Huhtikuun hupsutukset <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maminka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
jenna Hyvinkin mahdollista, että ne on pikkuisen liikkeitä mitä oot tuntenut! Mä tunsin esikoisesta rv 12+6 ensimmäiset hipaisut ja kuplanpuhkeamiset ja tästä toisesta rv 12+5. Monet ei usko, että oon voinut niin aikaisilla viikoilla tuntea mitään :D Nyt 16+2 ja tulee jo ihan selkeitä potkuja välillä :) Esikoisesta muistan kyllä sen, että kun rv 18 aikaan mulla oli tosi runsas verenvuoto ja mies vei mut sitten päivystykseen ja olin ihan varma että kesken on mennyt niin ajattelin vielä, että voinkohan mä vaan kuvitella nää kaikki liikkeet kun vähän väliä tuntu pikku potkuja ja möyrimisiä. Tästä toisesta kun jo tietää miltä ne tuntuu niin ei oo kyllä epäilyksen sijaa :) Siitä ne pikkuhiljaa voimistuu! <3

Lauraelina: Mulla on kans sellasia supistusmaista kipua ollu tässä nyt pari kolme päivää. Se voimakkuus vaihtelee aika paljon, joskus voi olla tosi kovaa pistävää kipua. Mietin kans et pitäiskö ensviikolla mainita asiasta neuvola tädille. Toki se kohtu kasvaa eikä varmaan mitään huolestumisen aihetta..

Potkuja en oo vielä tuntenu vaikka oon kovin iltaisinkin niitä koittanu kuulostella.. kai siihen vielä menee muutama viikko.. mut ei jaksais enää odotella emoticon

Lauraelina: Mulla on kans sellasia supistusmaista kipua ollu tässä nyt pari kolme päivää. Se voimakkuus vaihtelee aika paljon, joskus voi olla tosi kovaa pistävää kipua. Mietin kans et pitäiskö ensviikolla mainita asiasta neuvola tädille. Toki se kohtu kasvaa eikä varmaan mitään huolestumisen aihetta..

Potkuja en oo vielä tuntenu vaikka oon kovin iltaisinkin niitä koittanu kuulostella.. kai siihen vielä menee muutama viikko.. mut ei jaksais enää odotella emoticon

Kylläpäs se aika menee nopeasti, nyt jo huhtikuu, ei oo enää kauaa syyskuuhunemoticon Olen ollut hieman laiska kirjottelemaan, kun ei nyt oo mitään erityistä tapahtunut. Vähän huolissaan oon kun maha ei kasva, mutta jospa se tästä kasvaa...Kotidopplerilla ollaan sydänääniä kuunneltu, niin kyllä siellä joku asustelee. Vähän jännittää se rakenneultra, on kahden viikon päästä. Pahoinvoinnista oon päässyt eroon, mutta väsyttää vielä ihan älyttömästi koko ajan. Masuasukin liikeistä en oo ihan varma tunnenko niitä vai onko ne jotain mahan ruuansulatusliikkeitä. Iltasin niitä tuntuu. Miten muut, tunnetteko jo selvästi vauvan liikkeitä, miltä ne tuntuu?

Lauraelina- mulla tuli esikoisen aikaan noita ns. sukkapuikkosupistuksia jotka myöskin teki tehtävää alakerrassa että kannattaa kyllä pyytää tarkistaan kohdunsuun tilanne neuvolassa. tuntu kirjaimellisesti siltä et työnnettäs sukkapuikolla suoraan pilluun -.-

Tyttis- öö..kuinkahan osaisin kuvailla miltä nää tuntuu :D no ens alkuun kerron et esikoisesta aloin tuntemaan hentoisia liikkeitä 18+ viikol ja kunnon potkuja 20+vk.
Tästä toisesta oon nyt tuntenu 14+ viikolta. Ekat on semmosii ihan hentosia ikäänkuin niitä kuplia poksahtelis tai jokin perhonen liikuskelis aivan tuolla kohdunalueella.
16+ sain nyt bongattua kaksi potkua kädelle vattanpäälle <3 niitä kovempia potkuja mitkä sit voimistuu niin en osaa oikeen selittää mutta ei niistä sit enää voi erehtyä :) on ihan selkeen tuntusta et joku tuolta potkottelee

En tajuu, mä olin alkuraskauden aivan oireeton ja jumalauta mul on ollu nyt 3 viikkoo suunnillee kauheet pahoinvointia ja väsymsytä. En kuiteskaa oksenna, mut silti todella ärsyttävää. Ja mul on hemoklobiini nii alhanen et pitää hakee rautaa apteekist :s voisin vaikka hakee niit raskaus vitskuiki!

