Huhtikuun höpinät.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jenni90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla jostain syystä menny ohi Jigglypuff sun oireet; siis verenvuotuo. Kaikki on kuitenkin ok  ? emoticon

Pyöräilystä: esikoista odottaessa kyllä pyöräilin; mutta synnytyksessä mulle tehtiin eppari joka ei ole vieläkään täysin kunnossa; niin ei tee vieläkään mieli satulalle nousta....

nimenomaaan, enään vajaa 3kk ! apua.

annel ai sulle tehtiin sektio ekassa synnytyksessä. Mikäs on nyt kohtalo ? Tai onko ollu kätilöiden kansa puhetta; saisitko synnyttää alakautta tällä kertaa? Onko ollu täälä puhetta, tuntuu, että vaikka luenkin kaikki jutut niin puolet menee ohi :D

Mä toivon kyllä yli kaiken, että saisin pikkukakkosenkin synnyttää alakautta; koska kun kotiin tullaan, niin mun täyty jaksaa ja pystyä nostella esikoista....

Haluaisin kanssa kovasti synnyttää alakautta jos mahdollista. Lääkärin mukaan ei pitäisi olla esteitä ellei vauva päätä olla kääntymättä. Selviää sitten viimeisessä lääkärineuvolassa kuulemma. Ystävä kävi läpi sektion vähän aikaa sitten ja oli aika kipeä sen jälkeen niin ei huvittaisi joutua samaan. Olis niin ihana heti kotiin tultua pystyä ulkoilemaan vauvelin ja koirien kanssa normaalisti. Olen tosi huono olemaan passattavana, kaikki pitäis pystyä tekemään itse ja se onkin tässä raskaudessa varmaan ollut vaikeinta. Toisaalta osa toipuu sektiosta nopeastikin, on varmaan tosi yksilöllistä mutta jotenkin perinteinen synnytys tuntuis konkreettisemmalta kun se, että edessä on verho ja sitten sen takaa ilmestyy yhtäkkiä meidän vauva. No aika näyttää miten vauva päättää vaihtaa masumaailmaan oikeaan maailmaan.
Näin viime yönä unta, että pieni pari vuotias kirmasi vaipoissa tuolla takapihalla. Ihanaa! emoticon

Mukava kuulla hyviä uutisia useampien kohdalla!

Täällä sitä erittäin hyvä vointisena pyöritellään peukaloita sairaslomalla. Jalka krampit on oikeastaan hävinneet kokonaan eli magnesiumin syönnin lisäämisestä on selkeästi ollut hyötyä.

Koirat on saanut lenkitystä tuplasti normaaliin verrattuna ja itekkin siinä samalla on tullut ulkoiltua. Netissa surffailua on tullut harrastettua urakalla viime päivinä. Mietinnässä kävi ikkunan pesun aloitus, mut en oo saanu viel aikaseks, aina oon keksinyt jotain mielekkäämpää tekemistä. Melkeen joka päivälle on tullut suunniteltua jotakin pientä ohjelmaa, ettei tartte vaan kotona yksikseen kökkiä.

Tiistaina oli eka perhevalmennus fysioterapeutin pitämänä, ihan ok kokemus ja muutama puolituttukin joukosta löytyi. Kun fyssari liikunnasta/ulkoilusta kyseli, niin kaikki vastasivat että koira/koirat huolehtii päivittäisestä ulkoilusta ja kävelystä. Paikalla oli yhteensä 7 odottajaa ja muutama isäkin oli uskaltautunut paikalle. Onko muilla valmennus alkanut?

tt : Helmikuussa oli meillä täällä tuo fysioterapeutin perhevalmennus( äitiysvalmennus nimellä taisi olla) , se oli vain äideille. Ja isukit oli sitten mukana näissä perhe/synnytysvalmennuksissa joita ollaan miehenkanssa käyty jo kahdessa toinen oli viimekuun lopussa jonka nva lääkäri piti ja alkukuussa oli sitten psykologin pitämä. Nyt sitten alkaa meillä pienryhmissä nämä synnytysvalmennukset ensikuussa . Minä itse tykkäsin käydä siellä koska näki ja tutustui muihin mammoihin emoticon

Koirat myös pitää täällä liikkeellä vaikka sairaslomalla olenkin, välillä saan tuomia ilmeitä koirilta kun häiritten niitten päiväunia :D Ovat tottuneet päivät olemaan kotona kahdestaan ja maata vain mutta nyt minä passitan ne ulkoilemaan päivisin pitkiä lenkkejä.

