Huhtikuun höpinät.

Ajattelin ostaa seuraavaksi pesupähkinöitä ja kokeilla niitä. Onko kellään kokemuksia että ovatko ne minkälaisia ja mitä ne mahtaa maksaa?
 
Minä oon ostanu vauvan vaatteille eri pesuainetta ja huuhteluaineen olen jättänyt pois, myös mammapakkauksen vaatteet&muut olen pessyt koska niissä on sitä "pakkaus ainetta" kuten samoin kaupasta ostetut. Ja  muualta saadut vaatteet ym. olen pessyt koska en tiedä mitä pesuainetta niihin on käytetty. 

 
meikä täälä odottelee kelan päätöstä.. ja tapiolan päätöstä.. meillä ei oo vielä hikoteltu mutta riehuttu senkin edestä emoticon kumma kyllä Pikkanen ei herätä yöllä mutta auta armias siinä seittemän aikaan emoticon  ja on ihme isä lapsi vuorovaikutusta, kun iskä pikkusen tönäsee nii Pikkanen potkasee ja tämä aina juuri ennen kun alan nukkuun. ihanat muruset <3 Tänään oli sokerirasitus koe. ei hitsi oli ihme mössöö ja tuli outo olo :DD
 
PESUPÄHKINÄT on ihan LOISTAVIA!! Ovat erittäin riittoisia ja ekologisia :) oon käyttänyt niitä nyt kolmisen vuotta. Ovat hajuttomia, ja pitäis sopia kaikille. Luomukamaa ovat. Niitä myy ekokaupat/luontaistuotekaupat sekä suuret tavaratalot. Marketeista en ole vielä löytänyt. Semmonen SAMU-pesupähkinä maksaa n. 5€. en muista paljonko siinä on, mutta se riittää PIIIIIIITKÄKSI aikaa, sillä pähkinät voi pyykin likaisuuden mukaan käyttää mm. pariinkin otteeseen. Jos pyykkiin haluaa tuoksua, niin koneeseen voi tipauttaa muutaman tipan eteeristä öljyä, esim. laventelia tai mistä nyt sattuu tykkäämään. Toinen hyvä ja ekologinen pesuaine on Ecoverin pyykinpesuneste, suosittelen. Uusi kotimainen Lumme-pesuaine on myös mieto ja melko hellävarainen.
 
Eilen tuli isuttua sokerirasituksessa, ei kiitos ihan heti uudestaan! Oksetti jo sinne menessä, muutenkin tämän viikon ollut oksettavaa oloa pitkästä aikaa. Pois lähtiessä tuntui että silmät seisoo päässä, oksettaa ja päätä särkee. Työpäivän jätin eilen suosiolla väliin ja tulin kotiin nukkumaan. Eilinen meni sujuvasti nukkuessa ja iltapäivästä jo kolmen jälkeen oli olo ihan ok. Toivottavasti maananaina kuulee tulokset, kun on neuvola lääkäri.

Tämän aamun aloitin sitten ripulilla, joka vaihtui oksentamiseksi. Se siitä töihin menosta ja  aamupalasta, saa nähä pysyykö äsken syömäni lounas sisällä. Muuten oikeestaan rupeaa olemaan jo ok olo. Mietin tässä että oliko tää nyt sitten joku vatsatauti vai laittaako rauta vatsan sekaisin (tosin oon syöny sit jo tammikuusta) ja oksettaa muuten vaan? Kuulemma oksennustautiakin on liikkeellä.

Reilun viikon aikana on ollut muutamia jalkakramppejakin. Herään omaan huutamiseeni ja sit tajuan jalan kramppaavan. Yleensä pohje, mutta eilen se oli säären etuosassa. Kramppaako muilla jalat? Magnesiumin ostamista olen miettinyt, mut en oo saanu itteäni apteekkiin asti. Krampit ei tunnu suonenvedoilta, mihin magnesium auttaa. Pitää maanantaina muistaa kysyä neuvolasta mielipidettä sen magnesiumin suhteen.
 
Hei!

Olen käynyt lueskelemassa kirjoituksianne vaan en ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Täällä odotellaan toista lasta. LA 7.7.11 ikää 33 ja syynnytyspaikka Oys. Esikois-poika 1 v 2 kk. Me ei haluttu ultrassa tietää kumpi tulee vaan jännitellään loppuun asti. 

Raskaus aivan erilainen kuin ensimmäinen. Ensimmäisessä ei ollut mitään "vaivoja". Nyt oli n. 15-18 viikoilla aamuoksentelua. Nyt on alkaneet kyljet venyä ja alapään luut tosi kipeänä. 

