Huhtikuun hupsutukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maminka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maydaylle onnea uuteen kotiin :)

Rominnalle tervetulooo! :)

itte en oo ny kirjotellu ku mulla on tökkiny ja sekoillu tää vaun sivusto monta päivää :S nytki kesti 5min ladata tätä sivua mutta nyt päätin antaa kuulua itestäni välillä :D

Mulla oli eilen taas neuvola ja hyvin oli kaikki.Oikein mahtivilkas pikkumiäs tuolla masussa taitaa olla! :D tai tyttö.. nii..mulla on niiiin vahva tunne pojasta ett en osaa edes ajatella tän olevan tyttö :DD Anto oikee kovasti monoo doppleriin!neukkaki alko nauraan ku tuli niin hassui ääniä sieltä :DD <3
Illalla menin siskolle kummityttöö hoitaan ja ku se oli unilla nii menin sit pötkölleen sohvalle. Yhtäkkiä alko aivan uskomaton meno vattassa :D tuli ihan kunnolla ja kovaa potkuja niin että käsillekki tuntu iskevästi :,) pitkät pätkät se siinä monotteli menemään<3 vattaki jo näky liikkuvan potkuista! oli kyll ihan mahti-ilta kun sai noita liikkeitä nyt noin paljo kertalaakilla tuntee<3

Heippa,

Mulla on taas helpottanut pahoinvointi (koputtaa puuta) ja nyt kun sain tämän rauhallisen pari viikkoisen vietettyä odotan innolla että pääsen taas urheileen, tietenkin hiukan iisimmin täytyy ottaa. Itse en haluaisi enää ylimääräisiä kiloja raskauden aikana, taitaa olla turha toive. Joskus tulee mietittyä että miten voi olla näin pinnallinen mutta kun en haluaisi levitä ko jokisen eväät raskauden jälkeen. Töitä on kuitenkin tehty ennen raskautta että saatu kroppa edes jonkunlaiseen kuntoon. Eikä pelkistä ulkonäkö syistä kuitenkaan.

Kaikesta huolimatta lähden nyt ulkoileen raittiiseen ilmaan, huomenna sitten luvassa naurua pissit housuissa :) Mikä ei tapa, se naurattaa.

Jenksbar, täällä sama vika. Ei oikein mitään kerrottavaa. Lähes oireeton raskaus. Neuvolassa olen säännöllisesti käynyt ja kaikki on hyvin. Vahvat sydänäänet ja liikkuva vauva. :) Kai sitä pitää olla tyytyväinen, kun suurempia oireita ei ole...

Niin, vauvan liikkeet kylläkin jo tuntuvat. :) Rakenneultraan pääsen vasta loppukuusta.

Eevi^ Meillä on samana päivänä rakenne ultra! Hihii :D En kyllä malta oottaa. Haluan niin tietä että kumpi tämä on! Kun päivittäin omat aavistukset vaihtelee. tänään on ihan tyttö-olo!

Meillähän on monella samana päivänä rakenneultra! Meil on myös 3.5 :D
Tänään saapui matkahuollon tuomana uusi turvakaukalo pikkuiselle <3 Tosi ihana on kyllä ja pakkohan se oli heti hakea, että pääsee tutkimaan! :))

LauraElina ja Marakatti : Hahha no niin näköjää on kaikil saman päivän :D 
Mulla on aivan tyttö olo! ja mä oon niin varma et tulee tyttö, kyl se yllättää jos ne sanoo että poika :D (vaikka se ei todellakaan mulle pettymys ole jos poika tulee. Oon aina itse toivonut esikoiseks poikaa! mutta nyt ku tulin raskaaks niin mulle on ollut ihan sama kumpi tulee :D )

Oijoi, täytyyki valmistautua oottamaan rakenneultraa, eihän siihen oo ku reilu pari viikkoa. Meillä se on siis 27. päivä. Ja hirveetä arpomista sen 4D-ultran kaa..... Saa nähdä :)