Tänään on niin keväinen ilma, tuntee itsensä PALJON virkeämmäksi kun aurinkopaistaa ja on lämmin ulkona emoticon

Hei taas vaan kaikille! Onpa hyvä kuulla Viirukhan että kaikki on suhteellisen hyvin emoticon Ja on muutenkin kiva lukea hyviä uutisia. Meillä koettiin aikamoinen säikähdys alkuviikosta kun mulla alkoi sattumaan alavatsaan oikeale puolelle ihan kunnolla... Luulin jo että olis ollu umpisuoli. Kun käytiin sitten päivystyksessä niin tarkistivat ettei kivut vaan liity mitenkään vauvaan (ei onneksi!) ja ottivat  jotain kokeita... Nyt sitten tuloksia odotellessa... Onneksin kipukohtauksia ei ole enään ollut ja vauva potkii ja möyryää tosi ahkerasti... Välillä niinkin ahkerasti ettei tuleva äiti saa nukkuaemoticon

Äitiyspakkaus on tänne jo saapunut ja miehen kans ihailtiin niitä vaatteita... Ainoa mistä en tykänny oli se makuupussi joka on siis sininen... mutta vaatteet oli tosi kivan näköisiä ja värisiäemoticon

Olen huomannut itsekin sen saman mitä muutkin on jo valitelleen eli sen että maha alkaa olemaan tiellä... varsinkin kumartuessa ja mulla alkaa hengästyttämään hirveän helposti eli luultavasti maha painaa jo keuhkoja. Lisäksi huomasin tuossa että toiset äitiysfarkut oli menneet pieniksiemoticon  No pääsenpähän tänään sitten ostoksilleemoticon ja ehkä voidaan katella myös vauvan vaatteita....

Täällä odotellaan kevättä suurella innolla! Nähdään ekan kerran oma piha kesällä ja päästään puutaratöihin:haravoimaan ja perkkamaan mansikkamaata :) Tai ehkä se menee niin että minä olen työnjohtaja ja mies tekee...emoticon

Aurinkoista kevättä vaan kaikille!

Jigglypuff mä olen pyöräillyt koko talven ja edelleenkin jatkan pyöräilyä. Mulla on kanssa maastopyörä ja siinä joutuu olemaan aika kumarassa. Vielä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. Ja tykkään ajaa aika paljon seisoviltaan niin siinä ei maha jää kropan alle puristuksiin.

Olen kanssa huomannut tuon, että maha alkaa olla kumartuessa jo tiellä. Kenkien sitominen kiinni on jo aika tuskaista. Aina pitää etsiä joku paikka mihin sais jalan nostettua vähän korkeammalle.

Meillä nuo valmennukset alkaa vasta ens kuussa ja kesäkuussa päästään vasta tutustumaan synnärille. Pitää kuulema olla 32 viikkoa täynnä, et pääsee tuonne synnärille tutustumaan. Onks muualla sit erilaisia käytäntöjä? Joillain nuo valmennukset alkaneet jo hirveän paljon aikasemmin ku täällä päin.

