli mukana eikä tiedä viel mitään. Puhuttiin sit jos minä ja semi(mun avomies) joskus saadaan lapsia niin blaablaa, niin ei mun mutsi ole odottamassa vielä mitään lapsenlapsia, ja must jostain syystä tuntuu siltä ettei se just sen taki oo odottamassa, koska sil on tullut joku hmm ärsyyntyminen tai jtoain mun avomiestä vastaan. Sen takia koska mä oon ollut tosi stressaantunut siitä ku mä hoidan kaikki asiat. oon elättänyt meidät monet vuodet ym, ku se on edelleen työtön. Mutta koko aikahan se töitä hakee, sille vaan ei voi mitään ettei ole tullut valituks kyseiseen työhön. Nyt maanantaina eli huomenna sen täytyis soittaa taas yhteen varastoduuniin mistä olis sellaset aika varmat tsäänssit saada töitä. Pakkohan sen on oikeesti nyt saada töitä kun on minä, lapsi, se, koirat ja pari kanii elätettävänä. Huoh kyl toi duuni asia stressaa ja kertominen meidän mutsille ja msut tuntuu ku kerron sille en mene edes sanoo päi naamaa vaa laitan iha multimedia viestillä ultra kuvan enkä aio astua pitkään aikaan jalallakaan sinne, koska mua pelottaa jos se suhtautuu jotenki tosi huonosti. Meiän faian tiedän olevan tosi iloinen ja se ei mua siks niin paljoa pelota se kertominen. Se vaa et me ei kauhee läheisiä olla, ni se on sellanen miks mua seki vähän kuiteski pelottaa. Mut eiköhän tää tästä kaikki selviä. Pää asia et tänänä tuli hyvä mieli mun "pienen" ihanan koiran johdosta :)

annanpa minäki kuulua itsestäni taas pitkästä aikaa.ei oo juur ollu mitään kummosta tässä välissä mitä ois tullu kirjotteleen.Juttujanne oon kyll lueskellu :)
Pauladelle tervetuloo!

Mulla oli tänään äitipolilla ultra :)) siellä se istu ku tatti pyllyllään :D painoarvioks saatiin 280g .Ei tämä sievistelijä suostunu sit vilauttaa sukuelimiään :D hää veti jalat ristiin haaraväliin just ku sinne koitettii katella ;D
rakenteet oli kaikki kunnossa.
Oman kilpirauhassairauteni vuoks mun on nyt sit käytävä koko raskauden ajan,kerran viikossa kuuntelees sydänäänet neuvolassa.Onneks se on tossa tien toisella puolella! :D
Ja tosiaan mulla oli nyt sit luojan kiitos siirtynyt se istukka pois kohdunsuun päältä! emoticon nyt se on tuossa edessä joten siinä syy myös sille miks en oo enää tuntenu liikkeitä niin hyvin kun tossa aiemmin.
kalkkia ja D-vitskua joudun alkaa syömään nyt vielä multitabsin lisäksi ku kalkkiarvot oli vähän matalat.Mut muuten kaikki ok :)
seuraava aika ä.polille 23.5 jolloin tarkistetaan kohdunsuun tilanne.Esikoinen kun uhkas tulla ennenaikojaan heikon kohdunkaulan takia... nyt tilanne oli todella hyvä :) reilu 5cm suljettua kanavaa :)

Mua ei nyt oikee yhtään napannu se uus äitiyspakkaus..voi olla et päädyn sit kuitenki ottaan sen rahana vaikka alkuun ajattelin ottaa pakkauksen.On täss viell aikaa miettiä onneks :)

Meill mies on aika neutraali vauvan tuloon. Onnellinen! mutta sillee neutraali ett ei hehku ympäriinsä :D

meillä kans tuo isäntä aika neutraalisti suhtautuu. mut kyllä siitä huomaa et se on innoissaanki mut ei vaan näytä sitä:D varsinkaan kavereilleen. minä kyllä oon tosi onnellinen ja innoissani tulevasta vauvasta :)
Ei se äityispakkaus nyt niin paha ollu. kyllä siinä oli aika paljon sellaista mikä on ihan käytettävää :)

Meillä oli tänään jälleen neuvola, painoa oli hieman tullut vihdoin lisää ja sydänäänet kuului tosi selkeesti. Syke oli n 150. Oli kiva, kun tällä kertaa ei ollut opiskelijaa, ja tämä oli vähän sellainen ylimääräinen aika, niin sai jutella vähän kaikesta. Ja kerroinkin, että mulla on ollut hieman alakuloisuutta ja masentuneisuutta ja reagoin todella voimakkaasti pieniinkin asioihin sekä pelkään hieman synnytyksen jälkeistä masennusta. Terkkari lupasi sitten puhua psykologin kanssa, joka soittelee mulle jossain vaiheessa. Pääsisin hieman juttelemaan näin ihan ennaltaehkäisevästi. Ei tää olo kuitenkaan nyt mikään aivan kamala ole, enimmäkseen olen kyllä iloinen ja positiivinen, mutta sitten kun itkettää niin sit itketään ja paljon.

Mulla alkaa huomenna työharjoittelu, oon siis lähihoitajaksi opiskelemassa ja hoidon harjottelu alkaa. Mulla on aivan kamala paniikki ja stressi siitä, miten pärjään, kun tuntuu, etten osaa mitään. Kävin etukäteen vähän juttelemassa paikan päällä ja ne vaikutti tosi vaativilta siellä. Vaikka oon miten yrittänyt järkeillä ja zempata itteeni ja yrittäny jaksottaa harjottelua sellasiin parin viikon pätkiin mielessäni, niin ei auta. Onneksi huomenna saan olla sentään vielä aivan tietämätön kaikesta ja vain tutustua paikkaan ja ihmisiin ja käytäntöihin, sitten onkin kaksi vapaapäivää, mutta koko pääsiäisen olenkin sitten taas harjottelussa.
Täytyy vaan yrittää ajatella, että kuusi viikkoa ja sitten se on ohi ja alkaa loma.