Niin ja xiinalle kanssa kiitokset :)

TeSu82: Meilllä on lapsukaiset nyt 9 ja 7. Kerroimme heille noin viikoilla 12 neuvolan jälkeen kun sydänäänet oli näkynyt. Mulla ne ei vielä kuulunut kun kohtu on niin kallellaan taaksepäin. Pelkäsin riitaa, mutta meillä molemmat lapset olivat oikein iloisia, ja innoissaan huutelivat kaikille että: " meille tulee vauva". Sai oikein keskustella että he suostuivat antamaan mulle ja miehelleni mahdollisuuden kertoa asiasta isovanhemmille. Mutta nyt kun vatsa on ruvennut kasvamaan niin pojat on mustiksia mun vattalle. Edes se että he joutuvat muuttamaan samaan huoneeseen, että vauva saa oman huoneen ei heitä haittaa. Yritän kyllä laittaa huoneen siten että he "voittavat" muutossa. En ole pystynyt kummankaan lapsosen kanssa nukkumaan samassa huoneessa, herään pienimmästäkin peiton kahahduksesta, ja meidän makkariin vaavin sänky ei mahdukaan joten meillä näin. Joten kauhistelkaa vaan;)

Mulla oli jo 15. viikolla tuntemuksia että nämä ovat muita kuin ilmavaivoja. Joku ihan selvästi tuuppi sisältä. Viikolta 6 on kohtu supistellut, tosin vaarattomia mutta kuitenkin aivan selviä. Kuopuksesta jouduin jäämään sairaslomalle jo toukokuussa. Hän on syntynyt syyskuun vika päivä. Jouduin jäämään sairaslomille supistusten vuoksi. Ne olivat vain  kohdun puolella mutta kivuliaita. Onneksi ne loppuivat melkein heti kun rauhottui. Mutta ei silloin voi töitä tehdä. Katotaan miten käy tällä kertaa.

Moni on pelännyt täällä välilihan leikkausta. Itse olen sitä mieltä että ennemmin leikataan ja ommellaan. Jos toinen vaihtoehto on repeäminen jota sitten kursitaan jos pystytään. Leikkaus muistaakseni ei sattunut ja puudutetta käytettiin riittävästi. Mutta täytyy myöntää että olen vähän liikaakin jalat maassa ihminen. Eikä kahden (tai mies mukaan kolmen)  pojan käyttäminen teipattavana ja ommeltavana ole välttämättä muuttanut siihen naisellisempaan suuntaan ;) Joten antakee armoo;) Yhtenä esimerkkinä meillä kävi viime juhannuksena jopa ambulanssi! Ihan sen takia kun en voinut sen toisen oluen takia ajaa autoa. Tarvittiin teippiä, kun veri roiskui pitkin keittiötä. Pieni kotitapaturma.

Heijssan kaikille masuille :) 

Mielenkiinnolla luin pitkää viestiketjua ja tuon korteni kekoon! 

Mulla eka raskaus ja vaaveli on erittäin ootettu. Alku vuos meni ihan sika nopeesti ja nyt jo pelottaa kuinka äkkiä syyskuu tuleekin. Mulla on ollu melko oireeton ootus, mitä nyt väsyttäny ja päässä viirannu (kuuluu ilmeisesti asiaan) ;) 

Rakenneultraa ootan kyllä ku kuuta nousevaa. Siihen ois vielä yli kaks viikko aikaa (28.4).Siihen tuntuu olevan niiiin pitkä aika! Toivon vaan et Ukkoki pääsee matkaan, vuorotyössä ku on, nii ei koskaa tiiä. Onneks vaan yhen neuvolan joutunu jättää väliin. 

Pikku-asukin liikkeet alko tuntuun viikko sitte (17+0) ja vitsi et se oli mahtavaa!!! <3 Nyt oon joka ilta ootellu "terkkuja" masusta. Siihen tunteeseen en kyllästy varmaan ikinä :)

Tervetuloa Miuzi mukaan!