Viirukhan kiva kuulla hyviä uutisia. :) Ja kiva kun täällä on ollut tänään näin aktiivista. :)

Täällä maha ei oo tuntunut VIELÄ niin pahasti tiellä olevan, mutta eiköhän se pian ala täälläkin häiritsemään. :) Ainut, missä se haittaa, on kun esikoisen pinnikseen laittaa lakanaa! :D Ei meinaa onnistua, kun masu ottaa vastaan. ;)

Meillä ois huomenna tasan kolme kuukautta laskettuun aikaan ja vaikka menis sen pari viikkoa yli, niin kolmen ja puolen kuukauden päästä meillä on vauva! <3

Kelan myönteiset päätökset saapui tänään - jeee! emoticon

Mukava että kaikilla tuntuis olevan hyviä uutisia, ja Viirukhan hienoa että olikin noin päin mennyt nyt sitten!
Olin tänään lääkärissä, ja se sanoi että tutkitaas nyt onko nuo työraadannassa tulleet harjoitussupparit vaikuttaneet kohdunsuuhun mitenkään, no ei ne olleet, ihan ok oli kuulemma täälläkin. Ja täälläkin näyttäis sittenkin olevan pienehkö/kohtuukokoinen vauveli masussa, vaikka mulle onkin mahan kokoa "kauhisteltu", ja oon kuitenkin itsekin ollut 4200g ja rapiat... Ihan hyvä vaan. Painokin noussut kaikenkaikkiaan n. 3kg, mikä myös jees koska en mikään ihan hoikin ollut alun alkaenkaan, BMI oli joku 25-26.

Synnytysvalmennuksista ei täällä ole ollut vielä puhetta, kai ne sitten niistä kertoo... Fysioterapian valmennuksessa mekin käytiin silloin alkuvuodesta.

Jigglypuff: Mä ajattelin tällä viikolla tehdä kevään ekan fillarilenkin jos vaan kerkiin :) Mulle pyöräily on aina ollu tosi tärkee harrastus ja harmittas aikalailla jos ei pystykään enää polkee.. Mulla on kaks pyörää. Toinen on vanha jopo millä on kiva körötellä tuolla ja sillä ajattelinki nyt liikkua kun selän asento on aikalailla suora siinä.. Ei tartte olla etukenossa. Ajattelin että sitten jossain vaiheessa ostan sellasen peräkärry jutun fillariin kun siinä saa niin kätevästi lapsen ja vaikka kauppaostokset sinne perälle :) Onhan sellanen lapsten istuin tietysti helpompi ja näin mutta siinä mua pelottaa se että jos laps alkaa kauheesti temppuilee siellä pyörän kyydissä ja sitten kaatuukin tai jotain..

Meillä olis tänään ollut eka perhevalmennus mutta se jäikin välistä.. Ei mua missään vaiheessa sinne huvittanut mennä ja lupasin mennä vaan sen takia koska toi tuleva isä sinne halus. Mutta tällä kertaa kävikin niin että hänellä oli töitä eikä saanu vuoroa vaihdettua.. Eli ens kerralla sitte yritetää uudestaan :) Eka teki mieli hermostua tolla tulevalle isukille että sinä sinne halusit ni hoida sitte vuoros niin et pääset menee! mutta päätin pitää suuni supussa koska meillä on ollut nyt niin hyvät välit etten haluu ite aiheuttaa mitään kränää meijän välille :)

Meillä oli viime tiistaina tasan 3kk jäljellä.. Tää alkaa olee aika uskomatonta miten aika vaan katoaa :D Ja mulla kans tulee maha tielle just sukkia ja kenkiä laittaessa ja sillonkun yrittää noukkia lattialta jotain. Ja tiskatessa kastuu aina maha :D

