LauraElina: Joo, oon jostain lukenutkin tuosta öljyämisestä ja hieronnasta, pitää varmaan alkaa harrastamaan ihan oman mielenrauhan takia :) Toisaalta epäilen, että itse synnytyksen aikana huoli noista repeämistä ja leikkauksista katoaa muun häsläyksen ja supistuskipujen alle. Mutta oispahan ainakin yksi huoli vähemmän, jos saisi tuon repeämäkauhun pois päästä.
Eevi^: Mulla puutuu kädet tosi herkästi öisin, jos nukun kyljelläni tai laitan kädet mahan päälle. Kiva herätä, kun käsi on ihan tunnoton. Joskus saattaa puutua päivisinkin, jos tekee töitä läppärillä huonossa asennossa pitkään. Kysyin tästä joskus terkkarilta, joka epäili, että mun hermoradat on sellaisessa paikassa, että kädet puutuu helposti. Tiedä sitten, mikä lie oikea syy.
Noista kivuista: mulla on ollut "oikeita" kipuja vain silloin, kun aivastan tai nousen/liikahdan äkkinäisesti, ja senhän pitäisi olla ihan normaalia. Joskus tuntuu sellaista hassua tuntemusta alapäässä, mitä en ehkä kivuksi sanoisi. Olis kyllä ihan kiva tietää, mistä pitää huolestua ja mistä ei. Kaikilla nuo kivut on tosin niin erilaisia, että vaikea siihen on kai terkkarinkaan sanoa juuta saati jaata. Lisäksi mä en tiedä mitään tuosta kohdunsuun sijainnista ja miten sen auki oleminen todetaan :P Pitänee pyytää terkkaria demonstroimaan asia seuraavalla käynnillä...
Täällä on ihan hillitön pesänrakentamisvietti päällä
(Hih, lehmähymiö!)
Olen aloittanut kämpässä jonkinlaisen suursiivouksen laittamalla tavaroita paikoilleen. Mulla ja miekkosella on se paha tapa molemmilla, ettemme oikein osaa laittaa tavaroita takaisin oikeille paikoilleen käytön jälkeen. Saa tässä samalla raivattua lisää tilaa pikkuiselle ja hänen tavaroilleen. Haluan muutenkin, että meidän koti on "täydellinen" ja siisti silloin, kun vauveli saapuu. Toki tää asunto sotkeentuu sitten vain lisää, mutta saisi ainakin suursiivouksen tehtyä ennen sitä. Nautin tästä siivousurakasta ihan pipona, tulee jo ihan äitiolo :) Tämä pesänrakentaminen voi osin johtua siitäkin, että olen viimein pääsemässä yli alkuraskauden väsymyksestä. Saattaa myös olla rautakuurin ansiota, että puhtia riittää.