Nyt olen viikon sairaslomalla kun luiskahdin alas porrasjakkaralta. Poikani kiipesi yhtäaikaa jakkaralle ja kun häntä yritin varoa niin tipahdin pyllylleni. Nilkka venähti ja alaselkä kipeytyi. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. 

Minulla kertynyt painoa 8kg. Ensimmäisessä raskaudessa painoa kertyi 20kg ja toivoin ettei nyt tulisi ihan niin paljoa. Iltaisin nilkoissa turvotusta. 

Mukavaa odotusaikaa kaikille 


 
Sokerirasitus tänään koettu täälläkin, yh... Tosin helpommalla selvisin kuin luulinkaan, mulla on tosi "huonot" suonet siinä mielessä, että tavallista verikoettakin on vaikea ottaa. No onneksi kämmenselästä sai hoitsu kuitenkin otettua näytteet, kipeempi paikka pistää mutta pääasia että homma on ohi. Ensin meinasi tulla huono olo, mutta hengittelemällä lähti paranemaan ja loppu meni ihan ok. Ja ihanaa kun sitten pääsi lopulta syömään. :))  Mulla myös ens viikolla neuvolalekuri, eiköhän ne silloin viimeistään saa ne tulokset.

t t, toivotaan ettei nyt vatsatuti ainakaan, ei kivoja... :/ Ja niitä nyt kuitenkin tuntuu olevan taas liikkeellä.

Niin ja Kelan päätöstä odottelen kans täällä. Saamarin kaavakkeet...revin pelipöksyni jos sieltä tulee joku "tarvitsemme selvennystä kohtaan tämä ja tämä, lähettäkää kaavake 509 Ö liitteellä B varustettuna"  emoticon

 
Täälläkin on sokerirasitus nyt takana. Ei ollut yhtään paha eikä tullut huono olokaan. Taisin olla onnekas. Litkukaan ei ollut yhtään niin paha kun luulin ja määrä oli vaan 2 kertismukia kun luulin, että pitää juoda paljon enemmän. Eka arvo oli 4,7 eli ihan normi. Muut arvot saan tiistaina neuvolasta soittamalla. Maanantaina neuvolantädit on koulutuksessa niin silloin ei voi kysellä.

Tein muuten nuo Kelan paperit netissä ja oli selvästi helpompaa. Sinne tunnistauduttiin nettipankkitunnuksilla. Lomake ei lähtenyt eteenpäin ennenkun kaikki kohdat oli täytetty ja oikeassa muodossa. Liitteet laitoin perästä postilla (neuvolan raskaustodistus ja työnantajan todistus 3kk palkanmaksusta äitiyslomalle). Päätös tuli alle viikossa sekä lapsilisästä, äitiyspakkauksesta että äitiysrahasta. Meni ekalla läpi emoticon 
 
Mira ja Jenni 

katsoin tuolta listauksesta että teillä oli LA 10 ja 15. pv  itselläki 15. pv
ja kaikki näytti olevan synnäri SEKS 

:) nice tiiä vaikka päästää huonetovereiks :D
 
Mä olen kanssa ollut ihan tosi innoissani noista pesupähkinöistä ja meillä käytettiinkin niitä vuosia. Mutta sitten luin, että niiden kovan suosion takia niiden viljelyseuduilla Himalajalla paikalliset viljelijät ja muut ihmiset ovat alkaneet käyttää omassa pyykinpesussaan ja muussa peseytymisessä kemiallisia pesuaineita (joissa siis fosfaatteja jne jne) josta syystä heidän käyttövetensä pilaantuu hyvää vauhtia. Kaikki pähkinät kun menevät suoraan markkinoille ja vissiin olisi kysyntää enemmällekin. :( Surettaa, että mikään ekologinen ei sitten lopulta olekaan sitä. Niinpä meillä on siirrytty muihin pesuaineisiin. Ekover on hyvä! Kyllä meillä vieläkin pesupähkinöitä on tuolla hyllyssä ja niitä varmaan käytän vauvan pyykkiin niin kauan kuin riittävät. Mutta uusia en osta, kun ekologisia pesuaineita on meillä kotimaisiakin saatavilla. :) Allergisille nuo pesupähkinät ovat kuitenkin usein ainao vaihtoehto ja kaikille herkille olen niitä aina suositellutkin ja suosittelen jatkossakin.

Pitäisi laittaa nyt kelan paperit menemään niin saisi sen äitiyspakkauksen. Vaikka tossa ois kyllä muutenkin pari säkillistä vauvanvaatteita oottamassa läpikäymistä. Tässä muuton ja remontin keskellä pitää ottaa asia kerrallaan.