Hipsuli82 ihana uni ! emoticon
Mä oon kans tutuilta kuullu tuosta sektiosta pelkästään negatiivista palautetta... joillakin haava oireillut vielä vuoden toimenpiteen jälkeen ja joillakin haava revennyt synnytyksessä josta tullut sisäisiä verenvuotoja jne. Mutta kun ei niitäkään tarivoita saisi kuunnella !  Alatie synnytys oli vain niiiin ihanaa! Sai heti vauvan rinnalle, koskea tuntea oman pienen lapsensa sydämen omaa sydäntä vastenemoticon Maailmasta ihanin hetki. Ja sairaalassa me oltiin esikoisen kanssa alle 48 tuntia vaikka olinkin ensisynnyttäjä. Mun luonteella en jaksaisi sielä viikkoa sitkutttaa!  Mutta nämäkin on asioita jotka ei oo meidän käsissä eikä päätettävissä.
Mä muistan kun oli avautumis vaiheen pahin vaihe menossa; niin mun teki mieli sanoa, että ottakaa ny vaikka vattan läpi se vauva jo pois tai mulla lähtee taju, mutta se tilanne vain meni niin nopeaa ohi. 

t t kiva, että krampit hävinneet ! emoticon

Aurorariel onneksi ei  ollut kyse vauvan voinnista ja sullakin jo parempi vointi emoticon TOmmoset yhtäkkiset oudot ja kovat kivut aina säikäyttää niin lujaa. 

Xeeenaz; niimpä !Mulla on niin  kun kumartuu laittamaan kenkiä tai jotain ottamaan lattialta niin viimeistään siinä vaiheessa alkaa  närästämään jos on sattunut säästymään närästykseltä siihen asti. Melkein saan valmiiksi laittaa rennien suuhun ennen kun rupia kumartelemaan. emoticon

Yona hyvä että sieläkin oli kaikki hyvin.
Se on jännä miten aina mahankin koosta päätellään, että on suuri vauva tulossa tms. Enssinäkn kun lapsivettä voi olla niin paljon, että "vääristää" masun kokoa ja  joillakin maha vain kasvaa suureksi vaikka vauva olisikin pieni. Onhan se osviitta antava tietenkin, muttei ny täysin kannata siihen mahan kokoonkaan luottaa. Ja joillakihan vauva kasvaa ns. sisälle päin; että voi olla tosi pieni masu ja silti vauva suuri....

Se on jännä miten kaukaa ne geenitkin voi tulla. Esim, vaikka vanhemmat pitkiä; niin ei ole sanottua, että vauvasta tulee pitkä; tai taas vastaavasti kun vanhemmat on pieniä, mutta suvussa kauempana pitkiä  niin vauvasta voi tulla tosi pitkä. 
Tai joku ruskeiden silmien periminen ym. jutut. emoticon

Nyt on kyllä ihana keväinen sää, kun muutamana päivänä vain ollut sateista... Joskos mekin tänään päästäisiin  ulos vähän puutarha hommiiin.  MEidän pihasta kun on melkeimpä ihan kaikki lumet sulaneet ja osittain on saanut jo haravoituakin. emoticon

Jenni90 niin ja muutkin. Mä olen tainnut mainita tästä sektiosta vain siellä suunnitelmia synnytyksen suhteen -osiossa. Joo, mulle tehtiin sektio synnytyksen editymättömyyden ja väärän tarjonnan vuoksi. Olihan mäkin ihan normaali synnytykseen menossa, mutta toisin sitten kävi kun melkein vuorokauden olin siinä sängyssä maannut supistusten ja työntämisen tarpeen kanssa. Nyt normaalia alatiesynnytystä suunnitellaan, mutta synnytystapa arviossa se sitten kuitenkin varmistetaan. Mähän kävin juttelemassa pelkopolilla tästä edellisestä synnytyksestä, koska eihän mulla ole varsinaista mielikuvaa koko tapahtumasta, nuppi niin sekasin aivan kuin olis ollu viikon ryyppyputki takana (tai voisin kuvitella että sellaiselta se tuntuu jos on viikon ryypänny, ei siis ole kokemusta emoticon ). Mähän olin viikko ennen synnytystä tosiaa ollut syömättä ja nukkumatta kun KOKO ajan supisteli.
Kävimme siis synnytyksen läpi ja kätilö selitti melkein kädestä pitäen miksi tehtiin  ja niin. Mä olen sellainen ihminen, jota rauhottaa paljon kun tiedän miksi mitäkin tehdään tai tehtiin. Tieto siitä, että sektion kynnys tässä synnytyksessä on matalampi nyt kun tää yks on takana, helpotti mua kummasti vaikka en haluais sektiota enkä toisaalta sitä pitkittynytttä synnytystäkään. Niillä ei kuulemma ole kolmatta vaihtoehtoa... OUTOO emoticon emoticon.