Täällä "nautittiin" sitten vatsataudista emoticon Onneks se on yleensä semmonen ihanuus et se lähtee yhtä nopeesti ku on tullukki :) Nyt alkaa jo elämä voittaa, ja pystyin jopa syömään muutaki ku banaania ja jogurttia :)

Ja voi ku mä oon fiiliksissä (kesää ja masua odotellen); löysin kirpparilta äitiysfarkkushortsit :)
Vaikka kuinka olin etten osta mitään äippävaatteita ni pakkohan ne oli ottaa ku halvalla sai :D Ja ei mul kyl sen puoleen muita sortseja ookkaan emoticon

Voi jee, 19.viikko lähti käyntiin emoticon

Eevi^, mulla rakenneultra on siis viikolla 20+5. Muuten odotan ultraa aika rauhallisesti, mutta se jännittää, että kumpaa sorttia on tulossa. Haluaisin nimittäin tietää etukäteen, jotta voi vähän valmistautua. :)

Heipsun hei!
Lähes päivittäin olen näitä juttuja taas lukenut,  vähään aikaan en ole vaan itse mitään kommenoinut, mutta nyt :D
eilen oli toka neuvola, kaikki hyvin emoticon
hB 134 ja vauvan sydänäänet 150. ensikerta onkin sitten toisen ultran jälkeen toukokuun lopulla..
noista sydänäänistä taas.. :D
te keillä on jo lapsia, niin onko miten pitänyt paikkansa tuo väite että tytöilä olisi nopeammmat sydänäänet?
tänään 16+6..tulisi jo nopeasti syyskuu... emoticon

Heippa vaan kaikille!

Niin ne lumet sulaa, lähtis jo loputkin...emoticon  Viime viikolla alkoi todella liikkeet tuntua, ensin ajattelin kuvittelevani, mutta kyllä ne ihan oikeita potkuja tuntuu olevanemoticon  Hassun tuntuisia kyllä ovat.

Rakenneultraa odotan kovasti, vielä kuitenkin mietityttää, että entäs jos jotain onkin pahasti pielessä...? Sorruin myös varaamaan 4D-ultran, vaikka se maksaakin ihan tolkuttomasti. Sukupuoli halutaan ehdottomasti tietää, musta on mukava päästä varautumaan...Pari viikkoa täytyisi vielä jaksaa odotella.

Maha ei ole vieläkään erityisemmin kasvanut, kateellisena katselin teidän muiden vauvamahoja tuolla kuvissa, uskomattoman kokoisia osalla ollut jo aikaisemmassa vaiheessaemoticon Mutta kait se sieltä ilmestyy...

zibbh

mulla nyt ei oo vielä kokemusta muusta ku pojasta :D mut hänell oli pääsääntösesti 130-150 sykkeet. saatii häneltki kerran yli 160 ku oikee oli meno päällä :D mut sitähän ne niinko väittää ett tytöllä olis se ns.leposyke korkeampi ku pojilla.
tästä toisesta mulla on ollu nyt +-150 sykkeet. eli saas nähä :D

minä en oo nyt juurikaan liikkeitä tuntenu muutamaan päivään :/ mut uskottelen itelleni kokoajan et se vaan on siell jotenki sillai et potkii selkään tai johki etten tunne niitä. sit mietin sitäki vaihtoehtoo ett mitäs jos se istukka on nyt noussu pois tuolta kohdunsuun päältä ja tullu tohon eteen?! et jos vaimentais iskuja tai jotain :D yritän uskotella itelleni kaikkee et jaksaisin odotella maanantaiseen äitipolin ultraan :D kuitenki viell on sen verran "vähän" viikkoja ett en ihan täysin koe tätä "tunnottomuutta" vielä hädäksi :)esikoisesta kun alko tosiaan vasta näillä tienoin tuntumaan ne ekat kuplinnat ja tästä alko tuntuun jo 14+ viikolla :D oon siis tuntenu 1,2 tai 3 potkua sillontällö mut ei ne oikee oo vakuuttanu mua..