Kesäksi mulla ei ole mitään työpaikkaa, enkä oikein tiedä mitä tekisin. Miehen tulot tuskin pahemmin tulee riittämään elämiseen. Mulla on jälleen kamala asuntokuume ja oon katsellut vapautuvia asuntoja netissä ja nyt ollaankin ainakin kahta menossa katsomaan. Mies ei vaan ole kamalan innoissaan, sillä mulla on hieman sellaista piirrettä, että kyllästyn nopeaan ja haluan samantien taas muuttaa. :D Mies sanoikin, että ei me olla mihinkään muuttamassa, mutta suostui siihen, että sain laittaa asuntohakemukset menemään, jotta päästään katselee asuntoja sisältäkin, eihän sitä oo mikään pakko mihinkään muuttaa :P

Annukas, täällä vähän sama juttu, että piti järkeillä, että lapsi hankitaan vasta sitten, kun on oikea aika ja minäkin olen valmistunut ja työelämässä. Lapsettomuudesta emme tosin ole kärsineet, mutta olen kuitenkin aina ollut sitä mieltä, ettei lapsia hankita eikä tehdä, lapsia saadaan. Ja tässä sitä nyt ollaan, muutenkin on hieman tiukkaa taloudellisesti, ja nyt on lapsikin tulossa. Parisuhde on kuitenkin hyvällä mallilla ja se on mielestäni tärkeintä. Veljeni oli kuitenkin äidilleni kritisoinut hieman raskauttani sanomalla, että heidän kaikki neljä lastaan on tarkasti suunniteltu ja toivottu. ei se kuitenkaan mielestäni niin mene. Veljeni myös hieman pohti sitä, että olen kovin nuori, kun vasta 21-vuotias. ei silläkään nyt mielestäni ole merkitystä, itse ainakin tahdon saada lapset nuorina. On hän kuitenkin positiivisesti muuten suhtautunut ja saadaan heiltä paljon tarvikkeita ihan ilmaiseksikin, hoitopöytä, turvakaukalo, vaunut...

toi on kyllä aika yleinen ongelma että riittääkö rahat. vaikka ite nyt käyn töissä ja saan olla töissä äitiyslomaan asti niin ei se silti takaa sitä että pärjäis. mun palkka on niin huono ja nuita menoja on kyllä ihan kiitettävästi. vaikka ukkoki käy töissä ja tienaa suht hyvin niin välillä kyllä on ollu vaikeeta.
jenna : ethän sie ees oo niin nuori. mie olen vasta 19 ja lapsi tuloillaan :) minusta äitiyttä ei katsota iän mukaan. minusta ainakin tuntuu että oon valmiks äidiks vaikka olenki aika nuori.
meilläkin tämä raskaus tavallaan korjas meidän suhteen. omasta mielestä olin aika onneton yhteen väliin ja me vain riideltiin koko ajan. (osin sen takia koska mies ei minua pahemmin huomioinu) mutta nyt ku oon raskaana, oon saanu huomiota ukoltani niinku parisuhteessa kuuluu saada:) ei olla riidelty ollenkaan ja ollaan taas tosi onnellisia! :)

En mä ole omastakaan mielestäni nyt mikään niin kamalan nuori odottaja. Ja oonkin aina ajatellut, että haluaisin lapset nuorena. :) sitten jaksaa vielä vaikka mitä, kun lapset muuttaa pois kotoa ja on paljon aikaa olla miehen kanssa ihan kahdestaan. :)

voi että, eilen illalla en kyllä voinut olla erehtymättä pikkuisen potkuista. oli kyllä niin kova meno päällä, potki tosi paljon. Yritin miehelleni siinä innosta puhkuen selittää, mutta se oli jo unessa ja ynähti vain pari kertaa. :D

no ite oon kans samaa mieltä että ku tekee nyt nuorena lapset niin sitten on vielä sitä omaakin elämää jäljellä ku lapset lähtee pois kotoa. jaksaa vielä itekkin tehä jotain :D vaikkakin se huoli ei mihinkään katoa vaikka lapsi olis jo kuin vanha :)

jenna ootko millä viikoilla nytten? :) itekki oon tuntenu potkuja jo muutaman päivän ajan :) ihanaa että se välillä ilmoittelee olemassa olostaan. yleensä ku asettuu paikalleen niin tuntuu ne potkut :) ja mulla tuntuis kans olevan semmonen energia pakkaus tuolla että :D itekki innoissani aloin ukolleni höpöttää ku tunsin ekat potkut ja olin niist varma niin jotain vain hymähteli :DD sellasia ne miehet tuppaa olemaan :D

Täällä ollaan tasan puolessa välissä menossa, mahtavaa, niin se aika kuluuemoticon Ja rakenneultra oli tänään. Kaikki oli hyvin ja voidaan huokasta helpotuksesta, jännitti aika kovasti, että onko kaikki masussa hyvin. Mutta loistavasti siellä voitiin ja sukupuolikin näkyi selkeästi eli pojan pallero on tänne tulossaemoticon . Nyt voi sitten lähteä hyvillä mielin vauvan tarvike ja vaateostoksille. Ja liikkeet on alkaneet pikkuisen tuntumaan, sellaista kuplintaa ja pari pientä potkun tapaista on tullu, mutta vielä harvakseltaan.

Aurinkoista viikkoa kaikille mammoille!

Voi vitsit, meillä on kahen viikon päästä rakenneultra, ei malttais ootella! Keksittäis sellanen pieni kotikäyttöinen ultraki :D

Takaisin