Mäkin oon miettiny, että onko ne liikkeitä vai mitä noi vatsan tuntemukset. Yleensä tunnen niitä iltaisin klo.22-23 välillä :) Hassua. Miten muilla on ollu, voiko ne olla noin säännöllisiä? Tai sitte tosiaan kuvittelen, ku mullakin ensimmäinen tulossa niin ei oo mitään kokemuspohjaa:)

Niin ja joo, mun puolesta ihan hyvä idea vähän tiivistää listaa, selkiyttäis ehkä.emoticon
Jep, nyt nukkumaan!:)

Mäkin oon miettiny, että onko ne liikkeitä vai mitä noi vatsan tuntemukset. Yleensä tunnen niitä iltaisin klo.22-23 välillä :) Hassua. Miten muilla on ollu, voiko ne olla noin säännöllisiä? Tai sitte tosiaan kuvittelen, ku mullakin ensimmäinen tulossa niin ei oo mitään kokemuspohjaa:)

Niin ja joo, mun puolesta ihan hyvä idea vähän tiivistää listaa, selkiyttäis ehkä.emoticon

Oon ollu pitkän aikaa ihan hissukseen, kun ei oo tapahtunu mitää maata mullistavaa..

Tos pari viikkoo sit oli mulla vasta se np-ultra ja kaikki oli onneks paremmin ku hyvin. Itku siinä heti pääsi, ku näki ruudulta pikkuisen. Täytyy kyl myöntää, että heti tää raskaus muuttu paljo todellisemmaksi, ku näki sen pienen ihmisen kasvavan mun vattas. x) Seuraava ultra onki toukokuun puoles välis. Malttaispa odottaa sinne asti!

Meki ollaan hommattu se kotidoppleri ja melkein joka ilta ollaan kuunneltu pikkusen sydänääniä.
Nyt vasta on ruvennu vattaki näkymään kunnolla. Tuntuu ihan, että se on saanu jonku ihme kasvupyrähdyksen täs viimesen viikon aikana. Liikkeitä en oo vielä  tuntenu, mutta oonhan vasta ensiodottaja ja viikkoja 14+2. Toivon kyllä, että ne pian rupeis tuntumaan. :P

emoticonAi, muutaman kerran toi mun teksti tuolla! Luulin että se ei lähteny mihinkään... Nolo!:) Mullekin tulee doppleri ylihuomenna, jee jee jee!

Mäkään en oo tänne kirjotellu sen takia kun ei oo mitään ihmeellistä tapahtunut... Masu on ruennu jo vähäsen kasvamaan, mutta liikkeitä en vielä oo tuntenut,viikkoja on huomenna tasan 16 :) sais kyllä jo rueta potkut pikkuhiljaa tuntumaan,niin tuntuis tää odotuski taas enemmän todellisemmalta :) esikoisen aikana tunsin liikkeet ekan kerran viilolla 18... Neuvola on ens viikon tiistaina,edelliskerrasta onki jo kulunu sitten 6 viikkoa... Viikot kuluu omasta mielestä paljon hitaammin ku esikoista odottaessa, en tiedä sit mistä johtuu :)

Heippa kaikille!

minäkään en ole kirjoitellut, kun ei ole mitään erikoista ilmassa.. Todella surullista luettavaa tuo Emby^n tapaus! Pisti taas muistamaan ettei se maagiset 12 viikkoa ole tosiaan mikään tae että kaikki menee loppuun asti oikein..

Hassua että kun ei ole keskittynyt odotukseen, on aika mennyt nopeammin. Maha on jo aika iso, vaikka paino ei ole noussut. Huolettaa että onko nuo nipistykset, mitä tunnen, vauvan liikkeitä vai jotain supisteluja tms, ja onko koko tyyppi edes olemassa. Onneksi tällä viikolla on neuvola taas niin ainakin pääsee kuuntelee niitä sydänääniä.