Heh, ootteko muuten käyttäneet usein ns. "raskauskorttia"? Tiedättehän, kun raskaana oleviin naisiin suhtaudutaan ihan eri tavalla eikä kukaan haluaisi pahoittaa raskaana olevan mieltä jne? No, itse olen (epäreilua tai ei) turvautunut tähän valttiin pari kertaa. En nyt missään suurissa asioissa, mutta kuitenkin. Aika kätevää!

Voi huokaus sentään meidän naperoa, joka möyryää mahassa milloin mitenkin päin. Tänään vaihtoi asentoa varmaan kolme kertaa ja ilmeisesti usein on vatsassa myös poikittain. Metkan tuntuista...
 
Hitsi, vieläkään ei toimi meidän koneelta nää sivut... Murrrrrrrr! Jenni90 oot ollu niin aktiivinen kirjoittelija ja nyt ei oo hetkeen mitään kuulunut, että täällä ollaan ihan huolissaan. Mitäs teille? Toivottavasti kaikki hyvin. :)
 
Juuri tänään mietin samaa kun shakira, eli miten voi jenni90, kun ei tosissaan ole näkynyt vähään aikaan.. toivottavasti kaikki hyvin ja tyttö vieläkin masussa.

Saigon: Itse olen yrittänyt käyttää tuota "raskauskorttia" mutta se ei ole onnistunut kauhean hyvin emoticon  Välillä saatan todeta tyyliin "ei mun tartte siivoo tänää ku en jaksa, oon raskaana" mutta koska asun yksin niin pilkkahan osuu omaan nilkkaan ja eihän täällä sitten kukaan muukaan siivoo :D Lapsen isältä saatan joskus pyytää pieniä palveluksia vedoten siihen että odotan sun lastas.. mutta nekään ei yleensä toimi :D

onpas monella ollut tuota sokerirasitustestiä.. onneksi en itse ole siihen joutunut, ainakaan vielä *koputtaa puuta*. Muuten täällä kaikki hyvin, masussa potkitaan ja möyritään ja asento vaihtoo vähän väliä :D Eilen oltiin taas niin kylkeä vasten että tunsi kädellä vauvan (oletettavasti) selän. En oikein ole ihan varma mikä siinä tuntu mutta veikkaisin sitä selkää :) Harmittaa etten tajunnut kysyä neuvolassa viimeksi miten päin se vauva siellä masussa on kun neuvolatäti sitä asentoa tutkaili. Täällä tuntuu olevan vähän sellanen meno että kaikkea pitää tajuta ite kysyä jos haluaa tietää, neuvola ei oikein ääneen totea mittään.. Vastaan tuli aikaa odottaessa toinen odottava äiti joka sanoi että hänen pitää itse katsoa sillä tikulla näkyykö virtsassa mitään muutoksia.. emoticon  Kyllä mulla ainakin hoitaja tekee sen homman enkä minä itte. Mutta sellasta täällä ja tää mamma lähtee nyt nauttimaan kauniista aurongonpaisteesta :)
 
Huomenna ois talo täynnä tupari vieraita tai siis lähinnä sukulaisia. Just sain leipomukset valmiiksi, tosin tulipa pitkästä aikaa sössittyäkkin oikeen kunnolla. Onnistuin lahjakkaasti sulattamaan nuolijasta muovia mokkapalojen kuorrutukseen ja tietysti tajusin asian vasta kun kuorrutus oli paikoillaan :D Ei auttanu muu, kuin kuoria kuorrutus veitsellä irti ja tehdä uusi, että tänään menee näin hyvin!

Nyt pitää pitää lepo tauko, jotta illan aikana jaksaa vielä pikasesti imuroitua ja lattiat pestyä, jos mies ei yllätä mua ilmoiseti ja tee molempia hommia. Se lähti äsken isälleen karkuun ja hakemaan kahvikuppeja lainaan, kun omat ei riitä huomiselle.

Mielialat heittelee niin nopeeta tahtia ettei perässä pysy. Hetkessä raivoan kun hullu millon millekkin mitättömälle asialle ja sitten minuutin päästä oon kun ei mitään ois tapahtunutkaan. Hermohan tässä itseensä menee, kun ei pysy kärryillä mitä pään sisällä tapahtuu. Sääliksi käy miestä, joka saa osakseen ihan turhia raivareita kun mulla vaan keittää yli.
 
Tervetuloa Viltsu :) Meillä onkin sitten sama laskettu aikaemoticon 
Itse odotan esikoista ja täytän tässä kuussa 25...
Painoa on tullu tähän menessä semmonen vajaa kuus kiloa eli vissiin ihan hyvin...