Voi kuulkaa, mä löysin ittelleni uudet HYVÄT kaarituelliset imetysliivit. Kaupassa meinas tulla hiki ennekuin löysin kun mä olen muutenkin rintava saati kun tuo vatta on tuossa edessä tarjottimena. Mulla ei edellisessäkään raskaudessa rinnat kasvaneet paljon mitään, joten olen todella tyytyväinen jos vaikka olis ihmisen näköinen (joo tiedetään, olen turhamainen tässä asiassa) loppuun asti. On mulla toki noita tavallisiakin imetysliivejä, mutta niitä pidetään vaan kotioloissa. Nyt huilaamaan!!!

Täälläkin on masu tiellä välillä. Ketterästi liikun muuten mutta kun kumartuu niin aina pääsee ähkäisy ihan kun vanhalta mummolta! Jotenkin koko mahan unohtaa välillä ja yrittää kumartua samalla lailla kun ilman mahaa. Sukat ja kengät pitää jo laittaa jalkaan nostamalla polvea sivulle. Jos yrittää koukistaa polvea suoraanm eteenpäin niin masuunhan se kopsahtaa.Välillä naurattaa kanssa kun yrittää nousta autosta tai sohvalta liian vauhdikkaasti ja muksahtaa takasin kun kroppa ei vaan taivu enää samalla tavalla. Lattialla istuessa on vielä kömpelömpää nousta ylös. emoticon

Tänään tuli myös eka kauhistus omasta olemuksesta. Olin sovittamassa vaatteita ja sovituskopin peilistä tajusin, että mähän olen ihan valas! Apua! emoticon Takapuoli ja reidet on ihan järkyt! No onpahan motivaatiota sitten synnytyksen jälkeen. Aika järkyttävää silti ja uikkarit saa kyllä pysyä piilossa kun ei tällä kropalla kehtaa mihinkään mennä.

annel joo niin mä muistinkin, että siitä pelkopolista oli puhetta. 
Mullakaan ei ollu muistikuvia synnytyksestä ja oli jälkeen päin (4kk synnytyksen jälkeen) käydä läpi kätilön kanssa koko tapahtuma minuutti minuutilta. Yleensä täälä päin ainakin on tapana, että synnytyksestä vastaava kätilö tulee juttelemaan seuraavana päivänä osastolle synnytyksestä, mutta  kun mekin tosiaan oltiin niin vähän aikaa osastolla, se alle 48 tuntia; ja kätilö oli vapaalla; niin jälkeen päin sitten puhuttiin. Toisaalta parempi niin, koska silloin kun me juteltiin mun synnytyksestä, niin oli jo  hormooni aallot ohi. Enhän mä olisi mitää muistanu jos se  olis seuraavana päivänä tullu jotaki höpisemään osastolle.emoticon
Niin ja sanoit että sektio tehtiin väärän tarjonnan vuoksi, niin oliko teidän esikoinen pt vai kasvot ylös päin? Miksei tollastakin asiaa voi kätilöt tarkistaa! Ärsyttävää. Koska ne supistukset on ****** ja saati , että säkin jouduit niitä kärsimään niin kauan ja turhaan!    kaikki tämä siis off-topic :D

imetysliivejä on niiiiin hanakala löytää!! Mullakin on vaan kahdet ja ne ollu koko raskaus ajan jo käytössä. Koska ei nämä hinkit muihin liiveihin mahuemoticon ja sitte kun/jos maito kunnolla nousee niin nämäkin liivit on pienet ! Inhottavaa.. .. 
Kuten huomaa, ei mikään ole hyvä emoticon
Se olis mammat viikonloppu ! 
Meillä on sunnuntaina serkkupojan ristiäiset. emoticon