Töissä on ihan pyllyä, ensi viikon pidän ylityövapaita. Käydään hääpäivän kunniaksi vähän reissussa miehen kanssa. Saavat haalarimiehet sillä aikaa luvan tehdä putkiremontin valmiiksi. Olen käynyt muutaman kerran tutustumassa joogaan ja siellä on mukavan rentoutunut olo, tuntuu ettei niin ressaa nuo typerät työtkään. Pohjaton väsymys on siis taaksejäänyttä elämää ja tekee oikeen mieli vähän riehua ja liikkua kun ei vielä mahan koko rajoita kaikkea tekemistä.

Iloista huhtikuuta kaikille, ja rauhallista mieltä!

Embylle isot osanottoni :(

Kovasti odottelen että josko jotain alkaisi tuntua masussa. Viikoja toki nyt 14+5 eli ei varman ihan vielä tunnu mitään. Neuvolantäti vaan sanoi että kun oon niin hoikka niin saattaa tuntua jo aika hyvissä ajoin :) Muuten mennyt tosi hyvin ei pahempaa pahoinvointia tai muuta. 

Huomenna olis taas neuvola saa nähdä onko paino noussut yhtään kun viimekerralla moitittiin että kun oli vähän laskenut. 

todennäköisesti nuo mun tuntemukset on sitten vauvan liikkeitä. oon nyt muutamana iltana jotain pientä tuntenu ja eilen tuntu jo vähän voimakkaammin niitä "ilmakuplia". Jos ne tästä pian vain voimistuisi.

Mulla on perjantaina lääkäri, kun hiiva on vaivannut eikä ilman reseptiä saatavat lääkkeet ole auttanut. Muuttunut vain pahemmaksi. Toivotaan, että saadaan selvyyttä asiaan ja oireet häviäis. ja toivottavasti ei tästä ole nyt haittaa vauvalle...

Tänään töissä havahduin ihmettelemään, että onpas nyt elohiiri iskenyt hassuun paikkaan, kun alavatsalla tuntuu. Sitten vasta sytytti, että olisiko kuitenkin tuntunut ensimmäisiä potkuja...?emoticon Sellaista hassua kuplintaa, joku muukin on tainnut vastaavasti ekoja tuntemuksia kuvata. Ei ole sen jälkeen toistunut, nyt odottelen mielenkiinnolla.

Maha ei ole vielä juurikaan kasvanut, mutta ei kai sen näin ensikertalaisella vielä "tarvikkaan" näkyä? Lähinnä on sellainen turvonneen lihonut fiilis ja ylävatsa kyllä pömpöttää kaikkea muuta kun kivan näkösesti...Paljon kivempi olis, kun tulis rehellinen vauvamaha emoticon

Xiina Neuvolassa sanoivat noista sukkapuikkosupistuksista, että soita heti jos niitä alkaa olla enemmän niin saan ajan lääkärille. Tuntu jotenkin hyvältä kun se otti tosissaan heti ton jutun eikä alkanu vähättelemään niinkuin edellisessä neuvolassa esikoisen odotusaikaan oli sillä th:lla tapana. Sano muutenkin noista supistuksista, että kun mulla on sen verran vähän aikaa edellisestä raskaudesta niin kohtu voi sen takia paljon supistella.

tyttis Xiina aika hyvin mun mielestä kuvaili noita ensimmäisiä vauvan liikkeitä. Musta ne alussa tuntuu vähän samalta kun sillon kun suolistossa oikeen kuplii. Liikkeet saattaakin olla aluks vähän vaikeaa erottaa suolen liikkeistä, mutta kyllä ne siitä pikkuhiljaa voimistuu :)