Mulle ei määrätty sokerirasitusta ilmeisesti koska olen niin nuori eikä muitakaan altistavia tekijöitä ole...

Minäkin olen jo tuntenut vauvan mahan läpiemoticon  olettaisin että tunsin selän toisen kyljen puolella... Unirytminkin voi jo erotaa... pikkuinen on aktiivisimmillaan aamupäivästä ja aamuyöstä, iltäpäivälläkin on aktiivisempi jakso ja ilalla siinä kaheksan ja yhentoista välillä...

t t : Minä yritin tässä vasta leipoa niinkin yksinkertaisia leivonnaisia kuin muffinseja ja nekään ei onnistuneet... eivät jostain syystä kohonneet... vaikka pidän leipomisesta ja olen leiponnut koko pienen ikäni niin nyt ei vaan onnistu... en tiedä miksiemoticon

Odottelen innolla äitityspakkausta jonka pitäisi tulla tällä viikolla... saas nähdä. Onko teistäkin muuten vuoden -10 äitiyspakkaus jotenkin kovin sininen? Ei sillä olihan siinä muitakin värejä, mutta kuitenkin... senhän pitäsi olla neutraali...
 
Aurorariel ;. Se on ruskea,harmaa/valkoinen . Yksi keltainen/oranssi potkuasu. Aika poikamainen kyllä on mutta kyllä ne bodyt sopii sekä tytöille että pojille :)  Mutta minä olin tyytyväinen pakettiin kun prinssi on tulossa :)
 
No ehkä mieli muuttuu kun näen sen paketin itse....
Ja jos ostan kuitenkin vaaleanpunaista itse niin tuskin ne muut värit haittaa... onpahan vaihteluaemoticon
 
kuinka usein teillä on hikkailtu... täälä on jo toinen kerta tän aamun aikana... emoticon
 
Äitiyspakkaus tuli perjantaina. Miehen kanssa avattiin ja oli kun joulu. Ihania pieniä juttuja. Erityisesti se toppahaalari on musta ihana. emoticon  Muutenkin tykkäsin kaikista vaatteista. Oranssi ei ehkä ole ihan mun juttu mutta noin pienenä ja söpönä oranssikin oli ihan söpö. Musta oli aika hyvin molemmille käyviä kaikki pakkauksessa. Pesukoneessa pyörivät tällä hetkellä ja ai että on suloista katsoa pieniä vaatteita kuivumassa!

Flunssan sain jostain napattua ja nyt lepäillään kotona. Huomenna varmaan töihin kyllä. Perjantai ja koko ensi viikko onkin sitten talvilomaa niin ei tässä montaa päivää ole töitä enää. Sitten onkin jo melkein toukokuu! Ihanaa!

Täälläkin kovasti toivotaan, että Jennillä on kaikki hyvin kun ei ole vähään aikaan kirjoitellut.
 
Meille tuli Kela-paperit tänään, äitiyspakkaus on tilattuna ja saapunee parin viikon sisään, jippii! emoticon

Muuten sitten ei mennytkään ihan putkeen niiden papereiden kanssa vanhempainrahan osalta, vaan sieltä oli vielä jäänyt ruksi uupumaan että teenkö töitä vanhempainrahakauden aikana. Olisko sen aikana muka ollut mahdollisuus tehdä töitäkin? Mä luulin, että on ihan itsestään selvyys, että vanhempainrahakaudella ollaan kotona eikä töissä, eikös se sitä varten ookki?
Eikä muuten ollut palkkiksessakaan osattu täysin oikein täyttää niiden osuutta noista, kun tuli vielä kolmaskin kirje, mikä pitää toimittaa työnantajalle lisäselvitystä varten. emoticon  Ei oo helppoa noiden lomakkeiden täyttö. Ihanaa Viirukhan, että teillä hoitu noin näpsäkästi puhelimessa tuo lisäinfon antaminen! Olispa meilläkin...

Mä kävin sitten tänä aamuna siellä sokerirasituksessa. Aika ällöä oli se litku, mutta meni kyllä helposti alas. Pikkusen äklö olo oli sen parin tunnin ajan mikä siellä piti odotella, mutta kunhan sai lounasta kitaan, niin kaikki on taas kunnossa. Mulla on ihan mahtavat verisuonet, jotka tuossa kyynärtaipeessa oikein pullottavat, ja ne on kaikkien näytteenottajien unelmat. emoticon Aina tulee kehuja kun käyn verinäytteessä, ja tääkin mamma taas sanoi, että jos kaikilla oli tämmöset suonet, hänen työnsä olis tosi helppoa emoticon
 
Takaisin
Top