Mä yhdyn tohon imetysliiviasiaan... Tosi hankala löytää sellasia, jotka olis sopivat, tukisivat hyvin, istuisivat ja vielä olisivat käytössä suht iisit. Niin ja ettei tarttis ihan mitään satasta maksaa. Mulla on kans kahdet ja ne jo käytössä, mutta sama homma Jenni90, että kun maito nousee niin eipäs mahdu kummatkaan päälle. :(

Jenni90, likka ei ollut kasvotarjonnassa vaikka yli vuoden niin luulinkin vaan sen asennon nimi oli jokin muu en muista mikä, koska paperit on PAKATTU jo emoticon . Vauvan asento olis saattanut kääntyä esim. konttausasennossa, jota koitinkin mutta kun en saanut tietää miksi siinä asennossa olis pitänyt jaksaa olla, niin luovutin  aika äkkiä kun niskat ja hartiat ei kestänyt. Mutta jos olisin TIENNYT SYYN olisin vaikka viikon riippunut kattoruunussa, nyt vain luulin että kipujen helpottamiseksi siihen tällä´sin itteni. Kätilö kävi mun luona seuraavana päivänä sen muistan ja kun hän sanoi, ettei kohtu jaksanu tehdä töitä enää, no ei mikään ihme kun viikon oli supistellut vuorotta... Mun luona olis voinu käydä vaikka presidentti silloin enkä mä varmaankaan muistais mistä me oltais puhuttu, niin väsynyt mä olin. Nyt mä seuraavalla kerralla mä uskon, että saan asioille kunnon selvityksen tai jos en niin osaan ainakin vaatia ja kysyä. Kantsiin varautua!

Tänään sitten tuli vauvavakuutuksen hyväksymisilmoitus. Mulla meni se erikoiskäsittelyy näiden aikaisempien keskenmenojen, sektion ja rd:n vuoksi. Meinasin jo hermostua kun vastausta ei alkanut kuulua ja kun en enää olis saanut sitä haéttua muualtakaan. Mun mies on niin neuroottinen näiden vakuutus kanssa, että se ottaa aina kaikenmaailman vakuutuksia VARMUUDEN vuoksi. Mäkin sain itselleni henkivakuutuksen eli jos vaikka kupsahdan synnytyksessä lapset saa hiukan rahaa hautauskuluihin...ei leikki sikseen...jotenkin vain joskus hirvittää tälläset vakuutukset jotka ovat kuoleman varalta. Tää vakuutus tuli samalla kun haettiin sitä syntymättömän lapsen vakuutusta, en sentään muuten olis sitä ottanut.

Eilen oikeen hermostuin tähän mun vattaan kun tuntui kuin en olis pystynyt tekemään mitää ilman hengäastymistä ja puhinaa. Sanoinkin miehelle, että mä varmaan yhtä iso jo kuin ekasta loppuvaiheessa ja mies alko hörisee, mut lopetti kun tiuskasin, et tuuppa ite tälläseksi tankiksi ja vajaa 3 kk aikaa vielä jäljellä ja nyt ahistaa. Hyvä kans kun esikoinen on kiinnostunut mun isosta vattasta ja navasta. Sen pitää aina saada nähdä mun "papa" ja äitihän näyttää.

Mä valvoin kans viime yönä, ei vaan uni enää tullu silmään yöllisen herätyksen jälkeen. Meni aika siinä sitten venytellessä pakaroita reidean takaosia.Pitää aina koettaa välillä muistaa ne venyttelyt kun synnytyksen jälkeen aivan väärät lihakset on kireenä ja aivn väärät lihakset on rapakunnossa.