hmmm... syyskuussa sitten selviää kumpi sieltä on xiinalle tällä kertaa tulossa :D
neuvolassa tosiaan mitattiin sykkeet 150, ja samaan tulokseen on päästy kotonakin omilla laskukaavoilla ;)
mä niin odotan tyttöä! mies taas toivoo poikaa :D
..no, kuhan lapsi on terve emoticon
toivottavasti toukokuun ultrassa ei näy mitään epäilyttävää. sitten voisi vain onnellisesti odotella emoticon

on toi kotidoppleri kyllä niin hyvä hankinta että...! aina jos vähääkään epäilyttää niin eikun sykkeitä etsimään ja saa mielenrauhan <3

mitään potkuja en ole vielä tuntenut..tai jotain pientä. mutta en oikeen tiedä mitä ne ovat olleet :D

Joo, kotidoppleri on kyllä ihana emoticon
Minäki täällä vainoharhasena ollu muutamaan otteeseen niin varma et nyt on joku pielessä mut sit ku kuuntelee ni siellä se pieni sydän jumpsuttaa niin mahdottomasti emoticon 
Ei paljon tyyppiä haitannu muutto/remppa"riuhtomiset" saatikka vatsatauti :D

Mullaki on toi koti doppleri ja kummasti rauhottanu mut! mulla on jatkuvia epäilyjä et joku ei oo nyt hyvin, mtu sit kuuntelen nii sielä tykyttää :)

Xiina Eiköhän siellä oo silti kaikki ihan hyvin. Pikkuinen nyt vaan välillä lepäilee tai on vaan sellasessa asennossa ettei potkut tunnu! :)

Me lauantaina jo juhlittiin hääpäivää kun maanantaina oli se oikea päivä, mutta mies lähti aamulla aikaisin jo töihin kun oli lähtö leirille. Huomennahan se sieltä jo tulee taas kotiin. Katsottiin lauantaina aamulla jo häävideo ja vaihdettiin hääpäivälahjoja. Minä annoin miehelle kuvan musta ja tytöstä. Muuten voisin sitä teille näyttää, mutta siinä kuvassa on vähän alostomuutta. Mitään ei siis näy, mutta kun tää forumi on kuitenkin kaikkien nähtävissä niin taidan jättää väliin :) Mies oli sitten ostanu mulle lahjakortin kampaajalle ja sinne pitäis nyt varata aikaa. Ihanaa päästä vähän värjäämään ja leikkauttamaan hiuksia ja mä vielä jotenkin niin nautin siitä kun joku näpertää mun hiuksia :D Illalla käytiin sit vielä ulkona syömässä. Oli kyllä ihanaa <3 Nyt jo kolmatta vuotta ollaan sitten rouva :)

Maanantaista eiliseen asti oltiin mun äitillä sitten likan kanssa. Se selittänee hiljaiselon minun puolestani täällä palstalla :) Kiva oli päästä sinne passattavaksi, mut on se vaan vielä ihanempaa tulla aina kotiin! Oli ihanaa herätä tänään aamulla omasta sängystä.

Eilen käväsin siellä neuvolalääkärilläkin kun Jemina jäi sinne äitille siksi aikaa. Kaikki oli hyvin! Pissanäyte oli puhdas eikä noi supistukset ollu saanu mitään aikaan kohdunsuulla. Eli kohdunsuu siis kiinteä ja kiinni! :) Vauvaakin pääsin kurkkimaan ja siellä se köllötteli perätilassa. Peppu oli niin alhaalla, ettei lääkäri saanu jalkoväliä näkyviin vaikka kuinka yritti. Sen suhteen saadaan siis vielä elää jännityksessä. Kolmea päivää suurempaa vastasi pieni kooltaan. 17+5 oli viikkoja ja kaikista mitoista vastas 18+1. Laskettu aika kuitenkin on ja pysyy tuossa 16.9 :) Suuri helpotus oli kyllä kun sai tietää ton tilanteen tuolla kohdunsuulla. Nyt sit van odotellaan rakenneultraa. Josko silloin pikkuinen vähän vilauttais meille emoticon