Eevi^ Mullakin on EDELLEEN pahoinvointia... Edelleenkään ei oo tarvinu oksentaa, mut ei se välillä kaukaa hae. Tulee halvat kauppareissut jos ruokakaupassa iskee se ällötys-öllötys. Jää meinaan ostoskärry aika tyhjäksi kun kaikki ruoat vaan ällöttää. Painokin se vaan jatkaa laskuaan ja niinkun tonne neuvolakuulumisia kirjotinkin niin sain jo vähän sanomista kun muutenkin oon niin hoikka. Minkäs teet jos ruoka ei vaan maistu. Syön kuitenkin vähintään aamupalan, yhden lämpimän aterian ja iltapalan joka päivä. Silloin kun aloin esikoista odottaa niin painoin 58kg ja nyt painan 55kg.
Mulla oli eilen neuvolassa kans hemppa 120, mut en taida viel alkaa syömään rautaa. Oon nyt syöny noita multitabsin raskausmonivitamiineja ja niissä on jo sitä rautaa niin katsotaan kuinka pitkälle ne riittää.

Hele81 Tsemppiä töihin!

Voi kun ihanaa kun monilla on jo ensimmäisiä havaintoja liikkeistä! <3

Täällä alkaa olee kaikkea muuta kun hentosia kuplan puhkeamisia noi liikkeet! Sen verran kovaa tyyppi välillä monottaa että ihme jos ei kohta ala tuntua masun päällekkin :)

Niin joo ja meinasin jo ihan unohtaa et mitä tulin tänne kirjottaan! :D Ostin tänään huuto.netistä pikkuiselle Britaxin baby safe plus II turvakaukalon <3 Nyt on sitten uusiin sisarusrattaisiin käypä kaukalo!

Mulla oli edellispäivänä tosi kipeitä, just tollasia sukkapuikkokipuja mut ajattelin et se on ihan normaalia?! Pitääki ottaa heti yhteyttä neuvolaan jos sellaset toistuu, sanoin miehellekin et millaset mahtaa sit olla oikeet supistukset ku noi edellispäivänkin kipukohtaukset oli aika inhottavia =/ Toiv. kaikki on hyvin tuolla masussa.. torstaina onneks neuvola!

Mulla on hb muutenkin tosi matala, sellasta 109 luokkaa joten oon tota rautaa vedelly jo kolmisen viikkoa.. se ei oikeen sovi mulle (ei oo ikinä sopinu) vetää vielä pahemmin umpeen ton mahan ja vessareissut on aina ihan tuskaa =// Obsdanista tulee siis ummetus ja retaferista taas ripuli.. kumpikohan sit on parempi :D

Onks täällä muita kenellä on jo kauhee synnytyskammo? Kävin erehdyksissäni lukemaan noita huhtikuun synnytystarinoita ja rupes ihan hirveesti nyt jo jännittää koko juttu!!Sit rakkaat ystävät ja sukulaiset on kertonu enemmän niitä huonoja kokemuksia synnytyksistä kuin hyviä.. se on meidän suomalaisten naisten vika että aina muistetaan ne huonot kokemukset ja niillä sitten pelotellaan toisia =/ No onneks mulla on aikaa vielä psyykata itseäni henkisesti h-hetkeen :D

marini_ : Mulla oli jo ennen raskaaksi tulemista synnytyskammo. Tää on mun eka raskaus, eikä tietenkään minkäänlaista omaa kokemusta synnytyksestä, oon vain noita muiden kauhukertomuksia kuunnellu. Hassua kyllä, nyt tuo pelko on vähitellen alkanut lieventyä. Oon päättänyt ottaa sen asenteen, etten aio pelätä synnytystä - pelko vain lisäisi synnytyskipua ja tekisi koko jutusta entistä stressaavamman. Oon myös tajunnu, että mua ei pelota nuo synnytyskivut sinänsä, vaan ne repeämät ja yleensä välilihan leikkaus. Yleensäkin kaikki leikkaukset ja vastaavat tuntuvat ajatuksena kammottavilta. Pitää pyytää niitä varten jokin superpuudutus alapäähän, vaikka kipukynnys onkin mulla suht korkea. En vain halua tuntea (=tiedostaa) koko leikkausta/kursimista yms. Anyway, oon lepytellyt itseä sillä ajatuksella, että siellä sairaalassa saan tukea ja apua synnytyksen aikana, synnytys menee joskus ohi, eikä etukäteen stressaaminen auta. Kuulostaa ehkä tämmöiseltä tietämättömän höpötykseltä, mutta näin mä saan itseni rauhoittumaan asian suhteen :)

Takaisin