Ai onko muutkin valvonut viimeyönä kuin minäkin? Minä heräsin yöllä 5 enkä nukkunut sitten enää, puoli 6 nousin sängystä , laitoin aamukahvin tippumaan,keitin kaurapuuroa ja kävin ulkoiluttamassa koirat. Sen jälkeen herätin mieheni töihin vähä ennenkuin sen oma herätyskello alkoi soida. Vauva aloitti yöllä kamalan rumpan tuolla masussa enkä saanut sitten nukuttua enää. tosin aamulla 9 menin sohvalle makaamaan ja nukuin siinä sitten parituntia :)

Kävin kokeilemassa fillarointia eka kerran tänä keväänä. Olipas reissu, tuntu ettei matka lopu koskaan, vaik kokonaisuudessaan pyöräiltyä tuli vajaa 8km. Heti ekan km jälkeen jalat ihan hapoilla, sit rupes käymään persuksiin, ylämäissä tuli kuolema kun happi loppu ja nyt on alaselkä kipee. Koskahan sitä oppis alottamaan varovasti eikä heti alottaa täysillä? Josko sitä loppu viikonlopun osais olla vähän rauhallisemmin ja kokeilla fiiliksen mukaan pyöräilyä uudestaan muutaman päivän päästä vähän rauhallisempaan tahtiin.

Mä en oo vieläkään päässy yrittää tota fillarointia.. onhan tässä aikaa.

Tänään kävi sitten niin että rupes tulee maitoa. Kummastakin rinnasta. Enemmän sellasta kirkasta, mutta myös ihan kunnon maitoa. Eka iski kauhee kriisi kun oon lukenut jotain juttuja että maidon tulo vois enteillä ennenaikasta synnytystä tai että istukassa olis jotain vikaa.. Mutta sitten taas jotkut sanoo että ihan normaalia. Tiedä sitten tuosta. Soitan huomenna neuvolaan ja kysyn. Pitää sinne muutenkin soittaa kun on tullut kauheeta kutinaa jokapuolelle.. kutittaa niin että meinaan tulla hulluks! Pitää tarkistaa varmaan ettei oo sitä hepatoosia kun kuulin just tänään että mun äidillä on se ollut kun mua odotti.

Muuten täällä kaikki hyvin viikonlopun jäljiltä :) oli oikein mukava viikonloppu vaihteeksi :)

Me otettiin eilen mun fillari varastosta ja mies vaihtoi siihen renkaat, alkuillasta tein nuoremman rotikankans polkupyörälenkin. Oli kyllä mukavaa kun ei sattunut mihinkään, eli taitanee olla ainut liikuntamuoto mitä minä voin tehdä ilman että tulee kipuja. Eli taidan ottaa koirienkanssa pyöräilyn tavaksi.

Oli oikein mukava vkl. ja tuntee itsensä pirteämmäksi nyt kun aurinkokin paistanut monta päivää emoticon  Tänään pääsee taas hierojalle,jos sais tuota selkää taas pariksi päiväksi parempaan kuntoon. Nyt pitäisi ottaa hoidettavaksi tuo vauvanhuone ja laittaa vaatteita lipastoihin, niitä on NIIIN paljon kertynyt kun saanut kavereilta ja tutuilta monta pussia vaatteita. Meiltä ei puutu pikkuiselta kuin sitteri enää muuten on kaikki valmista. Huomenna onkin sitten neuvola&lääkäri :)

mira88: hierojalle, ah ihanaa.. oon aika kade, mäki haluuuun :D Kiva et pystyt hyvin fillaroimaan, toivottavasti mäkin pystyn :) mut se selvii vasta kun löydän mun kypärän joka on nyt todella varmassa jemmassa :/

Soitin äsken neuvolaan ja huomen aamulla sitten (ravinnotta) verikokeisiin kattomaan maksa- ja sappiarvoja ja jotain. Epäillään nyt siis tosissaan sitä raskaushepatoosia.. Maidon tulosta sanottiin että ihan normaalia :) Onneks ei tuu yhtäpaljon kun eilen, mutta vois kai ostaa nyt jo kaupasta niitä liivinsuojia ihan varmuuden vuoks. tartteehan niitäki sitten jossain vaiheessa kuitenki :)

Takaisin