Hyvä etten muuten suuttunu eilen sille sijaisterkalle, joka mut otti vastaan ennen tota lääkäriä. Ekaks se vaan otti äitiyskortin ja käski odottamaan aulaan lääkäriä, mut sit se kutsukin mut takas ja pyys laittaa oven kiinni perässä. En ees pässy istumaan kun se alotti "Katoin just että sulla on paino tippunu koko ajan. Ootko sä tahallaan syömättä ja yrität pudottaa painoa?!" Olin ihan monttu auki ETTÄ MITÄ emoticon Sit selitin sille kaikki mitä oon omankin Th:n kanssa puhunu että nyt vasta pahoinvoinnit alkanu loppumaan enkä oo sen takia syöny niin paljon kun normaalisti kun on jääny kaikki ylimääräset herkut tms. pois. Sit se käski mut vaa'alle ja pikkusen oli tullu lisää viime neuvolan jälkeen niin anto sen asian olla. Sit se sano että "Mä laitan sulle lähetteen klamydia-testiin." Kysyin, että miks ihmeessä ja se vaan sano että varmuuden vuoks. En tiedä oonko outo, mutta tunsin itteni jotenki tosi loukatuks!? Kolme vuotta oltu nyt miehen kanssa yhdessä ja kaksi vuotta siitä naimisissa ja yks lapsi jo niin ajatteleeko se, että kun on nuori niin paneskelee jokaisen vastaantulijan kanssa...?
plääh.. Ajattelin olla menemättä koko testiin ja sit jos se oma th ens kerralla kysyy jotain niin kerron ihan rehellisesti mitä mieltä oon koko jutusta... emoticon

Mun pahoinvoinnit on viimein loppunu kokonaan!! Ruokahalukin on palannut ja on parempi kuin koskaan :D Voisin koko ajan syödä jotain!

Vauvakin potkii jo niin kovaa :) Kiva kattella masun päältä kun pikkunen potkiskelee <3

LauraElina, ei kannate loukkaantua terkasta. Ite oon joutunu jo kahesti käymään klamydia testeissä raskauden aikana ja meillä yhteiseloa takana jo kohta 8-vuotta :) töykeästi se on kyllä sulle asian ilmaissut jos vaan nuin tokaissut, mulle tosiaan kerrottu että ihan kuuluu rutiineihin tarkastaa asia. Itse kun tuossa kävin kun oli sitä verenvuotoa.
Maha on alkanu kasvaan ja napa on ollut kipeenä, onko kukaan muu huomannut samaa asiaa? Vai saanko tässä nyt vielä napatyrän kaupan päälle kun kaikki muut vaivat helpottaaa, heh.
Pahoinvointi kun loppui niin mikään ei oikeestaan enää tunnu niin pahalta, mielummin sillon tällön vähän särkyä ja kolotusta kun koko ajan voida huonosti ja söit tai olit syömättä niin olo vain pahenee.
Kotikin alkaa tuntuun jo kodilta, kuukausi tässä kohta asuttu ja empä oo kyl kerrostaloon takas kaivannu, odottelen innolla et lumi sulaa ja pääsen tuonne omaan kasvihuoneeseen kylvämään tomaatteja :) ja pihalle levittään badenbadenit :D Vauva vois jo tulla, kaikki tavarat on jo valmiina, No ehkä sitä vielä innostuu laittaan vauvalle ihan omaa huonetta vaikka eihän se siellä pariin ekaan vuoteen edes ole. Tuntuu ihmeelliseltä kun ei oikein tiedosta vielä että syksyllä se tosiaan sitten tulee. Aattelen lähinnä että joku kaunis aamu se tupsahtaa tänne kaiken keskelle :D
Täällä kevät sai hiukan takapakkia, lunta satoi aamusta ja asteen pakkanen. Kuitenkin kevättä rinnassa!

Takaisin