mä oon kans ihan hirvee herkkupärce, ja jouduin pojan myötä opettelee ihan tosissaan salasyömisen
mut nykyään en syö herkkuja ku kahvin kans jos poika on päikkäreillä tai iltasin ku se on menny nukkumaan... enkä läheskään niin usein ku ennen.. eikä poika osaa kaivata hyviä.. onhan se keksiä ja pullaa syöny, karkkia maistanu pari kertaa, mut ku niitä ei oo niin ei oo... sillon jos tulee vieraita tai ollaan kylässä niin kahvin kanssa ollaan jotain keksiä tms syöty. Mut meillä kans ruoka ehdottomasti ensin!! mut vaikka poika kuinka tykkää, niin sille riittää just se pieni ja se on tyytyväinen.. eilen mm. oltiin mun vanhempien luona syömässä ja jälkiruuaks oli jätskiä.. se söi yhden palan mikä lautaselle alkuun laitettiin, sano "kiitos hyvästä" ja nousi pois pöydästä leikkimään, enneku kukaan ehti edes kysymään että ottaako lisää.... olishan se varmasti ottanu mut turhaan tyrkyttää jos on vähäänkin tyytyväinen... ja se on muutenkin vähä kummallinen, ku se syö lautaselta aina ensimmäisenä kaikki kurkut ja tomaatit ja sit vasta muut ruuat... ja nyt ku se oppi avaa jääkaapin oven niin kaikki vihannekset ja kasvikset piti piilottaa ylähyllylle ku se käy muuten syömässä ne
oon miettiny et näkeekö se nälkää, mut se taitaa vaan tykätä niistä niin paljon
ku ei se sit muita ruokia sieltä syö.. nakkipakettikin saa rauhassa olla vaikka alahyllyllä....
mä oon kans vissiin melko natsi... en hyväksy mitään mankumista, vonkumista tai perseilyä... en kotona en muuallakaan..... käytöstavat on oltava joka paikassa.. kotona on hyvä harjoitella, mut eipä olekaan pahemmin yleisillä paikoilla tai vieraissa kiukutellu, paitsi tietty jos väsyy ihan totaalisesti, mut sit ei auta muu ku luovia :)
ukko taas on sellanen nöösipossu, et se ei kovin herkästi kiellä ja mulla palaa siihen lässytykseen välillä ihan huolella kiinni
mut ei kyl silti tulis kuuloonkaan et kaupassa tms ruvettas juoksee ympyrää tai muuten hillumaan... kerran komensin ihan huolella jonku toisen lasta ku about 3-4v poika kiipes meidän kärryihin ja nakkeli sieltä ostoksia pois. karjasin sille että nyt keräät ne sieltä lattialta ja laitat takasin, mut sit sen äiti tuli ihan hädissään hakemaan sen pojan pois, katto mua hirveen vihasesti ja sano et ei se osaa ku se on vielä niin pieni... ?! no osas se ihan hienosti sinne kiivetä ja nakella ne pois..... kantaisin varmaan oman lapseni korvasta ulos, jos näkisin sen tollai tekevän
(p.s. se oli "vitsi" en harrasta ruumiillista kurittamista vaikka tiukkis olenkin
ja vaikka välillä raipasta puhunkin, niin se on ukkoa varten
) ja mä kyllä myönnän, että käytän ääntä yleisillä paikoillakin jos tarve sen vaatii....välillä kattelen ku ukko toistaa ja toistaa 10 kertaa samaa asiaa ja ite hoitais sen yhdellä vähä kovemmalla HEI -sanalla
......................mä oon varmaan ihan hirvee äiti
mä oon kans vissiin melko natsi... en hyväksy mitään mankumista, vonkumista tai perseilyä... en kotona en muuallakaan..... käytöstavat on oltava joka paikassa.. kotona on hyvä harjoitella, mut eipä olekaan pahemmin yleisillä paikoilla tai vieraissa kiukutellu, paitsi tietty jos väsyy ihan totaalisesti, mut sit ei auta muu ku luovia :)
ukko taas on sellanen nöösipossu, et se ei kovin herkästi kiellä ja mulla palaa siihen lässytykseen välillä ihan huolella kiinni
......................mä oon varmaan ihan hirvee äiti